1.
|
114 p, 2.8 MB |
Anàlisi de la comunicació no verbal en el discurs dels líders polítics durant els fets d'octubre de 2017
/
Pont García, Àlex ;
Torrents Soler, Núria ;
Cervantes Urbieta, Rosa Margarita, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
El treball és una anàlisi sobre la comunicació no verbal de quatre discursos polítics que van marcar els fets de l'octubre del 2017 a Catalunya en relació a el Referèndum d'autodeterminació. Aquests discursos són dels líders d'aquell moment: Puigdemont (President de la Generalitat de Catalunya), Rajoy (President del Govern espanyol) i el rei Felip VI. [...] El trabajo es un análisis sobre la comunicación no verbal de cuatro discursos políticos que marcaron los hechos de octubre del 2017 en Cataluña en relación al Referéndum de autodeterminación. Estos discursos son de los líderes de aquel momento: Puigdemont (Presidente de la Generalitat de Cataluña), Rajoy (Presidente del Gobierno español) y el rey Felip VI. [...] The work is an analysis on the non verbal communication of four political speeches that marked the facts of the October of the 2017 in Catalonia in relation to the Referendum of self-determination. These speeches are of the leaders of that moment: Puigdemont (President of the Generality of Catalonia), Rajoy (President of the Spanish Government) and the king Felip VI. [...]
2018 Grau en Periodisme [971]
|
|
2.
|
67 p, 12.7 MB |
La CUP, un nou model de comunicació política
/
Malé Bas, Queralt ;
Gómez Garrido, Aurea Beatriz, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
El treball "La CUP, un nou de model de comunicació política" pretén estudiar el model de comunicació política alternatiu que planteja la Candidatura d'Unitat Popular (CUP). A partir de l'anàlisi de l'estratègia comunicativa que van realitzar els partits polítics per la campanya de les eleccions del 21D es pretén corroborar si s'ha creat un nou model o si la CUP segueix els paràmetres tradicionals dels models de comunicació política. El trabajo "La CUP, un nuevo de modelo de comunicación política" pretende estudiar el modelo de comunicación política alternativo que plantea la Candidatura de Unidad Popular (CUP). A partir del análisis de la estrategia comunicativa que realizaron los partidos políticos en la campaña de las elecciones del 21D se pretende corroborar si se ha creado un nuevo modelo o si la CUP sigue los parámetros tradicionales de los modelos de comunicación política. The projecte "The CUP, a new model of political communication" aims to study the alternative political communication model proposed by the Candidatura d'Unitat Popular (CUP). Based on the analysis of the communicative strategy carried out by the political parties in the campaign of the 21D elections, is is aims to corroborate if a new model has been created or if the CUP follows the traditional parameters of the models of political communication.
2018 Grau en Periodisme [971]
|
|
3.
|
92 p, 45.1 MB |
La personificació en política : El cas d'Inés Arrimadas
/
Jané Galan, Gisela ;
Menéndez Signorini, Jésica Ana Florencia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
La irrupció dels Mass Media en la societat obliga a la comunicació política a simplificar el seu llenguatge per adaptar-se a noves audiències, desenvolupant així noves tècniques comunicatives. En aquest treball es dóna explicació a com el partit Ciutadans, durant les eleccions per la Generalitat de Catalunya el desembre de 2017, es va servir d'aquestes tècniques, en concret de la personificació política. [...] La irrupción de los Mass Media en la sociedad obliga a la comunicación política a simplificar su lenguaje para adaptarse así a nuevas audiencias, desarrollando nuevas técnicas comunicativas. En este trabajo se da explicación a cómo el partido Ciudadanos, durante las elecciones por la Generalidad de Cataluña en diciembre de 2017, se sirvió de estas técnicas, en concreto de la personificación política. [...] The emergence of Mass Media in society forces political communication to simplify its language to adapt it to new audiences, thus developing new communication techniques. This work explains how Ciutadans, during the elections for the Generalitat de Catalunya in December 2017, used these techniques, in particular the political personification. [...]
2018 Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]
|
|
4.
|
151 p, 6.0 MB |
Medios de comunicación y posverdad : Análisis de las noticias falsas en elecciones presidenciales de EE.UU. 2016
/
Muñoz Sanhueza, Priscilla ;
Montero Sánchez, Ma. Dolores ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
En 2016 surgió el fenómeno de la posverdad de la mano de dos episodios políticos de relevancia mundial: El referéndum del Brexit y la elección de Donald Trump como presidente de EE. UU. Sus exponentes tuvieron éxito gracias a que supieron capitalizar tres elementos: La escasa credibilidad de los medios de comunicación; las redes sociales convertidas en una importante fuente de información; y la radicalización del populismo, que condujo a que los políticos mintieran, utilizaran la desinformación y relativizaran los hechos para obtener la adhesión del electorado. [...] Al 2016 va sorgir el fenomen de la postveritat de la mà de dos episodis polítics de rellevància mundial: El referèndum del Brexit i l'elecció de Donald Trump com a president dels EUA. Els seus exponents van tenir èxit gràcies a que van saber capitalitzar tres elements: L'escassa credibilitat dels mitjans de comunicació; les xarxes socials convertides en una important font d'informació; i la radicalització del populisme, que va conduir al fet que els polítics mentissin, utilitzessin la desinformació i relativizessin els fets per obtenir l'adhesió de l'electorat. [...] The phenomenon post-truth appeared in 2016 along with two global scale events: the UK Referendum on Brexit and the election of Donald Trump as the President of the USA. Their rise was successful due to their ability to capitalize three main elements: limited credibility of the media; the implementation of social networks as an important source of information; and the radicalization of populism. [...]
2017
|
|
5.
|
74 p, 1.0 MB |
Desmontando la posverdad. Nuevo escenario de las relaciones entre la política y la comunicación
/
Mittermeier, Johanna ;
Soriano Clemente, Jaume 1965- ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
En el pasado año 2016 hemos sido testigos de unos acontecimientos preocupantes en el ámbito de la comunicación, la política y el periodismo. En las campañas del Brexit y de las elecciones presidenciales en los Estados Unidos hemos podido observar que se han hecho promesas y declaraciones falsas con gran frecuencia. [...] In the past year 2016, we have been witnesses of some alarming events in the area of communication, politics and journalism. During the campaigns for Brexit and the presidential elections in the United States we could observe that false promises and declarations have been made with great frequency. [...] Al darrer any 2016 esdeveniments com el Brexit, el referèndum sobre la pau a Colòmbia i l'elecció de Donald Trump com a president dels Estats Units han donat lloc a l'aparició explosiva de la paraula 'postveritat', convertint-se en la paraula de l'any 2016 escollida pel Diccionari Oxford. [...]
2017
|
|
6.
|
46 p, 873.8 KB |
El relat dels Comuns : les campanyes d'En Comú Podem, primera pedra d'una nova identiat política
/
Ribas Vilanova, Jaume ;
Guimerà Orts, Josep Àngel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
El treball pretén estudiar com s'ha creat un nou discurs polític a Catalunya. S'han analitzat les campanyes d'En Comú Podem per a les eleccions generals espanyoles del 20 de desembre de 2015 i el 26 de juny de 2016 a través dels propis documents interns de la candidatura, articles de premsa, conferències i entrevistes. [...] El trabajo pretende estudiar como se ha creado un nuevo discurso político en Cataluña. Se han analizado las campañas de En Comú Podem para las elecciones generales españolas del 20 de diciembre de 2015 y el 26 de junio de 2016 a través de los propios documentos internos de la candidatura, artículos de prensa, conferencias y entrevistas. [...] The work aims to study how a new political discourse has emerged in Catalonia. There have been analysed the campaigns fort the Spanish general election of the 20th of December 2015 and 26th of June 2016 of the coalition En Comú Podem through its own internal documents, press articles, conferences and interviews. [...]
2017 Grau en Periodisme [971]
|
|
7.
|
171 p, 3.1 MB |
De El Ala Oeste a Borgen : la comunicación política en la ficción televisiva
/
Prieto Martínez, Alberto ;
Tous, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
La ficció política s'ha convertit, d'ençà el seu 'boom' a finals dels 90 amb l'èxit d''El Ala Oeste'. en una de les formes més fidels de representació del funcionament institucional, les relacions de les institucions amb la societat civil i els mitjans i de com la política ha de comunicar. [...] La ficción política se ha convertido, desde su 'boom' a finales de los años 90 con el éxito de 'El Ala Oeste', en una de las formas más fieles de representación del funcionamiento institucional, las relaciones de las instituciones con la sociedad civil y de cómo la política debe comunicar. [...] Political fiction has become, ever since it's popular arise in the late 90's with the successful 'The West Wing', one of the most reliable ways to represent how politics work, how institutions relate to society and media and how politics must communicate. [...]
2017 Grau en Periodisme [971]
|
|
8.
|
96 p, 1.8 MB |
Análisis comparativo entre Cadena SER Catalunya y Catalunya Ràdio sobre el proceso independentista catalán
/
González Morales, Marta ;
Morales Morante, Fernando, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
La present investigació pretén estudiar el possible posicionament dels mitjans de comunicació públics a favor de la ideologia del Govern. S'ha dut a terme una revisió bibliogràfica, a més a més d'un anàlisi quantitativa i qualitativa dels informatius de deu dies després de fer-se pública la sentència condemnatòria a la inhabilitació de dos anys a l'ex-president de la Generalitat, Artur Mas, el 13 de març de 2017. [...] La presente investigación pretende estudiar el posible posicionamiento de los medios de comunicación públicos a favor de la ideología del Gobierno. Para ello, se ha llevado a cabo una revisión bibliográfica además de un análisis cuantitativo y cualitativo de los informativos de diez días después de hacerse pública la sentencia condenatoria a inhabilitación de dos años al ex presidente de la Generalitat, Artur Mas, el 13 de marzo de 2017. [...] The present research aims to study the possible positioning of the public media in favor of Government's ideology. A bibliographic review has been carried out in addition to a quantitative and qualitative analysis of the radio news of ten days after the condemnatory sentence to disqualification of two years to the ex-president of the Generalitat, Artur Mas, on 13th March 2017. [...]
2017 Grau en Periodisme [971]
|
|
9.
|
119 p, 29.9 MB |
Influència dels debats electorals de la televisió dels Estats Units en l'espectacularització dels europeus : els formats i la realització
/
Garriga Segarra, Marc ;
Crespo Haro, Esteve, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Els debats electorals als Estats Units són un element clau de les campanyes electorals presidencials i tenen una dimensió i una repercussió mediàtica i social molt importants. A Europa, en canvi, són molt més recents, entre d'altres motius perquè la tradició parlamentària i mediàtica és una altra. [...] Los debates electorales en los Estados Unidos son un elemento clave de las campañas electorales presidenciales y tienen una dimensión y una repercusión mediática y social muy importantes. En Europa, en cambio, no se han consolidado y se tiende a coger como referente en este ámbito al país norteamericano. [...] Electoral debates in the United States are a key element of presidential election campaigns and have a very important dimension and media and social repercussions. In Europe, however, they are much more recent, among other reasons because the parliamentary tradition and media is different. [...]
2017 Grau en Periodisme [971]
|
|
10.
|
339 p, 4.1 MB |
Psicología de la comunicación política : análisis del discurso del diario La Jornada referido a las campañas presidenciales de México 2006
/
Ochoa González, Oscar ;
Estaún Ferrer, Santiago, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
El presente estudio se centra en el análisis del discurso de las informaciones publicadas por el diario La Jornada, durante la etapa de la campaña electoral de 2006 en México, tratando de determinar cuáles fueron las preferencias electorales que dicho medio reflejó en sus escritos, influyendo así en las actitudes de sus lectores, dando un sesgo y promoviendo una tendencia de opinión favorable a un determinado candidato.
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016
|
|