Resultats globals: 24 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 21 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Articles 21 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
33 p, 1.7 MB (Not) Addressing Issues in Electoral Campaigns / Barberà, Salvador 1946- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gerber, Anke (Universität Hamburg) ; MOVE - Markets, Organizations and Votes in Economics
Two candidates competing for election may raise some issues for debate during the electoral campaign, while avoiding others. We present a model in which the decision to introduce an issue, or to reply to the opponent's position on one that she raised, may change the further list of topics that end up being discussed. [...]
2023 - 10.1177/09516298231202424
Journal of Theoretical Politics, Vol. 35 Núm. 4 (2023) , p. 259-291  
2.
17 p, 1.1 MB Construction of political emotions : an analysis of the use of Twitter in electoral campaigns in Bogotá / González G., Angie K. (Universidad Externado de Colombia) ; Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona)
This research seeks to show the main characteristics that define an electoral campaign nowadays, almost two decades after the emergence of social networks. The case focuses on examining all the messages posted on Twitter by the two most voted candidates running for mayor of Bogotá, Colombia, during the 2020-2023 election period. [...]
Esta investigación busca mostrar las principales características que definen una campaña electoral en la actualidad, casi dos décadas después del surgimiento de las redes sociales. El caso se centra en examinar todos los mensajes publicados en Twitter por los dos candidatos a la alcaldía de Bogotá, Colombia, más votados durante el período electoral 2020-2023. [...]
Esta pesquisa busca demonstrar as principais características que definem uma campanha eleitoral na atualidade, quase duas décadas após o surgimento das redes sociais. O caso se concentra em examinar todas as mensagens publicadas no Twitter pelos dois candidatos mais votados a prefeito de Bogotá, Colômbia, durante o período eleitoral 2020-2023. [...]

2022 - 10.7764/cdi.53.38499
Cuadernos.info, Núm. 53 (2022) , p. 22-45  
3.
22 p, 677.7 KB TikTok use in municipal elections: from candidate-majors to influencer-politicians / Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
TikTok is without any doubt the most successful social network among Gen Zers and, consequently, is increasingly becoming their preferred place to discuss, share opinions, rally around social issues, and express political alignments. [...]
TikTok es la red social de mayor éxito entre la llamada Generación Z y se está convirtiendo en su lugar preferido para debatir, compartir opiniones sobre temas sociales y expresar su posicionamiento político. [...]

2023 - 10.56151/maspoderlocal.175
Más Poder Local, Núm. 53 (2023) , p. 8-29  
4.
8 p, 1.2 MB The Potential of Sewage Sludge to Predict and Evaluate the Human Chemical Exposome / Gil-Solsona, Rubén (IDAEA Severo Ochoa (2020-2023)) ; Nika, Maria-Christina (Laboratory of Analytical Chemistry. Department of Chemistry. National and Kapodistrian University of Athens) ; Bustamante, Mariona (Centro de Investigación Biomédica en Red de Epidemiología y Salud Pública) ; Villanueva, Cristina M. (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ; Foraster, Maria (Universitat Ramon Llull) ; Cosin-Tomas, Marta (Department of Human Genetics. Research Institute of the McGill University Health Center. McGill University) ; Alygizakis, Nikiforos (Laboratory of Analytical Chemistry. Department of Chemistry. National and Kapodistrian University of Athens) ; Gómez-Roig, María Dolores (Universitat de Barcelona) ; Llurba, E (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Sunyer Deu, Jordi (Centro de Investigación Biomédica en Red de Epidemiología y Salud Pública) ; Thomaidis, Nikolaos S. (Laboratory of Analytical Chemistry. Department of Chemistry. National and Kapodistrian University of Athens) ; Dadvand, Payam (Centro de Investigación Biomédica en Red de Epidemiología y Salud Pública) ; Gago-Ferrero, Pablo (IDAEA Severo Ochoa (2020-2023))
Chemicals are part of our daily lives, and we are exposed to numerous chemicals through multiple pathways. Relevant scientific evidence contributing to the regulation of hazardous chemicals require a holistic approach to assess simultaneous exposure to multiple compounds. [...]
2021 - 10.1021/acs.estlett.1c00848
Environmental Science and Technology Letters, Vol. 8 Núm. 12 (14 2021) , p. 1077-1084  
5.
20 p, 300.5 KB Gestión de las redes sociales en las campañas electorales españolas en 2019 / Gonzálvez Vallés, Juan Enrique (Universidad Complutense de Madrid) ; Barrientos Báez, Almudena (Universidad Complutense de Madrid) ; Caldevilla Domínguez, David (Universidad Complutense de Madrid)
El objeto de estudio de este trabajo es el análisis de la estrategia de comunicación que llevan a cabo los partidos políticos españoles durante las distintas convocatorias electorales en el año 2019 en las redes sociales. [...]
L'objecte d'estudi d'aquest treball és l'anàlisi de l'estratègia de comunicació que van fer els partits polítics espanyols durant les diferents convocatòries electorals l'any 2019 a les xarxes socials. [...]
This work analyses the communication strategies on social networks by Spanish political parties during the various elections of 2019. It analyses in detail their activity, their ability to generate a feeling of belonging and the different forms of interaction of these formations, and the most successful formats. [...]

2021 - 10.5565/rev/analisi.3347
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 65 (2021) , p. 67-86 (Articles)  
6.
12 p, 4.1 MB Imagen y comunicación política en Instagram. Celebrificación de los candidatos a la presidencia del Gobierno / Quevedo-Redondo, Raquel (Universidad de Valladolid) ; Portalés Oliva, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Esta propuesta emerge del postulado de Sartori referido a la primacía de la imagen. A partir de esta idea, se acepta la transcendencia de lo visual en la percepción de la arena política y se proyecta el objetivo de extrapolar dicha consideración al universo que entraña la red social Instagram. [...]
This proposal emerges from Sartori's postulate about the primacy of the image. On the basis of this initial idea, the transcendence of the visual image is acknowledged in the perception of the political scene. [...]

2017 - 10.3145/epi.2017.sep.13
El Profesional de la información, Vol. 26 Núm. 5 (2017) , p. 916-927  
7.
19 p, 435.0 KB La modernización de la campaña electoral para las elecciones generales de España en 2015. ¿Hacia la americanización? / Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Roca Trench, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las campañas electorales en Estados Unidos ocurren en Internet. Pero, ¿qué sucede en otros países? Algunos autores hablan de una americanización de la política. El objetivo de nuestra investigación es determinar si en España experimentamos este fenómeno. [...]
The US political campaigning is moving to the Internet. But what is happening in the other countries? Many authors are speaking of an "Americanization" of politics. The aim of our paper is to understand whether in Spain we are experiencing this phenomenon. [...]

2017 - 10.32466/eufv-cyh.2017.13.219.133-150
Comunicación y hombre, Núm. 13 (2017) , p. 133-150  
8.
9 p, 957.4 KB Estrategias de espectacularización en las tertulias políticas televisivas. Caso de la cobertura de las elecciones municipales de Barcelona de 2015 / Montagut Calvo, Marta (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació) ; Carrillo Pérez, Nereida (Universitat Autònoma de Barcelona)
La tertulia política se considera un género opinativo coral sin una codificación clara. Su amplia presencia en el ecosistema mediático español y sus niveles de audiencia son factores que apuntan al papel central de estos espacios en las programaciones convencionales de televisión y radio. [...]
Political talk shows -called "tertulias" (media gatherings) in Spain- are a dialogical opinion genre without a clear codification. Their wide-ranging presence and large audiences in the Spanish media system are the reason for the central role of this type of programming in radio and television. [...]

2017 - 10.3145/epi.2017.jul.06
El Profesional de la información, Vol. 26 Núm. 4 (2017) , p. 621-629  
9.
28 p, 462.7 KB Gender-based violence in discourse : a comparative study on anti-violence communication initiatives across Europe, in Austria and Spain / Wolf, Birgit (University of Vienna)
Considering the efforts to resolve the widespread societal phenomenon of violence against women, awareness-raising and the role of the media comprise one of the key targets by the most important international agreements to combat it. [...]
Des de la dècada de 1970, el moviment de les dones contra la violència ha realitzat contribucions essencials per reconèixer la violència de gènere com una violació dels drets humans i ha estat un actor crucial en el camp de la prevenció de la violència i la sensibilització en aquest àmbit. [...]
Desde la década de 1970, el movimiento de las mujeres contra la violencia ha realizado contribuciones esenciales para reconocer la violencia de género como una violación de los derechos humanos y ha sido un actor crucial en el campo de la prevención de la violencia y la sensibilización en este ámbito. [...]

2018 - 10.5565/rev/analisi.3164
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 59 (December 2018) , p. 1-27 (Articles)
2 documents
10.
31 p, 364.0 KB Political parties and the transnational mobilisation of the emigrant vote / Østergaard-Nielsen, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Ciornei, Irina (Universität Bern. Institut für Soziologie)
The relationship between political parties and voters is usually analysed in a national framework. However, the majority of states worldwide allow their emigrant citizens to have an absentee vote. This article analyses how parties confront the challenge of mobilising voters across borders. [...]
2018 - 10.1080/01402382.2018.1528105
West European politics, Vol 42 Issue 3 (2019) , p. 618-644  

Articles : 21 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
5 p, 196.0 KB Calm before the storm? : Modelling military supply and movement / Murgatroyd, Philip (University of Birmingham) ; Gaffney, Vincent (University of Birmingham)
Food production and transport infrastructure play a large role in the outcome of a military campaign and the results of failure can have a profound effect on the whole state. Yet these are areas often poorly covered by contemporary sources. [...]
2014
Social Simulation Conference. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, 1a : 2014  

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
56 p, 491.3 KB (Not) Addressing Issues in Electoral Campaigns / Barberà, Salvador 1946- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Gerber, Anke (University of Hamburg)
Two candidates competing for election may raise some issues for debate during the electoral campaign, while avoiding others. We present a model in which the decision to introduce an issue, or to reply to the opponent's position on one that she raised, may result in further additions to the list of topics that end up being discussed. [...]
Barcelona Barcelona School of Economics, 2022 (BSE working paper ; 1353)
BSE Barcelona School of Economics Working Papers, 2022  
2.
12 p, 3.5 MB Development of an application for the generation of KPIs / Morente Ribera, Adrian ; Garcia-Font, Victor, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Business success necessitates careful assessment, organization, and investigation. KPIs (Key Performance Indicators) are a collection of measurements utilized to assess the performance of a business and furnish understanding into the capacity for progress. [...]
El éxito empresarial requiere de medidas cuidadosas, planificación y análisis. Los Indicadores Clave de Rendimiento (KPIs) son un conjunto de métricas que permiten evaluar el rendimiento de una empresa y proporcionar información acerca de su potencial de mejora. [...]
El èxit empresarial requereix de mesures cuidades, planificació i anàlisi. Els Indicadors Clau de Rendiment (KPIs) són un conjunt de mètriques que permeten avaluar el rendiment d'una empresa i proporcionar informació sobre el seu potencial de millora. [...]

2023
Enginyeria Informàtica [958]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.