Resultats globals: 458 registres trobats en 0.06 segons.
Materials de curs, 9 registres trobats
Llibres i col·leccions, 42 registres trobats
Documents de recerca, 94 registres trobats
Publicacions periòdiques, 15 registres trobats
Articles, 243 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 11 registres trobats
Documents gràfics, 13 registres trobats
Multimèdia, 18 registres trobats
Fons personals i institucionals, 13 registres trobats
Materials de curs 9 registres trobats  
1.
64 p, 2.2 MB Cerca i gestió de la informació : les principals fonts d'informació en tecnologia i ciències ambientals / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia
Presentació dels diferents recursos d'informació i eines documentals adreçades als alumnes del doctorat de ciències ambientals i d'enginyeries.
2016 (Fonts d'informació)  
2.
1 p, 14.7 KB Fitxes d'opinió sobre el lloc de feina ocupat durant les pràctiques de Premsa. Curs 2011-2012. 2n semestre / Rodríguez, Pepe, 1953- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Taller de Redacció de Premsa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
2n Semestre 2012
Llicenciat en Periodisme [72]
50 documents
 Accés restringit a la UAB
3.
1 p, 9.5 KB Fitxes d'opinió sobre el lloc de feina ocupat durant les pràctiques de Premsa. Curs 2011-2012. 1r semestre / Rodríguez, Pepe, 1953- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Taller de Redacció de Premsa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
1r Semestre 2012
Llicenciat en Periodisme [72]
50 documents
 Accés restringit a la UAB
4.
1 p, 12.4 KB Fitxes d'opinió sobre el lloc de feina ocupat durant les pràctiques de Premsa. Curs 2010-2011. 2n semestre / Rodríguez, Pepe, 1953- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Taller de Redacció de Premsa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
2n Semestre 2011
Llicenciat en Periodisme [72]
34 documents
 Accés restringit a la UAB
5.
1 p, 12.8 KB Fitxes d'opinió sobre el lloc de feina ocupat durant les pràctiques de Premsa. Curs 2009-2010. 2n semestre / Rodríguez, Pepe, 1953- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Taller de Redacció de Premsa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
2n Semestre 2010
Llicenciat en Periodisme [72]
14 documents
 Accés restringit a la UAB
6.
1 p, 9.7 KB Fitxes d'opinió sobre el lloc de feina ocupat durant les pràctiques de Premsa. Curs 2010-2011. 1er semestre / Rodríguez, Pepe, 1953- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Taller de Redacció de Premsa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
1r Semestre 2011
Llicenciat en Periodisme [72]
38 documents
 Accés restringit a la UAB
7.
37 p, 2.6 MB Fonts d'informació en Sociologia i Ciències Polítiques / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació dels principals recursos digitals en ciències polítiques i sociologia que es poden consultar a la UAB: catàlegs (UAB i CCUC), bases de dades especialitzades i d'altres multidisciplinars, revistes i llibres digitals, eines i recursos d'especial interès (Trobador+, DDD, etc. [...]
2016 (Fonts d'informació)
11 documents
8.
2 p, 23.2 KB Louis-Ambroise vicomte de Bonald : teoría del poder político y religioso, 1796 / Canales Gili, Esteban ; Bonald, Louis-Gabriel-Ambroise, vicomte de ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Història Moderna i Contemporània
Fragments d'una de les més conegudes obres d'aquest pensador conservador, defensor d'una societat jerarquitzada amb monarquia i religió com elements estructurants.
2005 (Col·lecció de textos històrics)  
9.
2 p, 20.3 KB Joseph de Maistre : consideraciones sobre Francia, 1797 / Canales Gili, Esteban ; Maistre, Joseph de ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Història Moderna i Contemporània
Fragments de l'obra del pensador conservador, en la que defensa una concepció providencialista de la història, aplicada a la revolució francesa.
2005 (Col·lecció de textos històrics)  

Llibres i col·leccions 42 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
19 p, 649.6 KB Identitat cultural, legitimitat política i interès econòmic / Cardús i Ros, Salvador, 1954- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Barcelona Fundació Jaume Bofill 1990 (Dossiers ; 10)
La política cultural europea. Una proposta des de Catalunya, 1990, p. 9-13  
2.
282 p, 39.9 MB Matemàtiques i modelització per a les ciències ambientals / Aguadé i Bover, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
Les assignatures de matemàtiques del batxillerat científic i tecnològic proporcionen unes eines molt poderoses per emprendre amb èxit estudis científics. L’alumne —si realment assoleix els coneixements que hi ha als programes d’aquestes assignatures— coneix les funcions elementals, la deriva i la integral, els vectors i les matrius. [...]
Bellaterra 2017
2 documents
3.
12 p, 240.7 KB L'ensenyament de l'equilibri químic a secundària : repte i propostes educatives. / Grimalt Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
En l'article següent es discuteixen les principals dificultats del model d'equilibri químic a l'hora de dissenyar una seqüència d'ensenyament–aprenentatge així com es descriu i justifica el disseny d'una pràctica de laboratori al voltant del contingut esmentat.
2013
Aportacions de futur sobre l'ensenyament de la Química a Catalunya. Actes de les 1es JEQC, 2013, p. 115-126  
4.
10 p, 36.3 KB Reglament de l'Institut de Ciències de l'Educació / Institut de Ciències de l'Educació
2005  
5.
10 p, 116.7 KB Reglament del Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut
2004  
6.
5 p, 53.9 KB Reglament del Departament Periodisme i de Ciències de la Comunicació / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament Periodisme i de Ciències de la Comunicació
2009  
7.
11 p, 40.3 KB Reglament del Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques
2004  
8.
10 p, 106.4 KB Reglament del Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2004  
9.
10 p, 90.7 KB Reglament del Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2013  
10.
10 p, 35.9 KB Reglament del Departament de Ciències Morfològiques / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències Morfològiques
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2005  

Llibres i col·leccions : 42 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 94 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
253 p, 1.6 MB Estudio de las características textuales y el contenido científico de resúmenes sobre la función de nutrición en estudiantes de educación secumdaria obligatoria / Paz, Vilma, autor ; Márquez, Conxita, supervisor acadèmic ; Aduríz Bravo, Agustín, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La presente tesis doctoral estudia la incidencia de una Unidad Didáctica diseñada siguiendo las directrices de la Actividad Científica Escolar (ACE) en la competencia cognitivo-lingüística del resumen. [...]
The present doctoral thesis "Study of textual characteristics and scientific content of summaries on the role of nutrition in compulsory secondary education students" studies the impact of a Teaching Unit designed by following the guidelines of the School Scientific Activity (ACE), in the cognitive-linguistic competence of summaries: This study includes the following aspects: 1) A Teaching Unit (UD), entitled "health, food and life" about food and nutrients and nutrition function in living-being model is designed; 1) The UD is implemented in a class group of third year of compulsory secondary school (ESO) students whose age is 14/16 years; 2) The students were asked to write, individually, four summaries where they had to express their knowledge till the writing time. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
2.
354 p, 4.7 MB L'empatia i l'ensenyament-aprenentatge de les ciències socials a l'educació primària a Catalunya : un estudi de cas / Yuste Munté, Montserrat, autor ; Oller, Montserrat, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials
L'empatia és un indicador de pensament social i crític, i una de les capacitats que no sols condicionarà la representació i comprensió social de l'alumnat sinó que també facilitarà el seu desenvolupament en el món. [...]
Empathy is an indicator of social and critical thinking, and a capacity that not only conditions the social representation and understanding of the students but which also facilitates their development in the world. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017
2 documents
3.
491 p, 9.8 MB Indagación y modelización con el diagrama Uve de Gowin en la formación inicial del profesorado de ciencias de Educación Secundaria / Herrera San Martín, Edith, autor ; Espinet Blanch, Mariona, supervisor acadèmic ; Izquierdo i Aymerich, Mercè, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
El profesor de ciencias juega un rol gravitante en la estructuración de las oportunidades de aprendizaje de los estudiantes para el desarrollo de las competencias científicas. Sin embargo los resultados de las pruebas PISA 2013 sobre la adquisición de competencias científicas de los estudiantes de Chile están por debajo de la media internacional. [...]
Science teachers play a fundamental role as providers of opportunities for the development of secondary students' scientific competences. The results of international assessment programs such as PISA 2013 indicate that secondary students from Chile perform below average. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
4.
219 p, 3.0 MB Empoderamiento y transformación de las relaciones de poder : un análisis crítico de los procesos institucionales de participación ciudadana / Morales Morales, Ernesto, autor ; Blanco, Ismael, supervisor acadèmic ; Ganuza Fernández, Ernesto, supervisor acadèmic ; Rebollo, Óscar, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic
La presente es una tesis doctoral por compendio de publicaciones que tiene como objetivo conocer si los procesos institucionales de participación ciudadana —aquellos que la Administración promueve— pueden contribuir al empoderamiento de la ciudadanía y a la transformación de las relaciones de poder. [...]
This is a doctoral thesis by compendium of publications. Its aim is to determine whether institutional participation processes can contribute to the empowerment of citizens and the transformation of power relations. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
5.
429 p, 18.2 MB Modelització i models en la formació inicial de mestres de primària des de la perspectiva de la pràctica científica / Garrido Espeja, Anna, autor ; Couso, Digna, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Des del recent marc de pràctiques científiques es vol promoure un ensenyament de les ciències on els estudiants participin d'una Activitat Científica Escolar (ACE) anàloga a la de la ciència. Des d'aquesta perspectiva es pretén compartir amb els alumnes no només els productes de la ciència sinó també els seus processos cognitius i discursius, participant en les pràctiques interrelacionades de modelització, argumentació i indagació escolar. [...]
The recent framework of scientific practices proposes science learning as students' participation in a School Scientific Activity (SSA) analogous to that of science. From this perspective the aim is to share with students not only the products of science but also their cognitive and discourse processes, by participating in the interrelated school practices of modeling, argumentation and inquiry. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
6.
314 p, 2.6 MB La Inclusión de las mujeres en la enseñanza de la historia y las ciencias sociales : estudio colectivo de casos en las aulas chilenas sobre sus posibilidades y limitaciones / Marolla Gajardo, Jesús Patricio ; Sant Obiols, Edda, dir. ; Pagès, Joan, (Pagès Blanch), dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials
Esta investigación reflexiona sobre las posibilidades y las limitaciones de la inclusión y el trabajo con las mujeres y sus experiencias en la enseñanza y en el aprendizaje de la historia y las ciencias sociales desde la didáctica de las ciencias sociales. [...]
This research, from the methods of teaching of social sciences, reflect on about the possibilities and limitations of the inclusion of Women's in teaching and learning History and Social Sciences. We are focused in the Conceptions and Social Representations of protagonist of the education. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
7.
313 p, 1.6 MB Romani women taking the lead for social transformation : the case of the roma association of women drom kotar mestipen / Aiello, Maria Emilia ; Solé, Carlota, 1944-, dir. ; Sordé i Martí, Teresa, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia
El pueblo gitano es la mayor minoría étnica dentro de la UE, y a su vez la comunidad a la que se ha privado de manera más clara del acceso a sus derechos, siendo las mujeres las más desfavorecidas. [...]
Roma is the largest ethnic minority living in the EU territory, and it is considered to be the most disenfranchised group, and within it Roma women stood up as being even more discriminated. Since decades, the EU has deployed a series of political developments to address this situation. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
8.
114 p, 9.1 MB Perfils d'activitat científica escolar en les planificacions d'estudiants de mestre d'educació primària : canvis i continuïtats / Martí i Feixas, Jordi, 1965- ; Calafell, Genina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Junyent i Pubill, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La tesi doctoral Perfils d'activitat científica escolar en les planificacions d'estudiants de mestre d'Educació Primària: Canvis i continuïtats té la finalitat de descriure i analitzar l'evolució temporal dels perfils d'activitat científica escolar que els estudiants de mestre d'Educació Primària proposen quan planifiquen seqüències d'activitats d'ensenyament a l'inici i al final d'una assignatura de didàctica de les ciències. [...]
The main aim of the doctoral thesis entitled "Scientific activity profiles in elementary preservice teachers' lesson plans. Changes and continuities" is to describe and analyze the evolution of the scientific school activity (SSA) profiles that primary education preservice teachers propose at the beginning and at the end of a science methods course. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016
5 documents
9.
668 p, 7.2 MB Puc tocar? : anàlisi d'una proposta educativa del Museu de Ciències Naturals de Barcelona per a infants de 2 a 6 anys / Pedreira, Montserrat ; Márquez, Conxita, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Aquesta recerca analitza la proposta educativa «Puc tocar?», que el Museu de Ciències Naturals de Barcelona ofereix per a grups escolars de 2 a 6 anys, per tal d'identificar- ne el valor i les aportacions com a vivència positiva i afavoridora d'aprenentatge científic i extreure orientacions que puguin ser útils a l'hora de crear noves propostes d'aprenentatge científic per a infants. [...]
Esta investigación analiza la propuesta educativa «Puc tocar?», que el Museu de Ciències Naturals de Barcelona ofrece a grupos escolares de 2 a 6 años, a fin de identificar su valor y aportaciones como vivencia positiva y favorecedora de aprendizaje científico y extraer orientaciones útiles para crear nuevas propuestas de aprendizaje científico para niños y niñas. [...]
This research analyses the education proposal "Can I Touch?, which the Natural Sciences Museum of Barcelona offers to school groups for students with ages between 2 to 6 years old. The intention is to identify its value and contribution as a positive and stimulating experience for learning science and also to suggest useful ideas to create new learning proposals for the scientific education of children. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
10.
377 p, 3.2 MB La Conceptualización y operacionalización de la calidad de la investigación basada en métodos mixtos : un estudio de casos múltiples de cuatro disciplinas / Fàbregues Feijóo, Sergi ; Verd Pericàs, Joan Miquel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia
Coincidiendo con la segunda fase de institucionalización de los métodos mixtos como movimiento metodológico, recientemente el asunto de cómo definir la calidad, y qué criterios usar para su evaluación, ha adquirido un peso considerable en la literatura. [...]
In recent years the issue of quality of mixed methods research has received a considerable attention in the literature. Most of the works published to date have, however, been based on theoretical discussions instead of empirical accounts of how quality of mixed methods is actually defined and assessed by researchers. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  

Documents de recerca : 94 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Publicacions periòdiques 15 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
154 p, 5.8 MB Anuari polític de Catalunya / Institut de Ciències Polítiques i Socials (Barcelona, Catalunya)
Barcelona : Institut de Ciències Polítiques i Socials, 2008-
4 documents
2.
31 p, 115.0 KB Qui parle : critical humanities and social sciences
[Lincoln, NE] : University of Nebraska Press, 2009-
162 documents
 Accés restringit a la UAB
3.
24 p, 144.3 KB Diaspora : a journal of transnational studies
Diaspora
Toronto : University of Toronto, 1991-
391 documents
 Accés restringit a la UAB
4.
4 p, 2.5 MB El Naturalista : revista ilustrada: historia natural, zootecnia, agricultura, sport
Barcelona : Impr. De Henrich y Cia 1886
69 documents
5.
115 p, 20.3 MB Anuario ... / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació
El Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació és un dels quatre grans departaments adscrits a la Facultat de Ciències de la Comunicació, creada l'any 1971. El Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació imparteix docència a les branques de Periodisme, Comunicació Audiovisual i Publicitat i Relacions Públiques, especialment a la primera d'elles.
Bellaterra: Departamento de Periodismo y de Ciencias de la Comunicación, Universitat Autònoma de Barcelona, 2011-
3 documents
6.
28 p, 43.7 MB Avui
Avui (Servei d'informació català)
Barcelona : Servei d'Informació Català (S.I.C.), 1972-1976
38 documents
7.
18 p, 2.4 MB Prensa libre socialista : órgano de las Juventudes Socialistas de Madrid / Juventudes Socialistas (Madrid)
Madrid : JJSSE, 197?-
3 documents
8.
36 p, 3.6 MB Orfeó Català : portaveu dels catalans a Mèxic / Orfeó Català de Mèxic
Mèxic : [s.n.], 1962-
8 documents
9.
4 p, 503.8 KB Inprecor / Quarta Internacional. Secretariat Unificat
Bruselas : Secretariado Unificado de la IV Internacional, 1975-1977
11 documents
10.
8 p, 1.1 MB Expresión : portavoz de Alumnos del Clot / Alumnos del Clot
Barcelona : Alumnos del Clot, 197?-  

Publicacions periòdiques : 15 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Articles 243 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
3 p, 3.9 MB Del carrer Egipcíaques al campus de Bellaterra. L'any 1987 es va inaugurar el nou edifici d'una facultat que vol evitar l'aïllament / Moragas Spà, Miquel de, 1943-
El naixement de la Facultat de Ciències de la Informació ara fa 20 anys, als locals del carrer Egipcíaques, es va produir, hem de recordar-ho, en un context polític i universitari ple de dificultats. [...]
1992
Capçalera, Núm. 32 (1992) , p. 6-8  
2.
18 p, 2.2 MB Estrategias didácticas innovadoras en la enseñanza de las ciencias : Estudio de caso: los maestros del Patronato de Educación Rural de Valencia (1958-1985) / García Ferrandis, Ignacio (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Vilches Peña, Amparo (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; García Ferrandis, Xavier (Universidad Católica de Valencia «San Vicente Mártir». Departamento de Enfermería Fundamental, Investigación y Gestión Sanitaria)
Este trabajo aborda la reintroducción de estrategias didácticas en ciencias experimentales en el mundo rural de la provincia de Valencia que tuvo lugar a partir de los años 60 del siglo pasado. Para ello se han analizado documentos relativos al Patronato de Educación Rural (1958-1985), organismo dependiente de la Diputación de Valencia constituido con el objetivo de mejorar la educación en zonas rurales de la provincia. [...]
Aquest treball aborda la reintroducció d'estratègies didàctiques en ciències experimentals al món rural de la província de València que va tenir lloc a partir dels anys 60 del segle passat. Per a això s'han analitzat documents relatius al Patronat d'Educació Rural (1958-1985), organisme depenent de la Diputació de València constituït amb l'objectiu de millorar l'educació en zones rurals de la província. [...]
This paper addresses the reintroduction of experimental science teaching strategies in rural areas of the province of Valencia, which took place from the 60s of last century. We have analyzed documents relating to the Rural Education Foundation (1958-1985), an agency of the Province of Valencia chartered to improve education in rural areas of the province of Valencia. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.1964
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 2 (2017) , p. 109-126 (Investigaciones Didácticas)  
3.
2 p, 75.1 KB Los revisores, actores fundamentales en el proceso editorial / Enseñanza de las Ciencias, Revista (Rosa Borrero Bolaño)
2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2394
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 2 (2017) , p. 5-6 (Editorial)  
4.
5 p, 1.2 MB Nuevos retos en la Universidad Autónoma de Barcelona / Rodrigo Alsina, Miquel, 1955-
1997
Chasqui : revista latinoamericana de comunicación, Num. 44 (1993) , p. 67-69  
5.
18 p, 367.1 KB Rasgos del profesorado asociados al uso de diferentes estrategias metodológicas en las clases de ciencias / Gil-Flores, Javier (Universidad de Sevilla. Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación)
En este trabajo se analiza la actuación en el aula del profesorado que imparte ciencias en educación secundaria obligatoria, considerando una muestra de 365 profesores españoles de ciencias que participaron en la encuesta TALIS 2013 (Teaching and Learning International Survey) promovida por la OCDE. [...]
En aquest treball s'analitza l'actuació a l'aula del professorat que imparteix ciències en educació secundària obligatòria, considerant una mostra de 365 professors espanyols de ciències que van participar en l'enquesta TALIS 2013 (Teaching and Learning International Survey) promoguda per l'OCDE. [...]
In this paper we have analysed the Science teacher ́s classroom practices in Compulsory Secondary Education. We used a sample of 365 Science Spanish teachers who took part in TALIS 2013 (Teaching and Learning International Survey), promoted by the OECD. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.1970
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 1 (2017) , p. 175-192 (Investigaciones Didácticas)  
6.
24 p, 3.4 MB Cambio del conocimiento sobre la enseñanza de las ciencias de futuros maestros / Rivero García, Ana (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; Martín del Pozo, Rosa (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Solís Ramírez, Emilio (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; Azcárate Goded, Pilar (Universidad de Cádiz. Departamento de Didáctica) ; Porlán, Rafael (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales)
En este artículo se describen y analizan las propuestas elaboradas por 92 equipos de futuros maestros para enseñar contenidos concretos de ciencias al iniciar y finalizar un curso de formación inicial de orientación constructivista y tomando como referencia el modelo de investigación escolar. [...]
En aquest article es descriuen i analitzen les propostes elaborades per 92 equips de futurs mestres per ensenyar continguts concrets de ciències en iniciar i finalitzar un curs de formació inicial d'orientació constructivista i prenent com a referència el model de recerca escolar. [...]
This paper describes and analyzes the proposals made by 92 teams of future teachers to teach concrete contents of science when starting and finishing an initial training course of constructivist orientation, taking as reference the model of school research. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2068
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 1 (2017) , p. 29-52 (Investigaciones Didácticas)  
7.
9 p, 1.1 MB Ensenyar ciències i anglès a través de la docència compartida / Valdés Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En el context de l’Europa multicultural i d’un món globalitzat han fructificat les polítiques lingüístiques que promouen l’aprenentatge de llengües diferents a la llengua materna. En l’àmbit educatiu es promou l’aprenentatge de l’anglès, com a llengua franca de la comunitat econòmica europea, i l’enfocament AICLE (Aprenentatge Integrat de Contingut i Llengua Estrangera), en el que una llengua estrangera és usada com a llengua d’instrucció d’altres matèries com per exemple les ciències, es troba vivint un procés d’expansió a Catalunya i arreu d’Europa. [...]
In the context of a multicultural Europe and a globalized world, language policies have arisen to promote the learning of languages other than the mother tongue. In the European Economic Community educational policies promote the learning of English as a lingua franca. [...]

2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 25 (Juny 2013) , p. 26-34  
8.
26 p, 2.9 MB ¿Qué ciencias se enseñan y cómo se hace en las aulas de educación infantil? : La visión de los maestros en formación inicial / Cantó Doménech, José (Universitat de València) ; de Pro Bueno, Antonio (Universidad de Murcia) ; Solbes Matarredona, Jordi (Universitat de València)
Los conocimientos científicos están presentes en los currículos de todos los niveles educativos. Sin embargo, son pocas las investigaciones orientadas a saber qué contenidos se enseñan, cómo lo hacen, qué aprende el alumnado… en la etapa de educación infantil. [...]
Els coneixements científics estan presents en els currículums de tots els nivells educatius. No obstant això, són poques les recerques orientades a saber què continguts s'ensenyen, com ho fan, què aprèn l'alumnat… en l'etapa d'educació infantil. [...]
Science teaching is present in curriculums at all levels of education. However, little research has been done into what contents are taught, how they are taught and what the pupils actually learn at the pre-primary stage. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1870
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 3 (2016) , p. 25-50 (Investigaciones Didácticas)  
9.
1 p, 541.6 KB Créditos vol. 34, n.3, noviembre 2016 / Enseñanza de las Ciencias, Revista (Rosa Borrero Bolaño)
2016 - 10.5565/rev/ensciencias.2229
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 3 (2016) (Créditos)  
10.
2 p, 71.2 KB Editorial / Enseñanza de las Ciencias, Revista (Rosa Borrero Bolaño)
2016 - 10.5565/rev/ensciencias.2228
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 3 (2016) , p. 5-6 (Editorial)  

Articles : 243 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
2 p, 206.4 KB Seminari Dona i ciència : les pioneres en ciències socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball ; Universitat Autònoma de Barcelona. Seminari d'Estudis de la Dona
La menor proporció de dones dedicades a la ciència, amb relació als homes, al llarg de la història es una cosa ben coneguda. Malgrat que aquesta situació està canviant, al menys pel que fa a l'accés al saber científic, les dones continuen excloses de les ciències i especialment dels llocs de decisió i de major prestigi. [...]
2003
Seminari Dona i ciència, les pioneres en ciències socials. Bellaterra, Catalunya, : 2003  
2.
3 p, 95.7 KB Jornada Socio-cognitiva: Ciència Cognitiva i Investigació Social / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca i d'Estudis Sociojurídics
2004
Jornada Socio-cognitiva: Ciència Cognitiva i Investigació Social. Bellaterra, Catalunya, : 2004  
3.
29 p, 2.4 MB L'accés obert a la recerca : la producció científica de l'IGTP al Dipòsit Digital de Documents de la UAB / Jordan Gili, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Medicina) ; Fabregat, Tomàs (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació sobre l'accés obert i com publicar al DDD adreçada als investigadors de la Fundació Institut d'Investigació en Ciències de la Salut Germans Trias i Pujol (IGTP), dins del marc dels Scientific Seminars organitzats per l'IGTP.
2015
IGTP Scientific Seminars. Badalona, 3 novembre : 2015  
4.
38 p, 1.0 MB Reflexions sobre l'educació ambiental a Sant Cugat / Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Presentació que va acompanyar la presentació oral sobre reflexions de l'educació ambiental a Sant Cugat a la 1º Jornada d’Educació Ambiental d'aquest municipi titulada "Els reptes de l’educació per la sostenibilitat".
2007
Jornada d’Educació Ambiental. Els reptes de l’educació per la sostenibilitat. Sant Cugat del Vallès, Catalunya, 1a : 2007  
5.
86 p, 2.9 MB Perspectives sobre el context en educació científica: aproximacions teòriques i implicacions per a la pràctica educativa / Adúriz-Bravo, Agustín (Universidad de Buenos Aires) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; García-Milà, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Evolutiva i de l’Educació) ; Jiménez Aleixandre, María Pilar (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais) ; Reigosa, Carlos (High School Fuentesnuevas (Lleó)) ; Marchán Carvajal, Ivan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Martins, Isabel (Universidade Federal do Rio de Janeiro) ; Siry, Christina (Université du Luxembourg) ; Solsona Pairó, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup LIEC)
El grup de recerca LIEC (Llenguatge i Ensenyament de les ciències) durant el curs 2012-13 ha focalitzat part del seu treball en aprofundir tan a nivell teòric com pràctic sobre el paper que el context té en l’ensenyament de les ciències i en la transferència dels coneixements apresos. [...]
2014
Perspectives sobre el context en educació científica: aproximacions teòriques i implicacions per a la pràctica educativa. Seminari de doctorat. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2013

1. Adúriz-Bravo, Agustín. The notion of “epistemological context” as a theoretical tool for science education. 2. Espinet, Mariona. Contextos i entorns d’aprenentatge en educació científica i ambiental. 3. Izquierdo, Mercè. Consideraciones acerca de la diferencia entre ‘contexto del alumno’ y ‘contexto de modelización científica escolar’ y de las dificultades que de ella se derivan. 4. Garcia-Milà, Mercè. La dimensió psicològica de Context i les seves implicacions en l'Ensenyament i Aprenentatge. 5. Jiménez-Aleixandre, María Pilar i Reigosa, Carlos. Contextualizing Practices Across Epistemic Levels in the Chemistry Laboratory. 6. Marchán, Ivan ; Màrquez, Conxita & Sanmartí, Neus. La evolución de la noción de contexto en la didáctica de las ciencias. 7. Martins, Isabel. Text and context according to discursive approaches: readings, appropriations and implications for research and practice in Science Education. 8. Siry, Christina. Sociocultural perspectives of context in science education research and practice. 9. Solsona i Pairó, Núria. La inclusió del model de gènere en el context.  

6.
4 p, 22.9 KB Fer ciències i anglès en tallers inter-nivell: una experiència CLIL a l’educació primària / Arcos Sorando, Mari Cruz (Centro de Profesores y Recursos de Teruel) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012.
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education., 2012, p. 186-189  
7.
32 p, 3.7 MB Textos biomédics a l'Edat Mitjana / Allué i Blanch, Vicenç (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Veterinària) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Veterinària
2010  
8.
8 p, 344.1 KB Les competències transversals a l’escola de ciències de la salut de Manresa / Ubiergo Perramon, Imma (Fundació Universitària del Bages. Escola Universitària de Ciències de la Salut de Manresa) ; Lorza Blasco, Gonzalo (Escola Universitària de Ciències de la Salut de Manresa. Estudis de Fisioteràpia) ; Pérez Quirós, Manel (Escola Universitària de Ciències de la Salut de Manresa. Estudis de Podologia) ; Torralba Roselló, Mireia (Escola Universitària de Ciències de la Salut de Manresa. Estudis de Logopèdia) ; Valiente Ballesteros, Carme (Escola Universitària de Ciències de la Salut de Manresa. Estudis d’Infermeria)
Un dels pilars del nou marc d’ensenyament superior és l’aprenentatge basat en competències. Yáriz i Villardón defineixen una competència com el conjunt de coneixements, habilitats i actituds necessaris per a desenvolupar una ocupació donada i la capacitat de mobilitzar i aplicar aquests recursos en un entorn determinat, per a produir un resultat definit. [...]
One of the pillars of the new framework for higher education is learning based on competences. Yáriz and Villardon define one competence as knowledge, skills and attitudes, all of them needed to develop an activity, and the capacity to apply these resources on a specific environment, to produce a defined result. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  
9.
7 p, 45.7 KB Narrativas experimentales en la formación de docentes de Ciencias / Ramos De Robles, Silvia Lizette (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El trabajo propone la producción de relatos narrativos producto de las prácticas de laboratorio como instrumento para mejorar la didáctica de las ciencias y conocer la forma en que los futuros profesores construyen su identidad como docentes de ciencias. [...]
The paper presents a teaching innovation undertaken within the course of Science Education offered in the undergraduate programme of Primary teaching in a foreign language. The proposal is about using alternative writing strategies such as narrative writing in relation to laboratory work as a way to promote the development of both the model of living beings and the identity as professional teachers of the participating students. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
10.
23 p, 172.9 KB L’avaluació de l’aprenentatge cooperatiu en ciències socials / Reynal Querol, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Privat) ; Carrasquer, Pilar, 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Gibert, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Lama Aymà, Alejandra de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Privat) ; Orgaz Guerrero, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Parella Rubio, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Solà Monells, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques)
L’objectiu d’aquest document és reflexionar sobre l’avaluació en l’aprenentatge cooperatiu a partir de les experiències desenvolupades pels diferents membres de l’ACECS (Aprenentatge Cooperatiu en Ciències Socials). [...]
2006
Jornada de Campus d’Innovació Docent, 3a : 2006  

Contribucions a jornades i congressos : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents gràfics 13 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
1 p, 59.0 MB Biblioteca de Ciències Socials 25 anys (1988-2013) / Guerrero Muñoz, M. Luisa - Asy (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials) ; Vicens-i-Planagumà, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials
Material promocional de l'exposició "Biblioteca de Ciències Socials 25 anys (1988-2013)".
2013
9 documents
2.
1024x768, 256.6 KB Exposició "Les Xarxes socials a la Biblioteca de Ciències Socials" / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Fotografies de l'exposició sobre la presència de la Biblioteca de Ciències Socials a les xarxes socials: blocs, netvibes, delicious, twitter i facebook. L'exposició va tenir lloc l'octubre de 2013.
2013
13 documents
3.
1024x719, 411.5 KB Construcció de la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Fotografies de la construcció de la Biblioteca de Ciències Socials (actuals plantes 0 i -1). En aquest edifici es van integrar els fons bibliogràfics de les antigues biblioteques de les Facultats de Dret, Ciències Econòmiques i Empresarials i Ciències Polítiques i Sociologia.
1988
22 documents
4.
1024x724, 587.9 KB Ampliació de la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea d'Arquitectura i Urbanisme
El desembre de 1996 es van inaugurar les plantes -2 i -3 (Sala d'estudi) de la Biblioteca de Ciències Socials. Es van transformar els espais destinats al Bar d'Econòmiques, 1400 m2 de la planta -2 i 400 m2 de la planta -3, en una sala d'estudi amb 400 places i oberta les 24 hores del dia tots els dies de l'any.
1996
9 documents
5.
683x1024, 464.7 KB Exposició "Producció científica dels professors de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB" / Sierra Hinojosa, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General
Fotografies de l'exposició "Producció científica dels professors de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB" organitzada amb motiu dels 40 anys de la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General entre el 12 de setembre i el 31 d'octubre de 2011 i formada per obres representatives de la producció científica del professorat de la facultat.
2011
18 documents
6.
1024x819, 227.6 KB VI Jornada Compartint coneixements a les biblioteques de la UAB / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
La nova figura de suport a la docència i la recerca / Carme Besson. L'administració-e, projecte de projectes: l'experiència a la UAB / Antoni Borfo i Bach. Acreditació avaluació / Marina Carbonell. [...]
2012
Jornada Compartint coneixements a les biblioteques de la UAB. Bellaterra, Catalunya, 6a : 2012
37 documents
7.
1 p, 10.5 MB Producció científica dels professors de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB : Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General, 40 anys / Calvet Renedo, Sergio ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General
Material promocional de l'exposició "Producció científica dels professors de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB" organitzada amb motiu dels 40 anys de la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General entre el 12 de setembre i el 31 d'octubre de 2011 i formada per obres representatives de la producció científica dels professorat de la facultat.
2011  
8.
1024x768, 271.7 KB Reestructuració Sala monografies de la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials
Tasques de reestructuració de la Sala de monografies de la planta de 0 per tal de millorar l'ordre dels documents als prestatges el que va provocar afegir noves prestatgeries i canviar parcialment la distribució del mobiliari.
2012
19 documents
9.
1024x768, 173.4 KB Inauguració de l'exposició "25 anys de publicacions de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia" / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat Tècnica i de Projectes
Inauguració de l'exposició bibliogràfica "25 anys de publicacions de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia" amb motiu de 25è aniversari de la Facultat. Aquest acte va comptar amb l'actuació de la violoncel·lista Svetlana Tovstukna que va interpretar el Prelude de la Suite núm. [...]
2011
22 documents
10.
1024x683, 863.5 KB Fotos de la UAB / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions
2006
16 documents

Documents gràfics : 13 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Multimèdia 18 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
6.0 KB Quit : 25 anys fent recerca / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials.
Inclou: presentació, línies de recerca, producció científica, seminaris i jornades, actes, galeria fotogràfica, exposició presencial i crèdits.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, Biblioteca de Ciències Socials, 2016. (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  
2.
Vine a conèixer la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació de la Biblioteca de Ciències Socials: organització dels espais i del fons, horaris, equipaments, funcionament del catàleg i reglament general i de préstec.
2014
   
3.
11.7 KB 25 anys d'investigació i innovació en didàctica de les ciències socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats
Exposició amb motiu de la celebració simultània del XXV Simposium Internacional de Didáctica de las Ciencias Sociales, les XI Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials i el II Encuentro Iberoamericano de Investigación en Didáctica de las Ciencias sociales, els dies 8, 9 i 10 d'abril de 2014.
2014  
4.
11.1 KB 25 anys de la Biblioteca de Ciències Socials : 1988-2013 / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició bibliogràfica i activitats entorn la celebració dels 25 anys de la Biblioteca de Ciències Socials. Inclou presentació, història, fons, biblioteca 2. 0, fotografies, exposicions bibliogràfiques, coordinadors docents, personal, cartell i punts de llibre, exposició presencial, opinions, acte commemoratiu i crèdits.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, Biblioteca de Ciències Socials, 2013 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  
5.
Come to know the Social Sciences Library / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentation of the UAB Social Sciences Library for new students. This video explains the organization of the library areas and collections, hours, equipments, tools and services offered and how to use them.
2013
   
6.
Vine a conèixer la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació de la Biblioteca de Ciències Socials (organització dels espais i del fons, horaris, equipaments, funcionament del catàleg, reglament general i de préstec).
2013
   
7.
20 anys de Ciències ambientals / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
L'exposició pretén visualitzar algunes de les aportacions del professorat de la titulació en una mostra dels llibres de temàtica ambiental i dels projectes fi de carrera dels estudiants en el espai expositiu de la Biblioteca de Ciències i Tecnologia de la UAB.
Altres dels documents presents en aquesta exposició i a la seva web són els audiovisuals de la gènesi de les Ciències Ambientals a principi dels anys 90 per part dels professors que van participar en la seva creació; i un altre sobre el futur de les Ciències Ambientals, amb entrevistes a estudiants i ambientòlegs.

2012
   
8.
Vine a conèixer la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació de la Biblioteca de Ciències Socials (organització dels espais i del fons, horaris, equipaments, funcionament del catàleg, reglament general i de préstec).
2012
   
9.
5.6 KB 25 anys de publicacions: Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició bibliogràfica amb motiu de l'aniversari dels 25 anys de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia. L'exposició mostra el vincle existent entre la Biblioteca de Ciències Socials i la Facultat al llarg d'aquests anys: presentació i història de l'entitat, relació d'obres publicades pel personal docent i investigador que consten al Catàleg de les Biblioteques de la UAB, les seves tesis i treballs de recerca, publicacions dels principals centres de recerca vinculats a la Facultat, i fotografies i documents de l'exposició presencial.
2011 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  
10.
Vine a conèixer la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació de la Biblioteca de Ciències Socials (organització dels espais i del fons, horaris, equipaments, funcionament del catàleg, reglament general i de préstec).
2011
   

Multimèdia : 18 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Fons personals i institucionals 13 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
13 p, 2.5 MB 25 personas, situaciones, y casualidades que tuvieron una gran influencia sobre la obra de Charles Robert Darwin / Camps i Rabadà, Jaume ; XVI Congreso Nacional y V Iberoamericano de Historia de la Veterinaria (Octubre 2008 : Santiago-Lugo)
Charles R. Darwin, (1809-1882), uno de los personajes con mayor influencia en toda la historia de la Humanidad, tenía solo el título de pastor anglicano. Es citado, sin embargo, como naturalista, biólogo, médico, geólogo, etc. [...]
2008
XVI Congreso Nacional y V Iberoamericano de Historia de la Veterinaria, Octubre 2008, p. 91-103  
2.
4 p, 989.0 KB La Academia de Ciencias Veterinarias de Catalunya / Roca i Torras, Jaume ; VII Jornadas Nacionales y II Congreso Iberoamericano de Historia de la Veterinaria (Noviembre 2002 : León)
Ante todo debemos decir que estos antecedentes ya fueron expuestos magistralmente por el Prof. Dr. Miguel Ángel Vives Valles, en las VI Jornadas Nacionales de Historia en Valencia (noviembre 2001) con su conferencia "Las Academias de Veterinaria", y en la cual nos informa detalladamente de las peripecias sufridas para implantar a mediados del siglo XIX la Academia de Veterinaria en Madrid. [...]
2002
VII Jornadas Nacionales y II Congreso Iberoamericano de Historia de la Veterinaria, Noviembre 2002, p. 239-242  
3.
5 p, 958.4 KB Antecedentes históricos de la fundación de la "Academia de Ciencias Veterinarias de Barcelona" en 1960 / Roca i Torras, Jaume ; VI Jornadas Nacionales de Historia de la Veterinaria (Noviembre 2001 : Valencia)
Hoy en día el término de Academia, es el de "Sociedad literaria, artística o científica, fundada, aprobada, reglamentada y sostenida por la autoridad pública, y constituida por la recepción y discusión de trabajos y comunicaciones de sus miembros, sostenimiento de la investigación, edición de publicaciones científicas, etc. [...]
2001
V Jornadas Nacionales de Historia de la Veterinaria, Noviembre 2001, p. 305-309  
4.
5 p, 1.1 MB Aportaciones a la sociedad española, por la "Acadèmia de Ciències Veterinàries de Catalunya" / Roca i Torras, Jaume ; VIII Congreso de Historia de la Veterinaria (2003 : Donostia-San Sebastian y Bilbao, País Vasco)
La actual Academia no ha nacido por generación espontánea, sino por los esfuerzos de muchos veterinarios durante los últimos 150 años. Ya en 1855, se fundó la Acadeia Médico-Veterinaria de Barcelona (filial de la Española), con su vicepresidente Geroni Darder Feliu y secretario Miquel Viñas Martí. [...]
2003
VIII Congreso de Historia de la Veterinaria, Octubre 2003, p. 237-241  
5.
1 p, 273.6 KB Carta de Pere Pascual a Ramon Parés, President de la Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona, sobre la possibilitat de deixar de ser-ne membre. / Pascual, Pedro, 1934-2006
21 juny 1999.  
6.
3 p, 896.8 KB Carta de Pere Pascual al professor Manuel Puigcerver (Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona) amb necrològica de Sir Nevill F. Mott. / Pascual, Pedro, 1934-2006
4 novembre 1997.  
7.
1 p, 309.6 KB Carta del Vice-rector de la UB al Degà de la Facultat de Ciències comunicant que Pere Pascual pren part en el concurs de trasllat de la Càtedra de Mecànica Teòrica a la UB. / Universitat de Barcelona. Rectorat
28 agost 1970.  
8.
1 p, 251.4 KB Carta de Pere Pascual al degà de la Facultat de Ciències de la UB comunicant la seva absència degut a una estada al CERN. / Pascual, Pedro, 1934-2006
15 juny 1977.  
9.
3 p, 696.0 KB Carta de Francisco Sánchez Martínez (Universidad de la Laguna, Tenerife) al degà de la Facultat de Ciències Físiques demanant un impuls en la formació de nous astrofísics a Espanya. / Sánchez Martínez, Francisco
1 abril 1977.  
10.
1 p, 338.9 KB Carta del professor E. R. de Arantes e Oliveira (Comissâo Portuguesa de Mecânica Teórica e Aplicada) al director de la Facultat de Ciències (UB) oferint a la biblioteca la documentació del 1º Congresso Nacional Português de Mecânica Teórica e Aplicada. / Arantes e Oliveira, E. R. De
juliol 1975.  

Fons personals i institucionals : 13 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.