Resultats globals: 371 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 270 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 5 registres trobats
Publicacions periòdiques, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 6 registres trobats
Documents de recerca, 81 registres trobats
Materials didàctics, 5 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 3 registres trobats
Articles 270 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
34 p, 304.6 KB Seguridad humana y derecho de la competencia : fundamentos geoeconómicos de la Unión Europea / Rubio González, Alejandro
El objeto de este artículo es poner de manifiesto el alcance geoeconómico del derecho de la competencia como instrumento para garantizar la paz social y, en definitiva, la seguridad humana. Los fundamentos geoeconómicos de la Unión Europea son una prueba de la relación entre los dos aspectos. [...]
L'objecte d'aquest article és posar de manifest l'abast geoeconòmic del dret de la competència com a instrument per garantir la pau social i, en definitiva, la seguretat humana. Els fonaments geoeconòmics de la Unió Europea són una prova de la relació entre tots dos aspectes. [...]
The purpose of this article is to highlight the geo-economic scope of antitrust as a tool for ensuring social peace and, ultimately, human security. The geo-economic foundations of the European Union are a proof of the relationship between antitrust and human security. [...]

2023 - 10.5565/rev/jhsgl.35
Journal of human security and global law, Vol. 2 (2023) , p. 1-34 (Articles)  
2.
12 p, 317.0 KB El trabajo en equipo : dominio competencial en diferentes grados de la Universitat Autònoma de Barcelona y de la Universitat de Lleida / Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; París Mañas, Georgina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Torrelles Nadal, Cristina (Universitat de Lleida) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Col·lectiu d'Investigadors en Formació Ocupacional - CIFO
Este artículo tiene como objetivo evaluar dimensiones de la competencia de trabajo en equipo de los estudiantes universitarios, para detectar sus debilidades y potencialidades. Se ha contado con una muestra de 245 estudiantes procedentes de diferentes grados. [...]
Aquest article té com a objectiu avaluar dimensions de la competència de treball en equip dels estudiants universitaris, per a detectar les seves febleses i potencialitats. S'ha comptat amb una mostra de 245 estudiants procedents de diferents graus. [...]
The purpose of this study was to evaluate some elements of teamwork's competence of the university students, to identify their weaknesses and potentials. The sample consisted of 245 students from different grades. [...]

2016 - 10.17345/ute.2016.978
UT. Revista de ciències de l'educació, Núm. 1 (2016) , p. 55-66  
3.
13 p, 670.4 KB Desarrollo y evaluación de la competencia "Trabajo en equipo" : una experiencia con alumnado de la Facultad de Ciencias de la Educación de la UAB / Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; París Mañas, Georgina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sanahuja Gavaldà, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Esta comunicación presenta un proyecto de innovación que tiene como objetivos básicos desarrollar y evaluar la competencia "trabajo en equipo" de los estudiantes. Esta experiencia se desarrolló durante el curso 2016-17 en diferentes asignaturas de los grados de Magisterio, Pedagogía y Educación Social de la Facultad de Ciencias de la Educación de la UAB. [...]
This work shows an innovation project that aims to develop and assess the students' competence of "work in groups". This experiencewas implemented during the academic year 2016-2017 in different subjects of the Degrees of Primary Education, Pedagogy and Social Education in the Faculty of Education of the UAB. [...]

2018
Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), Núm. 4 (2018)  
4.
6 p, 309.6 KB L'Institut Marta Estrada : l'experiència compartida d'iniciar un projecte educatiu / Llorente Gutiérrez, Isabel ; Rotllan Font, Marta ; Ruiz España, Neus
L'article repassa breument el passat i l'actualitat de la tasca d'en Jordi a l'Institut Marta Estrada, d'on en va ser professor des del curs 2015-2016 (any de la seva creació) fins el curs 2022-2023. [...]
The article briefly reviews the past and present of Jordi's work at the Marta Estrada Institute, where he was a professor from the 2015-2016 academic year (year of its creation) until year 2023. It describes the beginnings and the creation of a new institute, in a vulnerable context, which promoted STEM work, the creation of interdisciplinary projects and the teamwork in which Jordi had participated.
El artículo repasa brevemente el pasado y la actualidad de la labor de Jordi en el Instituto Marta Estrada, de donde fue profesor desde el curso 2015-2016 (año de su creación) hasta el curso 2022- 2023. [...]

2024 - 10.5565/rev/ciencies.496
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 50-55 (Articles)  
5.
4 p, 161.7 KB L'aportació de Jordi Domènech a la formació continuada del professorat / Manresa Potrony, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació) ; Oliveras Prat, Begonya (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Santacruz Parrilla, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació)
En l'article s'exposa la perspectiva que té l'ICE de la UAB de Jordi Domènech com a formador de professorat, a partir de l'experiència de col·laboració viscuda i del repàs dels cursos que hi va impartir. [...]
The article presents the UAB ICE's perspective on Jordi Domènech as a teacher trainer. It draws from his collaborative experiences and a comprehensive review of the courses he conducted. This reflection highlights the distinctive features of his training methodologies and his identity as a trainer, showcasing his commitment to staying abreast of the latest trends in education and addressing the current needs of the education system.
En el artículo se expone la perspectiva que tiene el ICE de la UAB de Jordi Domènech como formador de profesorado, a partir de la experiencia de colaboración vivida y del repaso de los cursos que impartió. [...]

2024 - 10.5565/rev/ciencies.507
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 36-39 (Articles)  
6.
18 p, 766.1 KB Metodologías activas para el tratamiento de errores gramaticales en el aula de ILE / Chaves Yuste, Beatriz (Universidad Complutense de Madrid)
Las metodologías activas ofrecen nuevas formas de comunicar y conexionar la educación con la realidad existente (Giroux, 2008) y mejoran el aprendizaje de lenguas extranjeras. La finalidad de la presente investigación es analizar si el uso integrado de seis metodologías activas (aprendizaje basado en tareas, aprendizaje cooperativo, instrucción basada en contenido, aprendizaje invertido, gamificación y aprendizaje basado en el juego) ayuda a disminuir los errores gramaticales de los estudiantes. [...]
Les metodologies actives ofereixen noves maneres de comunicar i establir connexió de l'educació amb la realitat existent (Giroux, 2008) i milloren l'aprenentatge de llengües estrangeres. La finalitat de la present recerca és analitzar si l'ús integrat de sis metodologies actives (aprenentatge basat en tasques, aprenentatge cooperatiu, instrucció basada en contingut, aprenentatge invertit, ludificació i aprenentatge basat en el joc) ajuda a disminuir els errors gramaticals dels estudiants. [...]
Active methodologies offer new ways of communicating and connecting education with the existing reality (Giroux, 2008) as well as improving foreign language learning. The purpose of the present research is to analyze whether the integrated use of six active methodologies (task-based learning, cooperative learning, content-based instruction, flipped learning, gamification and game-based learning) helps to decrease students' grammatical errors. [...]
Les méthodologies actives offrent des nouvelles façons de communiquer et de connecter leur éducation avec la réalité existante (Giroux, 2008) et améliorent l'apprentissage des langues étrangères. [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1197
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 4 (2023) , p. e1197 (Articles)  
7.
20 p, 283.0 KB Impacto de la alfabetización mediática e informacional en el Caribe : diseño, validación y aplicación de un cuestionario sobre competencia mediática del profesorado / Salcines-Talledo, Irina (Universidad de Cantabria) ; González-Fernández, Natalia (Universidad de Cantabria) ; Ramírez-García, Antonia (Universidad de Córdoba) ; Pérez-Rodríguez, M. Amor (Universidad de Huelva)
La alfabetización mediática e informacional (AMI) de los docentes para favorecer procesos críticos de interacción, producción y difusión de la información, basados en valores y en una estética consciente, es un tema central en la inclusión socioeducativa de los medios en los procesos de enseñanza-aprendizaje. [...]
L'alfabetització mediàtica i informacional (AMI) dels docents per afavorir processos crítics d'interacció, producció i difusió de la informació, basats en valors i en una estètica conscient, és un tema central en la inclusió socioeducativa dels mitjans en els processos d'ensenyament-aprenentatge. [...]
Improving the media and information literacy (MLI) of teachers to encourage critical processes of interaction, production and spread of information, based on values and conscious aesthetics, is a central theme in the socio-educational incorporation of the media in teaching-learning processes. [...]

2023 - 10.5565/rev/analisi.3625
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 69 (2023) , p. 33-51 (Articles)
2 documents
8.
29 p, 1.1 MB L'aspecte lèxic a la carta. Una seqüència per al treball de la riquesa verbal en les produccions escrites / Crespí, Isabel (Universitat de les Illes Balears) ; Llop Naya, Ares (University of Cambridge)
Aquest article planteja una aproximació a l'estudi de l'aspecte lèxic al segon cicle de l'ESO com a eina per facilitar l'ampliació del repertori lèxic i la millora de la dinamicitat dels textos descriptius dels aprenents. [...]
This paper presents an approach to the study of lexical aspect in the second stage of Secondary School Studies as a tool to facilitate the enrichment of vocabulary and the dynamicity of learners' written descriptions. [...]
Este artículo plantea una aproximación al estudio del aspecto léxico en el segundo ciclo de la ESO como herramienta para facilitar la ampliación del repertorio léxico y la mejora de la dinamicidad de los textos descriptivos de los aprendices. [...]

2023 - 10.5565/rev/regroc.95
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 6 Núm. 1 (2023) , p. 115-143 (Actualización gramatical)  
9.
17 p, 179.0 KB Alfabetización digital para la educación social : de las competencias digitales a los conocimientos críticos / Fernández-de-Castro, Pedro (Universitat Oberta de Catalunya) ; Bretones Peregrina, Eva (Universitat Oberta de Catalunya) ; Solé Blanch, Jordi (Universitat Oberta de Catalunya) ; Meneses, Julio (Universitat Oberta de Catalunya) ; Aranda, Daniel (Universitat Oberta de Catalunya) ; Sampedro, Víctor (Universidad Rey Juan Carlos)
Abordamos la intersección entre la alfabetización digital y la educación social, particularmente en el trabajo socioeducativo con la población joven orientado a fomentar su compromiso cívico. Este desafío requiere que los profesionales de la educación social tengan una formación holística en alfabetización digital, tanto en competencias como en conocimientos críticos digitales. [...]
Abordem la intersecció entre l'alfabetització digital i l'educació social, particularment a la feina socioeducativa amb la població jove orientada a fomentar-ne el compromís cívic. Aquest repte requereix que els professionals de l'educació social tinguin una formació holística en alfabetització digital, tant en competències com en coneixements crítics digitals. [...]
We address the intersection between digital literacy and social education, particularly in socio-educational work with young people aimed at fostering their civic engagement. This challenge requires that social education professionals have holistic training in digital literacy, both in skills and critical digital knowledge. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1722
Educar, Vol. 60 Núm. 1 (2024) , p. 49-65 (Monográfico)  
10.
19 p, 400.2 KB Autopercepción del profesorado universitario sobre la competencia digital docente / Paz Saavedra, Luis Eduardo (Universidad de Nariño (Colòmbia)) ; Gisbert Cervera, Mercè (Universitat Rovira i Virgili)
El objetivo del estudio fue realizar un diagnóstico de la autovaloración de la competencia digital docente (CDD) del profesorado de la Universidad de Nariño (Colombia), de manera que se pudiera contar con información relevante para la toma de decisiones respecto a planes y programas de capacitación docente en el uso y la apropiación de tecnologías digitales. [...]
L'objectiu de l'estudi va ser fer un diagnòstic d'autopercepció de la competència digital docent (CDD) del professorat de la Universitat de Nariño (Colòmbia), de manera que es pogués comptar amb informació rellevant de cara a prendre decisions respecte a plans i programes de capacitació docent en l'ús i l'apropiació de tecnologies digitals. [...]
The aim of the study was to carry out a diagnosis of the self-assessment of teacher digital competence (TDC) by the teaching staff at the Universidad de Nariño (Colombia), in order to obtain relevant data for decision-making around teacher training plans and programs in the use and deployment of digital technologies. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1614
Educar, Vol. 59 Núm. 2 (2023) , p. 437-455 (Temas de investigación)  

Articles : 270 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 5 registres trobats  
1.
2 p, 998.0 KB Programar per emocionar / Zurita Món, Sílvia ; Sala Roig, Elisa ; Noguera Cambray, Eva ; Lara López, Rocio ; Jordán Martínez, Laura ; Fuentes Agustí, Marta
Tríptic resum de la proposta educativa d'adquirir la competència emocional mitjançant la tecnologia, i en concret la programació i la robòtica. Experiència duta a terme a Educació Primària i a ESO.
2016
mschool_Edu_Hack. Barcelona, Catalunya, 1er : 2016  
2.
4 p, 19.5 KB Estratègies per ensenyar en català a la universitat fomentant el plurilingüisme / Serra i Casals, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 275-278  
3.
9 p, 65.7 KB Desenvolupament de competències de comunicació i cooperació en l'aprenentatge de Mètodes d'Investigació / Portell Vidal, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Boixadós Anglès, Mercè (Universitat Oberta de Catalunya. Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació) ; Vives Brosa, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
El projecte aborda la problemàtica vinculada al procés d'ensenyament-aprenentatge de la matèria "Mètodes, Dissenys i Tècniques d'Investigació" en Psicologia (MeDiTI). La finalitat és produir recursos didàctics en suport digital sobre MeDiTI per afavorir en els estudiants: (1) L'adquisició de competències específiques mitjançant l'ús formatiu d'una plataforma docent virtual, i l'autoavaluació continuada; especialment per afavorir la retroalimentació del coneixement adquirit de forma autònoma abans de les sessions presencials. [...]
The present project deals with the troublesome teaching-learning process of the subject "Research Methods, Designs and Techniques" in Psychology (ReMeDeT). The main purpose is to create educational resources on a digital support (e-learning) about ReMeDeT on the side of students: (1) Acquisition of specific competencies by using an educational virtual platform and continued assessments; in order to promote feedback on the self-acquired learning before the attending sessions. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  
4.
10 p, 291.0 KB Creació de presentacions multimèdia de judicis : la competència dels jutjats de violència sobre la dona / Riba Trepat, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Privat) ; Teodoro, Emma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic)
Es tracta d'un projecte d'innovació docent que es va consolidant, ja que és el segon any de realització. En general l'estudi dels diferents judicis e institucions processals té un caràcter dinàmic i complex fet que en dificulta la comprensió teòrica de qualsevol que s'hi enfronti per primera vegada. [...]
The study of trials and procedural institutions has a dynamic and complex character. It makes difficult the theoretical comprehension for all those students that face for the first time with this issue. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
5.
10 p, 130.2 KB Millora de les competències en llengua anglesa dels alumnes de la titulació de mestre especialitat llengua estrangera mitjançant la impartició d'assignatures no-lingüístiques en anglès : una experiència AICLE / Feixas, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Codó, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
Els avantatges de les propostes didàctiques basades en l'aprenentatge integrat de continguts i llengua (AICLE) són nombrosos i entre ells destaca el fet que en la selecció dels continguts es tenen en compte les capacitats cognitives, lingüístiques i comunicatives dels estudiants (Caballero i Masats, 1999) i que l'aprenentatge de la llengua s'emmarca en un context real. [...]
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  

Publicacions periòdiques 1 registres trobats  
1.
None, 4.7 MB Anuari metropolità de Barcelona ... / Institut d'Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona ; Àrea Metropolitana de Barcelona ; Pla Estratègic Metropolità de Barcelona
[Barcelona] : IERMB, 2011-
12 documents

Llibres i col·leccions 6 registres trobats  
1.
21 p, 1.5 MB Guia informativa sobre l'ús de recursos digitals per a la docència / Mercader, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Morodo, Andy (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Alguacil, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquesta guia està elaborada pels membres del projecte "BOOST: Potenciar el desenvolupament de la Competència Digital Docent als graus d'Educació Infantil i d'Educació Primària" finançat per la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona a través del Programa Intern de Millora i Innovació Docent (convocatòria gener 2023). [...]
2023  
2.
4 p, 34.3 KB Programa de Foment de la Docència en Anglès de la UAB (2011-2015) : (Acord de la Comissió de Política Lingüística de 3 de maig de 2011) / Universitat Autònoma de Barcelona
La Universitat Autònoma de Barcelona disposa d'un Pla de llengües, aprovat pel Consell de Govern el 26 de gener de 2011. El Pla de llengües és una acció del Pla director de la UAB, com també ho és disposar d'un document que reculli els objectius i les actuacions de la Universitat en relació amb la docència en anglès als estudis de grau i de postgrau. [...]
La Universitat Autònoma de Barcelona dispone de un plan de lenguas, aprobado por el Consejo de Gobierno el 26 de enero de 2011. El Plan de lenguas es una actuación del Plan director de la UAB, así como también lo es disponer de un documento que recoja los objetivos y actuaciones de la Universidad en relación con la docencia en inglés en los estudios de grado y de posgrado. [...]

Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2011
2 documents
3.
2 p, 158.4 KB Pla de llengües de la UAB (2016-2020) / Universitat Autònoma de Barcelona
El Pla de llengües és l'instrument que estableix els objectius i les accions necessaris en matèria de política lingüística per desenvolupar la missió de la UAB.
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2016
15 documents
4.
26 p, 14.8 MB Aduertiments acerca de la assistencia, ques deu fer per part de la Diputacio y Ciutat de Barcelona lo dia q[ue] jurara lo Bisbe de Barcelona com a Lloctinent y Capita General de Sa Magestat, peraque les persones, que no son versades en la facultat legal, se instruesquen, y alcansen la veritat del que se controuerteix sobre dita assistencia, perço se han fet en catala, y sens allegacions, essent notori que los doctes no poden negar principis tan clars è indubitats
[Catalunya? : s. n., 1622]

Cartes del senyor rey Don Pere Tercer tretes del Archiu Real, traduhides en llengua nostra ; Nota dels exemplars ques allegan per una part y altra, en observança de la Constitució ques tracta  

5.
9 p, 73.2 KB Pla de llengües de la UAB (2011-2015) : (Acord del Consell de Govern de 26 de gener de 2011) / Universitat Autònoma de Barcelona
El Pla de llengües és l'instrument que estableix els objectius i les accions necessaris en matèria de política lingüística per desenvolupar la missió de la UAB.
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2011
12 documents
6.
116 p, 1.6 MB Les competències transversals en el marc de l'EEES : l'assessorament psicopedagògic en el nou model educatiu / Chancel Valente, Gabriel ; Martínez García, Nuria ; Cuéllar Corona, Alicia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Assessorament Psicopedagògic
El cinquè volum de la col·lecció Reculls fa una proposta metodològica basada en la formació modular per a l'aprenentatge de les competències transversals, que hauran de servir per a desenvolupar i millorar les estratègies de prevenció i intervenció dels serveis d'assessorament psicopedagògic. [...]
Unitat d'Assessorament Psicopedagògic 2009 (Reculls)  

Documents de recerca 81 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
3.1 MB La inclusió d'alumnes amb necessitats específiques de suport : percepció docent de les pràctiques educatives a educació infantil, primària i secundària / Centellas Comellas, Albert ; Jurado de los Santos, Pedro, dir.
La inclusió educativa és un dels reptes actuals en els centres educatius. Per tant, aquest estudi es base en l'anàlisi de les pràctiques que els docents porten a terme en els centres educatius d'infantil, primària i secundària i com aquestes influeixen en l'atenció a l'alumnat analitzant la pròpia percepció de les estratègies portades a terme. [...]
La inclusión educativa es uno de los retos actuales en los centros educativos. Por tanto, este estudio se basa en el análisis de las prácticas que los docentes llevan a cabo en los centros educativos de infantil, primaria y secundaria y cómo éstas influyen en la atención al alumnado analizando la propia percepción de las estrategias llevadas a cabo. [...]
Educational inclusion is one of the current challenges in schools. Therefore, this study is based on the analysis of the practices that teachers carry out in children's, primary and secondary schools and how these influence attention to students by analyzing the own perception of the strategies carried out Currently, educational centers are in the process of changes, these entail reflection, coordination, among others. [...]

2023  
2.
1.8 MB Análisis de mercado para un USSP / Macias Ortega, Alejandro ; Moreno Ortiz, Romualdo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest treball gira al voltant del projecte europeu U-space i un dels seus principals actors, l'USSP (Proveïdor de serveis U-space). El projecte U-space tracta d'aconseguir la integració de l'aviació no tripulada amb l'aviació tripulada. [...]
Este trabajo gira alrededor del proyecto europeo U-space y a uno de sus principales actores, el USSP (Proveedor de servicios U-space). El proyecto U-space busca conseguir la integración de la aviación no tripulada con la aviación tripulada. [...]
This document focuses on the European U-space project and one of its main actors, the USSP (U-space Service Provider). The U-space project aims to achieve the integration of unmanned aviation with manned aviation. [...]

2022
Pla d' Estudis de Gestió Aeronàutica [829]  
3.
577.3 KB The role of cross-subsidies in the interurban bus Spanish system and welfare effects of liberalization / Bel Arasa, Silvestre ; Asensio Ruiz de Alda, Javier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
El mercat d'autobusos interurbans a Espanya funciona sota un sistema de competència pel mercat, atorgant una concessió monopolística a una empresa que opera en diverses línies, sense ajuda pública. [...]
El mercado de autobuses interurbanos en España funciona bajo un sistema de competencia por el mercado, otorgando una concesión monopolística a una empresa que opera en diversas líneas, sin ayuda pública. [...]
The intercity bus market in Spain operates under a competition for the market system, granting a monopolistic concession to a company that functions without public assistance on various lines. Since some of them are profitable and other are loss-making, the operating firm runs assuming implicitly an internal cross-subsidization system, which ends up hurting lower income citizens. [...]

2023
Pla d'Estudis en Economia [1408]  
4.
1.7 MB Efectos del cambio de abanderamiento en el mercado canario de carburantes / Mena Aguilar, Heidy Melissa ; Perdiguero Garcia, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
El mercat de carburants té vital importància en l'economia, tant pel consum final que fan els consumidors com per ser un input essencial per a la majoria d'indústries. Per aquesta raó, la manera en què s'estructuri aquest mateix, serà determinant en el seu funcionament i, per tant, en la repercussió que tindran en tots els consumidors, en l'estat de benestar i evidentment en el desenvolupament d'aquesta regió. [...]
El mercado de carburantes tiene vital importancia en la economía, tanto por el consumo final que hacen los consumidores como por ser un input esencial para la mayoría de industrias. Por lo que, la manera en que se estructure este mismo, será determinante en su funcionamiento y por ende en la repercusión que tendrán en todos los consumidores, en el estado de bienestar y evidentemente en el desarrollo de esa región. [...]
The fuel market is vitally important in the economy, both because of the end consumption consumers make and because it is an essential input for most industries. For this reason, the way in which this same system is structured will be decisive in its operation and therefore in the impact it will have on all consumers, on the welfare state and obviously on the development of this region. [...]

2023
Pla d'Estudis en Economia [1407]  
5.
11 p, 6.9 MB FoodE App : procesos de mejora en aplicación móvil para alimentación local y sostenible / Montes Fernández, Javier ; Gabarrell Durany, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
La aplicación FoodE App consta de iniciativas de Sistemas Alimentarios de Ciudad-Región (CRFSI) expuestas dentro de la aplicación con las que los usuarios pueden interactuar de distinta manera. Esta aplicación nace del proyecto FoodE impulsado por la Unión Europea en el programa Horizon 2020. [...]
The FoodE App consists in initiatives of City-Region Food Systems (CRFSI) exposed within the app with which users can interact in different ways. This app was born from the FoodE project which is promoted by the European Union in the Horizon 2020 program. [...]

2023
Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]  
6.
17.8 MB Propuesta de prácticum para fomentar la competencia intercultural en la formación inicial docente / Podestá González, Sonia Pía ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene, dir.
Actualment, en una societat cada cop més globalitzada, docents i investigadors destaquen la importància de comptar amb docents preparats per treballar amb la diversitat i desenvolupar la seva Competència Intercultural (CI). [...]
Actualmente, en una sociedad cada vez más globalizada, docentes e investigadores relevan la importancia de contar con docentes preparados para trabajar con la diversidad y desarrollar su Competencia Intercultural (CI). [...]
In this increasingly globalised society, teachers and researchers are stressing the importance of counting on teachers who are equipped to deal with classroom diversity and able to develop their Intercultural Competence (IC). [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Psicologia de l'Educació.

2023  
7.
79 p, 3.9 MB La incidència de la tutoria entre iguals sobre l'ús oral del Català. El cas del programa "llegim i escrivim en parella" / Sánchez Poyato, Laura ; Duran Gisbert, David, 1963-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La recerca que es presenta neix d'una preocupació real i actual en el context educatiu de Catalunya, basada en una considerable disminució de l'ús social del català per part d'infants i joves que han estat escolaritzats sota el model d'Immersió Lingüística. [...]
La investigación que se presenta nace de una preocupación real y actual en el contexto educativo de Cataluña, basada en una considerable disminución del uso social del catalán por parte de niños y jóvenes que han sido escolarizados bajo el modelo de Inmersión Lingüística. [...]
The research presented here arises from a real and current concern in the educational context of Catalonia, based on a significant decrease in the social use of Catalan by children and young people who have been educated under the Language Immersion model. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Educació Primària [1140]  
8.
31 p, 525.3 KB Analysis of the development of the definition of "undertaking" and its influence on the compensation for damages in antitrust cases : a commentary of the case Sumal / Junting, Wu ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Estudis Europeus
In Sumal v. Mercedes Benz Trucks España the Court clarified whether damages may be sought from subsidiaries of the entities identified in a previous public enforcement decision and clarified under which circumstances distinct legal entities within a group of companies form one single undertaking and are thus to be made the defendant in cartel damages proceedings. [...]
En el caso Sumal contra Mercedes Benz Trucks España, el Tribunal respondió a la pregunta de si se puede solicitar una indemnización por daños y perjuicios a las filiales de las entidades identificadas en una decisión previa de "public enforcement" y aclaró en qué circunstancias las distintas entidades jurídicas de un grupo de empresas forman una única empresa y, por lo tanto, deben convertirse en la parte demandada en un procedimiento de indemnización por daños y perjuicios por cártel. [...]
En el cas Sumal contra Mercedes Benz Trucks España, el Tribunal va respondre a la pregunta de si es pot sol·licitar una indemnització per danys i perjudicis a les filials de les entitats identificades en una decisió prèvia de "public enforcement" i va aclarir en quines circumstàncies les diferents entitats jurídiques d'un grup d'empreses formen una única empresa i, per tant, han de convertir-se en la part demandada en un procediment d'indemnització per danys i perjudicis per càrtel. [...]
Dans l'affaire Sumal v. Mercedes Benz Trucks España, la Cour a répondu à la question: savoir si des dommages-intérêts peuvent être demandés aux filiales des entités identifiées dans une précédente décision publique d'exécution. [...]

Bellaterra Instittut d'Estudis Europeus 2022 (Working Papers IEE ; v 13)  
9.
344 p, 7.9 MB La mediación (auto)biográfica de la competencia mediática / Marín Ossa, Diego Leandro ; Tejedor, Santiago, dir. ; Pérez Tornero, José Manuel, dir.
Amb aquesta tesi vull fer la meva aportació als estudis de mitjans, comunicació, autobiografia i educación. En aquest sentit, penso que la mediació (auto) biogràfica de la competència mediàtica serà d'utilitat als docents i investigadors, perquè se situïn en el punt de vista dels seus estudiants abans de començar un procés o un projecte de formació o d'investigació, en els diversos escenaris de l'educació formal, no-formal i informal amb alumnes, comunitats i audiències. [...]
Con esta tesis quiero hacer mi aporte a los estudios de medios, comunicación, autobiografía y educación, en ese sentido, pienso que la mediación (auto)biográfica de la competencia mediática será de utilidad a los docentes e investigadores, para que se sitúen en el punto de vista de sus estudiantes antes de comenzar un proceso o un proyecto de formación o de investigación, en los diversos escenarios de la educación formal, no-formal e informal con alumnos, comunidades y audiencias. [...]
With this thesis I want to make my contribution to media studies, communication, autobiography and education. In that sense, I think that (auto)biographical mediation of media competence will be useful to teachers and researchers, to place them in the perspective of their students before beginning a research process or a research project or training, in the various scenarios of formal, non-formal and informal education with students, communities and audiences. [...]

2022  
10.
209 p, 7.8 MB Síndrome de X Frágil y Síndrome de Down. Problemas de comportamiento, competencia social y factores ambientales / Cregenzán-Royo, Olga ; Brun-Gasca, Carme, dir. ; Fornieles Deu, Albert, dir.
Aquesta tesi versa sobre dues síndromes de base genètica que causen discapacitat intel·lectual, en concret la Síndrome de Down i la Síndrome de X Fràgil. Ambdues síndromes comporten problemes de comportament i de competència social que en dificulten el desenvolupament en el dia a dia. [...]
La presente tesis versa sobre dos síndromes de base genética que causan discapacidad intelectual, en concreto el Síndrome de Down y el Síndrome de X Frágil. Ambos síndromes conllevan problemas de comportamiento y de competencia social que dificultan su desempeño en el día a día e interfieren con su desarrollo. [...]
The present thesis focuses on two genetic syndromes that cause intellectual disability, particularly Down Syndrome and Fragile X syndrome. Both syndromes lead to behavior and social competence problems that involve developmental difficulties and affect their everyday functioning. [...]

2022  

Documents de recerca : 81 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 5 registres trobats  
1.
68 p, 3.3 MB Recursos formatius per a l'avaluació amb tecnologies digitals. Material pel professorat universitari / Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mercader, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Akintola, Oluwafemi Samuel (Amsterdam University of Applied Sciences) ; Grosseck, Gabriela (West University of Timisoara) ; Hopton, Cherry (Intercultural Iceland) ; Malița, Laura (West University of Timisoara) ; Sava, Simona (West University of Timisoara)
Aquest material està destinat al professorat universitari que treballa a l'àmbit de l'educació, especialment en la formació de mestres i que vol ampliar el seu coneixement i les seves competències per portar a terme processos avaluatius basats en competències amb el suport tecnològic. [...]
2023 (Aula de Recursos Per a l'Avaluació (ARPA))
5 documents
2.
100 p, 3.1 MB Repositori d'activitats i recursos per a l'avaluació amb eines digitals de les habilitats pràctiques de l'alumnat / Mercader, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Alguacil, Laia ; Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Grosseck, Gabriela (West University of Timisoara) ; Iancu, Daniel ; López, Víctor ; Malița, Laura ; Morodo, Andy (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Noguera, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rotaru, Ileana ; Sava, Simona ; Scortescu, Mirela ; Trzeciak, Asia ; Vlachopoulos, Dimitrios
El D-Eva Bank és un repositori de recursos per a l'avaluació amb eines digitals de les habilitats pràctiques dels estudiants d'educació superior. En les següents pàgines trobaràs 14 activitats que inclouen exemples d'estudis de cas de situacions de la vida real a les escoles o universitats, que inclouen rúbriques d'avaluació, analítiques d'aprenentatge, retroalimentació, gamificació i propostes d'avaluació amb eines digitals per a habilitats pràctiques. [...]
2022 (ARPA - Aula de Recursos Per a l'Avaluació)
4 documents
3.
30 p, 846.1 KB Guía de uso del compendio ORATORIA ACTUAL : contenidos audiovisuales al servicio del autoaprendizaje y de la clase invertida / De la Mota Gorriz, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
El propósito de la guía es aportar información y reflexionar sobre dos temas: el material audiovisual disponible y su posible uso al emplear una metodología docente activa, como la clase invertida. [...]
2021
2 documents
4.
7 p, 432.2 KB Rúbrica para evaluar la redacción científica argumentativa / Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
La habilidad de argumentar es una competencia importante en los sistemas educativos. En educación superior el razonamiento el razonamiento argumentativo es una demanda cognitiva fundamental y promover esta competencia se considera un imperativo inaplazable para responder a los requerimientos de una formación profesional de calidad. [...]
2019 (ARPA-Aula de Recursos per a l'Avaluació)  
5.
42 p, 1.8 MB Programar per emocionar a EP i ESO / Zurita Món, Sílvia ; Sala Roig, Elisa ; Noguera Cambray, Eva ; Lara López, Rocio ; Jordán Martínez, Laura ; Fuentes Agustí, Marta
Si algú ens pregunta com ens imaginem l'educació del segle XXI hi ha dos conceptes que no podrem evitar incloure sota aquest títol. Dos conceptes, que malgrat contar amb poc més d'una dècada de vida, estan transformant la nostra societat, i, com no podia ser d'una altre manera, el món educatiu. [...]
2016  

Documents gràfics i multimèdia 3 registres trobats  
1.
Procés d'Adquisició de la Competència Traductora i Avaluació - PACTE / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental
Grup de recerca que té com a objectiu fonamental investigar sobre la competència traductora i la seva adquisició. La nostra última finalitat és millorar el disseny curricular de la formació de traductors, en especial el disseny de competències, la progressió de l'ensenyament i la seva avaluació. [...]
Grupo de investigación cuyo objetivo fundamental es investigar sobre la competencia traductora y su adquisición. Nuestra finalidad última es mejorar el diseño curricular de la formación de traductores, especialmente el diseño de competencias, la progresión de la enseñanza y su evaluación. [...]
Research group whose main objective is to investigate translation competence and its acquisition. Our ultimate goal is to improve curriculum design for translator training, especially where competences, the progression involved in teaching, and evaluation are concerned. [...]

2022  
2.
1024x491, 194.6 KB Vicente Salas Fumás: Doctor Honoris Causa per la UAB / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Miquel Sasplugas, Marta
La Biblioteca de Ciències Socials ha preparat una exposició bibliogràfica amb motiu de la investidura de l'economista Vicente Salas com a Doctor 'Honoris Causa' per la UAB.
2021 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))
4 documents
3.
5.0 KB La protecció dels drets dels consumidors / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
En els darrers anys i degut a l'aplicació d'una economia cada cop més globalitzada, les actituds i les pautes dels consumidors s'han anat modificant. Les institucions i les administracions es troben amb una creixent necessitat de cercar mecanismes de protecció dels consumidors que facilitin l'exercici de la seva llibertat d'elecció. [...]
1999 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.