Resultats globals: 5 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 5 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
39 p, 547.2 KB Les conferències arqueològiques de Pelegrí Casades (3) : Prehistòria universal (1905) / Vidal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona)
Amb aquest article continuem la publicació del llarg cicle de conferències arqueològiques que Pelegrí Casades i Gramatxes va pronunciar al Centre Excursionista de Catalunya a partir de 1905. En aquesta ocasió presentem el manuscrit de la conferència que va dictar el 4 de novembre de 1905 sobre prehistòria universal.
With this article we continue the publication of the long series of archaeological lectures that Pelegrí Casades i Gramatxes gave at the Centre Excursionista de Catalunya from 1905. On this occasion we present the manuscript of the lecture he gave on November 4th, 1905 on prehistory.

2023
Historiae, Núm. 20 (2023) , p. 71-109 (Articles)  
2.
12 p, 595.3 KB El cuerpo y la imagen en la enseñanza de la Filosofía Medieval / Martínez Larrañaga, Libertad
Este trabajo describe una experiencia de enseñanza desarrollada como ayudante en la cátedra de Filosofía Medieval de la Facultad de Humanidades; UNMDP, durante la que se expuso acerca de los conceptos de "cuerpo" e "imagen conforme y disconforme" de siguiendo el análisis iconológico del filósofo contemporáneo J. [...]
This paper describes a teaching experience developed as a teaching assistant of Medieval Philosophy at the College of Humanities; UNMDP, where the concepts of body and conforming and disconforming image were presented according to the theories of contemporary philosopher J. [...]

2019
Mirabilia, Núm. 28 (jan-jun 2019) , p. 331-342 (Special issue)  
3.
21 p, 2.5 MB La traducción como dispositivo "creacionista" en la poética de Vicente Huidobro : el poema-pintado 'Moulin' y sus versiones / de Asprer Hernandez de Lorenzo, Nuria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
La escritura entre lenguas (francés y castellano) y los múltiples pasajes intersemióticos que caracterizan la trayectoria poética de Vicente Huidobro, comportan la emergencia de novedosas configuraciones del espacio textual. [...]
Writing between languages (French and Spanish) and the many intersemiotic moves that characterize Vicente Huidobro's poetic career, involve the emergence of novel configurations of textual space. We will focus on the several versions of the poem Moulin (1921): the "painted poem" in its caligrammatic format, the same in monochrome ink and the version in linear verse. [...]

2011
Anales de Literatura Chilena, Año 12, Núm. 16 (Diciembre 2011) , p. 95-115  
4.
7 p, 454.0 KB La teoría de la evolución y la censura en TVE : entre el fijismo, el finalismo ¿y el neodarwinismo? / Acosta Rizo, Carlos Alberto (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Història de la Ciència)
Review of a debate about censure suffered by Evolution Theory in Televisión Española at 1971.
2008
Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica, Vol. 1, Núm. 1 (2008) , p. 271-277  
5.
12 p, 119.5 KB Trans-forme-sens : jeu du bilinguisme et de l'iconicité dans l'écriture «créationniste» de V. Huidobro / de Asprer Hernandez de Lorenzo, Nuria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
L'iconicité et le bilinguisme caractéristiques de l'écriture de V. Huidobro constituent un phénomène transtextuel fort révélateur sur le plan de la représentation. En partant de l'ancienne écriture pictographique chinoise et de la dislocation moderne de l'espace textuel ou pictural (Mallarmé, Apollinaire, le cubisme), onétablit un parcours évolutif dans l'esthétique de Huidobro: l'iconicité la plus directe (calligrammes géométriques et autres), à l'iconicité diffuse des poèmes non-visuels, déplacée au niveau phonique mais dont la trace visuelle reste repérable sous forme d'allusions ou renvois à des poèmes plus iconiques. [...]
Iconicity and bilingualism in V. Huidobro's writing constitute a very significant transtextual phenomenon as far as representation is concerned. With ancient chinese pictographical script and the modern dislocation of textual or pictorial space (Mallarmé, Apollinaire, cubism) as our points of reference, we sketch a path of aesthetic evolution in Huidobro: from direct iconicity (geometrical and other calligrams), to the fuzzy iconicity of non-visual poems -displaced to the phonetic level, its visual origin remains identified by allusions or references to more iconic poems. [...]

2000
Quaderns : revista de traducció, N. 5 (2000) , p. 135-146  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.