Resultats globals: 45 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 39 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Materials didàctics, 4 registres trobats
Articles 39 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
6 p, 168.9 KB Caracteritzant un terratrèmol a l'aula de Física / Juncà Ramon, Manel (Institut Ègara) ; Solé Martín, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En aquest article es presenta una activitat de Física per a 2n de Batxillerat que té per objectiu que l'alumnat apliqui el que ha après sobre ones en el context del terratrèmol que va sacsejar Turquia el febrer del 2023. [...]
In this article we present an upper-secondary school Physics activity that aims to students apply what has been learned about waves in the context of the earthquake that shook Turkey in February 2023. [...]
En este artículo se presenta una actividad de Física para 2º de Bachillerato que tiene como objetivo que el alumnado aplique lo que ha aprendido sobre ondas en el contexto del terremoto que agitó Turquía en febrero del 2023. [...]

2023 - 10.5565/rev/ciencies.488
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 46 (2023) , p. 26-31 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
2.
8 p, 416.8 KB Una avaluació sense qualificacions al batxillerat : una estratègia per potenciar la regulació dels aprenentatges / Rull Pallares, Jordi (Jesuïtes Sant Gervasi) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En aquest article s'exposa i analitza l'experiència realitzada durant un curs de 2n de batxillerat de la matèria de química on es van eliminar les qualificacions durant el procés d'aprenentatge per tal de promoure una avaluació que potenciï l'autoregulació de l'alumnat, incrementi la motivació per aprendre i promogui un autoconcepte positiu dels estudiants, amb la finalitat no només de millorar els resultats acadèmics sinó també de canviar la concepció que tenen els alumnes sobre què significa aprendre i com s'aprèn millor.
This article presents and analyses the experience carried out during a 2nd year high school chemistry subject where grades were eliminated during the learning process in order to promote an assessment that enhances the self-regulation of the students, increase motivation to learn and promote a positive self-concept of students, with the aim not only of improving academic results but also of changing the conception that students have about what it means to learn and how best to learn.
En este artículo se expone y analiza la experiencia realizada durante un curso de 2º de bachillerato de la materia de química donde se eliminaron las calificaciones durante el proceso de aprendizaje con tal de promover una evaluación que potencie la autorregulación del alumnado, incremente la motivación para aprender y promueva un autoconcepto positivo de los estudiantes, con la finalidad no sólo de mejorar los resultados académicos sino también de cambiar la concepción que tiene el alumnado sobre qué significa aprender y como se aprende mejor.

2023 - 10.5565/rev/ciencies.484
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 46 (2023) , p. 46-53 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
3.
19 p, 374.4 KB ¿El huevo o la gallina? : Las disyuntivas de la Historia Actual en la Enseñanza Secundaria / Martínez Fiol, David (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las siguientes páginas son una reflexión sobre cómo debería abordarse en el marco universitario la docencia de una o diversas materias que expusieran e interpretasen la Historia de Cataluña y de España del periodo 1976-2022. [...]
Les pàgines següents són una reflexió sobre com s'hauria d'abordar en el marc universitari la docència d'una o diverses matèries que exposessin i interpretessin la Història de Catalunya i d'Espanya del període 1976-2022. [...]
The following pages are a reflection on how the teaching of one or various subjects that expose and interpret the History of Catalonia and Spain from the period 1976-2022 should be approached within the university framework. [...]

2023 - 10.5565/rev/tdevorado.184
Tiempo devorado, Vol. 8 Núm. 1 (2023) , p. 53-71 (Articles)  
4.
9 p, 365.1 KB Anàlisi de dades en projectes de ciències : mesura de paràmetres per estudiar la qualitat de l'aire en la zona del voltant de l'escola / Artigas Pursals, Judit (Escola Immaculada Concepció Horta)
Es presenta un treball fet amb alumnes de primer de Batxillerat dins de l'assignatura Reptes Científics. L'objectiu principal és recollir dades a partir de les quals es generaran conclusions. Els alumnes prenen consciència de la importància de la presa de dades fent varies mesures puntuals o bé monitoritzant les mesures durant un cert temps per calcular mitjanes i desviacions estàndards. [...]
This article presents a work carried out with first year high school students within the subject Scientific Challenges. The main objective is to collect and analyse data to obtain conclusions. Students become aware of the importance of collecting data by using specific points of measurements or by monitoring measurements to calculate averages and standard deviations. [...]
Se presenta un trabajo hecho con alumnado de primero de Bachillerato dentro de la asignatura Retos Científicos. El objetivo principal es recoger y analizar datos a partir de los cuales se generarán conclusiones. [...]

2023 - 10.5565/rev/ciencies.475
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 45 (2023) , p. 39-47 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
5.
7 p, 235.7 KB El Complemento Indirecto (CI). Pares mínimos, elección de análisis y secuencias breves / Castellanos Gallego, Andrés (Universidad de Castilla-La Mancha)
Una reflexión en torno al CI y sus características, a partir de diversos ejercicios gramaticales destinados a su trabajo en el aula.
Una reflexió al voltant del CI i les seves característiques, a partir de diversos exercicis gramaticals destinats a la feina a l'aula.
A reflection on the IC and its characteristics, based on various grammatical exercises for their work in the classroom.

2021 - 10.5565/rev/regroc.67
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 4 Núm. 1 (2021) , p. 139-145 (Ejercicios de reflexión lingüística)  
6.
17 p, 174.0 KB La innovación en los centros de enseñanza de Bachillerato : análisis realizado en la Comunidad Valenciana / Cuñat Giménez, Rubén J. (Universitat de València)
La capacidad para innovar en un establecimiento escolar depende de los recursos disponibles y utilizados para contribuir a generar nuevas prácticas en su funcionamiento. En el presente trabajo se analizan dichos recursos en los centros de Bachillerato de la Comunidad Valenciana, así como la influencia que pueden ejercer su tamaño y su antigüedad sobre la innovación. [...]
La capacitat per a innovar en un establiment educatiu depèn dels recursos disponibles i utilitzats per a contribuir a generar noves pràctiques en el seu funcionament. En el present treball s'hi analitzen aqueixos recursos en els centres de batxillerat de la Comunitat Valenciana, així com la influència que poden exercir la grandària i l'antiguitat sobre la innovació. [...]
The ability to innovate in an educational institution depends on the available resources and how they are used to develop new practices in the school's functioning. In this paper, these resources are analyzed in high schools of the Valencian Community, as well as the influence that the size of the school and its age can have on innovation. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1221
Educar, Vol. 57 Núm. 2 (2021) , p. 413-429 (Temas de investigación)  
7.
27 p, 285.6 KB Transiciones a la educación posobligatoria en Madrid : el peso de los factores políticos e institucionales / Prieto Egido, Miriam (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Pedagogía) ; Rujas Martínez-Novillo, Javier (Universidad de Burgos)
El presente artículo analiza los condicionantes del acceso a la educación posobligatoria (Bachillerato y Formación Profesional de Grado Medio) en Madrid. Para ello, se basa en el análisis de entrevistas a agentes políticos, educativos y empresariales, de la normativa y de datos de fuentes secundarias. [...]
This paper examines the factors that influence access and choice in post-compulsory education in Madrid (baccalaureate and intermediate vocational training), drawing on an analysis of qualitative interviews with political, educational and corporate agents, as well as education regulations and secondary data. [...]
Aquest article analitza els condicionants de l'accés a l'educació postobligatòria (Batxillerat i Formació Professional de Grau Mitjà) a Madrid. Per fer-ho, es basa en l'anàlisi d'entrevistes a agents polítics, educatius i empresarials, de la normativa i de dades de fonts secundàries. [...]

2020 - 10.5565/rev/papers.2777
Papers : revista de sociologia, Vol. 105 Núm. 2 (2020) , p. 183-209  
8.
24 p, 285.6 KB Imaginando futuros distintos : los efectos de la desigualdad sobre las transiciones hacia la educación secundaria posobligatoria en la ciudad de Barcelona / Jacovkis Halperin, Judith (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Montes Ruiz, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Manzano Moliner, Martí (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las transiciones a la educación secundaria posobligatoria son un momento clave en la trayectoria educativa de los jóvenes. Las decisiones que los llevan a seguir unos u otros estudios son producto de una agencia delimitada por condicionantes estructurales (Furlong, 2009). [...]
Les transicions a l'educació secundària postobligatòria són un moment clau en la trajectòria educativa dels joves. Les decisions que els porten a seguir uns estudis o uns altres són producte d'una agència delimitada per condicionants estructurals (Furlong, 2009). [...]
Transitions to post-compulsory secondary education are a crucial moment in the educational trajectory of young people. The decisions that lead them to pursue different educational alternatives are the product of an agency delimited by structural constraints (Furlong, 2009). [...]

2020 - 10.5565/rev/papers.2773
Papers : revista de sociologia, Vol. 105 Núm. 2 (2020) , p. 279-302  
9.
20 p, 187.7 KB Análisis de la capacidad de innovación escolar desde la perspectiva del profesorado de educación secundaria : la escuela como organización que aprende / Gil López, Alfonso Jesús (Universidad de La Rioja) ; Antelm Lanzat, Ana María (Centro Específico de Educación a Distancia de la Comunidad Valenciana) ; Cacheiro González, María Luz (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya))
Se ha señalado que la capacidad de innovación de una organización está relacionada con su cultura y con el clima de aprendizaje. Las organizaciones que aprenden gozan de un tipo de acción abierta al cambio y a la innovación. [...]
S'ha assenyalat que la capacitat d'innovació d'una organització està relacionada amb la seva cultura i amb el clima d'aprenentatge. Les organitzacions que aprenen gaudeixen d'un tipus d'acció oberta al canvi i a la innovació. [...]
It has been noted that an organization's capacity for innovation is related to its culture and learning climate. Learning organizations are organizations with a type of culture open to change and innovation. [...]

2018 - 10.5565/rev/educar.864
Educar, Vol. 54 Núm. 2 (2018) , p. 449-468 (Temas de investigación)  
10.
15 p, 154.5 KB Interpreting and Negotiating Language Policy at the Local Level : a Case Study from Catalan-Speaking Spain / Duggan, Joanna (Center for Applied Linguistics (Washington DC, Estats Units d'Amèrica))
In the Balearic Islands, where two official languages (Spanish and Catalan) co-exist, movements have been made to increase the role of foreign languages (English, in particular) at the expense of the regional minority language, Catalan. [...]
En las Islas Baleares, donde dos idiomas oficiales (español y catalán) coexisten, se han realizado movimientos para incrementar el rol de las lenguas extranjeras (inglés, en particular) a costas del idioma regional minoritario, catalán. [...]
Aux îles Baléares, où coexistent deux langues officielles (l'espagnol et le catalan), certains mouvements ont été faits pour accroître le rôle des langues étrangères (anglais en particulier) au détriment de la langue minoritaire régionale, le catalan. [...]
A les Illes Balears, on dos idiomes oficials (espanyol i català) coexisteixen, s'han realitzat moviments per incrementar el paper de les llengües estrangeres (anglès, en particular) a costes de l'idioma regional minoritari, català. [...]

2017 - 10.5565/rev/jtl3.736
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 10 Núm. 2 (may-june 2017) , p. 77-91 (Articles)  

Articles : 39 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
5 p, 23.5 KB Psicologia en llengua anglesa al batxillerat / Sanllehí i Ubach, Josep (Institut Pau Vila, Sabadell) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 270-274  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
1 p, 3.4 MB Pràctica de laboratori per a alumnes de batxillerat : detecció de transgènics en aliments d'origen vegetal, mitjançant PCR / Sabaté Cardona, Rosa Mª ; Farrés, Jaume, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
2013
Grau en Bioquímica [814]  

Materials didàctics 4 registres trobats  
1.
31 p, 2.0 MB Coneix les Biblioteques UAB / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació sobre els serveis, fonts d'informació i eines que ofereixen les Biblioteques UAB als alumnes de Batxillerat internacional, amb els quals el Servei de Biblioteques te conveni.
2024 (Biblioteques)  
2.
60 p, 4.4 MB El treball de recerca de batxillerat / Agustí, Lluís (Universitat de Barcelona) ; Pons, Amadeu (Universitat de Barcelona)
ISC2 BiblioLab d'innovació social i ciència ciutadana té l'objectiu d'adaptar les biblioteques públiques als canvis culturals i socials que comporta la societat digital, afavorint la creació d'entorns col·laboratius i participatius oberts a la ciutadania (Labs ISC2). [...]
2019
ISC2 Innovació Social i ciència ciutadana, : 2019  
3.
40 p, 3.2 MB Serveis, eines i recursos que us ofereixen les Biblioteques UAB / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació dels diferents recursos d'informació i eines documentals i gestió bibliogràfica per elaborar treballs de recerca de batxillerat.
2017 (Eines per a la recerca)  
4.
58 p, 4.7 MB Serveis, eines i recursos que us ofereixen les Biblioteques UAB / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació dels diferents recursos d'informació i eines documentals i gestió bibliogràfica per elaborar treballs de recerca de batxillerat.
2015 (Eines per a la recerca)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.