Resultats globals: 14 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 10 registres trobats
Documents de recerca, 4 registres trobats
Articles 10 registres trobats  
1.
25 p, 457.9 KB "El favor agradecido" de Lope : una adaptación giraldiana / Resta, Ilaria (Università degli Studi Roma Tre)
En este trabajo abordaremos la relación entre la dramaturgia lopesca y la novelística de Giraldi Cinzio, centrándonos más en detalle en El favor agradecido, comedia perteneciente al repertorio del primer Lope, y el cuento II-1 de Gli Ecatommiti. [...]
In this essay we will address the relationship between Lope's dramaturgy and Giraldi Cinzio's short novels, by focusing especially on El favor agradecido, a comedy belonging to the earlier Lope's repertoire, and the novella II-1 of Gli Ecatommiti. [...]

2021 - 10.5565/rev/anuariolopedevega.397
Anuario Lope de Vega, Vol. 27 (2021) , p. 153-177 (Artículos. Sección monográfica)  
2.
8 p, 136.7 KB Research in times of COVID-19 / Liu, Yuyu (University of Glasgow) ; Aliagas, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Llompart Esbert, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pascual, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Salas, Naymé (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vallejo Rubinstein, Claudia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Cristina Aliagas, Júlia Llompart, Mariona Pascual, Naymé Salas and Claudia Vallejo are Early Career Researchers in the Department of Language and Literature Education and Social Science Education at the Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
Cristina Aliagas, Júlia Llompart, Mariona Pascual, Naymé Salas i Claudia Vallejo són investigadores en etapes inicials o de consolidació de la seva carrera acadèmica del Departament de Didàctica de la Llengua, la Literatura i de les Ciències Socials de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
Cristina Aliagas, Júlia Llompart, Mariona Pascual, Naymé Salas y Claudia Vallejo son investigadoras en etapas iniciales o de consolidación de su carrera académica del Departamento de Didáctica de la Lengua, la Literatura y de las Ciencias Sociales de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
Cristina Aliagas, Júlia Llompart, Mariona Pascual, Naymé Salas et Claudia Vallejo sont des chercheures en phase initiale ou de consolidation de leur carrière académique au Département de Didactique du Langue, de la Littérature et des Sciences Sociales de l'Universitat Autònoma de Barcelona. [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.990
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 4 (2020) , p. 990 (Interviews)  
3.
24 p, 345.4 KB La recepción de Little Women en España a través de sus traducciones y adaptaciones / Hernández Socas, Elia (Universität Leipzig. Institut für Angewandte Linguistik und Translatologie) ; Giugliano, Marcello (Universität Leipzig. Institut für Angewandte Linguistik und Translatologie)
El presente trabajo se inserta en el ámbito de los estudios de recepción dentro del marco más amplio de las Humanidades digitales y persigue como objetivo principal trazar la historia editorial de la novela Mujercitas, de Louisa May Alcott, en España a través de sus traducciones y adaptaciones al castellano. [...]
The present article belongs to the field of Reception Studies within the wider frame of Digital Humanities. As its main objective, it aims at describing the publishing history in Spain of the novel Mujercitas, by Louisa May Alcott, through its translations and adaptations into Castilian Spanish. [...]

2019
Quaderns : revista de traducció, Núm. 26 (2019) , p. 137-160 (Articles)  
4.
21 p, 179.7 KB De la lectura al tablado : Antonio Matina, Carlo Celano y otros estimadores de Lope en la Nápoles virreinal / Marcello, Elena E. (Università degli Studi Roma Tre)
El artículo analiza las estimaciones sobre Lope de Vega de un lector, el canónigo Antonio Matina, activo en Nápoles en la segunda mitad del Seiscientos comparándolas también con dos lectores de la primera mitad del siglo (A. [...]
This paper analyzes the commented readings on Lope de Vega done by Canon Antonio Matina in the Naples of the second half of the seventeenth century and compares them with the considerations by A. G. Brignole Sale and F. [...]

2019 - 10.5565/rev/anuariolopedevega.308
Anuario Lope de Vega, Vol. 25 (2019) , p. 122-142 (Artículos. Sección monográfica)  
5.
28 p, 313.8 KB Las adaptaciones cinematográficas como (posible) herramienta pedagógica / Wheeler, Duncan (Universidad de Leeds)
Al igual que la casa de Habsburgo, la docencia del Siglo de Oro da la impresión de estar en perpetuo declive. En lugar de rasgarse las vestiduras, proponemos que es responsabilidad nuestra buscar una solución dentro de una cultura pos-literaria en el que, según las palabras de Robert Rosenstone, el «desire to express our relationship to the past by using contemporary forms of expression, as well as the desire to appeal to a contemporary sensibility, sooner of later has to point us in the direction of the visual media» (2006: 4). [...]
Just like the House of Habsburg, the teaching of the Spanish Golden Age appears to be in perpetual decline. Rather than bemoaning this state of affairs, I would like to suggest that it is our collective responsibility to look for solutions in the context of a post-literary culture in which, to use the words of Robert Rosenstone [2006:4], the «desire to express our relationship to the past by using contemporary forms of expression, as well as the desire to appeal to a contemporary sensibility, sooner of later has to point us in the direction of the visual media». [...]

2018 - 10.5565/rev/anuariolopedevega.257
Anuario Lope de Vega, Vol. 24 (2018) , p. 260-287 (Artículos. Sección monográfica)  
6.
32 p, 369.9 KB Ausencias y presencias : la recepción de Lope y Shakespeare a través del cine / Carmona Lázaro, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
A pesar de que Lope de Vega y Shakespeare gozaron en vida del favor del público, la fortuna póstuma de los autores ha corrido una suerte muy distinta. En el presente artículo se reflexiona a partir de los resultados ofrecidos por la estadística sobre el impacto que han tenido las adaptaciones cinematográficas de las obras teatrales de los autores a la hora de dar -o no dar- a conocer su legado literario a lo largo del siglo XX y XXI. [...]
Both Lope de Vega and Shakespeare enjoyed the favor of the public when they were alive; however, their posthumous fortunes have been very different. In this paper we use a statistical approach to analyse the impact that the cinematographic adaptations of their plays have had in diseminating Lope de Vega and Shakespeare's heritage during the twentieth and twenty-first centuries. [...]

2017 - 10.5565/rev/anuariolopedevega.188
Anuario Lope de Vega, Vol. 23 (2017) , p. 286-317 (Artículos. Sección monográfica)  
7.
24 p, 371.2 KB De Lope a Celano : "La sofferenza coronata", adaptación italiana de "Los tres diamantes" (y un paréntesis acerca del "scenario" de Ciro Monarca "Il cavaliere dai tre gigli d'oro") / Marcello, Elena E. (Università degli Studi Roma Tre)
El artículo aborda el análisis de un rifacimento italiano de Los tres diamantes de Lope, compuesto en la segunda mitad del siglo xvii en el área napolitana. Su autor, Carlo Celano, era un conocido escritor de opere regie, es decir, de adaptaciones de enredos españoles. [...]
This paper explores an Italian adaptation of Lope de Vega's play Los tres diamantes, written in the second part of the seventeeth century. Its author, Carlo Celano, was a famous writer of opere regie, i. [...]

2017 - 10.5565/rev/anuariolopedevega.203
Anuario Lope de Vega, Vol. 23 (2017) , p. 54-77 (Artículos. Sección monográfica)  
8.
21 p, 215.7 KB «It Reminded Me of Poe's Story» : Edgar Allan Poe's Legacy, the Ghost Story and the American Gothic in Richard Matheson's a Stir of Echoes / Miquel Baldellou, Marta (Universitat de Lleida)
Pese a que la novela El último escalón (1958) a menudo ha sido eclipsada por otros títulos más conocidos de Richard Matheson tales como Soy leyenda (1954) o El increíble hombre menguante (1956), debería otorgársele la importancia que merece como reflejo a la par que como fuente de intertextualidad. [...]
Even if A Stir of Echoes (1958) has often been overshadowed by Richard Matheson's best-known novels I Am Legend (1954) and The Shrinking Man (1956), it should be given the credit it deserves as a novel that functions both as a reflection as well as a source of intertextuality. [...]

2014 - 10.5565/rev/brumal.88
Brumal, Vol. 2, Núm. 1 (2014) , p. 49-69  
9.
10 p, 239.8 KB Adapting and adopting River Habitat Survey : problems and solutions for fluvial hydromorphological assessment in Portugal / Ferreira, Joao (O Instituto Da Água, I. P., (INAG, I.P.)) ; Pádua, Joao (O Instituto Da Água, I. P., (INAG, I.P.)) ; Hughes, Samantha Jane (Universidade da Madeira) ; Cortes, Rui M. V (Universidade de Trás-os-Montes e Alto Douro) ; Varandas, Simone (Universidade de Trás-os-Montes e Alto Douro) ; Holmes, Nigel (Alconbury Environmental Consultants) ; Raven, Paul (Environment Agency, Rio House, Waterside Drive)
The Water Framework Directive (WFD), which established the use of hydromorphological quality elements to assess the ecological status of water bodies, has influenced the purpose and content of several European methods for characterizing physical structure and assessing habitat quality in rivers. [...]
La Directiva Marco del Agua (DMA), que estableció el uso de indicadores de calidad hidromorfológicos para evaluar el estado ecológico de las masas de agua, ha influido en la finalidad y el contenido de varios métodos europeos para la caracterización de la estructura física y la evaluación de la calidad del h'abitat en los ríos. [...]

2011
Limnética, Vol. 30, Núm. 2 (2011) , p. 263-272  
10.
8 p, 56.9 KB Los alumnos que viven en ambientes desfavorecidos : respuestas ¿especiales? / Moya Maya, Asunción (Universidad de Huelva. Departamento de Didácticas Integradas) ; García Moro, Francisco José (Centro "Ciudad de los Niños")
Cuando hacemos referencia a la atención a los alumnos con necesidades educativas especiales, a la integración de éstos en un currículum ordinario, parece que a quien nos estamos refiriendo son a aquellos con características muy determinadas: que no ven, que no oyen, que no se pueden mover, presentan un retraso madurativo, etc. [...]
Quan fem referència a l'atenció als alumnes amb necessitats educatives especials, a la integració d'aquests al currículum ordinari, sembla que a qui ens estem referint són a aquells que tenen unes característiques determinades: que no veuen, que no escolten, que no es poden moure, que presenten un retard maduratiu, etc. [...]
When we talk about students with special educational needs and their integration in an ordinary curriculum, it seems that we are referring to students with very specific characteristics: impaired, physically disabled, handicapped . [...]

2001 - 10.5565/rev/educar.402
Educar, N. 28 (2001) , p. 205-212  

Documents de recerca 4 registres trobats  
1.
45 p, 495.4 KB My Freedom is a Non-Negotiable Right : the portrayal of independence in Charlotte Brönte's Jane Eyre and its Film Adaptations / Servera Barceló, Maria Antònia ; Sánchez Campos, Noelia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Jane Eyre is widely known for being a revolutionary nineteenth-century feminist novel. Its main character is a governess who pursues her own identity and independence, not only in financial terms but also in an ethical sense. [...]
Jane Eyre és coneguda per ser una de les novel·les feminista més revolucionàries del segle XIX. La seva protagonista és una tutora privada que busca trobar la seva total identitat i independència, no només moral sinó també en el sentit econòmic. [...]
Jane Eyre es conocida por ser una de las novelas feministas más revolucionarias del siglo XIX. Su protagonista es una institutriz que busca encontrar su identidad e independencia; no solo en sentido moral si no también en sentido económico. [...]

2019
Grau en Estudis d'Anglès i de Francès [997]  
2.
45 p, 1.2 MB L'editorial Calleja : traductors i adaptacions / Murie Díez, Núria ; Ripoll López, Odile, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
El treball farà un repàs de la vida de l'editorial Calleja, que com veurem va ser molt important tant en el món editorial com en la literatura infantil i juvenil espanyola. En la primera part del treball posarem en context l'aparició de l'editorial en el context teòric i després històric. [...]
El trabajo repasará la vida de la editorial Calleja, que, como veremos fue muy importante tanto en el mundo editorial como en la literatura infantil y juvenil española. En la primera parte del trabajo pondremos en contexto la aparición de la editorial en el contexto teórico y después histórico. [...]
Die Arbeit liefert einen Überblick über den Calleja Verlag, den sehr wichtig sowohl für dem Verlagswesen war, als auch für die Kinder- und Jugendliteratur. Im ersten Teil der Arbeit wird die Erscheinung des Verlags unter den historischen und teoretischen Hintergrund im Zusammenhang gestellt. [...]

2016
Traducció i Interpretació [869]  
3.
48 p, 1.2 MB La recepció de l'obra de Jules Verne pels lectors de diferents èpoques : Anàlisi de traduccions i adaptacions en català, castellà i anglès / Capdevila Vinaja, Marta ; Hernàndez, Pau Joan, 1967-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Anàlisi de l'obra de Jules Verne des del punt de vista educatiu. Exposició dels seu valor educatiu en el camp de la ciència, la geografia i la història, així com també dels seus valors morals. [...]
Análisis de la obra de Julio Verne des del punto de vista educativo. Exposición de su valor educativo en el campo de la ciencia, la geografía y la historia, así como también sus valores morales. [...]
Analysis of the works of Jules Verne from the point of view of education. Explanation of their educational values in the field of science, geography, history, as well as their moral values. Contradictions between the educational intention of the translations and adaptations of the works of Jules Verne for current young readers and the moral shock caused by racism, ethnocentrism and chauvinism of the 20th century, which can be found implicitly and explicitly in all the works of Jules Verne.

2015
Grau en Traducció i Interpretació [1202]  
4.
111 p, 570.0 KB El español de las películas norteamericanas : problemas en el doblaje de 'Las ventajas de ser un marginado' / Cabrera López, Núria ; Rodríguez Sellés, Yolanda, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
En este trabajo se pretende analizar el lenguaje del doblaje en español de la película norteamericana Las ventajas de ser un marginado, dirigida por Stephen Chbosky y estrenada en Estados Unidos en 2012. [...]
En aquest treball pretenem anal·litzar el llenguatge del doblatge en espanyol de la pel·lícula nord-americana Els avantages d'ésser un marginat, dirigida per Stephen Chbosky i estrenada als Estats Units al 2012. [...]
This work is focused on the analysis of the dubbed Spanish version of the North American film the perks of being a wallflower, directed by Stephen Chbosky and released in The United States in 2012. We will begin dedicating the first chapter to clarify what is the dubbing, which is an ambiguous and sometimes confusing term. [...]

2015
Grau en Traducció i Interpretació [1202]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.