Resultats globals: 4 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
16 p, 1.2 MB The problem of institutional fit : uncovering patterns with boosted decision trees / Epstein, Graham (University of Waterloo. School of Environment, Resources and Sustainability) ; Apetrei, Cristina I. (Leuphana University, Faculty of Sustainability) ; Baggio, Jacopo (University of Central Florida. School of Politics, Security and International Affairs) ; Chawla, Sivee (James Cook University. ARC Centre of Excellence for Coral Reef Studies) ; Cumming, Graeme S. (James Cook University. ARC Centre of Excellence for Coral Reef Studies) ; Gurney, Georgina (James Cook University. ARC Centre of Excellence for Coral Reef Studies) ; Morrison, Tiffany (James Cook University. ARC Centre of Excellence for Coral Reef Studies) ; Unnikrishnan, Hita (Sheffield University. Urban Institute) ; Villamayor Tomás, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Complex social-ecological contexts play an important role in shaping the types of institutions that groups use to manage resources, and the effectiveness of those institutions in achieving social and environmental objectives. [...]
2024 - 10.5334/ijc.1226
International Journal of the Commons, Vol. 18, issue 1 (2024) , p. 1-16  
2.
6 p, 68.7 KB Educación física cooperativa, formación permanente y desarrollo profesional : de la escritura colectiva a un relato de vida compartido / Córdoba Jiménez, Txema (Universitat Ramon Llull) ; Carbonero Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Sánchez Aguayo, David (Escola Marta Mata (Barberà del Vallès, Catalunya)) ; Inglada Moreno, Siscu (Escola Tiana (Ripollet, Catalunya)) ; Serra Figueroa, Marien (Escola Carlit (Barcelona, Catalunya)) ; Blasco, Mariví (Escola Aiguamarina (Barcelona, Catalunya)) ; Sáez Miota, Sergi (Escola Baldir i Reixac (Badalona, Catalunya)) ; Ivanco Casals, Pia (Escola Can Fabra (Barcelona, Catalunya))
El objetivo principal de este artículo es describir la influencia que ha tenido el grupo de trabajo de Educación Física del Instituto de Ciencias de la Educación de la Universidad Autónoma de Barcelona, que basa su trabajo en el aprendizaje cooperativo, en el desarrollo de la identidad personal y docente de sus miembros. [...]
The aim of this paper is to describe the influence that the Physical Education working group from the Education Sciences Institute of Autonomous University of Barcelona has had in the personal and teaching identity development of its members. [...]

2016 - 10.47197/retos.v0i29.40965
Retos, Vol. 29 (2016) , p. 264-269  
3.
24 p, 203.1 KB Redes de consejo en la industria biotecnológica en Francia / Piña-Stranger, Alvaro (Université Paris Dauphine) ; Lazega, Emmanuel (Université Paris Dauphine)
En este artículo exploramos las redes de consejo inter-organizacionales, apoyándonos en la idea de que la naturaleza de las interdependencias funcionales entre los actores es diferente a nivel intra-organizacional y a nivel interorganizacional. [...]
In this article we explore inter-organizational advice networks to build on the idea that the nature of the functional interdependencies between actors is different at the intra-organizational and the inter-organizational level. [...]

2010 - 10.5565/rev/redes.406
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 19, Núm. (2010) , p. 219-241
2 documents

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
69 p, 1.2 MB Improving 1st of Batxillerat Students' Collective Scaffolding Skills : an Innovation Project to Implement Cooperative Learning in the English Classroom / Casademont Moner, Judit ; Simon Auerbach, Jill, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
The aim of this master's dissertation is to design an innovation project and plan its implementation and assessment. The objectives of this project are, first, to develop 1st of Batxillerat students (16- and 17-year olds) collective scaffolding skills by means of working cooperatively in the English class; second, to improve the learners' overall foreign language skills thanks to cooperative work, by having more opportunities to intervene in English and by aiding each other; and third, to increase group cohesion and mutual helpfulness to, ultimately, create a propitious and safe classroom environment to learn together. [...]
L'objectiu d'aquest treball de fi de màster és dissenyar un projecte d'innovació i planejar la seva implementació i avaluació. Els objectius del projecte són, primerament, desenvolupar l'andamiatge col·lectiu en alumnes de 1r de Batxillerat (de 16 i 17 anys) a través de treballar cooperativament a l'aula d'anglès; segon, millorar el seu nivell de llengua estrangera gràcies al treball cooperatiu, a tenir més oportunitats d'intervenir en anglès i a ajudar-se entre ells; i tercer, a incrementar la cohesió de grup i l'ajuda mútua per, finalment, crear un ambient de classe propici per aprendre conjuntament. [...]
 

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.