1.
|
|
2.
|
16 p, 842.3 KB |
The role of English for specific purposes (ESP) in supporting the linguistic dimension in English-medium instruction (EMI)
/
Costa, Francesca (Università Cattolica del Sacro Cuore) ;
Mastellotto, Lynn (Free University of Bolzano)
Partly because of the Bologna Declaration, the so-called English-Medium Instruction (EMI) courses in universities have undergone a strong surge in the last 15 years. This initial phase of growth in EMI has had an impact on LSP (Language for Specific Purposes) courses, which have in some cases suffered a consequent decline. [...] Degut en part a la Declaració de Bolonya, els anomenats cursos de Docència universitària en anglès (DUA) a les universitats han experimentat un fort auge els darrers 15 anys. Aquesta fase inicial de creixement en DUA ha tingut un impacte en els cursos de Llengua /Anglès amb Finalitats Especifiques (LFE /AFE), que en alguns casos han patit una disminució. [...] En parte debido a la Declaración de Bolonia, los llamados cursos English-Medium Instruction (EMI) en las universidades han experimentado un fuerte auge en los últimos 15 años. Esta fase inicial de crecimiento de EMI ha tenido un impacto en los cursos de LSP (Language for Specific Purposes), que en algunos casos han sufrido una disminución consecuente. [...]
2022 - 10.5565/rev/clil.91
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 5 Núm. 2 (2022) , p. 37-52 (Innovació i transmissió de coneixement)
|
|
3.
|
15 p, 993.7 KB |
CLIL for medical universities : How to teach effectively in the glocal classroom
/
Valcke, Jennifer (Karolinska Institutet (Estocolm, Suècia)) ;
Giezynska, Justyna (Luminar Foundation) ;
Nagy, Andras (University of Pecs) ;
Eltayb, Amani (Karolinska Institutet (Estocolm, Suècia))
This article offers insights into the knowledge, skills and attitudes medical educators need to teach effectively to culturally diverse cohorts of medical students. "CLIL in Medical Education: Reaching for Tools to Teach Effectively in English in a Multicultural and Multilingual Learning Space" (CLILMED), an Erasmus+ Strategic Partnership, designed a profile to assist medical educators in the process of intentional goal-setting and self-reflection around their pedagogy, language and culture. [...] Aquest article ofereix una reflexió sobre els coneixements, habilitats i actituds que els educadors mèdics necessiten per a ensenyar eficaçment a cohorts culturalment diverses d'estudiants de medicina. [...] Este artículo ofrece una reflexión sobre los conocimientos, habilidades y actitudes que los educadores médicos necesitan para enseñar eficazmente a cohortes culturalmente diversas de estudiantes de medicina. [...]
2022 - 10.5565/rev/clil.80
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 5 Núm. 2 (2022) , p. 7-21 (Innovació i transmissió de coneixement)
|
|
4.
|
12 p, 519.3 KB |
Socioeconomic Status, English Exposure and CLIL Motivation in High and Low Exposure CLIL Groups
/
Tompkins, Forrest Leah (Universidad Autónoma de Madrid)
Content and Language Integrated Learning (CLIL) programs are often praised for bringing equity to foreign language learning (e. g. , Lorenzo et al. , 2020). However, streaming processes, such as those of the Community of Madrid Bilingual Program, may reinforce social inequalities among students (e. [...] Alguns estudis han posat en valor els programes d'Aprenentatge Integrat de Contingut i Llengües Estrangeres (AICLE) per aportar equitat a l'aprenentatge de llengües estrangeres (p. ex. ; Lorenzo et al. [...] Algunos estudios han puesto en valor los programas de Aprendizaje Integrado de Contenido y Lenguas Extranjeras (AICLE) por aportar equidad al aprendizaje de lenguas extranjeras (p. ej. , Lorenzo et al. [...]
2022 - 10.5565/rev/clil.67
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 5 Núm. 1 (2022) , p. 41-52 (Investigació i qüestions teòriques)
|
|
5.
|
|
6.
|
15 p, 425.1 KB |
Integrando STEAM en el aula bilingüe de Educación Primaria
/
Ruiz Hidalgo, David (Universidad de Burgos)
El presente artículo analiza los beneficios lingüísticos y comunicativos al implementar un proyecto STEAM en lengua inglesa en Educación Primaria. Se revisa y describe el estado de la cuestión desde el enfoque metodológico AICLE aplicado en 6˚ de Educación Primaria, en el área de Ciencias Naturales. [...] This paper analysis the linguistic and communicative benefits of implementing a STEAM project in English as a foreign language. We revise and describe the state of the question from CLIL methodological approach applied to Primary Education, Year 6 in the field of Natural Sciences. [...]
2021
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 39 (2021) (Articles)
|
|
7.
|
|
8.
|
27 p, 467.1 KB |
Els reptes de la didàctica de l'educació física al grau de primària en anglès : l'aprenentatge de continguts i el desenvolupament de la competència discursiva en llengua estrangera
/
Coral Mateu, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'article descriu l'estructura del programa d'Educació Física (EF) que s'ofereix en el «Grau d'Educació Primària-Docència Universitària en Anglès» (GEP-DUA). Es presenten les aportacions de l'EF als enfocaments AICLE i a la formació de mestres, i es descriu l'organització de l'assignatura d'EF en l'educació primària en el GEP-DUA. [...] El artículo describe la estructura del programa de Educación Física (EF) que se ofrece en el «Grado de Educación Primaria-Docencia Universitaria en Inglés» (GEP-DUI). Se presentan las contribuciones de la EF a los enfoques AICLE y a la formación de maestros y se describe la organización de la asignatura de EF en la educación primaria en el GEP-DUI. [...] L'article décrit la structure du programme d'Éducation physique (EP) proposé dans le « Grade d'Enseignement primaire - Cours universitaires en anglais » (GEP-DUA). Il présente notamment les contributions de l'EP aux approches EMILE et à la formation des enseignants du primaire, et décrit l'organisation de la matière d'EP du primaire dans le cadre du GEP-DUA. [...] This paper describes the structure of the programme in Physical Education (PE) that is offered as part of the Bachelor's Degree in Primary Education - University Teaching in English (GEP-DUA). The paper presents the contributions of PE to the CLIL approach and to teacher education and it describes the organization of the PE subject area in primary education within the GEP-DUA. [...]
2017 - 10.1344/TE2017.52.7
Temps d'educació, Núm. 52 (2017) , p. 91-117
|
|
9.
|
|
10.
|
|