1.
|
26 p, 1021.9 KB |
Potential business model for a European vaccine R&D infrastructure and its estimated socio-economic impact
/
Jungbluth, Stefan (European Vaccine Initiative) ;
Martin, William (European Vaccine Initiative) ;
Slezak, Monika (European Vaccine Initiative) ;
Depraetere, Hilde (European Vaccine Initiative) ;
Guzman, Carlos A. (Helmholtz Centre for Infection Research) ;
Ussi, Anton (EATRIS- European Research Infrastructure for Translational Medicine) ;
Morrow, David (EATRIS- European Research Infrastructure for Translational Medicine) ;
Van Heuverswyn, Fran (Flanders Vaccine) ;
Arnouts, Sven (Ghent University) ;
Carrondo, Manuel J. T. (Instituto de Biologia Experimental e Tecnológica) ;
Olesen, Ole (European Vaccine Initiative) ;
Ottenhoff, Tom H.M. (Leiden University Medical Center) ;
Dockrell, H. M. (London School of Hygiene & Tropical Medicine) ;
Ho, Mei Mei (Medicines and Healthcare products Regulatory Agency) ;
Dobly, Alexandre (Sciensano) ;
Christensen, Dennis (Statens Serum Institut) ;
Segalés Coma, Joaquim (Unitat mixta d'investigació IRTA-UAB en Sanitat Animal. Centre de Recerca en Sanitat Animal) ;
Laurent, Fabrice (Université François Rabelais de Tours) ;
Lantier, Frédéric (Université François Rabelais de Tours) ;
Stockhofe-Zurwieden, Norbert (Wageningen Bioveterinary Research) ;
Morelli, Francesca (CIRMMP) ;
Langermans, Jan A.M. (Biomedical Primate Research Centre) ;
Verreck, Frank A.W. (Biomedical Primate Research Centre) ;
Le Grand, Roger (Université Paris-Saclay) ;
Sloots, Arjen (Intravacc) ;
Medaglini, Donata (University of Siena) ;
Lawrenz, Maria (Vaccine Formulation Institute) ;
Collin, Nicolas (Vaccine Formulation Institute)
Research infrastructures are facilities or resources that have proven fundamental for supporting scientific research and innovation. However, they are also known to be very expensive in their establishment, operation and maintenance. [...]
2023 - 10.12688/f1000research.141399.1
F1000Research, Vol. 12 (october 2023)
|
|
2.
|
38 p, 652.8 KB |
Didactic and assessment materials for court interpreting training : action research
/
Orozco-Jutorán, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
La observación de problemas en una asignatura de interpretación judicial durante el curso 2017-18 dio lugar a una investigación-acción. Se llevaron a cabo grupos focales de discusión y cuestionarios para recoger las opiniones de los alumnos y un análisis bibliográfico. [...] Observation of problems in a court interpreting course during the 2017-18 academic year led to action research. Focus groups and questionnaires were carried out to collect trainees' opinions and a literature review was conducted. [...]
Ediciones Universidad de Valladolid, 2023 - 10.24197/her.25.2023.277-314
Hermeneus, Núm. 25 (2023) , p. 277-314 (ARTÍCULOS)
|
|
3.
|
16 p, 264.9 KB |
Trabajos de indagación de los alumnos : instrumentos de evaluación e identificación de dificultades
/
Ferrés Gurt, Concepció (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El objetivo de esta investigación es identificar las capacidades y dificultades que muestran los bachilleres (18 años) en la competencia de indagación. Para analizar las características de la competencia de indagación se ha diseñado un instrumento de evaluación, el NPTAI, inspirado en las rubricas del Practical Test Assessment Inventory propuesto por Tamir, Nussinovitz y Friedler. [...] The aim of this research is to identify the capacities and difficulties shown by bachelors (aged 18) in the inquiry competence. In order to analyse the characteristics of inquiry competence, an assessment tool, NPTAI, has been designed on the basis of the Practical Test Assessment Inventory proposed by Tamir, Nussinovitz y Fridler. [...]
Editorial UCA, 2015
Revista eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 12 Núm. 1 (2015) , p. 22-37
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
9 p, 563.7 KB |
The impact of gout as described by patients, using the lens of The International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF) : a qualitative study
/
Cairns, Isobel (University of Otago. Rehabilitation Teaching and Research Unit, Department of Medicine) ;
Lindsay, Karen (Auckland City Hospital) ;
Dalbeth, Nicola (University of Auckland. Department of Medicine) ;
Díaz Torne, César (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ;
Antònia Pou, Maria (Institut Català de la Salut) ;
Rodríguez Diez, Basilio (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ;
Pujol Ribera, Enriqueta (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ;
Panter, Charlotte (Adelphi Values, Adelphi Mill, Bollington, Cheshire, SK10 5JB UK) ;
Arbuckle, Rob (Adelphi Values, Adelphi Mill, Bollington, Cheshire, SK10 5JB UK) ;
Tatlock, Sophi (Adelphi Values, Adelphi Mill, Bollington, Cheshire, SK10 5JB UK) ;
Taylor, William J. (University of Otago. Rehabilitation Teaching and Research Unit, Department of Medicine) ;
Universitat Autònoma de Barcelona
The International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF) aims to comprehensively describe the ways in which a person's health condition affects their life. This study aimed to contribute to the development of an ICF core set for gout through patient opinion derived from focus groups and interviews. [...]
2020 - 10.1186/s41927-020-00147-2
BMC Rheumatology, Vol. 4 (august 2020)
|
|
7.
|
|
8.
|
24 p, 3.4 MB |
Cambio del conocimiento sobre la enseñanza de las ciencias de futuros maestros
/
Rivero García, Ana (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ;
Martín del Pozo, Rosa (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales, Sociales y Matemáticas) ;
Solís Ramírez, Emilio (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ;
Azcárate Goded, Pilar (Universidad de Cádiz. Departamento de Didáctica) ;
Porlán Ariza, Rafael (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales)
En este artículo se describen y analizan las propuestas elaboradas por 92 equipos de futuros maestros para enseñar contenidos concretos de ciencias al iniciar y finalizar un curso de formación inicial de orientación constructivista y tomando como referencia el modelo de investigación escolar. [...] En aquest article es descriuen i analitzen les propostes elaborades per 92 equips de futurs mestres per ensenyar continguts concrets de ciències en iniciar i finalitzar un curs de formació inicial d'orientació constructivista i prenent com a referència el model de recerca escolar. [...] This paper describes and analyzes the proposals made by 92 teams of future teachers to teach concrete contents of science when starting and finishing an initial training course of constructivist orientation, taking as reference the model of school research. [...]
2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2068
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 1 (2017) , p. 29-52 (Investigaciones Didácticas)
|
|
9.
|
20 p, 331.3 KB |
Evaluación del desarrollo competencial en la educación superior : la perspectiva del profesorado universitario
/
Fernández-Ferrer, Maite (Universitat de Barcelona) ;
Forés i Miravalles, Anna (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica i Organització Educativa)
Este artículo pretende analizar la evaluación del desarrollo competencial de las primeras promociones de graduados formados en el marco del Espacio Europeo de Educación Superior, focalizando la atención en lo que dicen los profesores de siete universidades españolas en los grados de Educación Primaria, Ingeniería Informática, Farmacia e Ingeniería Electrónica. [...] Aquest article pretén analitzar l'avaluació del desenvolupament competencial de les primeres promocions de graduats formats en el marc de l'Espai Europeu d'Educació Superior, focalitzant l'atenció en el que diuen els professors de set universitats espanyoles en els graus d'educació primària, enginyeria informàtica, farmàcia i enginyeria electrònica. [...] This article analyses the assessment of competence development among the first graduating classes trained under the framework of the European Higher Education Area (EHEA). The paper focuses on what teachers of seven Spanish universities in the following bachelor's degrees say: primary education, pharmacy, computer engineering and electrical engineering. [...]
2018 - 10.5565/rev/educar.799
Educar, Vol. 54 Núm. 2 (2018) , p. 391-410 (Monográfico)
|
|
10.
|
54 p, 3.6 MB |
10 years later : revisiting priorities for science and society a decade after the millennium ecosystem assessment
/
Mulder, Christian (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (Netherlands). Centre for Sustainability, Environment and Health) ;
Bennett, Elena M. (McGill University. Department of Natural Resource Sciences and McGill School of Environment) ;
Bohan, David A. (Institut National de la Recherche Agronomique (França)) ;
Bonkowski, Michael (Universität zu Köln. Zoologisches Institut) ;
Carpenter, Stephen (University of Wisconsin. Center for Limnology) ;
Chalmers, Rachel (Singleton Hospital (Swansea, Wales). National Cryptosporidium Reference Unit) ;
Cramer, Wolfgang (Aix-Marseille Université. Institut Méditerranéen de Biodiversité et d'Ecologie marine et continentale) ;
Durance, Isabelle (Cardiff University. School of Biosciences) ;
Eisenhauer, Nico (Karl-Marx-Universität Leipzig. Institut für Biologie) ;
Fontaine, Colin ;
Haughton, Alison J. ;
Hettelingh, Jean-Paul ;
Hines, Jes ;
Ibanez, Sébastien ;
Jeppesen, Erik ;
Krumins, Jennifer Adams ;
Ma, Athen ;
Mancinelli, Giorgio ;
Massol, François ;
McLaughlin, Órla ;
Naeem, Shahid ;
Pascual, Unai 1973- ;
Peñuelas, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ;
Pettorelli, Nathalie ;
Pocock, Michael J. O. ;
Raffaelli, Dave ;
Rasmussen, Jes J. ;
Rusch, Graciela M. ;
Scherber, Christoph ;
Setälä, Heikki ;
Sutherland, William J. ;
Vacher, Corinne ;
Voigt, Winfried ;
Vonk, J. Arie ;
Wood, Stephen A. ;
Woodward, Guy
The study of ecological services (ESs) is fast becoming a cornerstone of mainstream ecology, largely because they provide a useful means of linking functioning to societal benefits in complex systems by connecting different organizational levels. [...]
2015 - 10.1016/bs.aecr.2015.10.005
Advances in ecological research, Vol. 53 (2015) , p. 1-53
|
|