1.
|
77 p, 3.0 MB |
Jugar a ser periodistes : la professió periodística com a eina educativa
/
Juste Paredes, Ana ;
Voces Merayo, Ramón, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball és una proposta de projecte interdisciplinari que es basa en l'aplicació de diferents aspectes del periodisme per tal de millorar les habilitats d'expressió oral i escrita dels alumnes de tercer d'ESO. [...] Este trabajo es una propuesta de proyecto interdisciplinario que se basa en la aplicación de diferentes aspectos del periodismo con el objetivo de mejorar las habilidades de expresión oral y escrita de los alumnos de tercero de la ESO. [...] This project is an interdisciplinary project proposal that is based on the application of different aspects of journalism with the aim of improving the oral and written expression skills of third-year secondary education students. [...]
2023 Grau en Periodisme [1432]
|
|
2.
|
140 p, 2.4 MB |
Análisis y propuesta de material de carácter divulgativo sobre comunicación para niños y niñas de 10 a 12 años
/
González Jiménez, Ana ;
Medina González, Marina ;
Torras Planas, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Com de necessari és que els menors disposin d'una educació en matèria de comunicació mediàtica a les escoles i com es podria dur a terme? Aquest projecte analitza les propostes didàctiques sobre comunicació del Consell Audiovisual de Catalunya (CAC), la UNESCO i la Càtedra de cultura audiovisual i alfabetització mediàtica d'RTVE, amb l'objectiu de conèixer els materials i la necessitat que existeix actualment de disposar d'una educació en matèria de comunicació mediàtica, enfocada en menors d'entre els 10 i 12 anys i, a partir d'aquesta anàlisi i recerca, juntament amb una sèrie de variables i recomanacions de professionals del sector, crear una proposta de millora. ¿Cómo de necesario es que los menores dispongan de una educación en materia de comunicación mediática en las escuelas y como se podría llevar a cabo? Este proyecto analiza las propuestas didácticas sobre comunicación del Consell Audiovisual de Catalunya (CAC), la UNESCO y la Cátedra de cultura audiovisual y alfabetización mediática de RTVE, con el objetivo de conocer los materiales y la necesidad que existe actualmente de disponer de una educación en materia de comunicación mediática, enfocada en menores de entre los 10 y 12 años de edad y, a partir de dicho análisis e investigación, junto con una serie de variables y recomendaciones de profesionales del sector, crear una propuesta de mejora. How necessary is it for minors to have an education in media communication in schools and how could it be carried out? This project analyzes the didactic proposals on communication of the Audiovisual Council of Catalonia (CAC), UNESCO and the Chair of audiovisual culture and media literacy of RTVE, with the aim of knowing the materials and the need that currently exists for an education in matter of media communication, focused on minors between 10 and 12 years of age and, based on said analysis and research, together with a series of variables and recommendations from professionals in the sector, create a proposal for improvement.
2023 Grau en Comunicació de les Organitzacions [1422]
|
|
3.
|
232 p, 10.2 MB |
Use and Misuse of WeChat among Elderly Adults in Urban China
/
Hao, Jingya ;
Pulido, Cristina, dir. ;
Song, Yi, dir.
Aquest estudi se centra en l'ús dels mitjans, les barreres i les estratègies per promoure l'alfabetització mediàtica entre les persones grans. L'autor està tractant d'omplir el buit en la investigació sobre estudis de mitjans entre els adults grans xinesos i oferir estratègies pràctiques per millorar l'alfabetització mediàtica de les persones grans, que és necessària i urgent en l'era digital. [...] Este estudio se centra en el uso de los medios, las barreras y las estrategias para promover la alfabetización mediática entre los adultos mayores. El autor está tratando de llenar el vacío en la investigación sobre estudios de medios entre adultos mayores chinos y proporcionar estrategias prácticas para mejorar la alfabetización mediática de los adultos mayores, que es necesaria y urgente en la era digital. [...] This study focuses on media use, barriers, and strategies for promoting media literacy among elderly adults. The author is trying to fill the gap in research on media studies among Chinese elderly adults and to provide practical strategies for improving elderly adults' media literacy, which is necessary and urgent in the digital age. [...]
2023
|
|
4.
|
61 p, 1.5 MB |
La alfabetización mediática : aliada de la ciudadanía contra la desinformación. Estudio de caso del municipio de Sabadell
/
Fernández Márquez, Noelia ;
Tejedor, Santiago, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Les xarxes socials s'han col·locat en una posició privilegiada, i amb elles, l'entrada de la desinformació està repercutint de manera massiva. A més, després de la situació viscuda amb la pandèmia, es va reforçar aquesta creença. [...] Las redes sociales se han colocado en una posición privilegiada, y con ellas, la entrada de la desinformación está repercutiendo de manera masiva. Además, después de la situación vivida con la pandemia, se reforzó esa creencia. [...] Social media have been placed in a privileged position, and with them, the entry of disinformation is having a massive impact. Furthermore, after the situation experienced with the pandemic, this belief was strengthened. [...]
2022 Grau en Periodisme [1432]
|
|
5.
|
344 p, 7.9 MB |
La mediación (auto)biográfica de la competencia mediática
/
Marín Ossa, Diego Leandro ;
Tejedor, Santiago, dir. ;
Pérez Tornero, José Manuel, dir.
Amb aquesta tesi vull fer la meva aportació als estudis de mitjans, comunicació, autobiografia i educación. En aquest sentit, penso que la mediació (auto) biogràfica de la competència mediàtica serà d'utilitat als docents i investigadors, perquè se situïn en el punt de vista dels seus estudiants abans de començar un procés o un projecte de formació o d'investigació, en els diversos escenaris de l'educació formal, no-formal i informal amb alumnes, comunitats i audiències. [...] Con esta tesis quiero hacer mi aporte a los estudios de medios, comunicación, autobiografía y educación, en ese sentido, pienso que la mediación (auto)biográfica de la competencia mediática será de utilidad a los docentes e investigadores, para que se sitúen en el punto de vista de sus estudiantes antes de comenzar un proceso o un proyecto de formación o de investigación, en los diversos escenarios de la educación formal, no-formal e informal con alumnos, comunidades y audiencias. [...] With this thesis I want to make my contribution to media studies, communication, autobiography and education. In that sense, I think that (auto)biographical mediation of media competence will be useful to teachers and researchers, to place them in the perspective of their students before beginning a research process or a research project or training, in the various scenarios of formal, non-formal and informal education with students, communities and audiences. [...]
2022
|
|
6.
|
309 p, 15.0 MB |
El desarrollo del Noticiero Científico y Cultural Iberoamericano (NCC), proyecto educativo multiplataforma y en red, para la alfabetización científica (Investigación sobre la segmentación de contenidos, narrativas, audiencias, canales, recursos comunicativos, tecnológicos y audiovisuales)
/
Torres Espinoza, Gabriel ;
Pérez Tornero, José Manuel, dir. ;
Tejedor, Santiago, dir.
El propòsit d'aquesta investigació és l'anàlisi metodològic, com a estudi de cas, de l'Noticiero Científic i Cultural Iberoamericà (NCC), afavorit per l'Associació de les Televisions Educatives i Culturals Iberoamericanes (ATEI). [...] El propósito de esta investigación es el análisis metodológico, como estudio de caso, del Noticiero Científico y Cultural Iberoamericano (NCC), auspiciado por la Asociación de las Televisiones Educativas y Culturales Iberoamericanas (ATEI). [...] The aim of this research is the methodological analysis, through a case study of the Ibero-American Scientific and Cultural Newscast (NCC), sponsored by the Association of Ibero-American Educational and Cultural Television Channels (ATEI). [...]
2022
|
|
7.
|
80 p, 3.3 MB |
Anàlisi del concepte de la postveritat i de les fake news i maneres de combatre-les des del punt de vista de l'arxivística
/
Riera Arnau, Marc ;
Soler Jiménez, Joan, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents
La indústria de la desinformació, que funciona a través de metodologies i mitjans que no sempre són fàcils de reconèixer, i controlada per, governs, partits polítics, mitjans de comunicació de masses i grans empreses, té efectes devastadors tant a nivell individual com a nivell social. [...] La industria de la desinformación, que funciona a través de metodologías y medios que no siempre son fáciles de reconocer, y controlada por, gobiernos, partidos políticos, medios de comunicación de masas y grandes empresas, tiene efectos devastadores tanto a nivel individual como a nivel social. [...] Disinformation's industry, which operates through means and methodologies not always easily recognizable, and its controlled by governments, political parties, mass media and big corporations, has devastating effects both on the individual and on the society level, and can affect decisions that affect millions of lives. [...]
2020 Màster Universitari en Arxivística i Gestió de Documents [996]
|
|
8.
|
551 p, 20.3 MB |
Alfabetización transmedia en el marco de los Objetivos de Desarrollo Sostenible
/
Muñoz González, Jordi ;
Pallé Roigé, Albert ;
Soriano Martín, Ayla ;
Sánchez Casals, Laia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Alfabetització ODS és un projecte empresarial que busca conscienciar sobre l'Agenda 2030 i els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l'ONU. S'ha dut a terme un Pla Econòmic per comprovar la sostenibilitat, un Pla de Comunicació i una planificació transmetia com a preparació de continguts i aspectes formals relacionats amb la comunicació de l'empresa, a més de la posada en marxa de dues pàgines web, les xarxes socials i contingut audiovisual per aquestes. Alfabetización ODS es un proyecto empresarial que busca concienciar sobre la Agenda 2030 y los Objetivos de Desarrollo Sostenible de la ONU. Para ello se ha elaborado un Plan Económico para comprobar la sostenibilidad, un Plan de Comunicación y una planificación transmedia como preparación de contenidos y aspectos formales relacionados con la comunicación de la empresa, así como la puesta en marcha de dos páginas web, redes sociales y contenido audiovisual para estas. ODS Literacy is a business project that seeks to raise awareness about the 2030 Agenda and the UN Sustainable Development Goals. For this, an Economic Plan has been drawn up to verify sustainability, and a Communication Plan and transmedia planning, such as content preparation and formal aspects related to company communication, as well as the launch of two web pages, social media and audiovisual content for these.
2021 Grau en Periodisme [971]
|
|
9.
|
|
10.
|
|