Results overview: Found 582 records in 0.03 seconds.
Articles, 240 records found
Contributions to meetings and congresses, 38 records found
Books and collections, 27 records found
Research literature, 229 records found
Learning materials, 42 records found
Graphic and multimedia documents, 7 records found
Personal and institutional archives, 2 records found
Articles 240 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
13 p, 481.1 KB Viabilitat de la incorporació de l'indicador NPS en l'entorn bibliotecari : Revisió d'ús i descripció d'una experiència / Reyes Rodríguez, Antonia (Barcelona (Catalunya : Província). Diputació Provincial. Gerència de Serveis de Biblioteques) ; Rey Martín, Carina (Universitat de Barcelona. Facultat d'Informació i Mitjans Audiovisuals) ; Balagué, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques)
El Net Promotor Score (NPS) s'utilitza en els negocis per mesurar la disposició dels clients a recomanar el producte, servei o empresa en el seu conjunt als seus amics o companys. Introduït per Fred Reichheld el 2003, l'NPS pot respondre a la necessitat de les biblioteques de trobar mètodes fàcils i no treballosos per avaluar l'experiència dels clients. [...]
El Net Promoter Score (NPS) se utiliza en los negocios para medir la disposición de los clientes a recomendar el producto, servicio o empresa en su conjunto a sus amigos o colegas. Introducido por Fred Reichheld en 2003, el NPS puede responder a la necesidad de las bibliotecas de encontrar métodos fáciles y no trabajosos para evaluar la experiencia de los clientes. [...]
The Net Promoter Score (NPS) is used in businesses to measure customers' willingness to recommend the product, service or company as a whole to their friends and colleagues. Introduced by Fred Reichheld in 2003, the NPS could be the answer to the need that libraries have to evaluate customer experience using easy, non-labour-intensive methods. [...]

2021 - https://dx.doi.org/10.1344/BiD2020.46.10
BiD : textos universitaris de biblioteconomia i documentació, Núm. 46 (2021)  
2.
20 p, 161.4 KB Evaluación y calidad en las bibliotecas universitarias : experiencias españolas entre 1994-2006 / Pinto, Maria ; Balagué, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques) ; Anglada i de Ferrer, Lluís M. (Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya)
Se describen los distintos hitos que han marcado la cultura y la implantación de la gestión de calidad total en el ámbito de las bibliotecas universitarias españolas durante la última década a través de la puesta en marcha de distintos planes de calidad: Plan Experimental para la Evaluación de la Calidad del Sistema Universitario; Proyectos Pilotos Europeos; Planes Nacionales de Evaluación de la Calidad de las Universidades; Evaluación de la Calidad de las Bibliotecas Universitarias Catalanas y Plan Andaluz de Calidad de las Universidades. [...]
This article describes the various signposts which have marked the culture and implantation of Total Quality Management in Spanish university libraries over the last decade, via the implementation of a number of quality plans, namely: the Experimental Plan for Quality Evaluation of the University System; the European Pilot Projects; the National University Quality Evaluation Plans; the Quality Evaluation for the Catalan University Libraries; and the Andalusian University Quality Plan. [...]

2007
Revista española de documentación científica, Vol. 30 Núm. 3 (2007) , p. 364-383  
3.
20 p, 455.0 KB Anàlisi i millora de les eines d'avaluació i de seguiment de les activitats d'aprenentatge basat en projectes i en problemes / Leiva-Presa, Àngels (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Benejam, Lluís (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Grau-Carrión, Sergi (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Badosa Salvador, Anna (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; López Rocafiguera, Enric (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Díaz, Jose (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya)
Tot i la seva àmplia aplicació, la realització de les activitats d'aprenentatge basat en projectes i en problemes (ABP) encara suposa diversos reptes. El disseny de l'activitat i els processos d'avaluació i de seguiment que comporta destaquen entre els aspectes més complexos de la metodologia. [...]
Despite being widely applied, the implementation of problem-based/project-based learning (PBL) activities still poses several challenges. Activity design and evaluation and monitoring processes stand out as the most complex aspects of the methodology. [...]
A pesar de su amplia aplicación, las actividades de aprendizaje basado en proyectos y en problemas (ABP) todavía suponen varios retos en su realización. El diseño de la actividad y sus procesos de evaluación y seguimiento destacan entre los aspectos más complejos de la metodología. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1784
Educar, Vol. 60 Núm. 1 (2024) , p. 137-156 (Monográfico)  
4.
13 p, 152.5 KB Cartes a una mestra. Construint ponts entre la teoria i la pràctica a l'educació primària / Agud Morell, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Este artículo presenta una experiencia llevada a cabo en el marco de la asignatura Educación y Contextos Educativos durante el curso 2014-2015, del primer curso del «Grado de Educación Primaria-Docencia en Inglés» (GEP-DUI) de la UAB. [...]
Aquest article presenta una experiència duta a terme en el marc de l'assignatura Educació i Contextos Educatius durant el curs 2014-2015, del primer curs del «Grau d'Educació Primària-Docència en Anglès» (GEP-DUA) de la UAB. [...]
This paper presents an experience that took place in the academic year 2014-2015 in the context of the subject "Education and Educational Contexts", which is taken in the first year of the Bachelor's Degree in Primary Education - University Teaching in English (GEP-DUA) at the UAB. [...]

2017 - 10.1344/TE2017.52.9
Temps d'educació, Núm. 52 (2017) , p. 133-145  
5.
17 p, 872.6 KB La zona de baixes emissions Rondes de Barcelona : una anàlisi des del punt de vista de la justícia social i territorial / Andrés Argomedo, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut Metròpoli) ; Checa Rius, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut Metròpoli) ; Pérez Sans, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut Metròpoli)
La millora de la qualitat de l'aire en entorns urbans és un dels principals reptes dels governs locals. A les zones urbanes, un dels principals focus de contaminació prové del trànsit rodat, el qual és, alhora, una font important dels gasos que contribueixen al canvi climàtic. [...]
2023
Papers : Regió Metropolitana de Barcelona : Territori, estratègies, planejament, Núm. 65 (2023) , p. 99-115 (Articles)  
6.
25 p, 1.1 MB Writing on steroids? : Accuracy of automatic corrective feedback in L2 competence development / Martínez-Carrasco, Robert (Universitat Jaume I) ; Chabert, Alicia (Universitat Jaume I)
The article examines the use of written corrective feedback by online grammar checkers as a tool for L2 competence development. While feedback on students' writing is considered an instrumental part in their learning process, providing comprehensive feedback may not always be possible. [...]
L'article aprofundeix en la retroalimentació correctiva automàtica com a eina per al desenvolupament de la L2. Si bé la retroalimentació de la producció escrita es considera instrumental per a l'aprenentatge de la llengua estrangera, proporcionar-la pot no ser sempre possible, de manera que els correctors, en promoure l'aprenentatge autodirigit, poden convertir-se en una eina útil que apuntale l'aprenentatge de l'alumnat. [...]
El artículo profundiza en la retroalimentación correctiva automática como herramienta para el desarrollo de la L2. Si bien la retroalimentación de la producción escrita se considera instrumental en el aprendizaje de una lengua extranjera, proporcionar retroalimentación exhaustiva puede no ser siempre posible, de ahí que los correctores puedan convertirse, al promover el aprendizaje autodirigido, en una herramienta útil que apuntale el aprendizaje del alumnado. [...]
L'article examine le feedback correctif automatique en tant qu'outil de développement d'une langue étrangère. Bien que le feedback correctif sur la production écrite soit considéré comme un élément essentiel de l'apprentissage des langues étrangères, il n'est pas toujours possible de fournir un feedback correctif complet. [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1142
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 3 (2023) , p. e1142 (Articles)  
7.
30 p, 182.1 KB L'avaluació de la producció acadèmica de la història de Catalunya / Figueres, Josep M. 1950- (Josep Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona)
Seguint la invitació pública de l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU) a participar en el debat sobre les avaluacions de les acreditacions, el text vol contribuir a la reflexió sobre els criteris per avaluar la producció científica relacionada amb la història de Catalunya que opta a avaluacions de recerca o acreditacions universitàries per part d'organismes especialitzats catalans. [...]
2007
Coneixement i societat, Núm. 13 (2007) , p. 26-55  
8.
23 p, 296.0 KB La evaluación a distancia en traducción : propuesta de examen síncrono / Gamero Pérez, Silvia (Universitat Jaume I) ; García de Toro, Ana Cristina (Universitat Jaume I)
El propósito de este artículo es presentar una propuesta metodológica para la realización de exámenes escritos, en línea y síncronos. El modelo se apoya en tres ejes: elementos facilitadores, elementos disuasorios y parámetros de supervisión. [...]
El propòsit d'aquest article és presentar una proposta metodològica per a la realització d'exàmens escrits, en línia i síncrons. El model s'articula en tres eixos: elements facilitadors, elements dissuasius i paràmetres de supervisió. [...]
This article presents a methodological proposal for online assessments undertaken working from home during lockdown and the health emergency arising from the Covid-19 pandemic. This proposal consisted in designing and implementing an online and synchronous format for a final written assessment, based on the following three factors: enablers, deterrents and supervision criteria. [...]

2022
Tradumàtica, Núm. 20 (2022) , p. 34-56 (Tradumàtica oberta)  
9.
28 p, 478.3 KB English-Catalan Neural Machine Translation : state-of-the-art technology, quality, and productivity / Briva-Iglesias, Vicent (Dublin City University)
Recent major changes and technological advances have consolidated machine translation (MT) as a key player to be considered in the language services world. In numerous instances, it is even an essential player due to budget and time constraints. [...]
Els recents i importants canvis i avenços tecnològics han consolidat la traducció automàtica (TA) com un actor clau a tenir en compte en el món dels serveis lingüístics. En molts casos, és fins i tot un actor essencial a causa de les limitacions de pressupost i temps. [...]

2022 - 10.5565/rev/tradumatica.303
Tradumàtica, Núm. 20 (2022) , p. 149-176 (Tradumàtica oberta)  
10.
19 p, 578.0 KB La evaluación de las políticas educativas TIC : análisis del impacto del Sistema Educativo Digital (SED) / Ruiz Domínguez, Miguel Ángel (Universidad Internacional de La Rioja) ; Area Moreira, Manuel (Universidad de La Laguna) ; Feliciano García, Luis Antonio (Universidad de La Laguna)
En esta investigación se analizó el impacto del Sistema Educativo Digital (SED) impulsado por el INTEF del Ministerio de Educación español en los centros de enseñanza de Ceuta y Melilla. El propósito fue evaluar el efecto de una política educativa TIC a través de un modelo ecléctico propio basado en metodologías mixtas. [...]
En aquesta investigació s'ha analitzat l'impacte del Sistema Educatiu Digital (SED) impulsat per l'INTEF del Ministeri d'Educació espanyol als centres d'ensenyament de Ceuta i Melilla. S'ha mirat d'avaluar l'efecte d'una política educativa TIC a través d'un model eclèctic propi basat en metodologies mixtes. [...]
This study analyses the impact of the Digital Educational System (SED) offered to schools in Ceuta and Melilla by the Spanish Ministry of Education's National Institute of Educational Technologies and Teacher Training (INTEF). [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1469
Educar, Vol. 58 Núm. 2 (2022) , p. 461-479 (Temas de investigación)  

Articles : 240 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 38 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
17 p, 1.2 MB Suport a l'Acreditació i Avaluació de la Recerca : web SAAR i assessorament de la UAB / Coré Bradineras, Raúl (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats) ; Alvarez Cruellas, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats) ; Álvarez Díaz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials)
Presentació per a la jornada "UB i UAB - Suport a la ciència oberta de la UB i Suport a l'Acreditació i Avaluació de la Recerca: Web SAAR i assessorament de la UAB", dins el programa "Intercanvi de coneixement entre les biblioteques del CSUC", que va tenir lloc el 12 de març de 2024 per donar a conèixer el Servei de Suport a l'Acreditació i Avaluació de la Recerca" de la UAB.
2024
Intercanvi de coneixement entre les biblioteques del CSUC. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2024  
2.
57 p, 8.2 MB La intel·ligència artificial generativa a la professió bibliotecària : propostes i reptes / Franganillo, Jorge (Universitat de Barcelona. Facultat d'Informació i Mitjans Audiovisuals) ; Lopezosa, Carlos (Universitat de Barcelona. Facultat d'Informació i Mitjans Audiovisuals)
Els models generatius són eines d'intel·ligència artificial que poden crear continguts nous a partir de dades existents. Aquest seminari explora què són, com funcionen i quins són els seus usos i limitacions per a les biblioteques universitàries. [...]
2023
Jornada Compartint coneixements a les biblioteques de la UAB. Bellaterra, Catalunya, 17 : 2023  
3.
2 p, 998.0 KB Programar per emocionar / Zurita Món, Sílvia ; Sala Roig, Elisa ; Noguera Cambray, Eva ; Lara López, Rocio ; Jordán Martínez, Laura ; Fuentes Agustí, Marta
Tríptic resum de la proposta educativa d'adquirir la competència emocional mitjançant la tecnologia, i en concret la programació i la robòtica. Experiència duta a terme a Educació Primària i a ESO.
2016
mschool_Edu_Hack. Barcelona, Catalunya, 1er : 2016  
4.
3 p, 24.2 KB Grup d'innovació DIATIC : ensenyament de les ciències a través de les TIC / Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Herreras Blanco, Luisa (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
La formació continuada del professorat és una característica tant desitjada com necessària pels professionals de l'educació. Existeixen múltiples formes de plantejar-la, tot i que és evident que no totes elles impliquen els mateixos guanys d'aprenentatge. [...]
2015
VI Jornades de l'Ensenyament de la Física i la Química. Barcelona, : 2015  
5.
18 p, 490.3 KB Portal de Recerca de Catalunya / Fabregas i Estrada, Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Gestió de la Recerca)
2015
Jornada Compartint coneixements a les biblioteques de la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, 9a : 2015  
6.
38 p, 1.0 MB Reflexions sobre l'educació ambiental a Sant Cugat / Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Presentació que va acompanyar la presentació oral sobre reflexions de l'educació ambiental a Sant Cugat a la 1º Jornada d'Educació Ambiental d'aquest municipi titulada "Els reptes de l'educació per la sostenibilitat".
2007
Jornada d'Educació Ambiental. Els reptes de l'educació per la sostenibilitat. Sant Cugat del Vallès, Catalunya, 1a : 2007  
7.
5 p, 232.4 KB L'impacte de la compaginació d'estudis i treball en el rendiment dels titulats universitaris. Una anàlisi de l'evolució en els darrers 6 anys a les universitats catalanes / Figueroa González, Mijail (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Sanchez Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Elias, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Daza Pérez, Lidia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
L'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya publicava recentment (2014) canvis en la participació i dedicació dels graduats universitaris. Concretament mostrava com, entre els titulats, el nombre que s'havia dedicat exclusivament a l'estudi havia disminuït i augmentaven els que ho compaginaven amb algun treball remunerat. [...]
2015
Congreso Internacional UNIVEST. Girona, Catalunya, : 2015  
8.
17 p, 116.2 KB L'avaluació de xarxes que promouen l'educació per al desenvolupament sostenible: el cas de la Xarxa Europea Support / Sabio Collado, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Comunicació presentada en el marc del 1r Congrés de Formació per al Treball en Xarxa a la Universitat. Complexitat, corresponsabilitat i construcció del coneixement, celebrat a Barcelona el 12 i 13 de febrer de 2009. [...]
2009
Congrés de Formació per al Treball en Xarxa Universitat Complexitat, corresponsabilitat i construcció del coneixement. Barcelona, Catalunya, 1r : 2009  
9.
1 p, 148.3 KB Conversem per avaluar en Educació per a la Sostenibilitat / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Aquesta experiència avaluadora s'ha realitzat en el marc del conveni de col·laboració entre la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i l'àrea de Medi Ambient de l'ajuntament de Sant Cugat del Vallès, amb la finalitat d'avaluar les noves activitats d'Educació per a la Sostenibilitat del Pla de Dinamització Educativa (PDE), un programa educatiu que s'ofereix a les escoles de Sant Cugat. [...]
2010
Forum d'Educació Ambiental 2000+10. Tarragona, Catalunya, : 2010  
10.
5 p, 349.9 KB L'avaluació d'activitats d'educació per a la sostenibilitat com a espais de participació / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Presentació de diapositives que va acompanyar a la presentació oral a les Jornades de la Xarxa EduSost de 2010.
2010
L'Estat de la Recerca en Educació per a la Sostenibilitat. 'Xarxa de Recerca en Educació per a la sostenibilitat'. Bellaterra, Catalunya, : 2010  

Contributions to meetings and congresses : 38 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Books and collections 27 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
15 p, 668.0 KB Informe d'auditoria dels encàrrecs de col·laboració (exercici 2021) / Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Auditoria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Transformació Digital i Organització
L'objectiu de l'auditoria és analitzar si els pagaments realitzats durant l'any 2021 mitjançant el tràmit R8 (pagaments en concepte d'encàrrecs de col·laboració) compleixen amb els procediments i normatives establerts, tant pel que fa a la sol·licitud, com pel que fa a la validació, autorització i emissió del pagament. [...]
2023  
2.
19 p, 598.0 KB Informe d'auditoria de compliment del pla docent (curs acadèmic 2022/2023) / Unitat d'Auditoria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Transformació Digital i Organització
L'objectiu de l'auditoria és comprovar el compliment del pla docent pel curs 2022-2023 analitzant si la docència impartida coincideix amb la docència planificada i programada. En concret, s'han analitzat les diferències entre la docència planificada i la programada, i s'ha comprovat que la docència programada a PDS coincideixi amb la que s'està impartint pel que fa als següents aspectes: assignatura, grup, calendari, aula, docent, i idioma d'impartició. [...]
2023  
3.
25 p, 1.1 MB Protecció de dades de caràcter personal : informe d'auditoria interna / Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Auditoria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Transformació Digital i Organització
Els objectius de l'auditoria en protecció de dades de caràcter personal són: anàlisi del grau de compliment del RGPD pel que fa a la formació dels responsables funcionals del tractament; revisió dels responsables del tractament de l'àmbit de la recerca; anàlisi de dades de categories especials sense tractament associat; anàlisi de dades biomètriques sense un tractament associat i anàlisi dels protocols establerts pel que fa a les dades sobre la identitat de gènere.
2021  
4.
13 p, 443.6 KB Auditoria dels Òrgans de Govern Territorials Col·legiats (exercici 2020) / Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Auditoria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Transformació Digital i Organització
L'objectiu de l'auditoria és determinar el grau de compliment del Règim Jurídic de funcionament dels Òrgans de Govern Territorials Col·legiats, així com també el compliment que en fan del Reglament General (UE) 2016/679 de Protecció de Dades i de la Llei 19/14 de Transparència, accés a la informació pública i bon govern (any 2020).
2021  
5.
43 p, 10.1 MB Revisió dels actius pendents d'inventariar no localitzats (MRB-IBB) / Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Auditoria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Transformació Digital i Organització
L'objectiu d'aquest projecte ha estat el de revisar la situació d'una sèrie d'actius que estan pendents d'inventariar i no es localitzen al Mòdul B del Parc de Recerca de la UAB i a l'Institut de Biotecnologia i Biomedicina.
2022  
6.
58 p, 1.5 MB Memòria de l'Activitat Preventiva / Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Prevenció i Assistència ; Universitat Autònoma de Barcelona. Comitè de Seguretat i Salut
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Prevenció i Assistència, 2019-
4 documents
7.
7 p, 268.0 KB Instrucció 10/2020 sobre la protecció de dades en matèria de docència virtual i d'avaluacions en línia / Universitat Autònoma de Barcelona
Aquesta Instrucció dona per finalitzada la docència presencial del segon semestre del curs 2019-2020 i acorda que tota l'activitat docent pendent ha de continuar en format virtual fins a la finalització del curs, i, en previsió que la situació d'emergència no permeti dur a terme cap activitat d'avaluació presencial durant el segon semestre del curs 2019-2020, disposa que el professorat ha de dissenyar unpla d'avaluació no presencial que inclogui, també, els processos de recuperació.
Esta Instrucción da por finalizada la docencia presencial del segundo semestre del curso 2019-2020 y reconoce que toda la actividad docente pendiente tiene que continuar en formato virtual hasta la finalización del curso, y, en previsión de que la situación de emergencia no permita llevar a cabo ninguna actividad de evaluación presencial durante el segundo semestre del curso 2019-2020, dispone.
que el profesorado tiene que diseñar un plan de evaluación no presencial que incluya, también, los procesos de recuperación.
This order terminates all face-to-face teaching in the second semester of the 2019-2020 academic year and establishes that all pending teaching activity must continue in virtual format until the end of this said academic year. [...]

2020
3 documents
8.
1754x1240, 1005.4 KB Ciencia abierta : la investigación y los datos científicos accesibles y abiertos a todos los ciudadanos / Red de Bibliotecas Universitarias y Científicas Españolas (REBIUN)
2016
4 documents
9.
138 p, 1.1 MB L'Educació postobligatòria a Catalunya : eixos de desigualtat en les trajectòries formatives més enllà de l'ESO / Subirats, Joan (Subirats i Humet) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Alegre, Miquel Àngel, 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Benito Pérez, Ricard (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Chela Alvarez, Xenia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Gonzàlez Balletbò, Isaac 1944- (Universitat Oberta de Catalunya) ; Albaigés, Bernat (Síndic de Greuges) ; Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (Catalunya) ; Catalunya. Departament d'Educació
El sistema educatiu català (i també l'espanyol) presenta un nombre de joves que acaben l'ensenyament secundari obligatori (ESO) sense graduació, així com també un desinterès de bona part d'aquest jovent a continuar formant-se posteriorment. [...]
Barcelona : Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu, 2010 (Informes d'avaluació ; 15)  
10.
10 p, 324.1 KB Evaluating domain adaptation in machine translation across scenarios / Etchegoyhen, Thierry (Vicomtech-IK4) ; Fernández Torné, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Azpeitia Zaldua, Andoni (Vicomtech-IK4) ; Martínez García, Eva (Vicomtech-IK4) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
We present an evaluation of the benefits of domain adaptation for machine translation, on three separate domains and language pairs, with varying degrees of domain specificity and amounts of available training data. [...]
París : ELRA, 2018
Proceedings of the Eleventh International Conference on Language Resources Evaluation (LREC 2018), 2018, p. 6-15  

Books and collections : 27 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Research literature 229 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
14 p, 2.0 MB CompetApp : aplicació web progressiva per a l'avaluació competencial / Vallina Samaniego, Miguel ; Bachiller Rubia, Sergio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
L'avaluació competencial és un nou tipus d'avaluació que s'està implantant a les escoles de secundària a Catalunya. Amb aquest nou tipus d'avaluació sorgeixen noves necessitats a cobrir, com és la gestió de les qualificacions per als alumnes. [...]
Competency evaluation is a new way of evaluating that is being implanted in the catalan high schools. With this new way of evaluating, new needs arise, such as student's qualifications management. So, this is why this project born. [...]
La evaluación competencial es un nuevo tipo de evaluación que se está implantando en las escuelas de secundaria en Cataluña. Con este nuevo tipo de evaluación surgen nuevas necesidades a cubrir, como es la gestión de las calificaciones para los alumnos. [...]

2024
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
4.8 MB Analysis of value-based price determinants for innovative oncology and hematology drugs in Spain / Elvira-Martinez, David ; Tabernero Caturla, Josep, dir. ; Pontes García, Caridad, dir.
La preocupació per l'augment dels costos d'adquisició de la innovació oncològica i hematològica a Europa està creixent a mesura que els preus dels medicaments contra el càncer són cada cop més alts i poden posar en perill la sostenibilitat financera dels sistemes sanitaris. [...]
La preocupación por el aumento de los costes de adquisición de la innovación oncológica y hematológica en Europa está creciendo a medida que los precios de los medicamentos contra el cáncer son cada vez mayores y pueden poner en peligro la sostenibilidad financiera de los sistemas sanitarios. [...]
Concerns about increasing acquisition costs for oncological and hematologic innovation in Europe are growing as prices of cancer drugs are increasingly high and potentially jeopardizing the financial sustainability of healthcare systems. [...]

2023  
3.
2.4 MB Examen del Modelo de la Función Ejecutiva Autorreguladora de Wells y Matthews (1994) desde la Metodología de Bunge (2000) / Duro Martín, Antonio ; Casacuberta, David, 1967-, dir.
Anàlisi metodològica del model d'autoregulació de Wells i Matthews (1994) des de la metodologia de Bunge (2000). Es comprova la consistència interna i externa del model, així com la seva potència heurística per explicar els actes voluntaris de Libet i col·laboradors (1983; 1985) i la consistència amb la visió científica del món. [...]
Análisis metodológico del modelo de autorregulación de Wells y Matthews (1994) desde la metodología de Bunge (2000). Se comprueba la consistencia interna y externa del modelo, así como su potencia heurística para explicar los actos voluntarios de Libet y colaboradores (1983; 1985) y su consistencia con la visión científica del mundo. [...]
Methodological analysis of the Wells and Matthews (1994) self-regulation model from the Bunge (2000) methodology. The internal and external consistency of the model is verified, as well as its heuristic power to explain the voluntary acts of Libet et al. [...]

2023  
4.
67 p, 2.9 MB Avaluació de la utilitat de l'eina de neteja de corpus automàtica bicleaner : avaluació aplicada al corpus wilimatrix Anglès-Catlà en comparació amb l'avaluació manual de Keops / Balaguer Falco, Mar ; Riera Irigoyen, Marc, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
El present treball de fi de màster té com a objectiu avaluar la qualitat de l'eina de neteja i avaluació de corpus automàtica, Bicleaner. Per aconseguir-ho s'ha passat una mostra del corpus de WikiMatrix anglès-català de 200 feta amb segments aleatoris per l'eina. [...]
El presente trabajo de final de máster tiene como objetivo evaluar la calidad de la herramienta de limpieza y evaluación de corpus automática, Bicleaner. Para conseguirlo se ha pasado una muestra del corpus de WikiMatrix inglés-catalán hecha con segmentos aleatorios por la herramienta. [...]
The aim of this master's thesis is to evaluate the quality of the automatic corpus cleaning and evaluation tool, Bicleaner. To achieve this, a sample of the English-Catalan WikiMatrix corpus made with random segments has been evaluated with the tool. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Tecnologies de la Traducció [4315970]  
5.
12 p, 1.5 MB Aplicació i millora de model OCR per a reconeixement de codis de barres en imatges de pots cilíndrics / Matarín Ladero, Marc ; Valveny Llobet, Ernest, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El treball consisteix a aplicar i millorar un model OCR per detectar etiquetes en codis de barres de productes cilíndrics, així com reconèixer i verificar els números corresponents. El reconeixement presenta dificultats a causa de la baixa resolució a la regió de l'etiqueta, distorsions d'il·luminació, deformacions ocasionades per la forma cilíndrica del producte i la possibilitat que les barres del codi interfereixin amb el text, sent detectades com a caràcters pel model OCR . [...]
El trabajo consiste a aplicar y mejorar un modelo OCR para detectar etiquetas en códigos de barras de productos cilíndricos, así como reconocer y verificar los números correspondientes. El reconocimiento presenta dificultades a causa de la baja resolución en la región del código, distorsiones de iluminación, deformaciones ocasionadas por la forma cilíndrica del producto y la posibilidad que las barras del código interfieran con el texto, siente detectadas como caracteres por el modelo OCR . [...]
The work consists of applying and improving an OCR model to detect labels on cylindrical product barcodes, as well as recognizing and verifying the corresponding numbers. The recognition presents difficulties due to low resolution in the label region, illumination distortions, deformations caused by the cylindrical shape of the product and the possibility that the bars of the code interfere with the text, being detected as characters by the OCR model. [...]

2023
Enginyeria de Dades [1394]  
6.
66 p, 4.1 MB L'avaluació de la qualitat de la terminologia de l'àmbit mediambiental en la traducció automàtica neuronal (TAN) / Punzi Zarino, Wanda ; Sánchez-Gijón, Pilar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
La importància de comptar amb traductors especialitzats que coneguin terminologia, resolguin problemes de terminologia i gestionen la informació relacionada amb els termes en el procés de traducció és inqüestionable avui dia. [...]
La importancia de contar con traductores especializados que conozcan la terminología, solucionen los problemas terminológicos y gestionen la información relacionada con los términos en el proceso de traducción es incuestionable hoy en día. [...]
The importance of having specialized translators who know terminology, solve terminology problems and manage term-related information in the translation process is unquestionable nowadays. Therefore, this study aims to address both terminology management problems for EN>ES, EN>IT and ES>IT language combinations, as well as those related to the evaluation of the quality of domain-specific terminology. [...]

2021
Tecnologies de la Traducció [4315970]  
7.
351 p, 28.7 MB Traducció, adaptació i normalització de la bateria neuropsicològica NEURONORMA i del Test Barcelona-2 per la seva aplicació en llengua catalana i les seves varietats dialectals - NN.cat / Vinaixa Campos, Laia ; Bergé Baquero, Daniel, dir. ; Sánchez Benavides, Gonzalo, dir. ; Vilarroya Oliver, Óscar, dir.
L'avaluació neuropsicològica és clau pel diagnòstic i seguiment de pacients amb malalties neurodegeneratives. És conegut l'efecte de l'edat, l'escolaritat i el sexe en el rendiment de les proves, però un aspecte crucial que qüestiona la validesa de l'avaluació cognitiva és la llengua en què s'administren els tests. [...]
La evaluación neuropsicológica es clave por el diagnóstico y seguimiento de pacientes con enfermedades neurodegenerativas. Es conocido el efecto de la edad, la escolaridad y el sexo en el rendimiento de las pruebas, pero un aspecto crucial que cuestiona la validez de la evaluación cognitiva es la lengua en que se administran las tests. [...]
Neuropsychological assessment is crucial for the diagnosis and management of patients sufferlng from neurodegenerative diseases. The effect of age, education and sex is well known, as well as the language in which the assessment is performed. [...]

2023  
8.
1.3 MB Estrategias para optimizar el control de los factores de riesgo cardiovascular de los pacientes tras un síndrome coronario agudo / Ruiz Bustillo, Sonia ; Farré López, Nuria, dir. ; Martí Almor, Julio, dir. ; Cladellas Capdevila, Mercè, dir.
L'avaluació neuropsicològica és clau pel diagnòstic i seguiment de pacients amb malalties neurodegeneratives. És conegut l'efecte de l'edat, l'escolaritat i el sexe en el rendiment de les proves, però un aspecte crucial que qüestiona la validesa de l'avaluació cognitiva és la llengua en què s'administren els tests. [...]
La evaluación neuropsicológica es clave por el diagnóstico y seguimiento de pacientes con enfermedades neurodegenerativas. Es conocido el efecto de la edad, la escolaridad y el sexo en el rendimiento de las pruebas, pero un aspecto crucial que cuestiona la validez de la evaluación cognitiva es la lengua en que se administran las tests. [...]
Neuropsychological assessment is crucial for the diagnosis and management of patients sufferlng from neurodegenerative diseases. The effect of age, education and sex is well known, as well as the language in which the assessment is performed. [...]

2023  
9.
92 p, 7.6 MB Disseny del procés d'avaluació per mesurar l'impacte dels itineraris sociolaborals a la vida de les persones treballadores d'Es Im-perfect / Martínez Vivot Hardoy, Agustina ; Jariot, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
Aquest treball contempla el disseny d'un qüestionari d'avaluació dels processos d'inserció sociolaboral de les persones treballadores d'Es Im-perfect des d'una perspectiva integral. El treball s'inicia amb una detecció de necessitats orientada al context de l'organització i el de la de les persones a integrar que permeten avaluar tot el procés socioeducatiu. [...]
Este trabajo contempla el diseño de un cuestionario de evaluación de los procesos de inserción sociolaboral de las personas trabajadoras de Es Im-perfect desde una perspectiva integral. El trabajo se inicia con una detección de necesidades orientada al contexto, el de la organización y el de la de las personas a integrar, que permite evaluar todo el proceso socio educativo. [...]
This work envisages the design of a questionnaire to evaluate Es Im-perfect's workers socio-labour integration processes from an integral perspective. The work begins with a detection of needs based on the organization's and the worker's to be integrated context, to allow the evaluation of the whole socio-educational process. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Educació Social [827]  
10.
1.1 MB Validación y normalización de instrumentos neurocognitivos para la medición de memoria episódica en una muestra española de mediana edad / Alviarez-Schulze, Vanessa ; Bartrés-Faz, David, dir. ; Gabriele, Cattaneo, dir. ; Alijotas-Reig, Jaume, dir.
La memòria episòdica, referida a la capacitat de l'ésser humà per emmagatzemar experiències personals del passat abastant aspectes temporals i contextuals, juga un rol protagonista en la predicció del deteriorament neurocognitiu. [...]
La memoria episódica, referida a la capacidad del ser humano para almacenar experiencias personales del pasado abarcando aspectos temporales y contextuales, juega un rol protagónico en la predicción del deterioro neurocognitivo. [...]
Episodic memory, referring to the human being's ability to store past personal experiences encompassing temporal and contextual aspects, is a cognitive function that plays a leading role in predicting neurocognitive impairment associated with pathological aging. [...]

2022  

Research literature : 229 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Learning materials 42 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
4 p, 239.9 KB Sexennis ANECA 2023 i Mèrits de recerca AQU 2024 / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Possibles mètriques, fonts i dimensions per evidenciar el valor de cada aportació a la convocatòria 2023 de sexennis de recerca de l'ANECA i la Comisión Nacional Evaluadora de la Actividad Investigadora (CNEAI) i a la convocatòria 2024 de mèrits de recerca de l'AQU: ampliació il·lustrativa i selectiva per part del Servei de Biblioteques.
2023 (Eines per a la recerca)  
2.
4 p, 705.7 KB L'afàsia de l'Hugo / Salmons Llussa, Io (Universitat Autònoma de Barcelona)
Cas clínic :$b home de 70 anys amb afàsia, castellanoparlant.
2023  
3.
68 p, 3.3 MB Recursos formatius per a l'avaluació amb tecnologies digitals. Material pel professorat universitari / Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mercader, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Akintola, Oluwafemi Samuel (Amsterdam University of Applied Sciences) ; Grosseck, Gabriela (West University of Timisoara) ; Hopton, Cherry (Intercultural Iceland) ; Malița, Laura (West University of Timisoara) ; Sava, Simona (West University of Timisoara)
Aquest material està destinat al professorat universitari que treballa a l'àmbit de l'educació, especialment en la formació de mestres i que vol ampliar el seu coneixement i les seves competències per portar a terme processos avaluatius basats en competències amb el suport tecnològic. [...]
2023 (Aula de Recursos Per a l'Avaluació (ARPA))
5 documents
4.
3 p, 126.5 KB Rúbrica valoració final Treball Transversal d'Investigar en Educació - Avaluació de la recerca (entrega final acumulativa) / Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La rúbrica conté només uns quants elements que defineixen el treball transversal de l'assignatura d'Investigar en Educació dels graus d'Educació Social i Pedagogia. S'utilitza en l'entrega final del treball i és acumulativa, ja que els altres elements no avaluats en la rúbrica han estat prèviament avaluats en les altres entregues. [...]
2019  
5.
2 p, 59.0 KB Prova integral d'afàsia, tasca de fluïdesa verbal / Salmons Llussa, Io (Universitat Autònoma de Barcelona)
Full de respostes de la tasca de fluïdesa verbal (subtest 3) de la Prova integral d'afàsia (Salmons et al. 2021).
2023  
6.
3 p, 119.3 KB Prova integral d'afàsia,tasca de descripció oral / Salmons Llussa, Io (Universitat Autònoma de Barcelona)
Full de resposta de la tasca de descripció oral de la Prova integral d'afàsia (Salmons et al. 2021).
2023  
7.
3 p, 137.6 KB Prova integral d'afàsia, tasques de denominació d'objectes i accions / Salmons Llussa, Io (Universitat Autònoma de Barcelona)
Full de respostes de les tasques de denominació oral d'objectes (subtest 17) i d'accions (subtest 18) de la Prova integral d'afàsia (Salmons et al. 2021).
2023  
8.
8 p, 239.2 KB AQU Mèrits de recerca : Convocatòria 2023 / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Plantilles elaborades pel Servei de Biblioteques que fan una síntesi dels criteris de qualitat de les publicacions científiques que serveixen per a l'avaluació de l'activitat de recerca de l'Agència de Qualitat Universitària (AQU) en la seva convocatòria 2023 per a l'assignació dels complements addicionals per mèrits de recerca del personal docent i investigador universitari. [...]
2023 (Eines per a la recerca)
8 documents
9.
2 p, 181.4 KB CNEAI Mèrits de recerca : Convocatòria 2022 / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Plantilles elaborades pel Servei de Biblioteques que fan una síntesi dels criteris de qualitat de les publicacions científiques que serveixen per a l'avaluació de l'activitat investigadora dels trams de recerca de la Comisión Nacional Evaluadora de la Actividad Investigadora (CNEAI) en la seva convocatòria 2022 per a l'assignació del complement de productivitat (sexenni) del personal docent i investigador universitari. [...]
2023 (Eines per a la recerca)
16 documents
10.
2 p, 390.4 KB CNEAI Mèrits de recerca : Convocatòria 2020 / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Plantilles elaborades pel Servei de Biblioteques que fan una síntesi dels criteris de qualitat de les publicacions científiques que serveixen per a l'avaluació de l'activitat investigadora dels trams de recerca de la Comisión Nacional Evaluadora de la Actividad Investigadora (CNEAI) en la seva convocatòria 2020 per a l'assignació del complement de productivitat (sexenni) del personal docent i investigador universitari. [...]
2022 (Eines per a la recerca)
16 documents

Learning materials : 42 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Graphic and multimedia documents 7 records found  
1.
Procés d'Adquisició de la Competència Traductora i Avaluació - PACTE / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental
Grup de recerca que té com a objectiu fonamental investigar sobre la competència traductora i la seva adquisició. La nostra última finalitat és millorar el disseny curricular de la formació de traductors, en especial el disseny de competències, la progressió de l'ensenyament i la seva avaluació. [...]
Grupo de investigación cuyo objetivo fundamental es investigar sobre la competencia traductora y su adquisición. Nuestra finalidad última es mejorar el diseño curricular de la formación de traductores, especialmente el diseño de competencias, la progresión de la enseñanza y su evaluación. [...]
Research group whose main objective is to investigate translation competence and its acquisition. Our ultimate goal is to improve curriculum design for translator training, especially where competences, the progression involved in teaching, and evaluation are concerned. [...]

2022  
2.
20.7 KB Interfície de la SAAR. Suport a l'Acreditació i Avaluació de la Recerca / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Mostra de diferents pantalles de l'eina web elaborada pel Servei de Biblioteques per ajudar el personal docent i investigador en l'avaluació de les publicacions científiques. S'identifiquen i es dona accés als recursos on trobar la informació necessària per a omplir els formularis per les acreditacions, sexennis i trams de recerca d'ANECA, AQU i CNEAI, a més d'altres eines interessants sobre producció científica. [...]
2016
10 documents
3.
15.8 KB Bruno Dente, doctor "honoris causa" per la UAB / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials
2019 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  
4.
1 p, 258.1 KB Biblioteques UAB. Enquesta de satisfacció / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Infografia realitzada pel Servei de Biblioteques de la UAB amb motiu de l'enquesta de satisfacció als usuaris feta durant el curs 2013-2014. L'enquesta recull la tipologia d'usuaris, la freqüència d'utilització de la biblioteca, el coneixement del servei i dels fons, la valoració dels usuaris, els suggeriments dels usuaris i les propostes de millora.
2013  
5.
1 p, 601.2 KB Biblioteques UAB. Enquesta de satisfacció / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Infografia realitzada pel Servei de Biblioteques de la UAB amb motiu de l'enquesta de satisfacció als usuaris feta durant el curs 2016-2017. L'enquesta recull la tipologia d'usuaris, la freqüència d'utilització de la biblioteca, el coneixement del servei i dels fons, la valoració dels usuaris, els suggeriments dels usuaris i les propostes de millora.
2016  
6.
510x339, 107.9 KB Factor d'impacte de revistes de ciències socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició sobre el factor o índex d'impacte de revistes científiques de ciències socials. Conté el rànquing de les deu revistes de dret, economia, ciències polítiques i sociologia amb el factor d'impacte més alt el 2007 segons l'Institute for Scientific Information (ISI). [...]
2009
9 documents
7.
6.4 KB Factor d'impacte de revistes de ciències socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició sobre el factor o índex d'impacte de revistes científiques de ciències socials. Conté el rànquing de les deu revistes de dret, economia, ciències polítiques i sociologia amb el factor d'impacte més alt el 2007 segons l'Institute for Scientific Information (ISI). [...]
2009 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  

Personal and institutional archives 2 records found  
1.
30 p, 182.1 KB L'avaluació de la producció acadèmica de la història de Catalunya / Figueres, Josep M. 1950- (Josep Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona)
Seguint la invitació pública de l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU) a participar en el debat sobre les avaluacions de les acreditacions, el text vol contribuir a la reflexió sobre els criteris per avaluar la producció científica relacionada amb la història de Catalunya que opta a avaluacions de recerca o acreditacions universitàries per part d'organismes especialitzats catalans. [...]
2007
Coneixement i societat, Núm. 13 (2007) , p. 26-55  
2.
12 p, 131.1 KB Análisis del sistema británico de evaluación de la higiene (HAS) mediante la valoración de un matadero y sala de despiece de aves / Guinjoan, J. ; Fàbregas i Comadran, Xavier
Este artículo, Primer premio del VII Concurso ADITSIC para asociados, analiza el Sistema Británico de Evaluación de la Higiene (HAS). Para ello se valoró el estado higiénico de un matadero y de una sala de despiece de aves, teniendo en cuenta la metodología HAS de 1995 y las de 1999.
2001 (Memoria digital d'escorxadors)
Eurocarne, Vol. 99, Núm. 1 (Septiembre 2001) , p. 1-12  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.