Resultats globals: 64 registres trobats en 0.04 segons.
Articles, 53 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 6 registres trobats
Documents de recerca, 4 registres trobats
Articles 53 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
38 p, 652.8 KB Didactic and assessment materials for court interpreting training : action research / Orozco-Jutorán, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
La observación de problemas en una asignatura de interpretación judicial durante el curso 2017-18 dio lugar a una investigación-acción. Se llevaron a cabo grupos focales de discusión y cuestionarios para recoger las opiniones de los alumnos y un análisis bibliográfico. [...]
Observation of problems in a court interpreting course during the 2017-18 academic year led to action research. Focus groups and questionnaires were carried out to collect trainees' opinions and a literature review was conducted. [...]

Ediciones Universidad de Valladolid, 2023 - 10.24197/her.25.2023.277-314
Hermeneus, Núm. 25 (2023) , p. 277-314 (ARTÍCULOS)  
2.
5 p, 535.8 KB Towards a policy relevant neighborhoods and health agenda : engaging citizens, researchers, policy makers and public health professionals. SESPAS Report 2018 Por una estrategia de barrios saludables políticamente relevante: colaboración entre ciudadanía, personas investigadoras, decisoras políticas y profesionales de la salud pública. Informe SESPAS 2018 / Franco, Manuel (Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health) ; Díez, Julio (Universidad de Alcalá) ; Gullón, Pedro (Universidad de Alcalá) ; Margolles, Mario (Instituto de Investigación Sanitaria del Principado de Asturias) ; Cofiño, Rafael (Escuela Andaluza de Salud Pública) ; Pasarín, Maribel (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Borrell i Thió, Carme (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Universitat Autònoma de Barcelona
A large volume of public health literature has shown how the social and physical features of a neighbourhood affect residents' health, and how they contribute to health inequalities. In this article, we argue that citizens, researchers, policy makers and health professionals should engage in creating a common, policy-relevant neighbourhood and health agenda to effectively improve population health and reduce health inequalities. [...]
2018 - 10.1016/j.gaceta.2018.07.002
Gaceta sanitaria, Vol. 32 (octubre 2018) , p. 69-73  
3.
23 p, 3.0 MB Exploring the Linguistic and Cultural Identities of Transnational Background Children in Catalonia, Spain / Vallejo Rubinstein, Claudia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Tonioli, Valeria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
This article explores linguistic and cultural identities as they emerge in ethnographic data from plurilingual children with transnational and ethnic minority backgrounds in Catalonia, Spain. The particular sociolinguistic and multicultural context where these young people currently live, characterised by the coexistence of local, national and heritage languages with unequal social status, as well as their own trajectories and experiences of socialisation, implies that they often forge complex "in-between" linguistic and cultural identities and senses of belonging. [...]
2023 - 10.3390/soc13100221
Societies, Vol. 13 Núm. 10 (october 2023) , article 221  
4.
13 p, 662.6 KB A systematic review on the use of action research methods in mental health nursing care / Moreno-Poyato, Antonio R. (Universitat de Barcelona) ; Subias-Miquel, Martí (Universitat de Barcelona) ; Tolosa-Merlos, Diana (Hospital del Mar (Barcelona, Catalunya)) ; Ventosa-Ruiz, Ana (Hospital Benito Menni Complejo Asistencial) ; Pérez-Toribio, Alonso (Institut Català de la Salut) ; EL Abidi, Kadhija (Universitat de Barcelona) ; Navarro-Maldonado, Raquel (Universitat Rovira i Virgili) ; Suárez-Pérez, Raquel (Centro de Salud de Zarracina) ; Valera Fernández, Maria Rosario (Hospital del Mar (Barcelona, Catalunya)) ; Romeu-Labayen, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Salut Pública) ; Lluch-Canut, Teresa (Universitat de Barcelona) ; Roldán Merino, Juan Francisco (Universitat de Barcelona) ; Puig-Llobet, Montserrat (Universitat de Barcelona)
To identify and synthesize evidence on the use of action research methods in mental health nursing care. Systematic review. CINAHL, Web of Science, PubMed and Scopus databases were searched in January 2021. [...]
2022 - 10.1111/jan.15463
Journal of Advanced Nursing, Vol. 79 (october 2022) , p. 372-384  
5.
26 p, 595.7 KB Communication, collaboration and advocacy : a study of participatory action research to address climate change in the Pacific / Burnside-Lawry, Judith (RMIT University) ; Franquet, Rosa, 1955- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Wairiu, Morgan (University of the South Pacific) ; Holland, Elisabeth (University of the South Pacific) ; Chand, Sarika (University of the South Pacific)
The science of climate change is a complex issue that presents challenges for regions, nations, local governments, and communities. This article describes a participatory action research project designed to develop new knowledge of how community members react to climate change and communication's role in strengthening local resilience. [...]
2017 - 10.18848/1835-7156/CGP/v09i04/11-33
The International journal of climate change: impacts and responses, Vol. 9 Núm. 4 (2017) , p. 11-33  
6.
10 p, 808.2 KB Programa de acción integral para la formación de la competencia comunicativa en bibliotecarios escolares / Espinosa Fernández, Bárbara (Universidad de Ciego de Ávila Máximo Gómez Báez (Cuba)) ; Rodríguez Domínguez, María del Carmen (Universidad de Ciego de Ávila Máximo Gómez Báez (Cuba)) ; Soto Díaz, Manuel (Universidad de Ciego de Ávila Máximo Gómez Báez (Cuba))
El presente artículo contiene los resultados de una investigación sobre la formación de la competencia comunicativa en bibliotecarios escolares. La metodología de tipo cualitativa, favoreció la creación de un Grupo de Investigación-Acción Participativa (GIAP). [...]
In this article, the results of an investigation carried out on the formation of communicative competence in school librarians are socialized. The qualitative methodology favored the creation of a Participatory Research-Action Group (GIAP). [...]

2023
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 41 (2023) (Col·laboracions)  
7.
11 p, 876.8 KB Becoming "Language-Aware" in ICLHE : Creating a space of trust for collaborative partnerships between teachers, teacher trainers and language specialists / Kletzenbauer, Petra (University of Applied Sciences FH JOANNEUM) ; Fürstenberg, Ulla (Universität Graz) ; Reitbauer, Margit (Universität Graz)
In this paper, we present a cross-disciplinary collaboration model inspired by collaborative action research (CAR) developed at a computer science department at a University of Applied Sciences in Austria. [...]
En aquest article presentem un model de col·laboració interdisciplinària inspirat en la investigació-acció col·laborativa (IAC) desenvolupat en un departament d'informàtica d'una universitat de ciències aplicades d'Àustria. [...]
En este artículo presentamos un modelo de colaboración interdisciplinar inspirado en la Investigación-acción colaborativa (IAC) desarrollado en un departamento de informática de una Universidad de Ciencias aplicadas de Austria. [...]

2022 - 10.5565/rev/clil.81
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 5 Núm. 2 (2022) , p. 53-63 (Innovació i transmissió de coneixement)  
8.
181.0 KB Editorial : Present and Future of EMDR in Clinical Psychology and Psychotherapy / Castelnuovo, Gianluca (Catholic University of Milan) ; Fernandez, Isabel (Psychotraumatology Research Center, Milan) ; Amann, Benedikt L. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal)
2019 - 10.3389/fpsyg.2019.02185
Frontiers in psychology, Vol. 10 (september 2019)  
9.
16 p, 382.3 KB El desarrollo de la competencia pragmática en estudiantes de EL/E : enfoque basado en datos y uso de corpus específicos / Rabadán Gómez, Marina (University of Liverpool)
Este artículo presenta un proyecto de investigación-acción en el que se usó de un corpus especialmente diseñado y orientado a la enseñanza, como se describe en Timmis (2015), para abordar la falta de conciencia pragmática de los estudiantes de ELE. [...]
This paper reports on an action research which investigated the use of a purpose-built, teaching-oriented corpus, as described in Timmis (2015), to tackle Spanish FL learners' lack of pragmatic awareness as consistently reported in interlanguage pragmatics studies over the past two decades (García García, 2012, Ruiz Fajardo, 2012, Gironzetti and Koike, 2016). [...]

2021 - 10.5565/rev/doblele.86
Doblele : revista de lengua y literatura, Vol. 7 (2021) , p. 80-95  
10.
18 p, 179.3 KB Comunal, colaborativa y libre : enseñanzas de la cultura libre para la investigación social / Calvo, Dafne (Universidad de Valladolid)
El informacionalismo ha venido a designar un paradigma articulado por las nuevas capacidades técnicas para la producción y procesamiento de datos. Por su parte, el trabajo académico ha resultado permeable al desarrollo tecnológico y a las dinámicas de producción contemporáneas, instaladas dentro de una retórica neoliberal más extensa. [...]
Informationalism has come to define a paradigm that encompasses new technical capacities for data production and processing. Based on a broader neoliberal framework, academic activity is also leveraged by technological development and production dynamics of present times. [...]

2021 - 10.5565/rev/athenea.2788
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 21 Núm. 2 (2021) , p. 2788 (Ensayos)  

Articles : 53 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
5 p, 22.0 KB Contribution of physical education in CLIL to english oracy / Coral Mateu, Josep (Universitat de Barcelona) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 14-18  

Llibres i col·leccions 6 registres trobats  
1.
25 p, 818.6 KB Is English important in your life? : A collaborative experience in a secondary school / Corona, Victor ; Solans, Jorge ; Vallejo Rubinstein, Claudia ; Moore de Luca, Emilee
In this chapter, we describe a collaborative action-research project involving an ethnographer, an English teacher and secondary school students in the production of videos about the role of English in the youths' lives. [...]
Berlin: Peter Lang GmbH International Academic Publishers, 2021
Learning English Out of School : An Inclusive Approach to Research and Action, 2021, p. 43-67  
2.
20 p, 304.5 KB Training / Hurtado Albir, Amparo (Universitat Autònoma de Barcelona)
Amsterdam : John Benjamins Publishing Company, 2018
A History of Modern Translation Knowledge, 2018, p. 415-427  
3.
31 p, 892.7 KB Is English important in your life? A collaborative experience in a secondary school / Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Corona, Victor ; Vallejo Rubinstein, Claudia ; Solans, Jorge
In this chapter, we describe a collaborative action- research project involving an ethnographer, an English teacher and secondary school students in the production of videos about the role of English in the youths' lives. [...]
2021
Learning English out of school : An inclusive approach to research and action, (2021) , p. 43-68  
4.
19 p, 384.8 KB Investigar las propias prácticas docentes a través de la investigación-acción / Pascual Calvo, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
Research-publishing.net, 2017
Qualitative approaches to research on plurilingual education - Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe - Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe, 2017, p. 69-106
2 documents
5.
23 p, 1.2 MB Investigar con docentes / Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Research-publishing.net, 2017
Qualitative approaches to research on plurilingual education - Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe - Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe, 2017, p. 23-67
2 documents
6.
527 p, 10.5 MB Qualitative approaches to research on plurilingual education / Moore de Luca, Emilee, ed. ; Dooly Owenby, Melinda, ed. ; Antoniadou, Victoria ; Borràs, Eulàlia (Universitat Politécnica de Catalunya. Escola d'Enginyeria d'Igualada) ; Canals, Laia (Universitat Oberta de Catalunya) ; Corona, Victor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Llompart Esbert, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Pascual Calvo, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Patiño Santos, Adriana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Unamuno, Virginia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Vallejo Rubinstein, Claudia (Universitat Autònoma de Barcelona)
This handbook is a guide for researchers in plurilingual education- It introduces notions of collaborative research, action-research, ethnography, conversation analysis and mediated discourse analysis. [...]
Aquest manual és una guia per a la recerca educació plurilingüe. S'hi introdueixen conceptes de recerca col·laborativa, recerca-acció, etnografia, anàlisi de la conversa i an'laisi del discurs mediat. [...]
Este manual es una guía para la investigación en educación plurilingüe. Se introduce conceptos de investigación colaborativa, investigación-acción, etnografía, análisis de la conversación y análisis del discurso mediado. [...]

Research-publishing.net, 2017 - 10.14705/rpnet.2017.emmd2016.9781908416476  

Documents de recerca 4 registres trobats  
1.
52 p, 741.0 KB Working with ESO Students in a Successful and Innovative Complex Environment : Can Guided Tasks Improve their Writing Skills? / Magrané Batet, Neus ; Lorenzo Galés, Maria Nieves, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
The educational reform that is currently being carried out is changing the way learning takes place. It is our duty as educators to consider these changes and adapt our teaching methods to make the most out of our students. [...]
La reforma educativa que s'està duent a terme actualment està canviant la manera en què l'aprenentatge es duu a terme. El nostre deure com a educadors és tenir en compte aquests canvis i adaptar els nostres mètodes d'ensenyament per treure el màxim profit dels nostres estudiants. [...]
La reforma educativa que se está llevando a cabo actualmente está cambiando la forma de aprender. Es nuestro deber como educadores considerar estos cambios y adaptar nuestros métodos de enseñanza para sacar todo lo posible de nuestros estudiantes. [...]

2021
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1218]
Màster Universitari en Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1459]  
2.
445 p, 9.7 MB Un proyecto de investigación-acción para el desarrollo de la competencia estratégica de traducción : la percepción de las participantes / Tran Thi, Oanh ; Presas, Marisa, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental
Nuestra tesis trata de un proyecto de investigación-acción individual que surgió de un estudio donde se analizó la capacidad de inserción en el mercado laboral de traductores e intérpretes egresados del Departamento de Español de la Universidad de Hanói. [...]
Our thesis is about an individual action research project arising from an analysis of the employability of translators and interpreters graduated from Spanish Department of Hanoi University. This study was incorporated into the present project as its first phase. [...]

2019  
3.
30 p, 1.1 MB Laboratori territorial per l'habitatge / Cerri, Simona ; Griera Llonch, Eudald, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
El present document recull la trajectòria i les intencions d'arqbag, cooperativa d'arquitectura, per integrar el tema de l'habitatge cooperatiu en la nostra activitat professional: creiem estratègic la intercooperació entre els diferents agents interessats en participar en la creació de cooperatives d'habitatge en cessió d'ús al Vallès Occidental per tal de compartir experiències, sumar esforços, crear sinèrgies i compartir recursos a la nostra comarca, treballant des de la proximitat i el coneixement del territori. [...]
El presente documento recoge la trayectoria y las intenciones de arqbag, cooperativa de arquitectura para integrar el tema de la vivienda cooperativa en nuestra actividad profesional: creemos estratégico la intercooperación entre los diferentes agentes interesados en participar en la creación de cooperativas de vivienda en cesión de uso en el Vallès Occidental con el fin de compartir experiencias, sumar esfuerzos, crear sinergias y compartir recursos en nuestra comarca, trabajando desde la proximidad y el conocimiento del territorio. [...]
This document includes the trajectory and intentions of arqbag, an architecture cooperative, to integrate the cooperative housing into our professional activity: we believe strategic the intercooperation between all the agents interested in the creation of cooperatives housing in the Vallès Occidental in order to share experiences, join forces, create synergies and share resources in our region, working from the proximity and knowledge of the territory. [...]

2019-07-15
Postgrau en Economia Social i Solidària: Desenvolupament Local, Cooperativisme i Transformació Social [3780]  
4.
56 p, 1.6 MB Música i matemàtiques : "Disseny, implementació i anàlisi d'una intervenció interdisciplinària a 3r de Primària" / Palou Sueiras, Maria ; Casals Ibañez, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Les relacions entre la música i les matemàtiques són naturals i innegables. Diversos estudis i investigacions així ho demostren. Tot i això, a nivell educatiu no sempre s'aprofita aquesta ben entesa, i ens trobem amb comptades aportacions i propostes que integrin ambdues àrees. [...]
The relationship between music and mathematics are naturals and undeniable. Several studies and investigations prove it. However, in the educational level this advantage is not always well understood, and we only find a few contributions and proposals that include both areas. [...]

2015
Grau en Educació Primària [896]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.