Resultats globals: 9 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 9 registres trobats
Articles 9 registres trobats  
1.
27 p, 467.1 KB Els reptes de la didàctica de l'educació física al grau de primària en anglès : l'aprenentatge de continguts i el desenvolupament de la competència discursiva en llengua estrangera / Coral Mateu, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'article descriu l'estructura del programa d'Educació Física (EF) que s'ofereix en el «Grau d'Educació Primària-Docència Universitària en Anglès» (GEP-DUA). Es presenten les aportacions de l'EF als enfocaments AICLE i a la formació de mestres, i es descriu l'organització de l'assignatura d'EF en l'educació primària en el GEP-DUA. [...]
El artículo describe la estructura del programa de Educación Física (EF) que se ofrece en el «Grado de Educación Primaria-Docencia Universitaria en Inglés» (GEP-DUI). Se presentan las contribuciones de la EF a los enfoques AICLE y a la formación de maestros y se describe la organización de la asignatura de EF en la educación primaria en el GEP-DUI. [...]
L'article décrit la structure du programme d'Éducation physique (EP) proposé dans le « Grade d'Enseignement primaire - Cours universitaires en anglais » (GEP-DUA). Il présente notamment les contributions de l'EP aux approches EMILE et à la formation des enseignants du primaire, et décrit l'organisation de la matière d'EP du primaire dans le cadre du GEP-DUA. [...]
This paper describes the structure of the programme in Physical Education (PE) that is offered as part of the Bachelor's Degree in Primary Education - University Teaching in English (GEP-DUA). The paper presents the contributions of PE to the CLIL approach and to teacher education and it describes the organization of the PE subject area in primary education within the GEP-DUA. [...]

2017 - 10.1344/TE2017.52.7
Temps d'educació, Núm. 52 (2017) , p. 91-117  
2.
17 p, 191.2 KB Dificultades en el aprendizaje y la enseñanza de la Física Cuántica en el bachillerato / Sinarcas, Vicent (IES Josep Ribera (Xàtiva)) ; Solbes Matarredona, Jordi (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
La Física Cuántica es una parte importante de la Física. En este artículo, se analiza su enseñanza-aprendizaje en el bachillerato y se muestran las principales dificultades de los estudiantes, particularmente las ontológicas y epistemológicas. [...]
Quantum physics is a very important part of physics. In this paper we analyze its teaching and learning in high school and we show the students' main difficulties, particularly the ontological and epistemological. [...]

2013 - 10.5565/rev/enscien/v31n3.768
Enseñanza de las ciencias, Vol. 31, Núm. 3 (2013) , p. 9-25  
3.
14 p, 294.9 KB La resolución de problemas basada en el desarrollo de investigaciones guiadas en cursos introductorios de física universitaria / Guisasola Aranzabal, Jenaro (Universidad del País Vasco) ; Ceberio Gárate, Mikel (Universidad del País Vasco) ; Almudí García, José Manuel (Universidad del País Vasco) ; Zubimendi Herranz, José Luis (Universidad del País Vasco)
En este artículo, frente a la instrucción tradicional en resolución de problemas, proponemos la metodología denominada «resolución de problemas como desarrollo de investigaciones guiadas» que se encuentra enmarcada en el amplio abanico de propuestas de resolución de problemas como actividad basada en la investigación (Inquiry-Based Problem Solving). [...]
Compared to traditional instruction on solving problems, this article is proposing a methodology known as «problem solving by developing guided research» which is framed within the wide range of problem solving proposals in Inquiry-Based Problem Solving. [...]

2011 - 10.5565/rev/ec/v29n3.484
Enseñanza de las ciencias, Vol. 29, Núm. 3 ( 2011) , p. 439-452  
4.
9 p, 1.5 MB Desarrollo de competencias generales y específicas, mediante el uso de las tecnologías de la información, en la formación de ingenieros / Martínez Alonso, Gabriel Fernando ; Monsiváis Pérez, Andrés ; Garza Garza, Juan Ángel
Los egresados de las carreras de ingeniería deben poseer un desarrollo adecuado de competencias específicas de ingeniería y de competencias generales, en particular del manejo y uso de las tecnologías de la información (TI). [...]
The graduates of the careers of engineering should possess an adequate development of specific competences of engineering and of general competences, particularly of the management and use of the information technologies. [...]

2011
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 21 (octubre 2011) , p. 1-9  
5.
6 p, 327.4 KB La generación autónoma de "conflictos cognoscitivos" para favorecer cambios de paradigmas en el aprendizaje de la física / Colombo de Cudmani, Leonor (Universidad Nacional de Tucumán (Argentina). Instituto de Física) ; Salinas de Sandoval, Julia (Universidad Nacional de Tucumán (Argentina). Instituto de Física)
Researches agree to show that students have their owli conceptual, not instructional schemata, that they use to interpret reality. The learning of Physics would then consist sf producing conceptual changes from spontaneous to scientific paradigms. [...]
1991 - 10.5565/rev/ensciencias.4724
Enseñanza de las ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 237-242  
6.
6 p, 346.5 KB El concepto de masa en la física clásica : aspectos históricos y didácticos / Doménech-Carbó, Antonio
Different definitions of mass in classical physics are discussed in basis to their physical representation. The following questions are adressed: a) the quantitas materiae problem, b) dichotomy between inertial and gravitational masses and, c) didactic implications of the different definitíonal modalities.
1992 - 10.5565/rev/ensciencias.4673
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 2 (1992) p. 223-228  
7.
8 p, 740.4 KB Una nueva fuente de inspiración para la educación científica / López Rupérez, F.
In this paper, physics, epistemology and the teaching and learning of physics are presented as a transdisciplinary system. With such an approach, the fundamental principles of contemporary physics considered in a qualitative form -epistemological principles- are postulated as a source of inspiration for Science Education. [...]
1995 - 10.5565/rev/ensciencias.4272
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 2 (1995) p. 249-256  
8.
12 p, 585.5 KB Distintos tipos de constantes en física y aprendizaje significativo de la disciplina / Colombo de Cudmani, Leonor (Universidad Nacional de Tucumán (Argentina). Instituto de Física) ; Salinas de Sandoval, Julia (Universidad Nacional de Tucumán (Argentina). Instituto de Física) ; Pesa de Danón, M. (Universidad Nacional de Tucumán (Argentina). Instituto de Física)
From teaching experience data, some problems referred to the learning of conceptuations of constants that appear in the relation between physical magnitudes, are delimited. Some significative problems are identified. [...]
1995 - 10.5565/rev/ensciencias.4271
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 2 (1995) p. 237-248  
9.
13 p, 113.9 KB Enseñanza-aprendizaje de física en Brasil : confrontando teoría y práctica en el inicio del siglo XXI / Rezende, Flavia (Universidad Federal de Rio de Janeiro. Núcleo de Tecnología Educacional para la Salud) ; Ostermann, Fernanda (Universidad Federal de Rio Grande del Sur. Instituto de Física)
En el contexto de la selección de recursos pedagógicos para un ambiente virtual constructivista de formación de maestros, se analizó la confrontación entre la investigación en enseñanza de física en Brasil y los problemas de la práctica pedagógica de un grupo de dieciocho maestros de física. [...]
Within the context of selecting pedagogic resources for a virtual constructivist learning environment aimed at qualifying teachers, research in physics teaching in Brazil was confronted to the pedagogic problems of a group of 18 physics teachers. [...]

2006 - 10.5565/rev/ensciencias.3789
Enseñanza de las ciencias, V. 24 n. 3 (2006) p. 387-400  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.