Resultats globals: 115 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 71 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 4 registres trobats
Llibres i col·leccions, 11 registres trobats
Documents de recerca, 26 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 3 registres trobats
Articles 71 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
16 p, 185.9 KB Les vicissituds del consum ecològic : fragmentació, risc, i nous valors / Barbeta Viñas, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
En aquest treball es proposa una anàlisi de les noves tendències al consum, posant una atenció especial al consum ecològic com una de les seves concrecions. Inscrites dins del context postfordista, es vinculen algunes d'aquestes noves tendències amb la tesi del nou model de consumidor. [...]
In this paper a theoretical analysis of emerging trends in consumption is proposed, paying special attention to ecological consumption as one of its concretions. Inscribed within the post-Fordist context, some of these new trends are linked to the thesis of the new consumer model. [...]

2016 - 10.2436/20.3005.01.71
Revista catalana de sociologia, Vol. 31 Núm. 1 (2016) , p. 51-66  
2.
6 p, 191.7 KB Construïm Europa des del món local, amb una mirada jove / Diaz Romero, Pilar (Barcelona (Catalunya : Província). Diputació Provincial)
Aquest article exposa els resultats obtinguts en un estudi, que la Diputació de Barcelona ha dut a terme, per conèixer la percepció de la ciutadania de la província de Barcelona envers la Unió Europea i el seu futur, posant especial èmfasi en el públic jove. [...]
This article presents the results obtained in a study carried out by the Barcelona Provincial Council to find out the perception of the citizens of the province of Barcelona towards the European Union and its future, placing special emphasis on the young public. [...]
Este artículo expone los resultados obtenidos en un estudio, que la Diputación de Barcelona ha llevado a cabo, para conocer la percepción de la ciudadanía de la provincia de Barcelona hacia la Unión Europea y su futuro, poniendo especial énfasis en el público joven. [...]

2023 - 10.5565/rev/quadernsiee.51
Quaderns IEE, Vol. 2 Núm. 1 (2023) , p. 126-131 (Notes)  
3.
33 p, 377.1 KB La Nacionalidad por inversión en la Unión Europea : especial referencia a los pasaportes dorados de Bulgaria / Navarro Martínez, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Durante los últimos años, la Unión Europea se ha pronunciado en contra de los programas de nacionalidad por inversión o "pasaportes dorados", los cuales han sido utilizados por algunos Estados miembros para atraer capital extranjero. [...]
Durant els últims anys, la Unió Europea s'ha pronunciat en contra dels programes de nacionalitat per inversió o "passaports daurats", els quals han sigut utilitzats per alguns Estats membres per atraure capital estranger. [...]
Over the last years, the European Union has rejected the legality of the citizenship by investment schemes, also known as "golden passports", which have been used by some Member states in order to attract foreign capital. [...]

2023 - 10.5565/rev/quadernsiee.44
Quaderns IEE, Vol. 2 Núm. 1 (2023) , p. 93-125 (Estudis)  
4.
8 p, 204.1 KB La Conferencia sobre el Futuro de Europa / González Mellizo, Juan (Comissió Europea)
La Conferencia sobre el Futuro de Europa es un foro de debate y reflexión, lanzado en mayo de 2021, donde la ciudadanía europea y la sociedad civil organizada están aportado ideas y opiniones sobre el porvenir institucional de la Unión Europea (UE). [...]
La Conferència sobre el Futur d'Europa és un fòrum de debat i reflexió, llançat el maig del 2021, on la ciutadania europea i la societat civil organitzada estan aportant idees i opinions sobre el futur institucional de la Unió Europea (UE). [...]
The Conference on the Future of Europe is a forum for debate and reflection, launched in May 2021, where European citizens and organized civil society are contributing ideas and opinions on the institutional future of the European Union (EU). [...]

2022 - 10.5565/rev/quadernsiee.16
Quaderns IEE, Vol. 1 Núm. 1 (2022) , p. 191-198 (Notes d'actualitat)  
5.
20 p, 293.9 KB Read the world to write the future : An interview with professors E Wayne Ross and Xosé Manuel Souto, experts in critical social studies / Castellví Mata, Jordi (Universidad Internacional de La Rioja)
E Wayne Ross is professor at the University of British Columbia (Canada). He is interested in the influence of social and institutional contexts on teachers' practice as well as the role of curriculum and teaching in building a democratic society in the face of antidemocratic impulses of greed, individualism, and intolerance. [...]
E Wayne Ross és professor de la University of British Columbia (Canadà). Està interessat en la influència dels contextos socials i institucionals en la pràctica dels docents, així com en el paper de el pla d'estudis i l'ensenyament en la construcció d'una societat democràtica enfront dels impulsos antidemocràtics de la cobdícia, l'individualisme i la intolerància. [...]
E Wayne Ross es profesor de la University of British Columbia (Canadá). Está interesado en la influencia de los contextos sociales e institucionales en la práctica de los docentes, así como en el papel del plan de estudios y la enseñanza en la construcción de una sociedad democrática frente a los impulsos antidemocráticos de la codicia, el individualismo y la intolerancia. [...]
E Wayne Ross est professeur à l'Université de la Colombie-Britannique (Canada). Il s'intéresse à l'influence des contextes sociaux et institutionnels dans la pratique des enseignants, ainsi qu'au rôle du curriculum et de l'enseignement dans la construction d'une société démocratique face aux pulsions antidémocratiques de la cupidité, de l'individualisme. [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.974
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 2 (2021) , p. e974 (Interviews)  
6.
25 p, 333.0 KB Nota de l'editor : Llegir el món per escriure el futur: educació crítica per enfrontar els problemes contemporanis / Castellví Mata, Jordi (Universidad Internacional de La Rioja)
La didàctica de les ciències socials i la didàctica de la llengua i la literatura estan unides per un fort vincle que es remunta a l'origen d'ambdues àrees. El desenvolupament del pensament crític i de la literacitat crítica ha estat -i segueix sent- un dels elements centrals de les seves línies de recerca. [...]
Social sciences education and language and literature education are bonded by a strong link that goes back to the origins of both areas. The development of critical thinking and critical literacy has been -and continues to be- one of the key elements of these research lines. [...]
La didáctica de las ciencias sociales y la didáctica de la lengua y la literatura están unidas por un fuerte vínculo que se remonta al origen de ambas áreas. El desarrollo del pensamiento crítico y de la literacidad crítica ha sido -y sigue siendo- uno de los elementos centrales de sus líneas de investigación. [...]
La didactique des sciences sociales et la didactique du langage et de la littérature sont liées par un lien fort qui remonte aux origines des deux domaines. Le développement de la pensée critique et de la littératie critique a été - et continue d'être - l'un des éléments centraux de ses axes de recherche. [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.982
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 2 (2021) , p. e982 (Editors' Note)  
7.
1 p, 137.7 KB Construcción colectiva, ruptura y desobediencia
2019
Soberanía alimentaria, biodiversidad y culturas, Núm. 34 (primavera 2019) , p. 4-5  
8.
16 p, 11.8 MB Identidad colectiva y ciudadanía supranacional / Solé, Carlota, 1944- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Parella Rubio, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona)
2003
Papeles de economía española, Núm. 98 (2003) , p. 166-181  
9.
28 p, 1.1 MB Territorio y redes alimentarias alternativas : experiencias en la ciudad de Sevilla / González-Romero, Gema (Universidad de Sevilla) ; Cánovas-García, Fulgencio (Universidad de Sevilla)
Las redes alimentarias alternativas son un fenómeno de marcado carácter urbano con una expansión significativa durante las primeras décadas del siglo XXI. Se vinculan a movimientos ciudadanos en respuesta a los impactos socioeconómicos, ambientales y territoriales de un régimen alimentario globalizado y financiarizado, así como a la creciente preocupación por la seguridad y la calidad alimentarias. [...]
Les xarxes alimentàries alternatives són un fenomen de marcat caràcter urbà i amb una expansió significativa durant les primeres dècades de segle XXI. Es vinculen amb moviments ciutadans en resposta als impactes socioeconòmics, ambientals i territorials d'un règim alimentari globalitzat i financiaritzat, així com a la creixent preocupació per la seguretat i la qualitat alimentàries. [...]
Alternative food networks are a phenomenon of a markedly urban nature and with a major expansion during the first decades of the 21st century. They link with citizen movements in response to the socio-economic, environmental and territorial impacts of a globalized and financialized food system, as well as the growing concern for food safety and quality. [...]
Les réseaux alimentaires alternatifs sont un phénomène à caractère urbain marqué et en forte expansion au cours des premières décennies du XXIe siècle. Ils se lient aux mouvements citoyens en réponse aux impacts socio-économiques, environnementaux et territoriaux d'une alimentation mondialisée et financiarisée, ainsi qu'au souci croissant de sécurité et de qualité des aliments. [...]

2021 - 10.5565/rev/dag.660
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 67 Núm. 3 (2021) , p. 389-415 (Articles)  
10.
17 p, 182.8 KB Global and Development Education and Global Skills / Bourn, Douglas (University College London. Institute of Education)
Development education has its roots in Europe in response to decolonisation and the need for public support and engagement in international development. From these roots, it grew as a field of educational practice to encompass themes of global citizenship, postcolonialism and critical pedagogy. [...]
La educación para el desarrollo tiene sus raíces en Europa en respuesta a la descolonización y la necesidad de apoyo público y participación en el desarrollo internacional. A partir de estas raíces, creció como un campo de práctica educativa para incorporar temas de ciudadanía global, poscolonialismo y pedagogía crítica. [...]
L'educació per al desenvolupament té les arrels a Europa en resposta a la descolonització i a la necessitat de suport públic i compromís en el desenvolupament internacional. A partir d'aquestes arrels, va créixer com a camp de pràctiques educatives per aportar temes de ciutadania global, postcolonialisme i pedagogia crítica. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1143
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 279-295 (Monográfico)  

Articles : 71 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 4 registres trobats  
1.
37 p, 3.1 MB Ciència i Democràcia : algunes reflexions en temps d'incertesa / Nieto-Galan, Agustí (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Història de la Ciència)
Conferència realitzada pel Dr. Agustí Nieto Galan, Director de l'Institut d'Història de la Ciència (IHIC) i catedràtic del Departament de Filosofia de la Universitat Autònoma de Barcelona, amb motiu del 50 aniversari de la Facultat de Ciències de la UAB, el 8 d'abril de 2021.
2021
50 aniversari Facultat de Ciències UAB. Online, : 2021
3 documents
2.
150 p, 3.7 MB Quin professorat, quina ciutadania, quin futur? Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2018
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XV : 2018  
3.
67 p, 1022.0 KB Què està passat al món? Què estem ensenyant? Per un ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història centrat en els problemes, la justícia social i la ciutadania global / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2017
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XIV : 2017  
4.
47 p, 200.8 KB L'educació per a la ciutadania i l'ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2008
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, V : 2008  

Llibres i col·leccions 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
158 p, 4.1 MB Mirar enrere per mirar endavant : eines municipals per a una política pública feminista / Alfama, Eva ; Alonso Álvarez, Alba (Grupo Armela de Recerca en Igualtat, Drets i Estat Social) ; Freixanet Mateo, Maria (Institut de Ciències Polítiques i Socials) ; Fuente Vázquez, Maria de la (Institut de Ciències Polítiques i Socials) ; Gelambí Torrell. Mònica (Atena Gender Consulting) ; Gil Junquero, Mónica (Universitat de València) ; Jubeto Ruiz, Yolanda (Euskal Herriko Unibertsitatea) ; Muntané Rodríguez, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Paleo Mosquera, Natalia (Universidade de Santiago de Compostela) ; Suero Bodas, Marta ; Institut de Ciències Polítiques i Socials. Barcelona, Catalunya
La publicació que teniu a les mans respon a la necessitat de poder repensar i reflexionar sobre les eines que es fan servir per aconseguir relacions igualitàries als municipis. Aquest treball col·legiat tira la vista vint anys enrere per observar el present i projectar el futur. [...]
Barcelona : Diputació de Barcelona i Institut de Ciències Polítiques i Socials, 2023 (Col·lecció Eines. Sèrie Benestar i Ciutadania 33)  
2.
236 p, 26.0 MB Cinquanta-quatre relats d'immigració / Botey Vallès, Jaume
Aquest llibre és un recull d'autobiografies d'immigrants. Els protagonistes pertanyen al grup actiu que, des de l'any 1972 al 1978, fou capdavanter de les reivindicacions urbanístiques i culturals del barri de Can Serra de l'Hospitalet de Llobregat a partir de l'Associació de Veïns d'aquell barri. [...]
Barcelona : Centre d'Estudis de l'Hospitalet, 1986  
3.
492 p, 13.5 MB Quin professorat, quina ciutadania, quin futur? Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història / Ballbé, Maria, ed. ; González-Monfort, Neus, ed. ; Santisteban, Antoni, ed.
Quins són els reptes de l'ensenyament de les ciències socials i de l'educació per a la ciutadania? Per contestar aquesta pregunta hauríem de pensar quina ciutadania volem educar, quin professorat volem formar i quin futur volem construir. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials), 2019 (Docs ; 2)  
4.
35 p, 316.0 KB As políticas de sustentabilidade ambiental : informação social e participação no campus de duas universidades / Ruscheinsky, Aloisio ; Paulo Gomes, Luciana ; Espluga, Josep, 1964-
Caxias do Sul : EDUCS. Editora da Universidade de Caxias do Sul, 2017
Cidadania, meio ambiente e sustentabilidade, 2017, p. 44-78  
5.
240 p, 918.5 KB Construint els drets de les dones : dels conceptes a les polítiques locals / Bodelón, Encarna coord. ; Giménez Alcover, Pilar coord. ; Verloo, Mieke ; Stolcke, Verena ; Izquierdo, María Jesús, 1945- ; Astelarra, Judith ; Ruiz García, Sònia ; García Sánchez, Alba ; Freixes Sanjuán, Teresa ; Facio, Alda ; Almeda Samaranch, Elisabet ; Brullet, Cristina ; Diputació de Barcelona ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic
Aquest volum és una eina de difusió de pensament, recerques i propostes amb perspectiva de gènere sobre polítiques públiques i canvis socials. Vol aportar elements de reflexió per afavorir la transformació de les relacions de desigualtat en clau local i aplega articles elaborats per professores de la Diplomatura de postgrau de gènere i igualtat i del Màster de gènere: Agents d'igualtat. [...]
Barcelona : Diputació de Barcelona, 2008 (Col·lecció Estudis. Igualtat i Ciutadania ; 1)  
6.
175 p, 6.1 MB Què està passant al món? Què estem ensenyant? Per un ensenyament de les ciències socials centrat en els problemes, la justícia social i la ciutadania global / Tosar Bacarizo, Breogán, ed. ; Pagès, Joan (Pagès Blanch) ed. ; Santisteban, Antoni, ed.
Els nostres temps són temps carregats d'història, és a dir, d'esdeveniments i problemes que afecten al conjunt de la humanitat, tant a nivell local com a escala global, com els desplaçaments, migracions i xenofòbia; la precarietat laboral o la pobresa; el desprestigi de la democràcia, la corrupció; els fonamentalisme o l'increment de l'autoritarisme; l'ús de la violència en la resolució de conflictes; la pervivència de guerres regionals i locals; els feminicidis, les intolerància; els problemes ambientals, la sinistralitat… L'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la historia i de l'educació per a la ciutadania, està dominat per uns continguts allunyats dels problemes del present. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials), 2018 (Docs ; 1)  
7.
29 p, 705.4 KB La dinamització local agroecològica / Tendero Acin, Guillem ; Pomar León, Ariadna ; López-García, Daniel ; Boixader Solé, Jordi coord. (Barcelona (Catalunya : Província). Diputació Provincial. Oficina Tècnica d'Estratègies per al Desenvolupament Econòmic)
L'agricultura torna a veure's com una activitat important d'estímul del desenvolupament local i de promoció de la cohesió territorial i social. Ara bé, els impactes ambientals i socials que ha generat a tot el planeta evidencien la necessitat d'explorar propostes de desenvolupament rural alternatives, com la dinamització local agroecològica, basada en la capacitat i legitimitat de les comunitats locals per definir les pròpies estratègies col·lectives d'organització social i desenvolupament socioeconòmic a partir dels recursos endògens i el potencial del sector primari per vertebrar la vida social, econòmica i cultural de les àrees amb vocació agrària.
Barcelona : Diputació de Barcelona, 2015 (Elements d'innovació i estratègia ; 8)  
8.
140 p, 2.9 MB Informe de l'estat de la democràcia a Catalunya 2013 / Parés, Marc
L'any 2008, la Fundació Jaume Bofill, sota la direcció de la professora Eva Anduiza, va publicar el primer Informe de l'estat de la democràcia a Catalunya, en el qual, amb dades de l'any 2007, es feia una proposta per analitzar la democràcia a Catalunya a partir de diferents àmbits d'anàlisi i criteris normatius que, en moltes ocasions, es traduïen en indicadors mesurables. [...]
Generalitat de Catalunya. Departament de Governació i Relacions Institucionals, 2014  
9.
55 p, 1.3 MB Repensant la participació de la ciutadania al món local / Parés, Marc coord. ; Castellà, Carola coord. ; Garcia Brugada, Maria coord.
Aquest volum recull les reflexions, les propostes i les conclusions dels dos grups de treball formats per experts del món local, tècnics i electes, i del món acadèmic en el marc del projecte Repensant la participació de la ciutadania al món local, impulsat per la Diputació de Barcelona. [...]
Barcelona : Diputació de Barcelona. Àrea de Presidència. Gabinet de Premsa i Comunicació, 2015 (Col·lecció Documents de Treball. Sèrie Igualtat i Ciutadania ; 21)  
10.
731 p, 5.4 MB Los embates de la modernidad : debates en torno a la ciudadanía, el liberalismo, el republicanismo, la democracia y los movimientos sociales / Luján, Oriol coord. ; Canalias, Laura coord.
Bellaterra : Departament d'Història Moderna i Contemporània, Universitat Autònoma de Barcelona , 2017 (Actas del V Encuentro de Jóvenes Investigadores en Historia Contemporánea ; 4)  

Llibres i col·leccions : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 26 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
1.5 MB Educar en competències de ciutadania democràtica. Un estudi d'un canvi curricular a l'Escola Andorrana / Sala Carrasco, Salvador ; Santisteban, Antoni, dir.
L'educació d'una ciutadania democràtica ha estat una de les preocupacions principals en el desenvolupament dels sistemes escolars a Europa. El debat públic sobre quins haurien de ser els sabers rellevants per formar ciutadans·es capaços·ces de participar en una societat democràtica ha estat central en l'àmbit de l'educació per a la ciutadania democràtica. [...]
La educación de una ciudadanía democrática ha sido una de las preocupaciones principales en el desarrollo de los sistemas escolares en Europa. El debate público sobre cuales deberían ser los saberes relevantes para formar ciudadanos·as capaces de participar en una sociedad democrática ha estado central en el ámbito de la educación para la ciudadanía democrática. [...]
Educating democratic citizens has been one of the main concerns since the development of the school systems in Europe. The public debate about which should be the knowledge of most worth to be able to participate as citizens in a democratic society has been central in the field of Education for Democratic Citizenship. [...]

2023  
2.
5.4 MB De la sumisión a la movilización : La educación para la ciudadanía de la democracia radical en estudiantes de bachillerato / Caballero Dávila, Luis Felipe ; Santisteban, Antoni, dir. ; Gonzalez Valencia, Gustavo Alonso, dir.
Aquesta investigació indaga sobre les representacions socials de la política, la participació, la democràcia i la ciutadania que tenen les i els estudiants del grau onze, d'una institució educativa pública de Bogotà, ubicada a la localitat de Suba abans, durant i després de l'aplicació d'un dossier d'activitats sobre els moviments socials dissenyat des de l'enfocament d'educació per a la ciutadania de la democràcia radical. [...]
La presente investigación indaga sobre las representaciones sociales de la política, la participación, la democracia y la ciudadanía que tienen las y los estudiantes del grado once, de una institución educativa pública de Bogotá, ubicada en la localidad de Suba antes, durante y después de la aplicación de un dossier de actividades sobre los movimientos sociales diseñado desde el enfoque de educación para la ciudadanía de la democracia radical. [...]
The present investigation inquires about the social representations of politics, participation, democracy and citizenship that eleventh grade students have, from a public educational institution in Bogotá, located in the town of Suba before, during and after the application of a dossier of activities on social movements designed from the approach of education for citizenship of radical democracy. [...]

2023  
3.
43 p, 1.2 MB El model alimentari del demà segons l'alumnat d'educació primària : la necessitat urgent d'educar pel futur / González Portero, Marta ; Anguera Cerarols, Carles, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Educar pel futur és una condició indispensable per a formar persones crítiques i responsables amb la societat del demà. La present investigació indaga en les imatges del futur de l'alumnat d'Educació Primària en referència al model alimentari, així com en la presència de l'educació pel futur a les aules i al currículum català. [...]
Educar para el futuro es una condición indispensable para formar personas críticas y responsables con la sociedad del mañana. La presente investigación indaga en las imágenes del futuro del alumnado de Educación Primaria en relación con el modelo alimentario, así como en la presencia de la educación para el futuro en las aulas i en el currículo catalán. [...]
Educating for the future is an indispensable condition to train critical and responsible persons centered on tomorrow's society. The inquest looks into the future images of Primary School students regarding the food choice model, as the presence of education for the future in classrooms and in the Catalan curriculum. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Grau en Educació Primària [1140]  
4.
196 p, 1.6 MB Other Side of the Coin : Essays on Dark Side of Organizational Citizenship Behavior and Its Effects on Employees' Wellbeing and Workplace Functioning / Suhail, Aamir ; Simon, Alexandra, dir. ; Rialp Criado, Àlex, dir.
Aquesta tesi es basa en tres estudis per investigar el costat fosc de l'comportament de ciutadania organitzacional i els seus impactes adversos en el benestar dels empleats i el funcionament en el lloc de treball. [...]
Esta tesis se basa en tres estudios para investigar el lado oscuro del comportamiento de ciudadanía organizacional y sus impactos adversos en el bienestar de los empleados y el funcionamiento en el lugar de trabajo. [...]
This thesis constitutes upon three studies to investigate dark side of the organizational citizenship behavior and its adverse impacts on employees wellbeing and workplace functioning. First two studies mainly rely upon conservation of resources theory. [...]

2021  
5.
187 p, 4.2 MB Los fenómenos comunicativos de la población migrante en el ejercicio de su ciudadanía dentro de la ciudad global / Arévalo Ruiz, David ; Marín, Enric, 1956-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura
Els fenòmens comunicatius de la població migrant constitueixen una àrea que ha estat habitualment investigada des de la perspectiva dels mitjans. Aquest treball s'aproxima a aquests processos comunicatius per analitzar els seus interessos, formats i nivell d'influència en la construcció de l'opinió pública dins de la ciutat global en el seu exercici actiu com a ciutadans. [...]
Los fenómenos comunicativos de la población migrante constituyen un área que ha sido habitualmente investigada desde la perspectiva de los medios. Este trabajo se aproxima a esos procesos comunicativos para analizar sus intereses, formatos y nivel de influencia en la construcción de la opinión pública dentro de la ciudad global en su ejercicio activo como ciudadanos. [...]
The communicative phenomena of the migrant population constitute an area that has been regularly investigated from the perspective of the media. This work approaches these communicative processes to analyze their interests, formats and level of influence in the construction of public opinion within the global city in their active exercise as citizens. [...]

2021
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]  
6.
9 p, 990.1 KB SQgat Sostenible : mapa interactiu per a una Smart City / Compte i Sastre, Mireia ; Suppi Boldrito, Remo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El projecte de ciència ciutadana és molt més que una simple recollida de dades: sinó que tracta d'elevar la sensibilització, capacitat de construcció i l'enfortiment de les comunitats. De la mateixa manera, les Ciutats intel·ligents no sols tracten les infraestructures (TIC, transport. [...]
The citizens' science project is much more than just a collection of data: it is about raising awareness, building capacity and strengthening communities. Similarly, intelligent cities not only deal with infrastructure (ICT, transport, . [...]

2021
Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]  
7.
362 p, 11.4 MB Educación Histórica en un mundo global. Un estudio desde dos lugares del mundo (Neuquén y Barcelona) / Tosello, Julia ; Santisteban, Antoni, dir. ; Jara, Miguel Ángel, dir.
Vivim en un món que està experimentant transformacions profundes en el qual semblés que tots/es fóssim cada vegada més connectats/es, teixint una gran interdependència. Però, mentre que en aquest context multicultural global alguns grups lideren aquest procés i es beneficien social i econòmicament d'aquests canvis, altres van cap a un major aïllament, migracions forçoses, pobresa estructural, precarietat, marginació social i una excessiva localització; el que, en definitiva porta a una creixent desigualtat i injustícia social tant en l'àmbit local com en el global. [...]
Vivimos en un mundo que está experimentando transformaciones profundas en el que pareciera que todos/as estuviéramos cada vez más conectados/as, tejiendo una gran interdependencia. Pero, mientras que en este contexto multicultural global algunos grupos lideran este proceso y se benefician social y económicamente de estos cambios, otros van hacia un mayor aislamiento, migraciones forzosas, pobreza estructural, precariedad, marginación social y una excesiva localización; lo que, en definitiva lleva a una creciente desigualdad e injusticia social tanto en lo local como en lo global. [...]
We live in a world that is undergoing profound transformations in which it seems that we are all increasingly connected, weaving a great interdependence. But, while in this global multicultural context some groups are leading this process and benefit socially and economically from these changes, others are heading towards greater isolation, forced migration, structural poverty, precariousness, social marginalization, and excessive localization; which ultimately leads to growing inequality and social injustice both locally and globally. [...]

2021  
8.
286 p, 5.6 MB Literacitat crítica digitial en els estudis socials : estudis de cas en Educació Primària / Castellví Mata, Jordi ; Santisteban, Antoni, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
La present tesi doctoral sorgeix del projecte "Enseñar y aprender a interpretar problemas y conflictos contemporáneos ¿Qué aportan las ciencias sociales a la formación de una ciudadanía global crítica? (I+D+I. [...]
The present dissertation is part of the project "Enseñar y aprender a interpretar problemas y conflictos contemporáneos ¿Qué aportan las ciencias sociales a la formación de una ciudadanía global crítica? (I+D+I. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020.  
9.
40 p, 749.7 KB Le mineur et le double sens de la libre circulation des personnes dans l'Union européenne en vertu de la régulation de la citoyenneté européenne / Murillo Belloc, Núria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Estudis Europeus
Le but de ce mémoire est de faciliter la compréhension de la progression jurisprudentielle corrélative de la CJUE, qui légitime le processus d'intégration européenne, décisif pour l'architecture du statut de la citoyenneté européenne et l'identité européenne des citoyens. [...]
L'objecte d'aquest Treball de Fi de Màster és facilitar la comprensió de la correlativa progressió jurisprudencial de l'TJUE, que legitima el procés d'integració europea, decisiva per a l'arquitectura de l'estatut de la ciutadania europea i de la identitat europea dels ciutadans. [...]
El objeto del presente Trabajo de Fin de Máster es facilitar la comprensión de la correlativa progresión jurisprudencial del TJUE, que legitima el proceso de integración europea, decisiva para la arquitectura del estatuto de la ciudadanía europea y de la identidad europea de los ciudadanos. [...]
Le but de ce mémoire est de faciliter la compréhension de la progression jurisprudentielle corrélative de la CJUE, qui légitime le processus d'intégration européenne, décisif pour l'architecture du statut de la citoyenneté européenne et l'identité européenne des citoyens. [...]

Bellaterra Institut d'Estudis Europeus 2020 (Working Papers IEE ; 3)  
10.
125 p, 1.6 MB Què entén l'alumnat d'educació secundària per participació? Anàlisi de les representacions socials sobre el concepte de participació de l'alumnat de 4ESO de l'Institut Joaquima Pla i Farreras / Bosch Mestres, Dolors ; González-Monfort, Neus, dir. ; Pagès, Joan, (Pagès Blanch) dir.
Aquesta recerca està organitzada en sis capítol. El primer capítol presenta els orígens que em van portar a indagar sobre el concepte de participació que han construït els alumnes de 4ESO de l'Institut Joaquima Pla i Farreras. [...]
2012  

Documents de recerca : 26 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents gràfics i multimèdia 3 registres trobats  
1.
707x1024, 518.8 KB Vota Miguel Durán, para hacernos ver y oír mejor : libertas.eu, ciudadanos de España, yes we must! / Ciutadans (Partit polític)
[2009]  
2.
627x1024, 361.0 KB Mejor unidos : Albert Rivera / Ciutadans (Partit polític)
[2012]  
3.
620x1024, 325.7 KB Rebélate / Ciutadans-Partit de la Ciutadania
[2010]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.