Resultats globals: 283 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 263 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 4 registres trobats
Llibres i col·leccions, 3 registres trobats
Documents de recerca, 13 registres trobats
Articles 263 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
23 p, 3.4 MB Portadas de videojuegos como elementos artísticos usados para consumo, ejemplos en la década de 1980 / Rodríguez Herrejón, Guillermo Fernando (Universidad Nacional Autónoma de México)
Desde hace varias décadas los videojuegos han sido caracterizados como nuevas formas de arte y, al mismo tiempo, son importantes elementos de consumo de masas, al crear una industria sumamente exitosa con millones de fanáticos alrededor del mundo. [...]
For several decades, video games have been characterized as new forms of art and, at the same time, they are important elements of mass consumption, creating a highly successful industry with millions of fans around the world. [...]

2024 - 10.5565/rev/athenea.3404
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 24 Núm. 1 (2024) , p. e3404 (Artículos)  
2.
4 p, 432.3 KB Evolución de la publicidad en el lugar de venta en la historia / López Iglesias, Matías (Universidad Europea Miguel de Cervantes) ; Luque-Ortiz, Sergio (Universidad Europea Miguel de Cervantes)
La investigación muestra una revisión de la publicidad en lugar de venta a lo largo de las diferentes etapas de la historia, incluyendo referencias a la Edad Antigua, la Edad Media y la Edad Moderna, entre otras. [...]
Research shows a review of point-of-purchase advertising through out the different stages of history, including references to the Ancient, Middle Ages, and Modern Ages, among others. The work presented shows findings and evidence in relation to merchandising, distribution to the minor and the use that is given to advertising in contact with the direct consumer. [...]

2024 - 10.5565/rev/qp.397
Questiones publicitarias, Vol. 7 Núm. 33 (2024) , p. 21-33 (Ensayos)  
3.
4 p, 432.3 KB Club de Directores Creativos de Europa / Tena Parera, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Es dona notícia de la celebració a Barcelona de la 32ª edició dels Premis Art Directors Club of Europe · ADCE. Aquesta organització treballa en el camp de la creativitat, la direcció d'art, el disseny i la publicitat. [...]
News is given of the celebration in Barcelona of the 32nd edition of the Art Directors Club of Europe · ADCE Awards. This organization works in the field of creativity, art direction, design and advertising. [...]
Se da noticia de la celebración en Barcelona de la 32ª edición de los Premios Art Directors Club of Europe · ADCE. Esta organización trabaja en el campo de la creatividad, la dirección de arte, el diseño y la publicidad. [...]
News is given of the celebration in Barcelona of the 32nd edition of the Art Directors Club of Europe · ADCE Awards. This organization works in the field of creativity, art direction, design and advertising. [...]

2024 - 10.5565/rev/qp.399
Questiones publicitarias, Vol. 7 Núm. 33 (2024) , p. 37-39 (Reseñas)  
4.
10 p, 4.1 MB Construcción de imagen de marca y reputación a través de campanas publicitarias de RSC / Orozco Toro, Jaime Alberto (Universidad Pontificia Bolivariana) ; Roca, David (Universitat Autònoma de Barcelona)
EI presente artículo describe la forma en que la imagen de marca y la reputación se ven afectadas por las estrategias empresariales a través de campafias publicitarias de Responsabilidad Social Corporativa. [...]
This article describes how the brand image and reputation are affected by corporate strategies through advertising campaigns for corporate social responsibility. It also analyzes the factors that determine the evaluation of the image and reputation as a way to weigh these two elements of the brand at a time framed by strategic communication with stakeholders.

2011
Sphera publica, Núm. 11 (2011) , p. 273-289  
5.
19 p, 139.9 KB El efecto del aroma en la intención de compra de un paquete vacacional / Cuatrecasas Clemente, Laura Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
Se estudia el efecto del aroma asociado a un destino turístico en la intención de compra de un paquete vacacional. Sesenta estudiantes universitarios (M =21,45, Dt =1,50) visualizaron un spot de un destino caribeño en una de las dos condiciones experimentales: sin aroma y con aroma ambiental asociado a un destino turístico. [...]
This study analyzes the effect of aromas associated with tourist destinations on the intention to buy a vacation package. Sixty university students (M = 21. 45, SD = 1. 50) watched a video spot regarding a Caribbean destination in one of two experimental conditions: with no aroma, and with an environmental aroma associated with the tourist destination. [...]
Estuda-se o efeito do aroma associado a um destino turístico na intenção de compra de um pacote turístico. Sessenta estudantes universitários (M =21,45, Dt =1,50) visualizaram um spot de destino caribenho em uma das duas condições experimentais: sem aroma e com aroma ambiental associado a um destino turístico. [...]

2018 - 10.12804/revistas.urosario.edu.co/disertaciones/a.5004
Anuario electrónico de estudios en Comunicación Social: Disertaciones, Vol. 11 Núm. 1 (2018) , p. 150-168  
6.
10 p, 254.1 KB Publicidad, propaganda y comunicación política : aportes para una distinción teórica / Albistur Balletto, Gerardo (Universidad de la República (Uruguai). Facultad de Información y Comunicación) ; Altuna Michelini, Mercedes (Universidad de la República (Uruguai). Facultad de Información y Comunicación)
Este ensayo justifica la pertinencia de establecer una clara distinción entre comunicación política y propaganda, como premisa que contribuya a diferenciarlas de la publicidad. Para ello, se presta atención al contexto político que corresponde a cada una de las nociones. [...]
This essay justifies the relevance of distinguishing the definition of political communication and the definition of propaganda, as a premise to differentiate them from advertising. To this end, attention is paid to the political context that corresponds to each of these two notions. [...]

2023 - 10.5565/rev/qp.385
Questiones publicitarias, Vol. 6 Núm. 32 (2023) , p. 55-64 (Ensayos)  
7.
22 p, 540.3 KB Femvertising and its impact on psychological reactance and purchase intention of Mexican female consumers / Hernández-Willoughby, Silvia (Universidad de Guadalajara) ; Lázaro Pernias, Patrícia (Universitat Autònoma de Barcelona)
This work focuses on the study of the femvertising advertising strategy. It references the feminist theories and the theory of psychological reactance to understand the impact of femvertising on Mexican female consumers' psychological reactance and purchase intention. [...]
Este trabajo se centra en el estudio de la estrategia publicitaria femvertising, y toma como referentes las teorías feministas y la teoría de la reactancia psicológica, esto con el objetivo conocer el impacto de la femvertising en la reactancia psicológica e intención de compra de consumidoras mexicanas. [...]

2023 - 10.32870/myn.vi49.7694
Mercados y Negocios, Núm. 49, p. 43-64 (2023)  
8.
19 p, 1.1 MB Los hombres ante el espejo : estereotipos masculinos en las inserciones publicitarias de la radio española / Fajula, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barbeito Veloso, Ma. Luz (María Luz) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Perona Páez, Juan José (Universitat Autònoma de Barcelona)
Los estudios sobre estereotipos publicitarios en el medio radio son escasos y los existentes se han centrado de manera predominante en los roles y estereotipos femeninos. El auge de los movimientos sociales feministas y campañas como la de Gillette del año 2019 «The best men can be» permiten intuir que algo está cambiando en el entorno de la comunicación publicitaria en cuanto a los estereotipos de género y el rol masculino en la sociedad. [...]
Studies on advertising stereotypes in the radio are scarce and those that do exist have focused predominantly on female roles and stereotypes. The rise of feminist social movements and campaigns such as Gillette's 2019 campaign "The best men can be" suggest that something is changing in the advertising communication environment regarding gender stereotypes and the male role in society. [...]

2023
Prisma social, Núm. 40 (Enero 2023) , p. 84-102  
9.
12 p, 963.2 KB Heuristic processing of green advertising : Review and policy implications : Review and policy implications / Castro Santa, Juana (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Drews, Stefan (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Green advertising aims to communicate pro-environmental dimensions of products to achieve an increase in sales. Within a general advertising framework, we organize studies of green advertising to examine the psychological processes it triggers and how it influences consumers. [...]
2023 - 10.1016/j.ecolecon.2023.107760
Ecological economics, Vol. 206 (April 2023) , art. 107760  
10.
20 p, 936.9 KB El storydoing como modelo innovador de comunicación publicitaria que favorece una mejora en la sociedad / Rodríguez-Ríos, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lázaro Pernias, Patrícia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Introducción: Se analiza el storydoing como un modelo en publicidad prospectivo en términos de justicia social y de sostenibilidad medioambiental que responde a las necesidades de una sociedad que demanda más transparencia y honestidad a las organizaciones comerciales. [...]
Introduction: Storydoing is analyzed as a prospective advertising communication model in terms of social justice and environmental sustainability that responds to the needs of a society that demands more transparency and honesty from commercial organizations. [...]

2023 - 10.4185/RLCS-2023-1865
Revista latina de comunicación social, Núm. 81 (2023) , p. 171-190
2 documents

Articles : 263 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 4 registres trobats  
1.
12 p, 880.7 KB Attention and joint attention to ad stimuli. Study with eye tracker technology / Oliver Moreno, Andreu ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
La investigación plantea dar un paso más en el estudio de la atención dispensada a la publicidad a partir del estudio de la atención conjunta (Joint Atentttion), es decir aquella que implica, a través de la mirada, una atención coordinada de un individuo (protagonista del anuncio) con otro (espectador del anuncio) hacia un objeto (producto anunciado). [...]
2015
Reunión Científica sobre Atención (RECA). Miraflores de la Sierra, Madrid, 10a : 2015
2 documents
2.
17 p, 1.5 MB Is there gender bias in the assessment of advertising creativity? / Roca, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Tena Parera, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Lázaro Pernias, Patrícia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Gender discrimination in creative departments has been studies using surveys, content analyses, and qualitative methods (Broyles, S. & Grow, J. 2008). Previous research depicts that there exists interest in variables related with assessing advertising creativity (Koslow et al. [...]
2012
International Conference on Research in Advertising, 11a : 2012  
3.
1 p, 49.8 KB Juvenile perception of advertising : from audiovisual processing to advertising response / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Estaún Ferrer, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Mas Parera, M. Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Psicologia i Comunicació Publicitària
In order to turn children into consumers, the audiovisual medium drives their attention by resorting to any number of techniques using colour, sound, images, simple rhymes and brief messages, as well as quick cuts, which are conducive to automatic processing. [...]
2007
Congreso Ibérico de Percepción. Madrid, 2on : 2007
2 documents
4.
21 p, 1.0 MB ¿Y tú que miras?. Low attention : atención visual a estímulos publicitarios integrados en la pantalla TV / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Valli, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Desde la atención visual se investigan, entre otros, en qué condiciones estímulos irrelevantes activan la atención involuntaria mediante el fenómeno de la captura atencional y obtienen prioridad atencional. [...]
2011
Reunión Científica sobre Atención. Sevilla, Andalusia, 8a : 2011
2 documents

Llibres i col·leccions 3 registres trobats  
1.
34 p, 2.3 MB Medición de la influencia del sexismo en la transmisión de valores a través de la publicidad / Rodríguez Bravo, Ángel ; Montoya Vilar, Norminanda ; Ruiz Castillo, Erika Marisol ; Guajardo Figueroa, Paulina ; Hernández López, Adriana Margarita ; Badajoz Dávila, David ; Ladaga, Silvia Andrea Cristian ; Castellanos, Diana Miranda ; Asociación Científica para la Evaluación y Medición de los Valores Humanos (AEVA)
Esta investigación, explora la relación del sexismo en el contenido de los spots publicitarios con la carga de valores humanos que transmiten a sus receptores. El estudio se apoya en la recopilación de 27. [...]
This research explores the relationship between sexism in the content of advertising spots and the human values that they transmit to their receivers. The study is based on the collection of 27,000 measurements obtained in a perception test with 270 receivers. [...]

Jalisco, Bellaterra : Editorial Centro de Estudios e Investigaciones para el Desarrollo Docente (CENID), Editorial de la Asociación Científica para la Evaluación y Medición de los Valores Humanos (AEVA), 2023
Resignificación en el ámbito de género; una apuesta por la información, comunicación y educación responsable, 2023, p. 204-237  
2.
8 p, 319.2 KB El storydoing como estrategia publicitaria innovadora en la sociedad red / Rodríguez-Ríos, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lázaro Pernias, Patrícia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo recoge un cambio en un modelo de comunicación en publicidad basado en la evolución del storytelling al storydoing en aras de acercarse a las necesidades del consumidor digital. Si bien el storytelling involucra al espectador a través de intangibles como la emoción y la empatía a través de elementos narrativos, el storydoing lo hace a través de acciones que la misma marca propone. [...]
This article highlights a change in an advertising communication model which is based on the evolution from storytelling to storydoing in order to get closer to the needs of the digital consumer. While storytelling involves the viewer through intangibles such as emotion and empathy that have narrative elements, storydoing does so through actions that the brand itself puts forward. [...]

Alicante : Universidad de Alicante, 2021
Comunicación en cuarentena: el cambio mediático en pandemia, 2021, p. 59-66  
3.
10 p, 264.4 KB Creativity : the key to creating successful advertising messages in the digital sonosphere / Barbeito Veloso, Ma. Luz (María Luz) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fajula, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Enrique, Ana Mª (Ana María) (Universitat Autònoma de Barcelona)
The characteristics of the radio media have traditionally been put forward as arguments to justify the lack of creativity in radio advertising in Spain. Factors such as fragmentation of the media, the need to resort to high frequencies in the broadcast message, the format almost absolute control wedge or direct translation of texts designed to television to radio, have led to and perpetuated the idea that radio advertising is not creative. [...]
Braga, Portugal: Communication and Society Research Centre (University of Minho), 2012
Radio evolution : conference Proceedings, 2012, p. 295-303  

Documents de recerca 13 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
316 p, 5.9 MB Signaling effects of awards on advertising creatives : The Brazilian Experience / Meléndez Rodríguez, Saraí ; Roca, David, dir.
Aquest estudi qualitatiu explora els efectes de senyalització i els costos associats a guanyar Cannes Lions, considerat la cerimònia de lliurament de premis més prestigiosa de la indústria. La teoria de la senyalització (Signalling Theory) s'utilitza com a marc teòric. [...]
Este estudio cualitativo explora los efectos de señalización y los costos asociados con ganar Cannes Lions, considerada la ceremonia de premiación más prestigiosa de la industria. La teoría de la señalización (Signalling Theory) se utiliza como marco teórico. [...]
This qualitative study explores the signaling effects and costs associated with winning Cannes Lions, considered the industry's most prestigious award ceremony. Signaling theory is utilized as a theoretical framework. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Comunicació Estratègica, Publicitat i Relacions Públiques.

2022  
2.
12 p, 3.5 MB Development of an application for the generation of KPIs / Morente Ribera, Adrian ; Garcia-Font, Victor, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Business success necessitates careful assessment, organization, and investigation. KPIs (Key Performance Indicators) are a collection of measurements utilized to assess the performance of a business and furnish understanding into the capacity for progress. [...]
El éxito empresarial requiere de medidas cuidadosas, planificación y análisis. Los Indicadores Clave de Rendimiento (KPIs) son un conjunto de métricas que permiten evaluar el rendimiento de una empresa y proporcionar información acerca de su potencial de mejora. [...]
El èxit empresarial requereix de mesures cuidades, planificació i anàlisi. Els Indicadors Clau de Rendiment (KPIs) són un conjunt de mètriques que permeten avaluar el rendiment d'una empresa i proporcionar informació sobre el seu potencial de millora. [...]

2023
Enginyeria Informàtica [958]  
3.
23 p, 910.8 KB Pressupostos en rendició de comptes i polítiques de transparència : casos d'estudi a l'àmbit local / Bueno Muñoz, Paula ; Miralles de Imperial Pujol, Júlia, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
El present treball és un anàlisi qualitatiu sobre la implementació de les polítiques de transparència i rendició de comptes a nivell local. Es tracta principalment d'identificar els factors sociodemocràfics i econòmics que condicionen la inversió del pressupost municipal en aquest àmbit, a partir de l'estudi dels casos de Sant Cugat del Vallès, Granollers i La Garriga. [...]
Este trabajo es un análisis cualitativo sobre la implementación de las políticas de transparencia y rendición de cuentas a nivel local. Se trata principalmente de identificar los factores sociodemocráficos y económicos que condicionan la inversión del presupuesto municipal en este ámbito, a partir del estudio de los casos de Sant Cugat del Vallès, Granollers y La Garriga. [...]
This work is a qualitative analysis on the implementation of transparency and accountability policies at the local level. It is mainly a question of identifying the socio-democratic and economic factors that condition the investment of the municipal budget in this area, based on the study of the cases of Sant Cugat del Vallès, Granollers and La Garriga. [...]

2022
Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]
3 documents
4.
664 p, 10.6 MB La transmisión de valores en la publicidad gráfica y su influencia en la intención de acción en los aficionados (as) de los clubes de fútbol mexicano; Leones Negros, Atlas y Chivas / Romero Sepúlveda, Luis Edgardo ; Blanco, Josep Ma, dir.
La present tesi doctoral se centra en l'estudi de la comunicació estratègica en entitats esportives específicament clubs de futbol. L'objectiu principal d'aquesta investigació és conèixer si els valors transmesos de forma textual en la publicitat gràfica d'un club de futbol influeixen en la intenció d'acció dels seus aficionats com per exemple assistir a l'estadi. [...]
La presente tesis doctoral se centra en el estudio de la comunicación estratégica en entidades deportivas específicamente clubes de fútbol. El objetivo principal de esta investigación es conocer si los valores transmitidos de forma textual en la publicidad gráfica de un club de fútbol influyen en la intención de acción de sus aficionados como por ejemplo asistir al estadio. [...]
This doctoral thesis focuses on the study of strategic communication in sports entities, specifically soccer clubs. The main objective of this research is to know if the values transmitted textually in the graphic advertising of a soccer club influence the intention of action of its fans, such as attending the stadium. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Comunicació Estratègica, Publicitat i Relacions Públiques.

2021  
5.
79 p, 2.2 MB Creación y desarrollo de un e-commerce / Balsach Garcia-Cascon, Jan ; Suárez Ramírez, Pedro, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
La tendencia global hacia el mundo online es cada vez más notable. Son pocas las empresas que no han digitalizado su negocio o no han empezado a hacerlo, ya que es una opción obligatoria para su supervivencia. [...]
The global trend towards the online world is increasingly noticeable. Few companies have not digitized their business or have not started to do so, since it is a mandatory option for their survival options. [...]

2021
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [950]
2 documents
6.
82 p, 1.5 MB El efecto de la música en la publicidad / Fernandez Rof, Mireia ; Gheorghe, Cristina Stefania ; López Belbeze, María Pilar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
Aquest treball d'investigació té la finalitat de conèixer l'efecte de la música en els anuncis publicitaris. Per una banda, es vol estudiar en quina mesura la tipologia de la música influeix en les emocions de les persones i, per una altra, si les emocions afecten en la publicitat. [...]
El presente trabajo de investigación quiere conocer el efecto de la música en los anuncios publicitarios. Por un lado, se pretende saber en qué medida la tipología de la música influye en las emociones de las personas y, por otro, descubrir si las emociones afectan en la publicidad.
The following research aims to study the effect of music in advertising. On the one hand, it aims to know if musical typology influencing people's emotions and on the other hand, find out if emotions affect advertising.

2020
Màster Universitari en Màrqueting [1093]  
7.
29 p, 1.1 MB Análisis de la evolución de la construcción estereotipada de la mujer en los anuncios de la marca Codorniu / Suarez Gil, Vanesa ; Perceval, José María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
En la societat actual la importància dels mitjans de comunicació a incrementat, tant pel fet de produir continguts com per reproduir practiques generalitzades i reforçar valors socialment apressos. [...]
En la sociedad actual la importancia de los medios de comunicación ha incrementado, tanto para producir contenido como para reproducir prácticas generalizadas y reforzar valores socialmente aprendidos. [...]
Nowadays, the importance of the media has increased, both to produce content and to reproduce generalized practices, and to reinforce socially learned values. Advertisement is a quick and effective way to do so, since through television, the influence is greater. [...]

2019-06-15
Grau en Humanitats [1139]  
8.
72 p, 1.9 MB La publicidad ilícita : uno de los actos desleales más utilizados en el mercado / Shui, Yuan yuan ; Rodríguez del Valle Iborra, José Antonio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Privat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
En el presente estudio, se ha realizado un análisis de la publicidad ilícita en el marco de los actos de competencia desleal, partiendo de su concepción y de los distintos supuestos de publicidad ilícita hasta la obtención de un resultado verídico sobre la creciente frecuencia de uso de este acto desleal. [...]
In the present essay, there has been an analysis about the illicit advertising, in accordance with the unfair competition's laws, from its conception and the different cases of illicit advertising until obtaining a veridical result about the increasing frequency of use of this disloyal act. [...]

2019
Grau en Dret [949]  
9.
28 p, 874.4 KB Quality choice and advertising regulation in broadcasting markets / González-Maestre, Miguel (Universidad de Murcia. Departamento de Fundamentos del Análisis Económico) ; Martínez-Sánchez, Francisco (Universidad de Murcia. Departamento de Métodos Cuantitativos para la Economía y la Empresa)
We consider the role of the endogenous choice of platform quality in a broadcasting duopoly market where competing media platforms choose also their level of advertising. We compare the equilibrium levels of quality, advertising and welfare under private and mixed duopoly competition. [...]
Valencia ; Instituto Valenciano de Investigaciones Económicas, 2012 (Documentos de Trabajo. Serie AD ; 2012-03)  
10.
13 p, 3.4 MB NearHobby : oci al teu voltant / Mesa Cabrera, Carlos ; Grau Sala, Ramon, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest treball té com a objectiu apropar entitats d'oci i clubs esportius a usuaris potencials mitjançant la creació de dues aplicacions: una aplicació mòbil i una aplicació web. Amb aquestes aplicacions es vol facilitar la interacció entre usuari i entitat. [...]
This project aims at bringing leisure entities and sports clubs closer to potential users through the creation of two apps: a mobile app and a web app. What we want with these apps is to make easier the interaction between users and entities. [...]
Este trabajo tiene como objetivo acercar entidades de ocio y clubes deportivos a usuarios potenciales mediante la creación de dos aplicaciones: una aplicación móvil y una aplicación web. Con estas aplicaciones se quiere facilitar la interacción entre usuario y entidad. [...]

2017-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  

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