Resultats globals: 1 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 1 registres trobats
Articles 1 registres trobats  
1.
21 p, 1011.3 KB The discriminative capacity of CBCL/1½-5 -DSM5 scales to identify disruptive and internalizing disorders in preschool children / Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Trepat, Esther (Fundació Institut de Psicologia (Barcelona)) ; Doménech Massons, José M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
This paper studies the discriminative capacity of CBCL/1½-5 (Manual for the ASEBA Preschool-Age Forms & Profiles, University of Vermont, Research Center for Children, Youth, & Families, Burlington, 2000) DSM5 scales attention deficit and hyperactivity disorder (ADHD), oppositional defiant disorder (ODD), anxiety and depressive problems for detecting the presence of DSM5 (DSM5 diagnostic and statistical manual of mental disorders, APA, Arlington, 2013) disorders, ADHD, ODD, Anxiety and Mood disorders, assessed through diagnostic interview, in children aged 3-5. [...]
2016 - 10.1007/s00787-015-0694-4
European child & adolescent psychiatry, Vol. 25, núm. 1 (2016) , p. 17-23  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.