1.
|
3.1 MB |
La inclusió d'alumnes amb necessitats específiques de suport : percepció docent de les pràctiques educatives a educació infantil, primària i secundària
/
Centellas Comellas, Albert ;
Jurado de los Santos, Pedro, dir.
La inclusió educativa és un dels reptes actuals en els centres educatius. Per tant, aquest estudi es base en l'anàlisi de les pràctiques que els docents porten a terme en els centres educatius d'infantil, primària i secundària i com aquestes influeixen en l'atenció a l'alumnat analitzant la pròpia percepció de les estratègies portades a terme. [...] La inclusión educativa es uno de los retos actuales en los centros educativos. Por tanto, este estudio se basa en el análisis de las prácticas que los docentes llevan a cabo en los centros educativos de infantil, primaria y secundaria y cómo éstas influyen en la atención al alumnado analizando la propia percepción de las estrategias llevadas a cabo. [...] Educational inclusion is one of the current challenges in schools. Therefore, this study is based on the analysis of the practices that teachers carry out in children's, primary and secondary schools and how these influence attention to students by analyzing the own perception of the strategies carried out Currently, educational centers are in the process of changes, these entail reflection, coordination, among others. [...]
2023
|
|
2.
|
|
3.
|
17.8 MB |
Propuesta de prácticum para fomentar la competencia intercultural en la formación inicial docente
/
Podestá González, Sonia Pía ;
Álvarez Valdivia, Ibis Marlene, dir.
Actualment, en una societat cada cop més globalitzada, docents i investigadors destaquen la importància de comptar amb docents preparats per treballar amb la diversitat i desenvolupar la seva Competència Intercultural (CI). [...] Actualmente, en una sociedad cada vez más globalizada, docentes e investigadores relevan la importancia de contar con docentes preparados para trabajar con la diversidad y desarrollar su Competencia Intercultural (CI). [...] In this increasingly globalised society, teachers and researchers are stressing the importance of counting on teachers who are equipped to deal with classroom diversity and able to develop their Intercultural Competence (IC). [...] Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Psicologia de l'Educació.
2023
|
|
4.
|
79 p, 3.9 MB |
La incidència de la tutoria entre iguals sobre l'ús oral del Català. El cas del programa "llegim i escrivim en parella"
/
Sánchez Poyato, Laura ;
Duran Gisbert, David, 1963-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
La recerca que es presenta neix d'una preocupació real i actual en el context educatiu de Catalunya, basada en una considerable disminució de l'ús social del català per part d'infants i joves que han estat escolaritzats sota el model d'Immersió Lingüística. [...] La investigación que se presenta nace de una preocupación real y actual en el contexto educativo de Cataluña, basada en una considerable disminución del uso social del catalán por parte de niños y jóvenes que han sido escolarizados bajo el modelo de Inmersión Lingüística. [...] The research presented here arises from a real and current concern in the educational context of Catalonia, based on a significant decrease in the social use of Catalan by children and young people who have been educated under the Language Immersion model. [...]
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Grau en Educació Primària [1140]
|
|
5.
|
21 p, 284.9 KB |
Translation problems across the ocean : testing a pedagogical typology in Chile and Spain
/
Orozco-Jutorán, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Araya, Cristián (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso)
Identifying translation problems, classifying them, and thinking about the most adequate strategies for solving them can be a useful learning approach as well as a formative assessment tool to develop strategic competence in translation trainees. [...] Identificar problemas de traducción, clasificarlos y pensar sobre las estrategias más adecuadas para resolverlos puede ser un buen enfoque pedagógico para desarrollar la competencia estratégica en la formación de traductores. [...]
2023
|
|
6.
|
91 p, 1.0 MB |
Assaig general d'una millor interpretació de l'educació musical a l'escola primària en col·laboració amb l'escola de música : una proposa en el marc del projecte Superfilharmònics
/
Flores Freire, Alba ;
Casals Ibañez, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest treball pretén ser l'assaig general d'una proposta de millora per al projecte dels Superfilharmònics, l'escenari del qual se situa a l'aula de tercer de l'escola Santa Eulàlia de Berga. Així doncs, tot el que s'exposa en el següent document neix amb la voluntat d'esdevenir agent de transformació en un context educatiu pràctic real. [...] Este trabajo pretende ser el ensayo general de una propuesta de mejora para el proyecto "Superfilharmònics", cuyo escenario se sitúa en el aula de tercero de la escuela Santa Eulàlia de Berga. Asimismo, todo lo que se expone en el siguiente documento nace con la voluntad de convertirse en agente trasformador en un contexto educativo práctico real. [...] This work aims to be a dress rehearsal of a improvement plan for the "Superfilharmònics" project, which stage is the third grade classroom of Santa Eulàlia school, from Berga. Furthermore, everything set out in the following document was born with the desire to help in the growth of the project in a real practical educative surrounding. [...] professionals involved. All this with the purpose of guaranteeing the participation of all the students, always starting off from a Universal Design for Learning. In short, the data analyzed, because of an implementation of five sessions, show positive results, which reveal a growing desire to provide a future perspective to this work.
2022 Grau en Educació Primària [1140]
|
|
7.
|
344 p, 7.9 MB |
La mediación (auto)biográfica de la competencia mediática
/
Marín Ossa, Diego Leandro ;
Tejedor, Santiago, dir. ;
Pérez Tornero, José Manuel, dir.
Amb aquesta tesi vull fer la meva aportació als estudis de mitjans, comunicació, autobiografia i educación. En aquest sentit, penso que la mediació (auto) biogràfica de la competència mediàtica serà d'utilitat als docents i investigadors, perquè se situïn en el punt de vista dels seus estudiants abans de començar un procés o un projecte de formació o d'investigació, en els diversos escenaris de l'educació formal, no-formal i informal amb alumnes, comunitats i audiències. [...] Con esta tesis quiero hacer mi aporte a los estudios de medios, comunicación, autobiografía y educación, en ese sentido, pienso que la mediación (auto)biográfica de la competencia mediática será de utilidad a los docentes e investigadores, para que se sitúen en el punto de vista de sus estudiantes antes de comenzar un proceso o un proyecto de formación o de investigación, en los diversos escenarios de la educación formal, no-formal e informal con alumnos, comunidades y audiencias. [...] With this thesis I want to make my contribution to media studies, communication, autobiography and education. In that sense, I think that (auto)biographical mediation of media competence will be useful to teachers and researchers, to place them in the perspective of their students before beginning a research process or a research project or training, in the various scenarios of formal, non-formal and informal education with students, communities and audiences. [...]
2022
|
|
8.
|
209 p, 7.8 MB |
Síndrome de X Frágil y Síndrome de Down. Problemas de comportamiento, competencia social y factores ambientales
/
Cregenzán-Royo, Olga ;
Brun-Gasca, Carme, dir. ;
Fornieles Deu, Albert, dir.
Aquesta tesi versa sobre dues síndromes de base genètica que causen discapacitat intel·lectual, en concret la Síndrome de Down i la Síndrome de X Fràgil. Ambdues síndromes comporten problemes de comportament i de competència social que en dificulten el desenvolupament en el dia a dia. [...] La presente tesis versa sobre dos síndromes de base genética que causan discapacidad intelectual, en concreto el Síndrome de Down y el Síndrome de X Frágil. Ambos síndromes conllevan problemas de comportamiento y de competencia social que dificultan su desempeño en el día a día e interfieren con su desarrollo. [...] The present thesis focuses on two genetic syndromes that cause intellectual disability, particularly Down Syndrome and Fragile X syndrome. Both syndromes lead to behavior and social competence problems that involve developmental difficulties and affect their everyday functioning. [...]
2022
|
|
9.
|
157 p, 1.9 MB |
Pertinencia de la adaptación sociocultural en la práctica clínica en salud mental
/
Collazos Sanchez, Francisco ;
Ferrer Vinardel, Marc, dir. ;
Bulbena Vilarrasa, Antonio, dir. ;
Casas Brugué, Miquel, dir.
El present treball de tesi per obtenir el títol de doctor en Psiquiatria i Psicologia Clínica per la Universitat Autònoma de Barcelona sorgeix de l'experiència clínica i investigadora de l'doctorand al llarg dels 20 anys que porta exercint com a coordinador de el Programa de Psiquiatria Transcultural de l'Hospital Universitari Vall d'Hebron. [...] El presente trabajo de tesis para obtener el título de doctor en Psiquiatría y Psicología Clínica por la Universitat Autònoma de Barcelona surge de la experiencia clínica e investigadora del doctorando a lo largo de los 20 años que lleva ejerciendo como coordinador del Programa de Psiquiatría Transcultural del Hospital Universitari Vall d'Hebron. [...] The present thesis work to obtain the title of Doctor in Psychiatry and Clinical Psychology at the Universitat Autònoma de Barcelona arises from the clinical and research experience of the doctoral candidate over the 20 years that he has been working as coordinator of the Transcultural Psychiatry Program at the Vall d'Hebron University Hospital. [...]
2021
|
|
10.
|
82 p, 1.2 MB |
La Competencia Interactiva en el aula : una mirada ampliada y multimodal
/
Jia, Lingling ;
Moore de Luca, Emilee, dir. ;
Casas-Tost, Helena, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Traducció i d'Interpretació ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (Escola FUAB-f)
El análisis de la interacción en el aula es una parte muy importante dentro de la comunidad de docentes e investigadores especializados en la educación, porque da una visión empírica de los problemas y dudas que pueden ocurrir durante el transcurso de una clase y con un posterior análisis se puede reflexionar en lo que se puede mejorar en el aula. [...] 课堂互动分析是教育领域中教学者和研究者研究对象中非常重要的一部分。因为它以一个经验性的视角去看待课堂上可能出现的问题,从而在随后的分析 中,给出反思性建议,以便将其改善。本篇论文的目标是建立一个理论框架,并在此基础上分析课堂师生之间的互动以 及如何改善课堂互动能力。. In the recent years, to analyze the interaction in the classroom it has been very important within the community of teachers and researchers specialized in education, because it gives an empirical vision of the problems and doubts that can occur during the course of a class and with a subsequent analysis the teachers can think about what can be improved in the classroom. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022 Màster Universitari en Didàctica del Xinès per a Hispanoparlants [1398]
|
|