1.
|
140 p, 2.4 MB |
Análisis y propuesta de material de carácter divulgativo sobre comunicación para niños y niñas de 10 a 12 años
/
González Jiménez, Ana ;
Medina González, Marina ;
Torras Planas, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Com de necessari és que els menors disposin d'una educació en matèria de comunicació mediàtica a les escoles i com es podria dur a terme? Aquest projecte analitza les propostes didàctiques sobre comunicació del Consell Audiovisual de Catalunya (CAC), la UNESCO i la Càtedra de cultura audiovisual i alfabetització mediàtica d'RTVE, amb l'objectiu de conèixer els materials i la necessitat que existeix actualment de disposar d'una educació en matèria de comunicació mediàtica, enfocada en menors d'entre els 10 i 12 anys i, a partir d'aquesta anàlisi i recerca, juntament amb una sèrie de variables i recomanacions de professionals del sector, crear una proposta de millora. ¿Cómo de necesario es que los menores dispongan de una educación en materia de comunicación mediática en las escuelas y como se podría llevar a cabo? Este proyecto analiza las propuestas didácticas sobre comunicación del Consell Audiovisual de Catalunya (CAC), la UNESCO y la Cátedra de cultura audiovisual y alfabetización mediática de RTVE, con el objetivo de conocer los materiales y la necesidad que existe actualmente de disponer de una educación en materia de comunicación mediática, enfocada en menores de entre los 10 y 12 años de edad y, a partir de dicho análisis e investigación, junto con una serie de variables y recomendaciones de profesionales del sector, crear una propuesta de mejora. How necessary is it for minors to have an education in media communication in schools and how could it be carried out? This project analyzes the didactic proposals on communication of the Audiovisual Council of Catalonia (CAC), UNESCO and the Chair of audiovisual culture and media literacy of RTVE, with the aim of knowing the materials and the need that currently exists for an education in matter of media communication, focused on minors between 10 and 12 years of age and, based on said analysis and research, together with a series of variables and recommendations from professionals in the sector, create a proposal for improvement.
2023 Grau en Comunicació de les Organitzacions [1422]
|
|
2.
|
309 p, 15.0 MB |
El desarrollo del Noticiero Científico y Cultural Iberoamericano (NCC), proyecto educativo multiplataforma y en red, para la alfabetización científica (Investigación sobre la segmentación de contenidos, narrativas, audiencias, canales, recursos comunicativos, tecnológicos y audiovisuales)
/
Torres Espinoza, Gabriel ;
Pérez Tornero, José Manuel, dir. ;
Tejedor, Santiago, dir.
El propòsit d'aquesta investigació és l'anàlisi metodològic, com a estudi de cas, de l'Noticiero Científic i Cultural Iberoamericà (NCC), afavorit per l'Associació de les Televisions Educatives i Culturals Iberoamericanes (ATEI). [...] El propósito de esta investigación es el análisis metodológico, como estudio de caso, del Noticiero Científico y Cultural Iberoamericano (NCC), auspiciado por la Asociación de las Televisiones Educativas y Culturales Iberoamericanas (ATEI). [...] The aim of this research is the methodological analysis, through a case study of the Ibero-American Scientific and Cultural Newscast (NCC), sponsored by the Association of Ibero-American Educational and Cultural Television Channels (ATEI). [...]
2022
|
|
3.
|
80 p, 3.3 MB |
Anàlisi del concepte de la postveritat i de les fake news i maneres de combatre-les des del punt de vista de l'arxivística
/
Riera Arnau, Marc ;
Soler Jiménez, Joan, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents
La indústria de la desinformació, que funciona a través de metodologies i mitjans que no sempre són fàcils de reconèixer, i controlada per, governs, partits polítics, mitjans de comunicació de masses i grans empreses, té efectes devastadors tant a nivell individual com a nivell social. [...] La industria de la desinformación, que funciona a través de metodologías y medios que no siempre son fáciles de reconocer, y controlada por, gobiernos, partidos políticos, medios de comunicación de masas y grandes empresas, tiene efectos devastadores tanto a nivel individual como a nivel social. [...] Disinformation's industry, which operates through means and methodologies not always easily recognizable, and its controlled by governments, political parties, mass media and big corporations, has devastating effects both on the individual and on the society level, and can affect decisions that affect millions of lives. [...]
2020 Màster Universitari en Arxivística i Gestió de Documents [996]
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
251 p, 16.1 MB |
Creació d'una plataforma web per sèniors : Instaclic
/
Domènech Bonfill, Laura ;
Pous Gamiz, Ariadna ;
Sánchez Casals, Laia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
La societat digital ha fet que la nostra manera de comunicar-nos i informar-nos evolucioni cada dia. En aquest sentit, l'ús de les xarxes socials i les pàgines web ha incrementat, però la bretxa digital generacional també ho ha fet. [...] La sociedad digital ha hecho que nuestra forma de comunicarnos e informarnos evolucione cada día. En este sentido, el uso de las redes sociales y de las páginas web ha incrementado, pero la brecha digital generacional también lo ha hecho. [...] The digital society has caused a development in the way people communicate and get informed. In this sense, the use of social networks has increased, but the digital generational gap has also become wider. [...]
2017 Grau en Periodisme [971]
|
|
9.
|
460 p, 6.2 MB |
AMI en Latinoamérica Aproximación, análisis y propuesta de medición sobre el contexto de la Alfabetización Mediática e Informacional en América Latina
/
Durán Becerra, Tomás ;
Tejedor, Santiago, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació
Esta tesis doctoral desarrolla una metodología para la evaluación de la alfabetización mediática e informacional (AMI), que se basa en los marcos propuestos por la UNESCO (2011, 2013) y la Comisión Europea (Celot y Pérez Tornero, 2009), brindando una adaptación de las recomendaciones diseñadas por estos dos grandes representantes de la AMI aplicable al contexto específico de América Latina. [...] This thesis develops an assessment methodology on Media and Information Literacy (MIL), which is based on the frameworks proposed by UNESCO (2011, 2013) and the European Commission (Celot & Pérez Tornero, 2009), adapting the directions given by these two major representatives in the field of MIL to the specific context of Latin America. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016
|
|
10.
|
99 p, 1.1 MB |
La ràdio com a eina pedagògica a l'escola a l'era digital
/
Serrano González, Raquel ;
Barbeito Veloso, Ma. Luz, (María Luz) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Des del seu naixement s'ha atribuït a la ràdio una funció pedagògica i, propera a complir un centenari, són molts els canvis que ha sofert. Especialment arran de la digitalització perquè les escoles han aprofitat d'Internet, sobretot, la facilitat i gratuïtat de producció i difusió de continguts. [...] segueix conservant els beneficis que tenia en l'aprenentatge dels nens i nenes? A banda d'això, el present treball analitza si en els centres els professors i alumnes s'alfabetitzen mediàticament i digitalment i, per tant, si s'han adaptat a l'era actual. [...] Desde su nacimiento se ha atribuido a la radio una función pedagógica y, próxima a cumplir un centenario, son muchos los cambios que ha sufrido. Especialmente a raíz de la digitalización porque las escuelas han aprovechado de Internet, sobretodo, la facilidad y gratuidad de producción y difusión de contenidos. [...] From his birth the radio has had a pedagogic function and, close to fulfill a centenary, has suffered many changes. Especially after digitization because schools have taken advantage of Internet, mainly ease and free of production and dissemination of content. [...]
2016 Grau en Periodisme [971]
|
|