Resultats globals: 3 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
12 p, 732.6 KB Más allá del conocimiento : los desafíos epistemológicos y sociales de la enseñanza mediante el cambio conceptual / Duschl, R. A. (University of Pittsburgh. Department of Instruction and Learning)
The focus of this paper is on the generic assessment practices teachers need to adopt in order to support the shift in perspective about classroom management. This research show that actions, practices, products and discourse patterns of the classroom can provide the necessary assessment information in the epistemic, cognitive, and social domains teachers need to facilitate science learning.
1995 - 10.5565/rev/ensciencias.4278
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 1 (1995) p. 3-14  
2.
16 p, 584.9 KB Planificación de una unidad didáctica : el estudio del movimiento / García Arques, J. J. (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Pro Bueno, Antonio José de (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Saura Llamas, Octavio (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
In this study we attempt to apply an outline of Teaching Units for the study of Cinematics at Secondary Level. Having analysed the teaching problems indicated by teachers, the scientific contents involved and the methodological problems, a sequence of learning contents is established from a creative construction perspective.
1995 - 10.5565/rev/ensciencias.4269
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 2 (1995) p. 211-226  
3.
10 p, 525.3 KB La orientación de las prácticas de laboratorio como investigación : un ejemplo ilustrativo / Gil Pérez, Daniel ; Valdés Castro, Pablo
This paper offers a detailed example of transformation of a science practical work, from the usual simple recipe into an open problematic situation capable of favouring pupils' research.
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4221
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 155-163  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.