Resultats globals: 24 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 10 registres trobats
Publicacions periòdiques, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 4 registres trobats
Documents de recerca, 8 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 1 registres trobats
Articles 10 registres trobats  
1.
8 p, 80.1 KB The ethics of poetic expression in Emmanuel Lévinas and Maurice Blanchot / Galofré Claret, Berta (Universitat de Barcelona)
Lévinas believed that Blanchot identified artistic inspiration with his understanding of the il y a, that is, an inauthentic attitude toward life and the Other. Lévinas, who tried to overcome the neutrality of the il y a, criticised Blanchot's desire to establish ethics as a prima philosophia. [...]
Lévinas considerava que Blanchot havia identificat la inspiració de l'artista amb el seu concepte d'il y a. És a dir, amb una actitud envers la vida i l'Altre inautèntica. Lévinas, que havia lluitat en contra de la neutralitat de l'il y a, criticava l'aproximació de Blanchot per tal de mantenir l'estatus de la prima philosophia. [...]
Lévinas consideraba que Blanchot había identificado la inspiración del artista con su concepto de il y a. Es decir, con una actitud hacia la vida y el Otro inauténtica. Lévinas, que había luchado en contra de la neutralidad del il y a, criticaba la aproximación de Blanchot para mantener el estatus de la prima philosophia. [...]

2022 - 10.5565/rev/enrahonar.1435
Enrahonar, Vol. 69 (2022) , p. 37-44 (Articles)  
2.
25 p, 281.8 KB La muerte de toda esperanza : arte, literatura y filosofía en Over the Garden Wall / Plaza González, Pedro Jesús (Universidad de Málaga)
El presente artículo se propone analizar las influencias y confluencias del arte, la literatura y la filosofía en la miniserie Over the Garden Wall, creada por Patrick McHale. Para ello, se realiza en su desarrollo un necesario estado de la cuestión a partir de la divulgación y la investigación, a través del cual se presentan desde el marco de la cultura de la convergencia las influencias artísticas, que van desde Doré hasta Miyazaki pasando por el cine de Tim Burton; las influencias literarias, que van desde Dante hasta Poe pasando por los lugares comunes de la literatura universal; y las influencias filosóficas, que van desde Tales de Mileto hasta Hannah Arendt pasando por Kierkegaard o Nietzsche. [...]
This article aims to analyze the influences and confluences of art, literature and philosophy in Over the Garden Wall, a miniseries created by Patrick McHale. To do this, a necessary review of the state of the question is carried out in its development from disclosure and research, through which artistic influences are presented from the framework of convergence culture ranging from Doré to Miyazaki through Tim Burton's cinema; literary influences ranging from Dante to Poe through the commonplaces of universal literature; and philosophical influences ranging from Thales of Miletus to Hannah Arendt through Kierkegaard or Nietzsche. [...]

2020 - 10.5565/rev/brumal.705
Brumal, Vol. 8 Núm. 2 (2020) , p. 113-137 (Monograph)  
3.
19 p, 1.6 MB O Diálogo no limite : "A disputa entre Pedro e Ramon, o superfantástico" (1311) / Costa, Ricardo da (Universidade Federal do Espírito Santo (Brasil). Departamento de Teoria da Arte e Música)
A proposta dessa conferência é apresentar o debate filosófico entre Pedro e Ramon Llull (Librum disputationis Petri et Raimundi phantastici), e analisar os limites do diálogo medieval. Debate ou conversão? Pretendemos discutir os parâmetros do diálogo medieval luliano, aspectos que levaram nosso autor às fantasias mais extremas de seu diálogo literário-filosófico: a dramatização do conflito entre ideais e atitudes realistas. [...]
The purpose of this conference is to present the phylosophical debate between Pedro and Ramon Llull (Librum disputationis Petri et Raimundi phantastici), and analyze the limits of the medieval dialogue. [...]

2015
Mirabilia, Núm. 21 (Jun-Dez 2015) , p. 132-150 (Thematic number)  
4.
21 p, 812.9 KB A Inveja em Curial e Guelfa e sua representação na arte do outono da Idade Média / Costa, Ricardo da (Universidade Federal do Espírito Santo (Brasil)) ; Santos, Armando Alexandre dos (Universitat d'Alacant)
Na novela anônima de cavalaria Curial e Guelfa (séc. XV), a Inveja, um dos sete pecados capitais do Setenário medieval, oferece um pano de fundo literário (mas também de cunho filosófico-moral) e alicerça tanto a teatralização do enredo quanto a construção poética dos personagens. [...]
In the anonymous chivalric novel Curial and Guelfa (XVth century), the Envy, one of the seven capital sins of the Medieval Septenary, offers a literary background (but also a philosophical-moral one) and is the foundation of both the plot teatralization and the characters poetic construction. [...]

2015
Mirabilia, Núm. 20 (January-June 2015) , p. 159-179 (Thematic number)  
5.
39 p, 1.3 MB São Vicente Ferrer (1350-1419) e a eficácia filosófico-retórica do sermão : Arte e Filosofia / Costa, Ricardo da (Universidade Federal do Espírito Santo (Brasil). Institut Superior d'Investigació Cooperativa) ; Franco, Gustavo Cambraia (Universidade Federal do Espírito Santo (Brasil))
O objetivo deste trabalho é analisar alguns aspectos do discurso filosófico e dos elementos da retórica medieval contidos nos sermões de São Vicente Ferrer (1350-1419), sobretudo suas reflexões sobre um tema presente, de forma corrente e universal, na Idade Média cristã: o das virtudes morais, ou virtudes cardeais. [...]
The aim of this work is to analyze some aspects of the philosophical discourse and the medieval rethoric elements contained in the sermons of Saint Vincent Ferrer (1350-1419), especially his thoughts about a theme currently and universally present in the Christian Middle Ages: the moral virtues or cardinal virtues. [...]

2015
Mirabilia, Núm. 20 (January-June 2015) , p. 92-130 (Thematic number)  
6.
16 p, 1.0 MB A contemplação anagógica na Abadia de Saint-Denis (séc. XII) / Costa, Ricardo da (Universitat d'Alacant) ; Neves, Tainah Moreira (Universidade Federal do Espírito Santo (Brasil))
"A nobre obra brilha, mas como é nobremente brilhante, deve iluminar as mentes para conduzi-las através das verdadeiras luzes, para a verdadeira luz, onde Cristo é a verdadeira porta". Essa frase, inscrita por ordem do abade Suger (c. [...]
"Bright is the noble work; but, being nobly bright, the work should brighten the minds, so that they may travel, through the true lights, to the True Light where Christ is the true door". This phrase was inscribe by orders of Abbot Suger (c. [...]

2015
Mirabilia, Núm. 20 (January-June 2015) , p. 28-43 (Thematic number)  
7.
11 p, 390.4 KB A Proposta de uma Ciência Universal na Arte Breve (1308) de Ramon Llull / Giuberti, Fabricia dos Santos
Como apaixonado seguidor de Ramon Llull, Nicolau de Cusa, tinha, em sua biblioteca particular, várias obras do filósofo catalão. Uma das versões da Arte de Llull que mais tiveram difusão nos séculos seguintes à sua morte foi a Arte Breve (1308) exatamente por se tratar de uma simplificação de sua proposta de criar uma ciência universal, ideia tão a gosto do pensamento moderno ainda em gestação. [...]
As a passionate follower of Ramon Llull, Nicolau de Cusa, had in his personal library, several works of Catalan philosopher. One version of Art Llull which had spread over the centuries following his death was the Art Brief (1308) precisely because it is a simplification of his proposals to create a universal science idea as to suit modern thought still in gestation. [...]

2014
Mirabilia, Núm. 19 (Jun-Dez 2014) , p. 284-294  
8.
11 p, 514.2 KB The Soul of the earth and the value of art : Joan Miró, Rodolf Llorens, Antoni Tàpies, Eduard Nicol / Cuscó i Clarasó, Joan, 1971- (Societat Catalana de Filosofia)
This paper puts side by side philosophy and artistic creation in Catalonia in the twentieth century. We have to grasp how art and philosophy are able to generate and share thought and expression: a vision and a unique understanding of reality. [...]
2011 - 10.2436/20.3001.02.11
Journal of Catalan Intellectual History, Vol. 1, Núm. 2 (2011) , p. 149-159  
9.
24 p, 211.7 KB Eugeni d'Ors : Philosophy and humanism in the twentieth century / Cuscó i Clarasó, Joan, 1971- (Societat Catalana de Filosofia)
Eugeni d'Ors i Rovira was the most influential thinker in Catalan culture in the twentieth centur y. He stood at the forefront of Noucentisme, which he captures in his philosophical novelof 1911 La ben plantada [The Elegant Woman], the main focus of this essay. [...]
2013 - 10.2436/20.3001.02.79
Journal of Catalan Intellectual History, Núm. 6 (2013) , p. 91-114  
10.
9 p, 129.0 KB Jeanne Hersch y la fiesta como obra de arte / Rius Gatell, Rosa (Universitat de Barcelona)
Este artículo reflexiona sobre el significado que Jeanne Hersch concede a las fiestas y al valor de celebrarlas, como lemento propiciatorio de orden, en el que cada cual desarrolla su función y encuentra su propio lugar. [...]
2007
Lectora : revista de dones i textualitat, Núm. 13 (2007) , p. 199-207  

Publicacions periòdiques 1 registres trobats  
1.
Disturbis / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia ; Fundació Joan Miró
[Bellaterra] : Departamento de Filosofía, Universitat Autònoma de Barcelona, 2007-2013
14 documents

Llibres i col·leccions 4 registres trobats  
1.
33 p, 10.4 MB L'Art en relació amb l'home etern i l'home que passa / Torres-García, Joaquín
Conferència sobre art que Torres Garcia va donar a Sitges l'any 1919. El discurs de l'artista va ser publicat pels Amics de Sitges.
Conferencia sobre arte que Torres García dio en Sitges en 1919. El discurso del artista fue publicado por los Amics de Sitges.
Conference about art that Torres Garcia gave in Sitges in 1919. The artist's discourse was published by the Amics de Sitges.

[Sitges?] : Edició dels Amics de Sitges, 1919 (Biblioteca Digital d'Història de l'Art Hispànic)  
2.
4 p, 1.2 MB Teoría e historia de las bellas artes : principios fundamentales / Manjarrés, José de, 1816-1880 ; Librería de Joaquín Verdaguer
Tractat teòric sobre la història de les belles arts escrit per Josep de Manjarrés (1816-1880), catedràtic de Teoria estètica i Història de les belles arts a l'Escola de Barcelona.
Tratado teórico sobre la historia de las bellas artes escrito por Josep de Manjarrés (1816-1880), catedrático de Teoría estética e Historia de las bellas artes en la Escuela de Barcelona.
Theoretical treatise on the History of Fine Arts written by Josep Manjarrés (1816-1880). Professor of Aesthetic Theory and History of Fine Arts of the la Escuela de Barcelona.

Barcelona : Librería de Joaquín Verdaguer, 1859 (Biblioteca Digital d'Història de l'Art Hispànic)
10 documents
3.
25 p, 18.1 MB Memoria leída en la Academia de Ciencias Naturales y Artes en la sesión celebrada el 21 de junio de 1877 : [Necesidad de vulgarizar los estudios elementales de estética, y consideraciones generales sobre el estilo] / Masriera i Manovens, Josep, 1841-1912 ; Imprenta de Celestino Verdaguer ; Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona
Conferència llegida per Josep Masriera Manovens (1841-1912) a l'Academia de las Ciencias Naturales y Artes de Barcelona l'any 1877, sobre els estudis elementals d'estètica i d'estil. El títol és: 'Necesidad de vulgarizar los estudios elementales de estética, y consideraciones generales sobre el estilo'.
Conferencia leída por Josep Masriera Manovens (1841-1912) en la Academia de las Ciencias Naturales y Artes de Barcelona en 1877, sobre los estudios elementales de estética y estilo. El título es: 'Necesidad de vulgarizar los estudios elementales de estética, y consideraciones generales sobre el estilo'.
Conference read by Josep Masriera Manovens (1841-1912) at the Academy of Natural Sciences and Arts of Barcelona in 1877, on aesthetics studies and general considerations of style. The title is: 'Necesidad de vulgarizar los estudios elementales de estética y consideraciones generales sobre el estilo'.

Barcelona : Celestino Verdaguer, 1877 (Biblioteca Digital d'Història de l'Art Hispànic)
Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona  
4.
207 p, 77.5 MB Etapes estètiques / Casellas, Raimon, 1855-1910 ; Ors, Eugeni d' 1881-1954 ; Societat Catalana d'Edicions
Estudi de temàtica artística editada per la Societat Catalana d'Edicions l'any 1916 i en dos volums. El primer es centra en la ciutat de París, i el segon presenta Barcelona i l'Exposició General de Belles Arts de 1894. [...]
Estudio de temática artística editada por la Societat Catalana d'Edicions en 1916 y en dos volúmenes. El primero se centra en la ciudad de París, y el segundo presenta Barcelona la Exposición General de Bellas Artes de 1894. [...]
Study on art edited in two volumes by Societat Catalana d'Edicions in 1916. The first one focuses on the city of Paris, and the second one presents Barcelona and the Exposició General de Belles Arts in 1894. [...]

Barcelona: Societat Catalana d'Edicions, 1916 (Biblioteca Digital d'Història de l'Art Hispànic)
2 documents

Documents de recerca 8 registres trobats  
1.
74 p, 2.4 MB Dimensió estètica del llenguatge cinematogràfic : model de pensament i percepció a través de The Dreamers, de Bernardo Bertolucci / Calabia Fernández, Maria ; Solé, Albert, 1962-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
En el present treball s'analitza en profunditat el film The Dreamers de Bernardo Bertolucci, amb la finalitat de demostrar la importància de l'estètica i el llenguatge en una obra cinematogràfica. [...]
En el presente trabajo se analiza en profundidad el filme The Dreamers de Bernardo Bertolucci, con el fin de demostrar la importancia de la estética y el lenguaje en una obra cinematográfica. La disección de la trayectoria personal y profesional del autor contribuye a hacer un análisis más acertado, puesto que su evolución fílmica tiene un destino marcado y una coherencia ideológica. [...]
This paper analyzes in depth Bernardo Bertolucci's The Dreamers, in order to demonstrate the importance of aesthetics and language in a cinematographic work. The dissection of the author's life and professional career contributes to a more accurate analysis, since his filmic evolution has a marked destiny and an ideological coherence. [...]

2023
Grau en Periodisme [1432]  
2.
119.1 MB Philosophy of participation : Contemporary art, trauma, and action / Xu, Musang ; Vilar, Gerard, dir.
Agraïments Abans de començar, vull dedicar un moment a agrair a les moltes parts que han fet possible aquest projecte. Les idees exposades en aquestes pàgines deuen molt al meu tutor Gerard Vilar Roca, que va supervisar el meu treball de Màster a EINA i em va introduir a l'Estètica Social i la Filosofia Participativa. [...]
Agradecimientos Antes de empezar, quiero dedicar un momento a agradecer a las muchas partes que han hecho posible este proyecto. Las ideas expuestas en estas páginas deben mucho a mi tutor Gerard Vilar Roca, que supervisó mi trabajo de Máster en EINA y me introdujo en la Estética Social y la Filosofía Participativa. [...]
Acknowledgments Before beginning, I want to take a moment to thank the many parties whose participation made this project possible. The ideas put forth in these pages owe much to my tutor Gerard Vilar Roca who supervised my Master work at EINA and introduced me the Social Aesthetics and Participatory Philosophy. [...]

2022  
3.
40 p, 770.5 KB Natura invisible, esperit visible : aproximació a la metafísica i l'estètica del romanticisme alemany / Frau Arcal, Pol ; Perceval Verde, José Maria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El romanticisme alemany va construir una particular metafísica entorn la natura que va acabar desenvolupant en un monisme on objecte i subjecte es tornen un en la natura. Aquest treball es una aproximació a aquesta visió romàntica a partir del pensament de Schelling, un dels filòsofs que més va tractar d'explicar filosòficament aquestes idees i les seves influencies en l'art romàntic i en l'ideal de llibertat. [...]
The German romanticism constructed a particular metaphysics around nature which developed in monism, where object and subject become one in nature. This project is an approach to this romantic view from Schelling's thoughts, one of the philosophers who tried the most to explain philosophically these ideas and his influences in romantic art and the ideal of freedom. [...]

2018
Grau en Humanitats [1139]  
4.
406 p, 7.7 MB El Net.art como perplejidades de vanguardia : una aproximación a la obra de Jodi desde Wittgenstein / Duarte Valverde, Luis Eduardo ; Casacuberta, David, 1967-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia
El objetivo de esta tesis es ofrecer un modelo de análisis conceptual para la comprensión del net. art 1. 0 o arte de internet metalingüístico. Para ello, se tratará esta expresión siguiendo a Wittgenstein como problemas (perplejidades) y procedimientos (juegos de lenguaje) que esta joven práctica comparte con las denominadas vanguardias artísticas. [...]
The objective aim of this thesis is to offer a model of conceptual analysis for the understanding of net. art 1. 0 or metalinguistic internet art. For this, this expression will be treated following Wittgenstein as problems (perplexities) and procedures (language games) that this young practice shares with the so-called artistic avant-garde. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
5.
396 p, 5.2 MB Totum simul : simultaneidad y otras experiencias temporales en el contexto digital / Laguillo Abbad, Clara ; Jaques Pi, Jèssica, dir. ; Vilar, Gerard, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia
El objetivo de esta tesis doctoral es desarrollar un lenguaje curatorial para la elaboración de una propuesta de comisariado artístico que permita reflexionar en torno a las formas temporales en el contexto digital. [...]
The main goal of this doctoral thesis is to develop a specific language for a curatorial project aimed at triggering reflection on time forms within the digital context. Digital technology in contemporary society plays a crucial role in producing different ways of experiencing time and, therefore, technological mediation will be incorporated in the proposal as a central issue. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
6.
269 p, 1.6 MB PostDigital City : Aesthetics and politics in the space of embodied virtuality / Álvaro, Sandra ; Zreik, Khaldoun, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia
Deleuze y Guattari citan a Paul Klee para caracterizar el arte moderno como investigación comprometida en la movilización de las potencialidades creativas de la materia. El arte abandona la representación y asume un compromiso a la vez estético y político: Expresar como las cosas alcanzan la existencia. [...]
Deleuze and Guattari quote Paul Klee to characterize modern art as research engaged in the mobilization of the creative potentialities of matter. Art gives up mimesis or Representation and assumes an aesthetic and political compromise: to express how things reach existence. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
7.
121 p, 4.7 MB Discursos pacíficos en la era de la saturación productiva / Gopar Pérez, Alejandro ; Jacques Pi, Jèssica ; Eina, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
De los límites del arte hay mucho escrito. Diversas barreras parecen haber sido rebasadas tras las vanguardias, al menos en cuanto a los modos de hacer. Sin embargo, a pesar de las extensas teorías desarrolladas en torno a los límites y el lenguaje, seguimos apresados en una forma cultural que aún percibida no parece traspasable. [...]
2014  
8.
88 p, 5.2 MB Orfeu a les flames del fènix / Domínguez Escobar, Carlos ; Chillón, Albert, 1960-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
"Orfeu a les flames del fènix" és una aproximació empírica a les relacions que mantenen art i cultura a la societat de masses. L'objectiu és, a través d'un conjunt de set entrevistes en profunditat a experts en les diferents tipologies d'art i cultura, conèixer com afecten el consumisme, les noves tecnologies i el model de pensament contemporani a un art i una cultura en constant transformació.
"Orfeo en las llamas del fénix" es una aproximación empírica a las relaciones que mantienen arte y cultura en la sociedad de masas. El objetivo es, a través de un conjunto de siete entrevistas en profundidad a expertos en las diferentes tipologías de arte y cultura, conocer cómo afectan el consumismo, las nuevas tecnologías y el modelo de pensamiento contemporáneo a un arte y una cultura en constante transformación.
"Orpheus in the flames of the phoenix" is an empirical approximation to the relations that maintain art and culture in mass society. The objective is, through a set of seven in-depth interviews to experts in the different types of art and culture, know how affect consumerism, new technologies and the model of contemporary thinking to an art and a culture in constant transformation.

2015
Grau en Periodisme [971]  

Documents gràfics i multimèdia 1 registres trobats  
1.
3Q Paul Spence / Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Comunicació i Promoció
Paul Spence imparteix classes i investiga al primer Departament d'Humanitats Digitals d'una universitat a nivell mundial, el King's College de London, del qual ha estat director diversos anys. Format en Filologia Espanyola i Estudis Americans, ha treballat també en l'àmbit periodístic i és expert en l'edició i publicació de textos digitals, àmbit en el qual ha desenvolupat més de trenta projectes.
Paul Spence imparte clases e investiga en el primer Departamento de Humanidades Digitales de una universidad a nivel mundial, el King's College de London, del que ha sido director diversos años. Formado en Filología Española y Estudios Americanos, ha trabajado también en el ámbito periodístico y es experto en la edición y publicación de textos digitales, ámbito en el que ha desarrollado más de treinta proyectos. [...]
Paul Spence is Senior Lecturer at King's College London, where he has twice acted as Head of Department for what is the only academic department of digital humanities in the world. Paul Spence has worked as a journalist, has an academic background in Spanish and Latin American studies and is an expert in digital edition and publication, having managed more than thirty research projects in the digital humanities.

2016 (3Q)
3 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.