Resultats globals: 22 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 8 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 10 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 2 registres trobats
Fons personals i institucionals, 1 registres trobats
Articles 8 registres trobats  
1.
22 p, 244.0 KB La visió de la societat feudal de l'època de Felip II de França (1180-1223) a través de les cançons de gesta : el cas de Raoul de Cambrai / Blanco Escoda, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest article té com a objectiu mostrar com una cançó de gesta (en aquest cas Raoul de Cambrai) situada en època carolíngia pot reflectir la reacció de l'aristocràcia feudal de finals del segle xii enfront d'un poder reial en fase d'expansió. [...]
The objective of this paper is to shown how a chanson de geste (in our case, Raoul de Cambrai), whose action in situated in the Carolingian age, reflects the reaction of the 12th century feudal lords regarding an expansive royal power. [...]
Este articulo tiene como objetivo mostrar cómo una canción de gesta (en este caso, Raoul de Cambrai) situada en época carolingia puede reflejar la reacción de la aristocracia feudal de fines del siglo XII ante un poder real en fase de expansión. [...]
Cet article a pour objectif de montrer comment une chanson de geste (en l'occurrence, Raoul de Cambrai) située à l'époque carolingienne, peut refléter la réaction de l'aristocratie féodale de la fin du XIIe siècle face au pouvoir royal en pleine expansion. [...]

2022 - 10.5565/rev/languesparole.106
Langue(s) & Parole, Vol. 7 (2022) , p. 153-174 (Articles)  
2.
18 p, 145.5 KB Commedia, mini-musical e flussi mediali : L'Inferno in sei minuti degli Oblivion / Bertoloni, Luca (Università degli Studi di Pavia)
In questo saggio si metteranno in mostra, attraverso una prospettiva mediologica e intersemiotica, i meccanismi testuali, intertestuali e performativi con cui il gruppo teatrale-musicale italiano Oblivion ha ri-mediato la prima cantica della Commedia dantesca in un prodotto audiovisivo e performativo ibrido - un mini-musical dal titolo L'Inferno in sei minuti -, che affonda le radici in più immaginari, da quello letterario fino al paesaggio intermediale alimentato dalla popular music italiana. [...]
Aquest assaig mostrarà, a través d'una perspectiva mediològica i intersemiòtica, els mecanismes textuals, intertextuals i performatius amb què el grup italià de teatre-música Oblivion ha remediat el primer càntic de la Comèdia de Dante en un producte híbrid audiovisual i performatiu: un mini-musical. [...]
In this essay we show, through a mediological and intersemiotic perspective, the textual, intertextual and performative mechanisms with which the Italian theatrical-musical group Oblivion re-mediated the first cantica of Dante's Commedia into a hybrid audiovisual and performative product - L'Inferno in sei minuti, a mini-musical -, that is linked to several imaginaries, from the literary to the intermedial landscape created by the universe of Italian popular music. [...]
Este ensayo mostrará, a través de una perspectiva mediológica e intersemiótica, los mecanismos textuales, intertextuales y performativos con los que el grupo italiano de teatro-música Oblivion ha remediado el primer cántico de la Comedia de Dante en un producto híbrido audiovisual y performático -un mini-musical titulado Infierno en seis minutos - que tiene sus raíces en muchos imaginarios, desde el literario hasta el paisaje intermedia alimentado por la música popular italiana. [...]
Cet essai montrera, à travers une perspective médiologique et intersémiotique, les mécanismes textuels, intertextuels et performatifs avec lesquels le groupe de théâtre-musique italien Oblivion a remédié le premier cantique de la Comédie de Dante dans un produit audiovisuel et performatif hybride - un mini-musical intitulé Hell in six minutes - qui puise ses racines dans de nombreux imaginaires, du littéraire au paysage intermédia alimenté par la musique populaire italienne. [...]

2022 - 10.5565/rev/dea.172
Dante e l'Arte, Vol. 9 (2022) , p. 131-148 (Articles)  
3.
8 p, 490.6 KB Les "cançons" i la construcció de la memòria / Ayats Abeyà, Jaume, 1960- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Les cançons narratives i les balades s'han mostrat socialment importants en els estudis del Grup de Recerca Folklòrica d'Osona. L'observació de com els cantadors articulaven la memòria, la capacitat recreativa i l'imaginari musical entorn d'aquests gèneres permet formular una sèrie de reflexions comparatives entre «vells baladistes» i nous usos tecnològics. [...]
Narrative songs and ballads have been seen to be socially important in the studies of the Osona Folklore Research Group. The observation of how the singers articulated memory, the creative capacity and musical imagination regarding these genres has enabled them to formulate a series of comparative reflections between "old balladists" and new technological uses. [...]

2013
Ausa, Vol. 26, Núm. 171 (2013) , p. 197-211  
4.
20 p, 542.3 KB 'Corrandescola' : del cant a la improvisació poètica / Casals Ibañez, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Glosa o cançó improvisada és el nom d'una activitat comunicativa que es dóna en el si d'una comunitat i que es vehicula a través de versos improvisats que es canten sobre melodies d'arrel tradicional. [...]
Glosa o canción improvisada denomina una actividad comunicativa que tiene lugar dentro de una comunidad y que se vehicula mediante versos improvisados que se cantan sobre una melodía de raíz tradicional. [...]
La glosa ou chanson improvisée est une activité communicative qui se produit au sein d'une communauté et qui consiste à l'interprétation chantée de vers improvisés dont les mélodies sont de racine traditionnelle. [...]
Glosa or improvised son gis the name given to a communicative activity that takes place within a community and is channelled through improvised verses sung to tunes with traditional roots. The first part of the paper deals with the arrangement of the lyrics, music and performance of this musical poetic form in order to subsequently present the Corrandescola project. [...]

2012
Temps d'educació, Núm. 42 (2012) , p. 111-130  
5.
23 p, 533.1 KB Les cançons "per a una sola veu" de Carles Riba / Sullà, Enric
Anàlisi dels deu poemes de 'Per a una sola veu', escrits el 1935, 1938 i 1939.
1989
Els Marges, Núm. 40 (Setembre 1989) , p. 19-41 (Estudis i assaigs)  
6.
11 p, 82.9 KB Les cançons dictades al segle XVII i principis del XVIII / Ayats Abeyà, Jaume, 1960- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Estudi d'un repertori de cançons de mitjan segle XVII i començament del XVIII, relacionat amb les guerres dels segles XVII i XVIII. Primerament, Els Segadors, el text del qual, provinent de l'oralitat, explica les malvestats de les tropes de Felip IV i del comte-duc d'Olivares en ocasió del Corpus de Sang (1640). [...]
Estudio de un repertorio de canciones de mediados del siglo XVII y principios del XVIII, relacionado con las guerras de los siglos XVII y XVIII. En primer lugar, Els Segadors, cuyo texto, proveniente de la oralidad, explica las maldades de las tropas de Felipe IV y del condeduque de Olivares en el Corpus de Sangre (1640). [...]
Etude d'un répertoire de chansons de la moitié du XVIIè siècle et du début du XVIIIè siècle, en relation avec les guerres des XVIIè et XVIIIè siècles. Tout d'abord, Els Segadors, dont le texte, qui provient de la tradition orale, explique les malversations des troupes de Philippe IV et du comte-duc d'Olivares à l'occasion du Corpus de Sang (1640). [...]
Study of a repertory of songs from the mid 17th century to the early 18th century, related with the wars of the 17th and 18th centuries. First of all, Els Segadors, whose text originates from orality, tells of the evils of the troops of Philip IV and the count-duke Olivares in the Corpus de Sangre (1640). [...]
Untersuchung eines Repertoires von Liedern aus der Zeit zwischen Mitte des 17. und Anfang des 18. Jahrhunderts, die mit den Kriegen in diesen beiden Jahrhunderten in Beziehung stehen. Der aus der mündlichen Überlieferung stammende Text von Els Segadors [Die Schnitter] handelt von den Schandtaten der Truppen von Philipp IV. [...]

2009
Recerca musicològica, Núm. 19 (2009) , p. 229-240  
7.
28 p, 265.9 KB La cançó a l'obra d'Apel·les Mestres / Calmell, Cèsar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Estudio del repertorio de canciones de Apel·les Mestres (1854-1936), en relación con las ideas estéticas, sociales y musicales de su época. El autor analiza la rica personalidad de Mestres como poeta, dibujante y músico, y pone de manifiesto la opción naturalista del personaje objeto de su estudio, muy en consonancia con la estética de la segunda mitad del siglo XIX. [...]
Étude du répertoire musical de Appel·les Mestres (1854-1936), par rapport aux idées esthétiques, sociales et musicales de l'époque. L'auteur analyse la riche personnalité de A. Mestres en tant que poète, dessinateur et musicien. [...]
A study of the song repertory of Apel·les Mestres (1854-1936), in relation to the aesthetic, social and musical ideas of the period. The author analyses the rich personality of Mestres as a poet, sketch artist and musician and shows the naturalist option of his study subject, which is in keeping with the aesthetics of the second half of the 19th century. [...]
Studie des Gesangrepertoires der Apel·les Mestres (1854-1936), über die ästhetischen, sozialen und musikalischen Gedanken seiner Zeit. Der Autor analysiert die reiche Persönlichkeit von Mestres als Poet, Zeichner und Musiker und legt die naturalistische Option der Persönlichkeit als Gegenstand seiner Studie dar, die sich mit der Ästhetik der zweiten Hälfte des 19. [...]

2006
Recerca musicològica, N. 16 (2006) p. 149-176  
8.
44 p, 1.7 MB Situació actual de la composició musical a Catalunya / Casablancas, Benet
Benet Casablancas presents us in his article a detailed account of the present-day situation in the field of musical composition in Catalonia. First of all he remarks the impact of music upon Catalan society, according to his major epigraphs: the education (Conservatories, Universities),' the audiences, the critics -with whom he proves unusually harsh- and the composers themselves, mainly represented in the Associaci6 Catalana de Compositors (Catalan Association of Composers), which he belongs to. [...]
Benet Casablancas nous présente dans son article une analyse détaillée de la réalité actuelle dans le domaine de la composition musicale en Catalogne. Il remarque d'abord l'impact de la musique sur la société catalane. [...]

1982
Recerca musicològica, N. 2 (1982) p. 81-124  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
7 p, 85.8 KB A case of a non-musical religious performance in the 16th century Valencia / Huerta Viñas, Fernando (Universitat Autònoma de Barcelona)
Bellatera Institut d'Estudis Medievals 2020
Respondámosle a concierto : estudios en homenaje a Maricarmen Gómez Muntané, 2020, p. 151-157  

Documents de recerca 10 registres trobats  
1.
49 p, 1.7 MB El Carnaval de Cádiz : crítica y denuncia del discurso colonial a través del análisis poscolonial de Araka la Kana de Juan Carlos Aragón / Pavón Rodríguez, Ana Victoria ; Snoey Abadías, Christian, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
El Carnaval de Cádiz es un espacio para la reivindicación, la crítica social y la literatura, donde los autores condenan todo tipo de sucesos sociales e históricos. Esta fiesta gaditana está plenamente vinculada a la forma carnavalesca de Montevideo, pues ambas se presentan como la máxima representación del pueblo para realizar estos juicios. [...]
El Carnestoltes de Cadis és un espai per a la reivindicació, la crítica social i la literatura, on els autors condemnen tot tipus de successos socials i històrics. Aquesta festa gaditana està plenament vinculada a la forma carnavalesca de Montevideo, perquè ambdues es presenten com la màxima representació del poble per a realitzar aquests judicis. [...]

Belaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [1481]  
2.
35 p, 635.6 KB Identitats a la cruïlla : les cançons emblemàtiques en el col·lectiu queer valencià / Arribas Miranzo, Alejandro ; Martínez i García, Sílvia, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
La bibliografia escrita fins el moment sobre música en valencià és encara escassa i fragmentària, amb una manca de perspectives musicològiques al respecte. Al seu torn, això propicia que s'haja estudiat molt poc o pràcticament res la relació d'aquesta indústria musical amb les lluites i debats socials que han marcat el País Valencià contemporani, com son les reivindicacions feministes o els moviments queer i d'alliberament sexual. [...]
2022
Grau en Musicologia [809]  
3.
573 p, 25.9 MB La canción de concierto en gallego durante el franquismo : la labor de promoción de Antonio Fernández-Cid (1951-1967) / Tubío Barreira, Carme ; Gan Quesada, Germán, 1974-, dir. ; María do Cebreiro, 1976-, dir.
El present treball doctoral proposa la recerca en profunditat del repertori de cançó de concert en llengua gallega impulsat pel crític orensano Antonio Fernández-Cid al llarg de gairebé dues dècades (1951-1967) i que es va concretar en tres iniciatives: l'encàrrec / publicació dels volums Dotze cançons gallegues dedicades a Antonio Fernández-Cid (1951), Vint-i-dues cançons sobre textos de poetes orensanos dedicades a Antonio Fernández-Cid (1958), i, finalment, l'organització de les vuit edicions del Festival de la cançó gallega de Pontevedra (1960-1967). [...]
El presente trabajo doctoral propone la investigación en profundidad del repertorio de canción de concierto en lengua gallega impulsado por el crítico orensano Antonio Fernández-Cid a lo largo de casi dos décadas (1951-1967) y que se concretó en tres iniciativas: el encargo / publicación de los volúmenes Doce canciones gallegas dedicadas a Antonio Fernández-Cid (1951), Veintidós canciones sobre textos de poetas orensanos dedicadas a Antonio Fernández-Cid (1958), y, por último, la organización de las ocho ediciones del Festival de la canción gallega de Pontevedra (1960-1967). [...]
This doctoral thesis proposes the in-depth investigation of the repertoire of concert songs in the Galician language promoted by the critic from Ourense Antonio Fernández-Cid over the course of almost two decades (1951-1967) and which resulted in three initiatives: the commission / publication of the volumes Twelve Galician Songs dedicated to Antonio Fernández-Cid (1951), Twenty-two songs on texts by poets from the Orensan region dedicated to Antonio Fernández-Cid (1958), and, lastly, the organization of the eight editions of the Galician Song Festival of Pontevedra (1960-1967). [...]

2021  
4.
35 p, 432.6 KB Achilles' Destiny : A Metaphor of Social Impositions in Madeline Miller's The Song of Achilles / Cergelova Stofanikova, Sabrina ; Blanch Serrat, Francesca, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
This TFG analyses Achilles' personality traits portrayed in The Song of Achilles from a gender roles perspective. It is argued that his destiny to be the best of the Greek and go to the war of Troy is what corrupts Achilles' personality. [...]
Aquest TFG analitza els trets de personalitat d'Aquil·les retratats a La cançó d'Aquil·les des d'una perspectiva de gènere. S'argumenta que el seu destí de ser el millor dels grecs i anar a la guerra de Troia és allò que corromp la personalitat d'Aquil·les. [...]
Este TFG analiza los rasgos de personalidad de Aquiles retratados en La canción de Aquiles desde una perspectiva de género. Se argumenta que su destino de ser el mejor de los griegos e ir a la guerra de Troya es lo que corrompe la personalidad de Aquiles. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Grau en Estudis d'Anglès i de Clàssiques [1501]  
5.
81 p, 39.8 MB Propostes Didàctiques sobre la Perspectiva de Gènere a partir de Cançons Tradicionals Catalanes / Rosell Jackson, Joanna Rosa ; Casals Ibañez, Albert, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal
Les cançons tradicionals catalanes són un recurs altament utilitzat a les escoles catalanes, sigui pel seu immens valor com a patrimoni artístic o per les seves melodies sovint accessibles per infants. [...]
Las canciones tradicionales catalanes son un recurso altamente utilizado en las escuelas catalanas, sea por su inmenso valor como patrimonio cultural o por sus melodías que a menudo son accesibles para los niños y niñas. [...]
Catalan Folk songs are a very popular resource in Catalan schools, may it be because of their high value as part of the cultural heritage or because of their melodies that are often accessible to children. [...]

2021
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Primària [896]  
6.
47 p, 782.8 KB La música com a eina reivindicativa : la Nueva Canción i la seva incidència en la cultura i la política xilenes / Latapiat Gutiérrez, Valentina Estephania ; Verdaguer Lozano, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Aquesta investigació cerca esbrinar i entendre les conexions entre el Movimiento de la Nueva Canción Chilena amb la cultura i la política xilenes. S'analitza l'origen dels artistes i el seu desenvolupament (tant dins el moviment com vers la política), els actors polítics de l'època dels 60-70; així com de conceptes relacionats amb la temàtica ("cultura dominant", "popular", "tradicions", etc. [...]
Esta investigación pretende averiguar y entender las conexiones entre el Movimiento de la Nueva Canción Chilena con la cultura y la política chilenas. Se analiza el origen de los artistas y su desarrollo (tanto dentro del movimiento como en relación con la política), los actores políticos de la época de los 60-70; así como también conceptos relacionados con la temática ( "cultura dominante", "popular", "tradiciones", etc. [...]
This research is about finding out and understanding the connections between the New Chilean Song Movement with Chilean culture and politics. The origin of artists and their development (both within the movement and towards politics) are analyzed, also the political actors of the 60-70's; so as concepts related to the subject ("dominant culture", "popular", "traditions", etc. [...]

2020
Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]
3 documents
7.
55 p, 2.2 MB Criteris d'anàlisi de cançons terapèutiques per a la rehabilitació de la disfonia infantil / Moreno Ruiz, Carla ; Presas Plaja, Immaculada ; Calaf, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La cançó infantil és un recurs polivalent a partir del qual és possible treballar diferents objectius d'intervenció logopèdica. En aquest treball es proposen uns criteris d'anàlisi de cançons infantils per al seu ús en la rehabilitació de la disfonia infantil. [...]
2016
Grau en Logopèdia [828]
Grau en Logopèdia [889]  
8.
54 p, 1.6 MB La traducción de canciones en la película 'Mary Poppins'. Un estudio de caso (inglés-francés) / Costa Lacasa, Carlota ; Debergh, Cecilia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Con este trabajo de fin de grado se pretende realizar un estudio descriptivo y comparativo sobre la traducción de canciones, más concretamente de aquellas que aparecen en películas. Se perfilan así unas herramientas para poder analizar estas canciones. [...]
Amb aquest treball de fi de grau es pretén realitzar un estudi descriptiu i comparatiu sobre la traducció de cançons, més concretament d'aquelles que apareixen en pel·lícules. Es perfilen així unes eines per poder analitzar aquestes cançons. [...]
The present work is a descriptive and comparative study of the translation of songs, specifically the ones which appear in movies. We have created then some tools to analyze these songs. We have taken five songs from the movie Mary Poppins and we have analyzed and compared their original version with their French version. [...]

2016
Grau en Traducció i Interpretació [1202]  
9.
688 p, 2.9 MB El Discurs de resistència i de combat en la Nova Cançó : anàlisi de les estratègies retòriques / Pardo Ayuso, Antoni ; Segarra, Mila, 1950-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana
Als Països Catalans, durant la segona meitat del segle XX, tingué lloc el moviment anomenat com La Nova Cançó, que segons el meu parer, podem considerar que s'originà i mantingué vigència entre els anys 1961 i 1986. [...]
In the Catalan countries during the second half of the 19th Century, a movement named La Nova Cançó took place which, in my opinion, originated and kept going between 1961 and 1986. Born in full Spanish dictatorship when the use of the Catalan language was forbidden in nearly all contexts and marginated in the public sphere, the aim of this movement was to normalize the Catalan language in the area of song creation, and to create a national song in the style of the Italian song or the French chanson. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
10.
37 p, 320.9 KB La noche es oscura y alberga traducciones : Análisis contrastivo de la traducción de 'A Game of Thrones' al castellano y al catalán / Fuente Álvarez, Virginia de la ; Ohannesian, Maria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
El trabajo consiste en un análisis contrastivo de las traducciones al castellano y al catalán de A Game of Thrones, de George R. R. Martin. Haciendo hincapié en los problemas de traducción que representan los topónimos, los antropónimos, los nombres de la fauna y la flora y las armas, en un mundo ficticio con trazas de fantasía. [...]
El treball consisteix en una anàlisi contrastiva de les traduccions al castellà i al català de A Game of Thrones, de George R. R. Martin, aprofundint en els problemes de traducció que representen els topònims, antropònims, els noms de la fauna i la flora i les armes, en un món fictici, amb traces de fantasia. [...]
This dissertation is a contrastive analysis of the translations of A Game of Thrones by George RR Martin, into Castilian and Catalan. Given the problems translating place names, anthroponyms, the names of fauna and flora and weapons, in a fictional world with signs of fantasy. [...]

2015
Grau en Traducció i Interpretació [1202]  

Documents gràfics i multimèdia 2 registres trobats  
1.
696x1024, 166.8 KB Pi de la Serra : a la Facultat de Medicina ...
Barcelona : G. Dante , 1973  
2.
1024x1541, 828.0 KB Lluis Llach : Camp del Barça / Molas-Batalla ; Acció Cultural del País Valencià
[S.l.] : Molas-Batalla, [1985]  

Fons personals i institucionals 1 registres trobats  
1.
11 p, 22.2 MB [Conjunt de poesies traduides al català per Rafael Tasis] / Tasis, Rafael ; Donne, John ; Housman, A. E. ; Santayana, George
19--?  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.