Resultats globals: 4 registres trobats en 0.05 segons.
Articles, 4 registres trobats
Articles 4 registres trobats  
1.
18 p, 252.2 KB Estructura de la comunicación empresarial / Enrique, Ana Mª (Ana María) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Morales Serrano, Francisca (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Este artículo pretende aportar conocimiento sobre la estructura de la comunicación empresarial, tomando como referencia los modelos provenientes de fuentes secundarias y una investigación empírica de carácter cualitativo. [...]
This article tries to throw light on the communication management structure taking as a reference the models from secondary sources and an empirical research of qualitative character. From a sample of 22 companies (11 of consumption and 11 of services) it is studied the denomination provided to the person in charge of communication and to the department that represents, who is the person of the company she or he reports with, how they define the communication model that they implement and what types of communication are coordinated and managed by the figure in charge of the communication in the company.

2008
Pensar la publicidad, Vol. 2, Núm. 2 (2008) , p. 63-80  
2.
9 p, 187.0 KB Noves aproximacions a l'estudi de la televisió en el marc de les indústries culturals / Fernández-Quijada, David (Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi)
L'article repassa una recerca sobre l'estructura del sistema televisiu espanyol des del paradigma teòric de les indústries culturals. Planteja diferents preguntes de recerca que proposen un nou abordatge metodològic des de l'anàlisi de les relacions entre els diferents actors del sistema, mitjançant l'anàlisi de xarxes socials (AXS). [...]
The present article reviews research on the structure of the Spanish television system from the perspective of the theoretical paradigm of the cultural industries. Various research questions are put forth, leading to a proposal of a new methodological approach aimed at gaining further understanding of the interrelations of the protagonists of the system through social network analysis (SNA). [...]

2008 - 10.2436/20.3008.01.47
Comunicació (Barcelona), Núm.25 (2008) p.17-25  
3.
18 p, 107.1 KB La comunicación organizacional en México. Enfoques, diseños y problemas en su desarrollo / León Duarte, Gustavo Adolfo
El estudio centra su atención en analizar la situación actual de los espacios básicos de la comunicación organizacional en México a partir de abordar los tipos, diseños, problemas y cambios en la materia. [...]
This study centers its attention on analyzing the present situation of the basic spaces of organizational communication in Mexico through the study of the types, designs, problems and changes in the matter. [...]

2006
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 34 (2006) p. 287-304  
4.
13 p, 82.4 KB La recerca sobre comunicació social a Catalunya : assaig de realització d'un panorama comprensiu / Berrio, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Descripció de les diferents tendències que han existit en la recerca sobre comunicació social a Catalunya. S'hi descriuen els àmbits d'estructura, història, teoria i comunicació periodística. [...]
A description of the various trends in research in social communication in Catalonia. Aspects such as structure, history, theory and journalistic communication are dealt with. Reference is also made to the different theoretical schools represented by the researchers.

1998
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 22 (1998) , p. 47-59  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.