1.
|
22 p, 940.0 KB |
Consumo, crisis y clases medias : cambios y continuidades en los discursos sobre el consumo de la clase media española ante la Gran Recesión de 2008
/
Barbeta Viñas, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El objetivo del trabajo es abordar los discursos que desarrollan las clases medias españolas en torno al consumo antes de la crisis económica de 2008 y su evolución una vez iniciada la crisis. Se propone analizar los sentidos construidos sobre el consumo, así como calibrar en qué medida estos discursos se han ido modificando a través de "cortes discursivos" con el advenimiento de la gran recesión, de acuerdo con la literatura existente. [...] This paper addresses the discourses that develop part of the Spanish middle classes about consumption before the economic crisis of 2008 and its evolution once the crisis has started. It is proposed to analyze the senses built on consumption, as well as to calibrate the extent to which these discourses have been modified through of "discursive cuts" with the advent of the great recession, according to the existing literature. [...]
2021 - 10.22325/fes/res.2022.82
Revista española de sociología, Vol. 31 Núm. 1 (2021)
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
20 p, 353.6 KB |
Solidarity Purchasing Groups as social innovators : an analysis of alternative food networks in Italy
/
Arcidiacono, Davide (Università degli Studi di Catania. Department of Sociology) ;
Maestripieri, Lara (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
The marketisation of food and the rise of mass retailers have created an unbalanced supply chain where, above all, small producers and customers are weaker. In contrast to this scenario, in the last twenty years agriculture and food markets have become an increasingly relevant space for the experimentation of innovative social practice in order to fix this anomaly and try to rebalance the distribution of value in the whole supply chain. [...] La mercantilización del sector de la comida y la creciente importancia de los minoristas de masas han creado una cadena de suministro desequilibrada donde, sobre todo, los pequeños productores y los consumidores son más débiles. [...]
2019 - 10.22325/fes/res.2019.26
Revista española de sociología, Vol. 28 Núm. 3, suppl 1 (2019) , p. 15
|
|
5.
|
|
6.
|
22 p, 860.6 KB |
Lingua e potere in Pier Paolo Pasolini
/
Virga, Francesco (Palermo)
L'analisi delle diverse forme del linguaggio umano e dei suoi poteri, la questione dei rapporti tra lingua e dialetti, con i suoi nessi stretti con la politica e la società, rappresentano una delle preoccupazioni centrali e insieme una costante dell'opera pasoliniana. [...] Analysing different forms of human language and its powers, the issue of language-dialect connections, strictly intertwined with politics and society, represent one of the author's main concerns and, at the same time, a constant feature of Pasolini's work. [...]
2011 - 10.5565/rev/qdi.304
Quaderns d'Italià, Núm. 16 ( 2011) , p. 175-196
|
|
7.
|
19 p, 122.9 KB |
Contra Product Red. Una revisió crítica del màrqueting amb causa
/
Alfonso Escuder, Pilar
El dia 26 de gener de 2006, en el Fòrum Mundial de Davos, Paul Bono Hewson i Bobby Shriver -president de DATA (Debt, Aids, Trade, Africa)- anunciaren al món la creació de Product Red, una marca de marques constituïda per un grup de multinacionals, inicialment AMEX, The Gap, Emporio Armani i Converse, que s'havien atorgat llicència per fabricar i vendre productes Red amb el compromís de lliurar un percentatge dels seus beneficis al Fons Global per a la lluita contra la sida a l'Àfrica. [...] On 26th January 2006 at de Davos summit of world leaders, Paul Bono Hewson and Bobby Shriver -chairman of DATA (Debt, Aids, Trade, Africa)- made the announcement of the creation of Product Red. This brand of brands is made up of a group of multinational corporations such as AMEX, The Gap, Emporio Armani and Converse, which make and sell Red products with the commitment to donate a percentage of their profits to the Global Fund to fight aids in Africa. [...]
2008
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 37 (2008) p. 49-67
|
|
8.
|
14 p, 464.1 KB |
Geografia, turisme i màrqueting : Una barreja impossible o una barreja necessària?
/
Mundet i Cerdan, Lluis (Universitat de Girona. Secció de Geografia)
El postmodernisme ha situat l'economia en una posició central dins de la nostra societat, la racionalitat del mercat ho envaeix tot. Els llocs, seguint aquesta tendència, s'han equiparat a la resta de productes i, per tant, es compren i es venen com a tals, els individus s'identifiquen més aviat com a consumidors que com a ciutadans, i el consumisme apareix com una activitat central dins de la nostra societat. [...] El postmodernismo ha situado la economía en una posición central dentro de nuestra sociedad, la racionalidad del mercado lo invade todo. Los lugares, siguiendo esta tendencia, se han equiparado al resto de productos y, por tanto, se compran y se venden como tales, los individuos se identifican antes como consumidores que como ciudadanos, apareciendo el consumismo como una actividad central dentro de nuestra sociedad. [...] Le postmodernisme, a entraîné le positionnement de l'économie au beau milieu de notre société, la rationalité du marché a tout envahi. D'où il suit que les endroits, se sont alignés aux restants produits, de sorte qu'ils sont achetés et vendus comme tels. [...] The economy has acquired a central position within our society in postmodernism. Market rationality invades everywhere. As a result, places have been commoditized in such a way that they are bought and sold like any other commodity. [...]
1996
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 29 (1996) p. 71-86
|
|