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1.
13 p, 452.6 KB Las oportunidades de la publicidad en un entorno globalizado : el mercado castellano leonés / Alameda García, David (Universidad Pontificia de Salamanca) ; Fernández Blanco, Elena (Universidad Pontificia de Salamanca) ; Martín Martín, Irene (Universidad Pontificia de Salamanca)
Frente al contexto de concentración y especialización que caracteriza al sector publicitario y de la comunicación estratégica nacional, se abre una realidad regional y local que dista en gran medida de éste en cuanto a los procesos, agentes, volumen de negocio, comercialización y gestión de los espacios publicitarios y actividades comunicativas desarrolladas. [...]
Opposite to the context of concentration and specialization that it characterizes to the advertising sector and of the strategic national communication, there is opened a regional and local reality that is far to a great extent from this one as for the processes, agents, volume of business, marketing and management of the advertising spaces and communicative developed activities. [...]

2009 - 10.5565/rev/qp.99
Questiones publicitarias, Núm. 14 (2009) , p. 79-91 (Artículos de investigación)  
2.
28 p, 304.4 KB Vanishing acts : creative women in Spain and in the United States / Grow, Jean (Marquette University) ; Roca, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; David, Roca (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Broyles, Sheri J. (University of North Texas)
This exploratory cross-cultural study examines the experiences of women in advertising creative departments in Spain and the United States. The study, an exploration of the creative environment and its impact on female creatives, is framed by Hofstede's dimensional model of national culture (Hofstede 2001; de Mooij & Hofstede 2010) and signalling theory (Spence 1974). [...]
2012 - 10.2501/IJA-31-3-657-679
International journal of advertising, Vol. 31, Num. 3 (2012) , p. 657-679  
3.
42 p, 567.0 KB La mujer en la industria publicitaria. La concentración horizontal en la comunicación comercial / Martín Llaguno, Marta
Hasta la fecha, no se habían realizado en España estudios con enfoque de género sobre la estructura del mercado laboral publicitario, un ámbito que ha experimentado un gran crecimiento e importantes cambios en las últimas décadas. [...]
Years to date, no human resources studies, with a gender scope, had been made in Spain in the field of commercial communication, a sector that, impelled by the technological and structural advances, has experienced an enormous growth in the last decade. [...]

2007
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 35 (2007) p. 95-136  

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