Resultats globals: 5 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 5 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
29 p, 682.0 KB Global environmental change : local perceptions, understandings, and explanations / Pyhälä, Aili (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Lehvävirta, Hertta (Helsingin yliopisto. Department of Biosciences) ; Byg, Anja (James Hutton Institute) ; Ruiz Mallén, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Salpeteur, Matthieu (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Thornton, Thomas F. (Oxford University. School of Geography and the Environment) ; Fernández-Llamazares, Álvaro (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Global environmental change (GEC) is an increasingly discussed phenomenon in the scientific literature as evidence of its presence and impacts continues to grow. Yet, while the documentation of GEC is becoming more readily available, local perceptions of GEC- particularly in small-scale societies-and preferences about how to deal with it, are still largely overlooked. [...]
2016 - 10.5751/ES-08482-210325
Ecology and society, Vol. 21 issue 3 (2016) , art. 25  
2.
24 p, 240.8 KB Análisis de los factores psicológicos moduladores del dolor crónico benigno / Moix Queraltó, Jenny (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Cada día son más abundantes los estudios que muestran que los factores psicológicos juegan un papel clave en el proceso del dolor. Desde el campo del dolor se ha importado el modelo de estrés de Lazarus para el estudio de estos factores psicológicos. [...]
A growing body of studies stresses the importance of psychological factors in the pain process. The Lazarus stress model has been transferred to the chronic pain field to study these factors. This model suggests that when there is a potentially stressful event, anxiety levels depend on the cognitive evaluation of pain stimulus and the strategies used to cope with it. [...]

2005
Anuario de psicología, Vol. 36, Núm. 1 (2005) , p. 37-60  
3.
12 p, 116.6 KB Procesamiento cognitivo en la actividad deportiva de resistencia / González Suárez, Angel M. (Instituto Vasco de Educación Física. Departamento de Enseñanza y Métodos de la Actividad Física)
Este trabajo evalúa experimentalmente la eficacia de diferentes estrategias cognitivas para mejorar el rendimiento deportivo de resistencia. Asimismo, trata de comprobar si tal eficacia está condicionada por el nivel deportivo del sujeto. [...]
This study was designed to experimentally examine the effectiveness of various cognitive strategies on endurance sport performance. In addition, another purpose was to check whether the strategy effectiveness depends on subjects' sport status. [...]

1996
Revista de psicología del deporte, Vol. 5, Núm. 2 (1996) , p. 7-18  
4.
16 p, 152.3 KB Estudio de las estrategias cognitivas en algunos deportes con interacción motriz y sin interacción motriz / Mora Mérida, Juan Antonio (Universidad de Málaga) ; Díaz-Ocejo, Jaime (ASPIRE, Centro de Alto Rendimiento Deportivo (Qatar)) ; Elósegui Bandera, Eduardo (Universidad de Málaga)
This paper includes a study of the differences in the use of cognitive strategies amongst athletes in sports with or without motor interaction. 345 subjects were asked to complete the Cognitive Strategies Questionnaire (CECD, Mora et al, 2001). [...]
2009
Revista de psicología del deporte, Vol. 18, Núm. 2 (2009) , p. 165-180  
5.
8 p, 69.8 KB Dificultades y estrategias para la enseñanza del concepto de energía / Pacca, Jesuina Lopes de Almeida ; Henrique, Kátia Ferreira
En este trabajo buscamos comprender las difi cultades de estudiantes y profesores al tratar problemas que involucran el concepto de energía, aportando sugerencias para la conducción, a nivel de enseñanza media, de tareas en el aula que puedan enfrentar los conflictos cognitivos y contribuyendo a la reestructuración de las concepciones de sentido común.
In this work we try to achieve a better understanding of the difficulties students and teachers are faced with when dealing with problems which involve the concept of energy. Our analysis suggests strategies to conduct activities which can help students to overcome their cognitive conflicts.

2004 - 10.5565/rev/ensciencias.3910
Enseñanza de las ciencias, V. 22 N. 1 (2004) , p. 159-166  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.