Resultats globals: 5 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 5 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
10 p, 485.9 KB Análisis de la influencia de la construcción de mapas conceptuales sobre la estructura cognitiva en estudiantes de física / López Rupérez, Francisco (Instituto Español de París)
In this work we investigated the effect of systematic hierarchical concept mapping by students in a COU (High School) Physics class on their cognitive structure. The results show no statistically significant influence of the treatment, but rather of personal study habits on the nurnber of response words. [...]
1991 - 10.5565/rev/ensciencias.4704
Enseñanza de las ciencias, V. 9 n. 2 (1991) p. 135-144  
2.
11 p, 558.4 KB Los mapas conceptuales de J.D. Novak como instrumentos para la investigación en didáctica de las ciencias experimentales / González García, Fermín.
This article is a review of Novak's «concept mapping», used as a tool for didactical research. It emphasizes its efficiency, especially with topics related to teachingpearning processes and planning of both curriculum and instruction. [...]
1992 - 10.5565/rev/ensciencias.4662
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 2 (1992) p. 148-158  
3.
4 p, 185.2 KB Lenguaje literal y connotado en la enseñanza de las Ciencias / Lahore Alberto, A.
This article intends to be a reflection on the function of language in science leaming, and a possible explanation of the difficulties encountered by students in the use and interpretation of scientific language.
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4552
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 1 (1993) p. 59-62  
4.
16 p, 972.1 KB Contribución de la historia y de la filosofía de las ciencias al desarrollo de un modelo de enseñanza/aprendizaje como investigación / Gil Pérez, Daniel
After the fiasco of the alearning by discovery» orientation and the serious limitations of the areception learningn paradigm, a new consensus is emerging on the nature of mathematics and science learning as a construction of knowledge. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4537
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 197-212  
5.
6 p, 329.0 KB Delimitación de "lo que el alumno sabe" a partir de objetivos y modelos de enseñanza / Marín Martínez, Nicolás (Universidad de Almería. Departamento de Didáctica de las Matemáticas y de las Ciencias Experimentales) ; Jiménez Gómez, Enrique (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Benarroch Benarroch, Alicia (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
The educational principle proposed by Ausubel: «to find out the knowledge of the pupil and teach him consequently» is assumed by most of the educators; however, this principle does not delimit the sentence: «the knowledge of the pupil». [...]
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4177
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 2 (1997) p. 215-224  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.