1.
|
14 p, 5.4 MB |
Creació d'una eina de suport per a la docència en Geoquímica : Una eina d'aprenentatge autònom i d'avaluació
/
Aulinas Juncà, Meritxell (Universitat de Barcelona. Departament de Mineralogia, Petrologia i Geologia Aplicada) ;
Inglès i Urpinell, Montserrat (Universitat de Barcelona. Departament de Geoquímica, Petrologia i Prospecció Geològica) ;
Playà i Pous, Elisabet (Universitat de Barcelona. Departament de Mineralogia, Petrologia i Geologia Aplicada) ;
Rosell Ortíz, Laura (Universitat de Barcelona. Departament de Geoquímica, Petrologia i Prospecció Geològica)
La proposta presentada s'emmarca en un projecte d'innovació docent de la Universitat de Barcelona. L'objectiu és desenvolupar una nova eina interactiva que d'una banda ajudi els alumnes a reforçar i/o ampliar els coneixements de geoquímica de manera autònoma i, de l'altra, sigui un nou recurs d'avaluació per al professorat. [...] The teaching action here presented is part of a Teaching Innovation Project of the Universitat de Barcelona. The aim of this project is to develop a new interactive tool which will help undergraduate students to improve their skills in geochemistry. [...]
2014
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 2 (2014)
|
|
2.
|
9 p, 515.3 KB |
Una Experiència de Ludificació per Millorar el Rendiment de l'Alumnat d'Enginyeria a través de la Motivació
/
Sánchez-Carmona, Adrián (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ;
Pons, Jordi, (Pons Aróztegui) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ;
Robles, Sergi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions)
La falta de motivació de l'alumnat és un problema recorrent. L'alumnat valora obtenir el títol per sobre d'assolir coneixements, habilitats i competències. Per combatre això, hem desenvolupat una experiència de ludificació que s'articula a través d'un sistema de mèrits i classificacions. [...] The students' lack of motivation is a usual problem. The students value more the obtention of the degree than the developing of competences and skills. In order to fight this, we developed a gamification's experience based on merits and rankings. [...]
2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)
|
|
3.
|
13 p, 481.1 KB |
Viabilitat de la incorporació de l'indicador NPS en l'entorn bibliotecari : Revisió d'ús i descripció d'una experiència
/
Reyes Rodríguez, Antonia (Barcelona (Catalunya : Província). Diputació Provincial. Gerència de Serveis de Biblioteques) ;
Rey Martín, Carina (Universitat de Barcelona. Facultat d'Informació i Mitjans Audiovisuals) ;
Balagué, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques)
El Net Promotor Score (NPS) s'utilitza en els negocis per mesurar la disposició dels clients a recomanar el producte, servei o empresa en el seu conjunt als seus amics o companys. Introduït per Fred Reichheld el 2003, l'NPS pot respondre a la necessitat de les biblioteques de trobar mètodes fàcils i no treballosos per avaluar l'experiència dels clients. [...] El Net Promoter Score (NPS) se utiliza en los negocios para medir la disposición de los clientes a recomendar el producto, servicio o empresa en su conjunto a sus amigos o colegas. Introducido por Fred Reichheld en 2003, el NPS puede responder a la necesidad de las bibliotecas de encontrar métodos fáciles y no trabajosos para evaluar la experiencia de los clientes. [...] The Net Promoter Score (NPS) is used in businesses to measure customers' willingness to recommend the product, service or company as a whole to their friends and colleagues. Introduced by Fred Reichheld in 2003, the NPS could be the answer to the need that libraries have to evaluate customer experience using easy, non-labour-intensive methods. [...]
2021 - https://dx.doi.org/10.1344/BiD2020.46.10
BiD : textos universitaris de biblioteconomia i documentació, Núm. 46 (2021)
|
|
4.
|
20 p, 161.4 KB |
Evaluación y calidad en las bibliotecas universitarias : experiencias españolas entre 1994-2006
/
Pinto, Maria ;
Balagué, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques) ;
Anglada i de Ferrer, Lluís M. (Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya)
Se describen los distintos hitos que han marcado la cultura y la implantación de la gestión de calidad total en el ámbito de las bibliotecas universitarias españolas durante la última década a través de la puesta en marcha de distintos planes de calidad: Plan Experimental para la Evaluación de la Calidad del Sistema Universitario; Proyectos Pilotos Europeos; Planes Nacionales de Evaluación de la Calidad de las Universidades; Evaluación de la Calidad de las Bibliotecas Universitarias Catalanas y Plan Andaluz de Calidad de las Universidades. [...] This article describes the various signposts which have marked the culture and implantation of Total Quality Management in Spanish university libraries over the last decade, via the implementation of a number of quality plans, namely: the Experimental Plan for Quality Evaluation of the University System; the European Pilot Projects; the National University Quality Evaluation Plans; the Quality Evaluation for the Catalan University Libraries; and the Andalusian University Quality Plan. [...]
2007
Revista española de documentación científica, Vol. 30 Núm. 3 (2007) , p. 364-383
|
|
5.
|
20 p, 455.0 KB |
Anàlisi i millora de les eines d'avaluació i de seguiment de les activitats d'aprenentatge basat en projectes i en problemes
/
Leiva-Presa, Àngels (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ;
Benejam, Lluís (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ;
Grau-Carrión, Sergi (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ;
Badosa Salvador, Anna (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ;
López Rocafiguera, Enric (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ;
Díaz, Jose (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya)
Tot i la seva àmplia aplicació, la realització de les activitats d'aprenentatge basat en projectes i en problemes (ABP) encara suposa diversos reptes. El disseny de l'activitat i els processos d'avaluació i de seguiment que comporta destaquen entre els aspectes més complexos de la metodologia. [...] Despite being widely applied, the implementation of problem-based/project-based learning (PBL) activities still poses several challenges. Activity design and evaluation and monitoring processes stand out as the most complex aspects of the methodology. [...] A pesar de su amplia aplicación, las actividades de aprendizaje basado en proyectos y en problemas (ABP) todavía suponen varios retos en su realización. El diseño de la actividad y sus procesos de evaluación y seguimiento destacan entre los aspectos más complejos de la metodología. [...]
2023 - 10.5565/rev/educar.1784
Educar, Vol. 60 Núm. 1 (2024) , p. 137-156 (Monográfico)
|
|
6.
|
13 p, 152.5 KB |
Cartes a una mestra. Construint ponts entre la teoria i la pràctica a l'educació primària
/
Agud Morell, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Este artículo presenta una experiencia llevada a cabo en el marco de la asignatura Educación y Contextos Educativos durante el curso 2014-2015, del primer curso del «Grado de Educación Primaria-Docencia en Inglés» (GEP-DUI) de la UAB. [...] Aquest article presenta una experiència duta a terme en el marc de l'assignatura Educació i Contextos Educatius durant el curs 2014-2015, del primer curs del «Grau d'Educació Primària-Docència en Anglès» (GEP-DUA) de la UAB. [...] This paper presents an experience that took place in the academic year 2014-2015 in the context of the subject "Education and Educational Contexts", which is taken in the first year of the Bachelor's Degree in Primary Education - University Teaching in English (GEP-DUA) at the UAB. [...]
2017 - 10.1344/TE2017.52.9
Temps d'educació, Núm. 52 (2017) , p. 133-145
|
|
7.
|
17 p, 872.6 KB |
La zona de baixes emissions Rondes de Barcelona : una anàlisi des del punt de vista de la justícia social i territorial
/
Andrés Argomedo, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut Metròpoli) ;
Checa Rius, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut Metròpoli) ;
Pérez Sans, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut Metròpoli)
La millora de la qualitat de l'aire en entorns urbans és un dels principals reptes dels governs locals. A les zones urbanes, un dels principals focus de contaminació prové del trànsit rodat, el qual és, alhora, una font important dels gasos que contribueixen al canvi climàtic. [...]
2023
Papers : Regió Metropolitana de Barcelona : Territori, estratègies, planejament, Núm. 65 (2023) , p. 99-115 (Articles)
|
|
8.
|
25 p, 1.1 MB |
Writing on steroids? : Accuracy of automatic corrective feedback in L2 competence development
/
Martínez-Carrasco, Robert (Universitat Jaume I) ;
Chabert, Alicia (Universitat Jaume I)
The article examines the use of written corrective feedback by online grammar checkers as a tool for L2 competence development. While feedback on students' writing is considered an instrumental part in their learning process, providing comprehensive feedback may not always be possible. [...] L'article aprofundeix en la retroalimentació correctiva automàtica com a eina per al desenvolupament de la L2. Si bé la retroalimentació de la producció escrita es considera instrumental per a l'aprenentatge de la llengua estrangera, proporcionar-la pot no ser sempre possible, de manera que els correctors, en promoure l'aprenentatge autodirigit, poden convertir-se en una eina útil que apuntale l'aprenentatge de l'alumnat. [...] El artículo profundiza en la retroalimentación correctiva automática como herramienta para el desarrollo de la L2. Si bien la retroalimentación de la producción escrita se considera instrumental en el aprendizaje de una lengua extranjera, proporcionar retroalimentación exhaustiva puede no ser siempre posible, de ahí que los correctores puedan convertirse, al promover el aprendizaje autodirigido, en una herramienta útil que apuntale el aprendizaje del alumnado. [...] L'article examine le feedback correctif automatique en tant qu'outil de développement d'une langue étrangère. Bien que le feedback correctif sur la production écrite soit considéré comme un élément essentiel de l'apprentissage des langues étrangères, il n'est pas toujours possible de fournir un feedback correctif complet. [...]
2023 - 10.5565/rev/jtl3.1142
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 3 (2023) , p. e1142 (Articles)
|
|
9.
|
30 p, 182.1 KB |
L'avaluació de la producció acadèmica de la història de Catalunya
/
Figueres, Josep M. 1950- (Josep Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona)
Seguint la invitació pública de l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU) a participar en el debat sobre les avaluacions de les acreditacions, el text vol contribuir a la reflexió sobre els criteris per avaluar la producció científica relacionada amb la història de Catalunya que opta a avaluacions de recerca o acreditacions universitàries per part d'organismes especialitzats catalans. [...]
2007
Coneixement i societat, Núm. 13 (2007) , p. 26-55
|
|
10.
|
23 p, 296.0 KB |
La evaluación a distancia en traducción : propuesta de examen síncrono
/
Gamero Pérez, Silvia (Universitat Jaume I) ;
García de Toro, Ana Cristina (Universitat Jaume I)
El propósito de este artículo es presentar una propuesta metodológica para la realización de exámenes escritos, en línea y síncronos. El modelo se apoya en tres ejes: elementos facilitadores, elementos disuasorios y parámetros de supervisión. [...] El propòsit d'aquest article és presentar una proposta metodològica per a la realització d'exàmens escrits, en línia i síncrons. El model s'articula en tres eixos: elements facilitadors, elements dissuasius i paràmetres de supervisió. [...] This article presents a methodological proposal for online assessments undertaken working from home during lockdown and the health emergency arising from the Covid-19 pandemic. This proposal consisted in designing and implementing an online and synchronous format for a final written assessment, based on the following three factors: enablers, deterrents and supervision criteria. [...]
2022
Tradumàtica, Núm. 20 (2022) , p. 34-56 (Tradumàtica oberta)
|
|