1.
|
13 p, 177.0 KB |
Postveritat, escepticisme de recepció i escepticisme d'emissió
/
Grimaltos, Tobies (Universitat de València)
Les creences porten a l'acció i en l'acció es manifesten. Actuem segons allò que creiem, i no sempre les nostres creences constitueixen coneixement. Són les creences les que ens menen (atesos uns desitjos determinats) a actuar, i com que aquestes poden ser falses, els nostres intents de vegades es veuen -per aquesta raó- frustrats: les nostres accions no assoleixen l'èxit. [...] Beliefs lead to action and are manifested in action. We act according to what we believe, and not always do our beliefs constitute knowledge. It is beliefs that lead us (given certain desires) to act, and as these may be false, our attempts are sometimes (for this reason) frustrated: our actions do not succeed. [...] Las creencias llevan a la acción y en la acción se manifiestan. Actuamos según lo que creemos, y no siempre nuestras creencias constituyen conocimiento. Son las creencias las que nos conducen (dados unos determinados deseos) a actuar, y puesto que estas pueden ser falsas, nuestros intentos a veces se ven -por esta razón- frustrados: nuestras acciones no logran el éxito. [...]
2019 - 10.5565/rev/enrahonar.1218
Enrahonar, Vol. 63 (2019) , p. 25-37 (Articles)
|
|
2.
|
10 p, 247.8 KB |
El tránsito de la verdad medieval al conocimiento moderno : crónica de una fase que se desorbita
/
Berbeglia, Carlos Enrique (Universidad de Buenos Aires)
La Edad Media, en sus extensos siglos de existencia, resume un tiempo polisémico. Se trata de una época que transita entre la precedente, a la cual conoce y de la que extrae conocimientos y experiencias que revaloriza y la posterior, que ignora como tiempo humano, pero sabe a nivel suprahumano, saber cifrado en un fin de los tiempos que consideran inminente, aunque esa inminencia demore siglos en aparecer. [...] The Middle Ages, in their lengthy centuries of existence, sum up a polysemous era. It is an epoch that bridges the gap between a preceding time, which it knows and from which it extracts enhanced knowledge and experience, and a succeeding time, which it ignores as a human period but knows at a suprahuman level, a knowledge coded as the end of times, which they consider imminent, although that imminence may take centuries to come true. [...]
2019
Mirabilia, Núm. 28 (jan-jun 2019) , p. 434-443 (Special issue)
|
|
3.
|
|
4.
|
30 p, 468.1 KB |
Una revisión del fenómeno hot hand como creencia subjetiva y sus consecuencias conductuales en el deporte
/
Suárez-Cadenas, Ernesto (Universidad de Granada. Departamento de Educación Física y Deportiva) ;
Cárdenas Vélez, David (Universidad de Granada. Departamento de Educación Física y Deportiva) ;
Perales, José César (Universidad de Granada. Departamento de Psicología Experimental)
El término efecto hot hand ('fenómeno de estar en racha') hace referencia a un hipotético aumento del rendimiento tras el encadenamiento de varios ensayos acertados. Se identifican tres tipos de investigaciones en contextos deportivos: (1) centradas en la (in)existencia de rachas, (2) en los mecanismos psicológicos de la creencia humana en las rachas y (3) en las posibles consecuencias conductuales provocadas por la creencia. [...] The hot hand phenomenom (also known as hot hat effect or streaks) refers to a hypothetical performance increase after chaining several trials successfully. Three types of research are identified in sports contexts: (1) focused on the (in) existence of streaks, (2) on the psychological mechanisms of human belief in streaks and (3) on possible behavioral consequences caused by belief in streaks. [...] O efeito mão quente prazo ("sobre um fenômeno roll") refere-se a um hipotético aumento de desempenho depois de vários cadeia de testes bem sucedidos. Três tipos de pesquisa são identificados em contextos desportivos: (1) incidindo sobre a existência (em) de surtos, (2) mecanismos psicológicos de crença humana em jorros e (3) as possíveis consequências comportamentais causados pela crença . [...]
2017
Revista de psicología del deporte, Vol. 26 Núm. 1 (2017) , p. 95-122 (Revisión)
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
16 p, 403.8 KB |
Beliefs and Practices towards Teaching and Learning Grammar : A Multicase Study
/
Santos Ferreira, Patricia (Escola Superior de Educaçao de Lisboa)
This text presents a multi-case study focused on 5th and 6th grades' (10 - 12 years-old students) teachers' beliefs and practices towards the process of teaching and learning grammar. Current practices of grammar instruction are connected to prescriptive approaches, outdated, disconnected from linguistic theory, and ineffective at improving communicative skills. [...] Ce texte présente une étude multi-cas axée sur des conceptions et des pratiques à l'égard du processus d'enseignement et d'apprentissage de la grammaire des enseignants des 5émme et 6émme années de la primaire (étudiants de dix à douze ans). [...] Este texto presenta un estudio de casos múltiples centrado en las creencias y las prácticas de los docentes de los grados quinto y sexto (estudiantes 10 - 12 años de edad) hacia el proceso de enseñanza y aprendizaje de la gramática. [...]
2014 - 10.5565/rev/jtl3.530
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 7 Núm. 3 (August-September 2014) , p. 14-29 (Articles)
|
|
8.
|
17 p, 491.5 KB |
La raonabilitat dels enunciats religiosos
/
Lluís Font, Pere (Institut d'Estudis Catalans)
Aquest article sosté: a) que hi ha enunciats religiosos pròpiament dits, que poden ser considerats un cas particular d'enunciats metafísics; b) que és la categoria de «raonabilitat» (i no la de «racionalitat» ni la d'«irracionalitat») la que permet fer una aproximació al seu estatut epistemològic, i c) que, en la mesura que són objecte de creença, la pregunta sobre la seva raonabilitat és també, al capdavall, la pregunta sobre la naturalesa de la creença i sobre la relació entre creure i pensar. This paper argues: a) that there are religious statements in a proper sense, and they can be considered as a particular case of metaphysical statements; b) that the category of «reasonableness» (and not those of «rationality» and «irrationality») allows for an aproximation of their epistemological status, and c) that, inasmuch as they are objects of belief, questioning their reasonableness is also ultimately questioning the nature of belief and the relationship between believing and thinking.
2014 - 10.5565/rev/enrahonar.31
Enrahonar, Núm. 52 (2014) , p. 9-25 (Articles)
|
|
9.
|
|
10.
|
19 p, 658.6 KB |
Human Shape-Motion Analysis In Athletics Videos for Coarse To Fine Action/Activity Recognition Using Transferable BeliefModel
/
Ramasso, Emmanuel (GIPSA-lab. Images and Signal Department (Grenoble, França)) ;
Panagiotakis, Costas (University of Crete (Heraklion, Grècia). Department of Computer Science) ;
Rombaut, Michèle (GIPSA-lab. Images and Signal Department (Grenoble, França)) ;
Pellerin, Denis (GIPSA-lab. Images and Signal Department (Grenoble, França)) ;
Tziritas, Georgios (University of Crete (Heraklion, Grècia). Department of Computer Science)
We present an automatic human shape-motion analysis method based on a fusion architecture for human action and activity recognition in athletic videos. Robust shape and motion features are extracted from human detection and tracking. [...]
2008 - 10.5565/rev/elcvia.163
ELCVIA : Electronic Letters on Computer Vision and Image Analysis, V. 7 n. 4 (2008) p. 32-50
|
|