Results overview: Found 10 records in 0.02 seconds.
Articles, 8 records found
Research literature, 2 records found
Articles 8 records found  
1.
22 p, 940.0 KB Consumo, crisis y clases medias : cambios y continuidades en los discursos sobre el consumo de la clase media española ante la Gran Recesión de 2008 / Barbeta Viñas, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El objetivo del trabajo es abordar los discursos que desarrollan las clases medias españolas en torno al consumo antes de la crisis económica de 2008 y su evolución una vez iniciada la crisis. Se propone analizar los sentidos construidos sobre el consumo, así como calibrar en qué medida estos discursos se han ido modificando a través de "cortes discursivos" con el advenimiento de la gran recesión, de acuerdo con la literatura existente. [...]
This paper addresses the discourses that develop part of the Spanish middle classes about consumption before the economic crisis of 2008 and its evolution once the crisis has started. It is proposed to analyze the senses built on consumption, as well as to calibrate the extent to which these discourses have been modified through of "discursive cuts" with the advent of the great recession, according to the existing literature. [...]

2021 - 10.22325/fes/res.2022.82
Revista española de sociología, Vol. 31 Núm. 1 (2021)  
2.
20 p, 174.0 KB Consumismo para indignados / Soto Ramírez, Juan (Universidad Autónoma Metropolitana-Iztapalapa (Mèxic))
En este artículo discuto sobre la forma en cómo han cambiado las prácticas consumistas y, en consecuencia, la publicidad. La publicidad contemporánea tiene el objetivo de que los consumidores desarrollen fidelidad a la marca a través de las emociones y la creación de conexiones. [...]
This paper presents the ways consumerist practices have changed and as consequence publicity. The contemporary publicity aims consumers to develop brand loyalty through emotions and by creating connections. [...]

2022 - 10.5565/rev/athenea.2993
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 22 Núm. 1 (2022) , p. e2993 (Ensayos)  
3.
20 p, 183.4 KB Crítica a los consumos actuales de conciencia : saberes en el corazón del neoliberalismo / Hernandez Zapata, Edwin Alexander (Universidad Cooperativa de Colombia) ; Gómez Ángel, José Manuel (Universidad de Antioquia)
El discurso neoliberal supone una dictadura del síntoma, que roba de cierto modo el síntoma singular del sujeto. Dicha ideología es productora de una serie de sintomatologías y malestares psicosociales para cuyo tratamiento han emergido de manera proliferante una serie de terapéuticas cuya fundamentación reposa en el corazón mismo de la ideología. [...]
The neoliberal discourse supposes a dictatorship of the symptom, which steals in a certain way the singularity of the subject. This ideology is the producer of a series of symptoms and psychosocial malaise for whose treatment a series of therapies whose foundation rests in the very heart of the ideology have proliferated. [...]

2021 - 10.5565/rev/athenea.2888
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 21 Núm. 2 (2021) , p. 2888 (Ensayos)  
4.
20 p, 353.6 KB Solidarity Purchasing Groups as social innovators : an analysis of alternative food networks in Italy / Arcidiacono, Davide (Università degli Studi di Catania. Department of Sociology) ; Maestripieri, Lara (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
The marketisation of food and the rise of mass retailers have created an unbalanced supply chain where, above all, small producers and customers are weaker. In contrast to this scenario, in the last twenty years agriculture and food markets have become an increasingly relevant space for the experimentation of innovative social practice in order to fix this anomaly and try to rebalance the distribution of value in the whole supply chain. [...]
La mercantilización del sector de la comida y la creciente importancia de los minoristas de masas han creado una cadena de suministro desequilibrada donde, sobre todo, los pequeños productores y los consumidores son más débiles. [...]

2019 - 10.22325/fes/res.2019.26
Revista española de sociología, Vol. 28 Núm. 3, suppl 1 (2019) , p. 15  
5.
6 p, 82.4 KB Uma proposta de Educação Ambiental crítica na Educação Infantil / De Oliveira Couto, Adriana Regina (Universidade Estadual de Campinas (Brasil)) ; Viveiro, Alessandra Aparecida (Universidade Estadual de Campinas (Brasil))
Considerando a importância da inserção da Educação Ambiental na Educação Formal, desde os primeiros anos, desenvolveu-se um trabalho que teve como objetivo elaborar, desenvolver e avaliar um processo formativo de Educação Ambiental crítica com uma turma da Educação Infantil. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 3195-3200  
6.
22 p, 860.6 KB Lingua e potere in Pier Paolo Pasolini / Virga, Francesco (Palermo)
L'analisi delle diverse forme del linguaggio umano e dei suoi poteri, la questione dei rap­porti tra lingua e dialetti, con i suoi nessi stretti con la politica e la società, rappresentano una delle preoccupazioni centrali e insieme una costante dell'opera pasoliniana. [...]
Analysing different forms of human language and its powers, the issue of language-dialect connections, strictly intertwined with politics and society, represent one of the author's main concerns and, at the same time, a constant feature of Pasolini's work. [...]

2011 - 10.5565/rev/qdi.304
Quaderns d'Italià, Núm. 16 ( 2011) , p. 175-196  
7.
19 p, 122.9 KB Contra Product Red. Una revisió crítica del màrqueting amb causa / Alfonso Escuder, Pilar
El dia 26 de gener de 2006, en el Fòrum Mundial de Davos, Paul Bono Hewson i Bobby Shriver -president de DATA (Debt, Aids, Trade, Africa)- anunciaren al món la creació de Product Red, una marca de marques constituïda per un grup de multinacionals, inicialment AMEX, The Gap, Emporio Armani i Converse, que s'havien atorgat llicència per fabricar i vendre productes Red amb el compromís de lliurar un percentatge dels seus beneficis al Fons Global per a la lluita contra la sida a l'Àfrica. [...]
On 26th January 2006 at de Davos summit of world leaders, Paul Bono Hewson and Bobby Shriver -chairman of DATA (Debt, Aids, Trade, Africa)- made the announcement of the creation of Product Red. This brand of brands is made up of a group of multinational corporations such as AMEX, The Gap, Emporio Armani and Converse, which make and sell Red products with the commitment to donate a percentage of their profits to the Global Fund to fight aids in Africa. [...]

2008
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 37 (2008) p. 49-67  
8.
14 p, 464.1 KB Geografia, turisme i màrqueting : Una barreja impossible o una barreja necessària? / Mundet i Cerdan, Lluis (Universitat de Girona. Secció de Geografia)
El postmodernisme ha situat l'economia en una posició central dins de la nostra societat, la racionalitat del mercat ho envaeix tot. Els llocs, seguint aquesta tendència, s'han equiparat a la resta de productes i, per tant, es compren i es venen com a tals, els individus s'identifiquen més aviat com a consumidors que com a ciutadans, i el consumisme apareix com una activitat central dins de la nostra societat. [...]
El postmodernismo ha situado la economía en una posición central dentro de nuestra sociedad, la racionalidad del mercado lo invade todo. Los lugares, siguiendo esta tendencia, se han equiparado al resto de productos y, por tanto, se compran y se venden como tales, los individuos se identifican antes como consumidores que como ciudadanos, apareciendo el consumismo como una actividad central dentro de nuestra sociedad. [...]
Le postmodernisme, a entraîné le positionnement de l'économie au beau milieu de notre société, la rationalité du marché a tout envahi. D'où il suit que les endroits, se sont alignés aux restants produits, de sorte qu'ils sont achetés et vendus comme tels. [...]
The economy has acquired a central position within our society in postmodernism. Market rationality invades everywhere. As a result, places have been commoditized in such a way that they are bought and sold like any other commodity. [...]

1996
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 29 (1996) p. 71-86  

Research literature 2 records found  
1.
35 p, 582.9 KB La construcció social de la maternitat / Coll Barboza, Lidia ; Borràs Català, Vicent, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Resum L'objecte d'estudi d'aquesta investigació s'ha realitzat al voltant de l'anàlisi de la taxa de natalitat en el context actual. Ens enfrontem a una crisi de natalitat; un context en el qual cada vegada hi ha menys criatures i són molt desitjades. [...]
Resumen El objeto de estudio de esta investigación se ha realizado en torno al análisis de la tasa de natalidad en el contexto actual. Nos enfrentamos a una crisis de la tasa de natalidad; un contexto en el que cada vez hay menos criaturas y son muy deseadas. [...]
Abstract The object of study of this research has been carried out around the analysis of the birth rate in the current context. So we are facing a birth rate crisis; a context in which there are fewer and fewer creatures and they are much desired. [...]

2021
Grau en Sociologia [819]
3 documents
2.
47 p, 518.4 KB Deconstructing the American Façade in Nabokov's Lolita : a Tale of Decadence within a Memoir / Muñoz Varela, Albert ; Monnickendam, Andrew, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Humbert deconstructs post-War American façade in Lolita by means of turning three of its main characters into caricatures that illustrate American decadence. The first one, Annabel Leigh, tries to give visibility to the dependence some Americans have on psychotherapy. [...]
En Humbert desconstrueix la faceta Nord-americana a Lolita emprant tres dels seus protagonistes com a caricatures que mostren la decadència americana. El primer, Annabel Leigh, intenta donar visibilitat a la dependència al psicoanàlisis que tenen alguns americans. [...]
Humbert deconstruye la faceta Norteamericana en Lolita transformando tres de sus protagonistas en caricaturas que ilustran la decadencia americana. El primero, Annabel Leigh, intenta dar visibilidad a la dependencia a la psicoterapia de algunos americanos. [...]

2018
Grau en Estudis Anglesos [801]  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.