Results overview: Found 2 records in 0.03 seconds.
Articles, 2 records found
Articles 2 records found  
1.
8 p, 112.9 KB Odiseas, costumbres y extravagancias : una cierta tendencia del cine argentino / Kratje, Julia (Universidad de Buenos Aires) ; Dagatti, Mariano (Universidad Nacional de Quilmes)
La experiencia artística nucleada en torno a El Pampero, la productora creada y dirigida por Mariano Llinás, Laura Citarella, Alejo Moguillansky y Agustín Mendilaharzu, ha hecho estallar simultáneamente dos de las características rectoras del cine argentino del nuevo milenio: con una producción ajena a los subsidios del Estado, ha apostado por un cine del relato y de la acción, a distancia del cine de sensaciones, climas y percepciones que había caracterizado (y aún caracteriza) buena parte del cine independiente actual. [...]
The artistic experience centered around El Pampero, the producer created and directed by Mariano Llinás, Laura Citarella, Alejo Moguillansky and Agustín Mendilaharzu, has simultaneously exploded two of the guiding characteristics of Argentine cinema since the new millennium: without subsidies of the State, has opted for a film of the story and of the action, at a distance from the cinema of sensations, climates and perceptions that had characterized (and still characterizes) a main part of the current independent cinema. [...]

2017
DeSignis, Núm. 27 (Julio-Diciembre 2017) , p. 207-221  
2.
16 p, 132.8 KB Hasta que la muerte nos separó : amor y matrimonio en la comedia clásica sobrenatural argentina / Kelly Hopfenblatt, Alejandro (Universidad de Buenos Aires)
A lo largo los años 40 el cine argentino vivió un proceso de aburguesamiento con la comedia como uno de sus géneros predilectos, generando un mundo sofisticado donde los jóvenes burgueses podían vivir sus aventuras amorosas sin preocupaciones ni responsabilidades, y donde se podían cuestionar instituciones sociales intocables como el matrimonio y el trabajo. [...]
Comedy was one of the main genres in the embourgeoisement that Argentine cinema went through in the 1940s. This process proposed a sophisticated universe where young bourgeois men and women could carelessly and recklessly have romantic adventures, and untouchable social institutions such as marriage and work life could be questioned. [...]

2016 - 10.5565/rev/brumal.193
Brumal, Vol. 4 Núm. 1 (2016) , p. 209-224 (Miscellaneous)  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.