Resultats globals: 6 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 6 registres trobats
Articles 6 registres trobats  
1.
12 p, 136.4 KB La atención a la diversidad en las prácticas de laboratorio de química : los niveles de abertura / Jiménez Valverde, Gregorio (IES Mercè Rodoreda (L'Hospitalet de Llobregat)) ; Llobera Jiménez, Rosa (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i la Matemàtica) ; Llitjós Viza, Anna (Universitat de Barcelona. Grup de Recerca Educativa ECEM)
El objetivo de este trabajo es describir una experiencia didáctica en la que se han utilizado los niveles de abertura como método constructivista de atención a la diversidad en las actividades prácticas de química. [...]
The purpose of this article is to describe a didactic experience in which the levels of openness have been used as a constructivismbased teaching method to take into account the different skills that Higher-Level Vocational Chemistry Training Education students show at the chemistry laboratory. [...]

2006 - 10.5565/rev/ensciencias.3814
Enseñanza de las ciencias, V. 24 n. 1 (2006) p. 59-70  
2.
8 p, 473.5 KB Prácticas en la enseñanza de las ciencias. Problemas y posibilidades / Miguens, M. ; Garrett, R. M.
We have effected an analysis of the role attached to practical studies in teaching sciences through the study of works published on this subjetc. The work has been structured starting from the historic development, to go on with the ends and advantages and finishing it outstanding some of the aspects of what can be considered the core of practical work. [...]
1991 - 10.5565/rev/ensciencias.4723
Enseñanza de las ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 229-236  
3.
6 p, 323.2 KB ¿Qué hay que renovar en los trabajos prácticos? / González Eduardo, M. (Universidad Nacional de Córdoba (Argentina))
The article starts presenting four innovative alternatives of practical work at the laboratory. After forestalling layouts intended to teach scientific procedures leaving out knowledge acquisition, we propound practical work, such as solving problems with capacity to grow building theoretical frames.
1992 - 10.5565/rev/ensciencias.4670
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 2 (1992) p. 206-211  
4.
5 p, 230.7 KB Electrostática y EAO : una experiencia de simulación / Massons Bosch, Jaume (Universitat de Barcelona. Departament de Química) ; Camps, Josep (Universitat de Barcelona. Departament de Química) ; Cabré Monné, Rosa (Universitat de Barcelona. Departament de Química) ; Ruiz, X. (Universitat de Barcelona. Departament de Química) ; Díaz González, Francesc (Universitat de Barcelona. Departament de Química)
In this work the inclusion of educational software in the teaching of physics is analyzed. The program used corresponds to the computer simulation of electrostatic fields, and it was applied to students of first year of universitary level in a Faculty of Chemistry.
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4534
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 179-183  
5.
4 p, 82.3 KB Com ensenyar i aprendre ciència mitjançant el treball pràctic / Plarromaní Català, Anna
El treball experimental és un aspecte essencial i inevitable del ensenyament de les ciènci-es. L'objectiu de la ciència és augmentar el coneixement del món material i ser capaç d'explicar fenòmens i ser capaç de controlar-los del alguna manera. [...]
2007 - 10.5565/rev/ciencies.267
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 7 (2007) p. 36-39  
6.
3 p, 52.6 KB La taula d'avaluació. Una alternativa a la llibreta de notes / Garcia, Eva ; Gaitan, Isabel
Un full de càlcul serveix com a taula d'avaluació on s'hi preveuen les activitats a avaluar i el seu pes en a nota, així com les d'ampliació i reforç i el procés de recuperació.
2006 - 10.5565/rev/ciencies.292
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 5 (2006) p. 28-30  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.