1.
|
20 p, 931.9 KB |
"I have learned a lot of things about other neighborhoods" : secondary students as Linguistic Landscapes ethnographers
/
Kruszynska, Klaudia Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Linguistic Landscape (LL) has been recognized as a valuable tool by foreign language teachers that allows them to incorporate the "outside" world into the classroom (Kruszynska & Dolly, 2023). In this study, secondary school students, as ethnographers, investigated LL in their neighborhoods. [...] El paisatge lingüístic (PL) és considerat com una eina valuosa pels docents de llengües estrangeres, permetent-los integrar el món "extern" a l'aula (Kruszynska i Dolly, 2023). En aquest estudi, els estudiants de secundària van investigar el PL als seus barris. [...] El paisaje lingüístico (PL) destaca como una herramienta valiosa por los profesores de lenguas extranjeras, permitiéndoles incorporar el mundo "externo" al aula (Kruszynska y Dolly, 2023). En esta investigación, estudiantes de secundaria, actuando como etnógrafos, investigaron el PL en sus barrios. [...] Le paysage linguistique (PL) se distingue comme un instrument précieux pour les enseignants de langues étrangères, leur permettant d'intégrer le monde "externe" en classe (Kruszynska et Dooly, 2023). [...]
2024 - 10.5565/rev/jtl3.1265
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1265 (Articles)
|
|
2.
|
3 p, 114.2 KB |
En Jordi i el grup LIEC, una convicció compartida
/
Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En aquest article expliquem la convicció compartida d'en Jordi i del grup LIEC: no hi ha ciència sense llenguatge i aprendre ciència és aprendre a parlar, escriure i llegir ciència. Exposem com en Jordi era un participant actiu del grup de recerca LIEC, i quina ha estat la seva tasca divulgadora i recercadora en relació al paper que juga el llenguatge i el pensament crític en l'aprenentatge de les ciències. In this article we explain the shared stance of Jordi and the LIEC group: there is no science without language and learning science is learning to speak, write and read science. We expose how Jordi was an active participant in the LIEC research group, and which was his contribution in relation to the role that language and critical thinking play in science education, both as a researcher and as a disseminator.
2024 - 10.5565/rev/ciencies.202447
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 7-9 (Articles)
|
|
3.
|
10 p, 312.0 KB |
La Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General (UAB) : 50 anys de servei públic i de suport a l'ensenyament i la recerca (1972-2022)
/
Civil i Serra, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General) ;
Rial Pan, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General) ;
Santos Prados, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General)
La Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), nascuda fa 50 anys i estretament vinculada a la Facultat de Ciències de la Comunicació (UAB) -degana dels estudis de comunicació a Catalunya-, ha evolucionat com a actor actiu per als estudiants, docents, investigadors, periodistes i la societat en general, al compàs de la digitalització. [...] La Biblioteca de Comunicación y Hemeroteca General de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), nacida hace 50 años y estrechamente vinculada a la Facultad de Ciencias de la Comunicación (UAB) -decana de los estudios de comunicación en Cataluña-, ha evolucionado como actor activo para los estudiantes, docentes, investigadores, periodistas y la sociedad en general, al compás de la digitalización. [...] The Communication Library and General Newspaper Archivesat the Autonomous University of Barcelona (UAB), founded 50years ago and closely tied to the Faculty of CommunicationStudies (UAB) -the longest-standing communication studiesprogramme in Catalonia- has evolved to become a key actorfor students, teachers, researchers and journalists, and for societyin general, keeping apace with digitalisation. [...]
2023 - 10.34810/qcac49id420785
Quaderns del CAC, Núm. 49 (2023) , p. 27-36
3 documents
|
|
4.
|
36 p, 157.7 KB |
¿Más participación igual a mejor democracia? Acerca de la crítica a la democracia participativa
/
Ramírez Nárdiz, Alfredo (Universidad Libre)
En el presente, y en países como España, la crítica a la democracia representativa tal y como ésta se concibe actualmente parece ir más allá de la recurrente reflexión sobre la crisis de la representación para alcanzar niveles de enmienda a la totalidad en los que se aboga no ya por reformar aspectos concretos del modelo representativo, sino por replantear el modelo en su conjunto. [...] Nowadays, and in countries as Spain, the critic to the representative democracy as it is conceived in the present seems to go beyond the usual thought about the representation crisis to reach amendment to the whole levels where it is not any more asked to reform specific aspects of the representative model, but to rethink the whole model. [...]
2015 - 10.5944/rdp.94.2015.15741b
Revista de derecho político, Núm. 94 (2015) , p. 183-218
|
|
5.
|
7 p, 162.6 KB |
En memòria de Laurence Viennot : Què vam aprendre d'ella en didàctica de la física?
/
López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Laurence Viennot ha estat una investigora francesa pionera en la didàctica de la física, que ha tingut una gran influència al camp de la recerca en ensenyament de la física al nostre país. Arrel de la trista noticia de la seva mort el passat estiu, hem volgut fer un petit resum de les seves principals contribucions al camp de l'ensenyament i l'aprenentatge de la fisica. [...] Laurence Viennot was a pioneering french researcher in physics education, who had a great influence in the reserach on teaching and learning physics in our country. Since the sad news of her passing away last summer, we wanted to make a short summary of her main contributions to the field of physics' education. [...] Laurence Viennot ha sido una investigadora francesa pionera en didáctica de la física, que ha tenido una gran influencia en el campo de la investigación de la enseñanza de la física en nuestro país. [...]
2023 - 10.5565/rev/ciencies.479
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 45 (2023) , p. 86-92 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)
|
|
6.
|
18 p, 2.7 MB |
La scrittura d'arte in Leonardo Sciascia : un caleidoscopio critico
/
Cipolla, Giuseppe (Accademia di Belle Arti di Napoli)
La scrittura d'arte di Leonardo Sciascia si inserisce in maniera singolare nell'ampio filone letterario della critica artistica del Novecento, con una discendenza da un lato, alla tradizione italiana (Longhi e altri) e, dall'altro, alla écriture d'artiste francese e anglosassone ottocentesca. [...] L'escriptura artística de Leonardo Sciascia encaixa de manera singular en l'àmplia veta literària de la crítica d'art del segle XX, amb una descendència d'una banda de la tradició italiana (Longhi i altres) i, de l'altra, de l'écriture d'artiste XIX. [...] The art writing of Leonardo Sciascia fits in a singular way in the broad literary vein of artistic criticism of the twentieth century, with a descent to the Italian tradition (Longhi and others) and to the écriture d'artiste nineteenth-century French and Anglo-Saxon. [...] La escritura sobre el arte de Leonardo Sciascia encaja de manera singular en la amplia vena literaria de la crítica de arte del siglo XX, descendiendo por un lado de la tradición italiana (Longhi y otros) y, por otro, de la écriture d'artiste del siglo XIX. [...]
2022 - 10.5565/rev/qdi.548
Quaderns d'Italià, Vol. 27 (2022) , p. 93-110 (Dossier 1)
|
|
7.
|
17 p, 147.9 KB |
Nietzsche y las teorías «queer» : sobre la crítica como filosofía del futuro
/
Quejido Alonso, Oscar (Universidad Complutense de Madrid)
Este artículo recoge de manera esquemática las principales conexiones e influencias entre el pensamiento de Friedrich Nietzsche, por una parte, y las posiciones sostenidas por las teorías queer, por otra. [...] Aquest article recull de manera esquemàtica les principals connexions i influències entre el pensament de Friedrich Nietzsche, d'una banda, i les posicions sostingudes per les teories queer, de l'altra. [...] This text schematically sets out the main connections and influences between the thought of Friedrich Nietzsche, on the one hand, and the positions held by queer theories, on the other. Taking into account that the Nietzschean influence on these theories is rarely made explicit, and that to a large extent Nietzsche's philosophy comes to them via poststructuralist thinkers, the text tries to find common points, taking as a starting point the critical character of both proposals. [...]
2022 - 10.5565/rev/enrahonar.1413
Enrahonar, Vol. 68 (2022) , p. 181-197 (Articles)
|
|
8.
|
17 p, 743.0 KB |
Young people confronting the challenge of reading and interpreting a digital world
/
Castellví Mata, Jordi (Universidad Internacional de La Rioja) ;
Tosar Bacarizo, Breogán (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Santisteban Fernández, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona)
Critical citizenship education must consider the global and digital context in which we live. Digital media and global processes have a decisive influence on people's daily lives. However, digital literacy programs rarely go beyond teaching technological skills. [...] L'educació per una ciutadania crítica ha de considerar el context global i digital en què vivim. Els mitjans digitals y els processos globals repercuteixen decisivament en la vida diària de la ciutadania. [...] La educación para una ciudadanía crítica debe considerar el contexto global y digital en el que vivimos. Los medios digitales y los procesos globales repercuten decisivamente en la vida diaria de la ciudadanía. [...] L'éducation critique à la citoyenneté doit tenir compte du contexte mondial et numérique dans lequel nous vivons. Les médias numériques et les processus mondiaux ont une influence décisive sur la vie quotidienne des gens. [...]
2021 - 10.5565/rev/jtl3.905
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 2 (2021) , p. e905 (Articles)
|
|
9.
|
|
10.
|
|