Results overview: Found 131 records in 0.01 seconds.
Articles, 49 records found
Contributions to meetings and congresses, 69 records found
Books and collections, 2 records found
Research literature, 7 records found
Learning materials, 4 records found
Articles 49 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
9 p, 158.5 KB Perspectives docents i investigadores sobre l'ensenyament de llengües estrangeres : Entrevista amb la Dra. Begoña Bellés-Fortuño / Bellés-Calvera, Lucía (Universitat de València) ; Martínez-Hernández, Ana-Isabel (Universitat Jaume I)
Begoña Bellés-Fortuño és professora titular del Departament d'Estudis Anglesos de la Universitat Jaume I (UJI). Actualment, és directora de l'Institut Interuniversitari de Llengües Modernes Aplicades (IULMA) de la Universitat Jaume I. [...]
Begoña Bellés-Fortuño is a senior lecturer in the Department of English Studies at Universitat Jaume I (UJI). She is currently the Director of the Interuniversity Institute of Modern Applied Languages (IULMA) at Universitat Jaume I. [...]
Begoña Bellés-Fortuño es profesora titular del Departamento de Estudios Ingleses de la Universidad Jaume I (UJI). Actualmente, es directora del Instituto Interuniversitario de Lenguas Modernas Aplicadas (IULMA) de la Universitat Jaume I. [...]
Begoña Bellés-Fortuño est professeur titulaire au Département d'études anglaises de l'Université Jaume I (UJI). Actuellement, elle est directrice de l'Institut interuniversitaire de langues modernes appliquées (IULMA) de l'Université Jaume I. [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1145
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 3 (2023) , p. e1145 (Interviews)  
2.
16 p, 842.3 KB The role of English for specific purposes (ESP) in supporting the linguistic dimension in English-medium instruction (EMI) / Costa, Francesca (Università Cattolica del Sacro Cuore) ; Mastellotto, Lynn (Free University of Bolzano)
Partly because of the Bologna Declaration, the so-called English-Medium Instruction (EMI) courses in universities have undergone a strong surge in the last 15 years. This initial phase of growth in EMI has had an impact on LSP (Language for Specific Purposes) courses, which have in some cases suffered a consequent decline. [...]
Degut en part a la Declaració de Bolonya, els anomenats cursos de Docència universitària en anglès (DUA) a les universitats han experimentat un fort auge els darrers 15 anys. Aquesta fase inicial de creixement en DUA ha tingut un impacte en els cursos de Llengua /Anglès amb Finalitats Especifiques (LFE /AFE), que en alguns casos han patit una disminució. [...]
En parte debido a la Declaración de Bolonia, los llamados cursos English-Medium Instruction (EMI) en las universidades han experimentado un fuerte auge en los últimos 15 años. Esta fase inicial de crecimiento de EMI ha tenido un impacto en los cursos de LSP (Language for Specific Purposes), que en algunos casos han sufrido una disminución consecuente. [...]

2022 - 10.5565/rev/clil.91
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 5 Núm. 2 (2022) , p. 37-52 (Innovació i transmissió de coneixement)  
3.
15 p, 993.7 KB CLIL for medical universities : How to teach effectively in the glocal classroom / Valcke, Jennifer (Karolinska Institutet (Estocolm, Suècia)) ; Giezynska, Justyna (Luminar Foundation) ; Nagy, Andras (University of Pecs) ; Eltayb, Amani (Karolinska Institutet (Estocolm, Suècia))
This article offers insights into the knowledge, skills and attitudes medical educators need to teach effectively to culturally diverse cohorts of medical students. "CLIL in Medical Education: Reaching for Tools to Teach Effectively in English in a Multicultural and Multilingual Learning Space" (CLILMED), an Erasmus+ Strategic Partnership, designed a profile to assist medical educators in the process of intentional goal-setting and self-reflection around their pedagogy, language and culture. [...]
Aquest article ofereix una reflexió sobre els coneixements, habilitats i actituds que els educadors mèdics necessiten per a ensenyar eficaçment a cohorts culturalment diverses d'estudiants de medicina. [...]
Este artículo ofrece una reflexión sobre los conocimientos, habilidades y actitudes que los educadores médicos necesitan para enseñar eficazmente a cohortes culturalmente diversas de estudiantes de medicina. [...]

2022 - 10.5565/rev/clil.80
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 5 Núm. 2 (2022) , p. 7-21 (Innovació i transmissió de coneixement)  
4.
12 p, 519.3 KB Socioeconomic Status, English Exposure and CLIL Motivation in High and Low Exposure CLIL Groups / Tompkins, Forrest Leah (Universidad Autónoma de Madrid)
Content and Language Integrated Learning (CLIL) programs are often praised for bringing equity to foreign language learning (e. g. , Lorenzo et al. , 2020). However, streaming processes, such as those of the Community of Madrid Bilingual Program, may reinforce social inequalities among students (e. [...]
Alguns estudis han posat en valor els programes d'Aprenentatge Integrat de Contingut i Llengües Estrangeres (AICLE) per aportar equitat a l'aprenentatge de llengües estrangeres (p. ex. ; Lorenzo et al. [...]
Algunos estudios han puesto en valor los programas de Aprendizaje Integrado de Contenido y Lenguas Extranjeras (AICLE) por aportar equidad al aprendizaje de lenguas extranjeras (p. ej. , Lorenzo et al. [...]

2022 - 10.5565/rev/clil.67
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 5 Núm. 1 (2022) , p. 41-52 (Investigació i qüestions teòriques)  
5.
4 p, 314.4 KB "The psychological experience of integrating content and language" : A review / Lovtskaya, Anastasia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Obra ressenyada: K. R. TALBOT, M. T. GRUBER y R. NISHIDA (editors), The psychological experience of integrating content and language. Multilingual Matters. 2021.
2022 - 10.5565/rev/clil.86
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 5 Núm. 1 (2022) , p. 81-84 (Other)  
6.
15 p, 425.1 KB Integrando STEAM en el aula bilingüe de Educación Primaria / Ruiz Hidalgo, David (Universidad de Burgos)
El presente artículo analiza los beneficios lingüísticos y comunicativos al implementar un proyecto STEAM en lengua inglesa en Educación Primaria. Se revisa y describe el estado de la cuestión desde el enfoque metodológico AICLE aplicado en 6˚ de Educación Primaria, en el área de Ciencias Naturales. [...]
This paper analysis the linguistic and communicative benefits of implementing a STEAM project in English as a foreign language. We revise and describe the state of the question from CLIL methodological approach applied to Primary Education, Year 6 in the field of Natural Sciences. [...]

2021
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 39 (2021) (Articles)  
7.
6 p, 67.9 KB Las tareas en el aprendizaje integrado de educación física y lengua extranjera (AICLE) : determinación de las características de las tareas mediante el análisis del diario de clase / Coral Mateu, Josep (Universitat de Barcelona) ; Lleixà Arribas, Teresa (Universitat de Barcelona)
El artículo presenta un estudio que aborda las características de las tareas de educación física cuando se utiliza el enfoque educativo de aprendizaje integrado de contenidos y lengua extranjera (AICLE). [...]
This article focuses on the characteristics of Physical Education-in-CLIL (PE-in-CLIL) tasks. CLIL (Content and Language Integrated Learning) is a teaching approach which uses foreign language as a tool to enhance the subject learning process. [...]

2013 - 10.47197/retos.v0i24.34532
Retos, Vol. 24 (2013) , p. 79-84  
8.
27 p, 467.1 KB Els reptes de la didàctica de l'educació física al grau de primària en anglès : l'aprenentatge de continguts i el desenvolupament de la competència discursiva en llengua estrangera / Coral Mateu, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'article descriu l'estructura del programa d'Educació Física (EF) que s'ofereix en el «Grau d'Educació Primària-Docència Universitària en Anglès» (GEP-DUA). Es presenten les aportacions de l'EF als enfocaments AICLE i a la formació de mestres, i es descriu l'organització de l'assignatura d'EF en l'educació primària en el GEP-DUA. [...]
El artículo describe la estructura del programa de Educación Física (EF) que se ofrece en el «Grado de Educación Primaria-Docencia Universitaria en Inglés» (GEP-DUI). Se presentan las contribuciones de la EF a los enfoques AICLE y a la formación de maestros y se describe la organización de la asignatura de EF en la educación primaria en el GEP-DUI. [...]
L'article décrit la structure du programme d'Éducation physique (EP) proposé dans le « Grade d'Enseignement primaire - Cours universitaires en anglais » (GEP-DUA). Il présente notamment les contributions de l'EP aux approches EMILE et à la formation des enseignants du primaire, et décrit l'organisation de la matière d'EP du primaire dans le cadre du GEP-DUA. [...]
This paper describes the structure of the programme in Physical Education (PE) that is offered as part of the Bachelor's Degree in Primary Education - University Teaching in English (GEP-DUA). The paper presents the contributions of PE to the CLIL approach and to teacher education and it describes the organization of the PE subject area in primary education within the GEP-DUA. [...]

2017 - 10.1344/TE2017.52.7
Temps d'educació, Núm. 52 (2017) , p. 91-117  
9.
16 p, 379.4 KB Design and validation of a tool to evaluate physical education and language integrated learning tasks / Coral Mateu, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Esquerda, Gerard (Escola Guerau de Peguera) ; Benito, Judit (Escola Miralletes)
This article describes the design and validation of a tool to evaluate physical education (PE) learning tasks in content and language integrated learning (CLIL) context. It is detailed how the tool was developed and then how its reliability and validity were tested by means of a five-phase validation process. [...]
El artículo describe el diseño y validación de un instrumento para evaluar tareas de educación física (EF) en un entorno de aprendizaje integrado de contenidos y lengua extranjera (AICLE). Se detalla el desarrollo del instrumento y el proceso de cinco fases usado para su asegurar su fiabilidad y validez. [...]

2017 - 10.1344/did.2017.2.43-58
Didacticae, Núm. 2 (2017) , p. 43-58  
10.
13 p, 605.8 KB Music as a tool for foreign language learning in Early Childhood Education and Primary Education : Proposing innovative CLIL Music teaching approaches / Torras Vila, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona)
The present paper aims at promoting pedagogical reflection by providing the theoretical foundations on the connections between foreign language learning (FLL) and music, which shapes a CLIL Music program named MOVIC (Movement & Music in English). [...]
Aquest article té com a objectiu promoure la reflexió educativa proporcionant els fonaments teòrics sobre les connexions entre l'aprenentatge de llengües estrangeres i la música, el qual configura els pilars d'un programa CLIL de Música en anglès anomenat MOVIC (Movement& Music in English). [...]
Este artículo tiene como objetivo promover la reflexión educativa proporcionando los fundamentos teóricos sobre las conexiones entre el aprendizaje de lenguas extranjeras y la música, el cual configura los pilares de un programa CLIL de Música en inglés llamado MOVIC (Movement & Music in English). [...]

2021 - 10.5565/rev/clil.60
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 4 Núm. 1 (2021) , p. 35-47 (Innovació i transmissió de coneixement)  

Articles : 49 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 69 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
5 p, 23.1 KB Classroom experiences: a comparison of CLIL in secondary and higher education / Walsh, Mary Louise (Escola Universitària de la Salut i l'Esport) ; Oliva Girbau, Àngels (Universitat Pompeu Fabra) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 301-305  
2.
4 p, 24.5 KB L'hort. The vegetable garden / Vendrell i Vila, Fina (Col·legi Sant Josep de Navàs) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 292-295  
3.
4 p, 24.9 KB A CLIL proposal for teaching-learning of electromagnetic radiation in the subject 'sciences for contemporary world' at high school / Tortosa Moreno, Montserrat (INS Ferran Casablancas, Sabadell) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 288-291  
4.
5 p, 23.5 KB Psicologia en llengua anglesa al batxillerat / Sanllehí i Ubach, Josep (Institut Pau Vila, Sabadell) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 270-274  
5.
6 p, 28.5 KB Language services at the UPC for academic staff delivering lectures in english: the experience of the language and terminology service / Murray, Ruth (Universitat Politècnica de Catalunya. Servei de Llengües i Terminologia) ; Noró, Monserrat (Universitat Politècnica de Catalunya. Servei de Llengües i Terminologia) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 231-236  
6.
4 p, 20.9 KB Didàctica de les ciències en anglès. Valoració de l'experiència al grau d'educació primària de la UAB / Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 221-224  
7.
5 p, 24.2 KB Scaffolding the scaffolders! Teacher training and CLIL in a private catalan university / Knight, Janine (Universitat Internacional de Catalunya) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 216-220  
8.
4 p, 19.1 KB The role of english language instruction in health sciences at the Universitat Internacional de Catalunya / Deal, Mandy (Universitat Internacional de Catalunya) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 190-193  
9.
7 p, 613.8 KB Art and ICT in CLIL. How to learn english creating stop-motion videos / Cogollos Calabuig, Empar (Escola Charlie Rivel de l'Hospitalet del Llobregat) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 172-178  
10.
5 p, 106.2 KB An initiative for the inclusion of plurilingualism/culturalism in CLIL: the european project ConBaT+ / Bernaus, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Furlong, Áine (Waterford Institute of Technology (Ireland)) ; Kervran, Martine (IUFM de Bretagne-Universite de Bretagne Occidentale) ; Jonckheere, Sofie (Regionaal Integratiecentrum Foyer) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 158-162  

Contributions to meetings and congresses : 69 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Books and collections 2 records found  
1.
65 p, 661.0 KB CLIL FAQs. : Orientacions per introduir l'anglès en la docència universitària / Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Junyent i Pubill, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Valdés Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
Recull d'orientacions per al professorat universitari que ha d'introduir una llengua estrangera a la seva assignatura. Aquestes orientacions parteixen de l'experiència i de la reflexió del grup de docents implicats en el projecte MQD 2010: 'Desenvolupament de material didàctic en anglès per a la integració de les competències lingüístiques i científiques en assignatures dels graus d'Educació Infantil i Primària'.
2015  
2.
12 p, 86.3 KB Ensenyant en anglès a la universitat, una experiència compartida / Feixas, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Codó, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
El treball que presentem recull un conjunt de reflexions que un grup de sis docents de diferents departaments de la Facultat de Ciències de l'Educació ha obtingut sobre l'experiència d'ensenyar les assignatures en llengua anglesa a la titulació de Mestre. [...]
El trabajo que presentamos recopila un conjunto de reflexiones que un grupo de seis docentes de diferentes departamentos de la Facultad de Ciencias de la Educación ha obtenido sobre la experiencia de enseñar las asignaturas en lengua inglesa en la titulación de Maestro, especialidad en Lengua Extranjera, y algunas estrategias docentes que han llevado a cabo con el fin de hacerla más efectiva. [...]
The study discussed in this article compiles a set of reflections of a group of six educators from different departments within the Faculty of Education on the experience of teaching their courses in English in the Foreign Language Teaching degree programme, as well as some teaching strategies they have used to make it more effective. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 137-148
3 documents

Research literature 7 records found  
1.
30 p, 628.1 KB Coteaching in Foreign Language Education (FLE). Contexts : a literature review / Boada González, Joan ; Escobar Urmeneta, Cristina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
This dissertation conducts a literature review that explores the concept of coteaching, an innovative educational approach emerged over the last decades which stands as an efficient strategy not only to enhance students' academic performance but also to embody 21st century keystone values such as collaborative learning and inclusion. [...]
Aquest treball consisteix en una revisió de la literatura existent respecte el concepte de la docència compartida o coteaching, una metodologia innovadora que ha aparegut amb força durant els darrers anys i que es presenta com una estratègia eficaç no només per a millorar el rendiment acadèmic dels alumnes, sinó també per a integrar dos dels valors més importants en el context educatiu del segle XXI com són l'aprenentatge col·laboratiu i la inclusió. [...]

Juny 2020  
2.
98 p, 1.6 MB Case study on Inquiry-Based Science and English integration in primary school / Vilarrubias Aguiar, Laia ; Espinet, Mariona, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
This paper presents a case study on a Catalan Primary School, where it was researched the benefits and difficulties of teaching inquiry-based science through a CLIL approach. Several members of the educational community were interviewed to obtain the necessary information. [...]
2017
Grau en Educació Primària [1140]  
3.
56 p, 1.1 MB "How do we make questions: we can or can we?" : an exploratory study on focus on form in a CLIL classroom / José Flores, Ariadna ; Pladevall Ballester, Elisabet, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
This paper seeks to provide insight into the integration of content and language in the teacher's discourse of a CLIL (Content and Language Integrated Learning) local context in a high-school in Catalonia. [...]
Aquest treball busca aportar aclariments en la integració del contingut i el llenguatge en el discurs del professorat d'un context local d'AICLE en un institut de Catalunya. Els principals objectius d'aquest treball son analitzar els diferent tipus de Focus-on-Form (FonF) que apareixen en el discurs del professorat i explorar quins efectes té l'ensenyament conjunt en relació amb FonF. [...]

2015
Grau en Estudis Anglesos [801]  
4.
461 p, 5.7 MB L2 Competence of Young Language Learners in Science and Arts CLIL and EFL Instruction Contexts. A Longitudinal Study / Vallbona González, Anna ; Pladevall Ballester, Elisabet, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
La implementació de programes AICLE ha generat un gran entusiasme entre les escoles de primària de Catalunya. Malgrat aquest entusiasme, molt poca recerca s'ha portat a terme en el nostre context per demostrar l'eficiència de l'AICLE en la millora de la competència lingüística dels aprenents. [...]
Despite the general enthusiasm that the emergence of CLIL programmes has generated in primary schools in Catalonia, very little finely-grained research has so far been undertaken in our school context to demonstrate CLIL's efficiency in improving learners' overall language proficiency. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
5.
68 p, 779.3 KB How we measure angles / Gallart Rosas, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Objectius principals: aprendre a fer operacions amb el Sistema Sexagesimal i el Sistema Internacional d'Unitats per mesurar angles (radiants), i millorar les habilitats orals dels alumnes en parlar de matemàtiques. [...]
2007  
6.
36 p, 228.7 KB Disseny i experimentació d'un model de formació del professorat per a aules de semiimmersió en llengua estrangera. 200700011 / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; CLILSI ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Cl projecte 2007ARIE00011 "Disseny i experimentació d'un model de formació del professorat per a aules de Semiimmersió en llengua estrangera" és una continuació de la recerca duta a terme en el marc del projecte 2006ARIE10011. [...]
This project is a continuation of the research undertaken under the framework of the project 2006ARIE10011. One of its outcomes was the design of a Teacher Education Component, which is aimed at enabling pre-service teachers to implement Content and Language Integrated Learning (CLIL) programmes. [...]

2009 (Memòria justificativa de recerca ARIE)  
7.
27 p, 325.2 KB Formular un model de formació professionalitzador adreçada al professorat d'aules de semiimmersió (FOPP-SI). 2006ARIE10011 / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; CLILSI ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'aparició de la demanda d'un nou tipus de professor de primària i secundària, que ha d'afegir a les competències professionals fins ara exigibles de tot bon professor, la capacitat d'ensenyar la seva matèria a través d'una llengua estrangera en aules denominades AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua) o de Semi-Immersió justifica el treball desenvolupat en el marc del projecte 2006ARIE10011. [...]
The emergence of new demands on primary and secondary teachers who must add to their professional competences the capacity to teach their subject-matter through a foreign language in the so called CLIL or semi-immersion classrooms has provided tha framework for the work carried out within the 2006ARIE10011 project. [...]

2008 (Memòria justificativa de recerca ARIE)  

Learning materials 4 records found  
1.
36 p, 5.3 MB A World of Diversity / Adrover, Marga ; Carrasco, Maria ; Pallarés Monge, Oriol, dir. ; Batlle, M. Rosa, dir. ; CLILSI ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
In this teaching unit, students are going to reflect on and discuss about world's diversity. They will set out on a discovery trip through the 5 continents in order to discover how young people live; the issues that affect their way of life and how much the place you are born affects your outcome in life.
Content and Language Integrated Learning. Semiimmersió 2012 (Learning English in Content-Rich Classrooms ; 2)
2 documents
2.
80 p, 3.4 MB An ARTisTIC trip : from Renaissance to Modern Times / Crous, Mariona ; Pérez, Carla ; Prat, Jaume ; Lobo Vírseda, Maria José, dir. ; Manau Santacana, Glòria, dir. ; CLILSI ; Content and Language Integrated Learning. Semiimmersió ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
In this unit we will travel through time -going backwards and forwards- while talking about ART. We will visit Florence during the Renaissance and Florence today; we will meet Leonardo and Michelangelo but also contemporary artists; we will appreciate art and visit art galleries; we will get to know about inventions and discoveries; and last but not least, we will draw, play, act and even write using a secret technique.
Servei de Publicacions de la UAB 2012 (Learning English in Content-Rich Classrooms ; 2)
2 documents
3.
4 p, 409.1 KB Plantilla de planificació d'unitats didàctiques per AICLE i contextes rics en contingut / CLILSI ; Content and Language Integrated Learning. Semiimmersió ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2010
4 documents
4.
52 p, 2.6 MB Chemistry in everyday life / Fuentes Arjona, Miquel Àngel ; Hernández, Helena ; Escobar Urmeneta, Cristina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Content and Language Integrated Learning. Semiimmersió ; CLILSI
We are surrounded by chemistry, but many people are not aware of that fact. By the end of this unit, you and your group will be able to explain to everybody how our everyday life is conditioned by chemistry and to which extent it is important in our lives.
2010
11 documents

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.