Resultats globals: 5 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 5 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
12 p, 5.1 MB Development and validation of a sample entropy-based method to identify complex patient-ventilator interactions during mechanical ventilation / Sarlabous, Leonardo (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Aquino Esperanza, Jose (Universitat de Barcelona. Facultat de Medicina i Ciències de la Salut) ; Magrans, Rudys (BetterCare (Sabadell)) ; de Haro, Candelaria (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; López-Aguilar, Josefina (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Subirà, Carles (Universitat Internacional de Catalunya) ; Batlle Solà, Montserrat (Universitat Internacional de Catalunya) ; Rué, Montserrat (Universitat de Lleida) ; Gomà, Gemma (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Ochagavía Calvo, Ana (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Fernández, Rafael (Universitat Internacional de Catalunya) ; Blanch, Lluís (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Univesitat Autònoma de Barcelona
Patient-ventilator asynchronies can be detected by close monitoring of ventilator screens by clinicians or through automated algorithms. However, detecting complex patient-ventilator interactions (CP-VI), consisting of changes in the respiratory rate and/or clusters of asynchronies, is a challenge. [...]
2020 - 10.1038/s41598-020-70814-4
Scientific reports, Vol. 10 (august 2020)  
2.
10 p, 1.4 MB Metal utilization in genome-reduced bacteria : Do human mycoplasmas rely on iron? / Peralvarez-Marin, Alex (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Baranowski, Eric (Université de Toulouse. Interactions Hôtes-Agents Pathogènes) ; Bierge, Paula (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Biotecnologia i de Biomedicina "Vicent Villar Palasí") ; Quijada Pich, Oscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Lebrette, Hugo (Stockholm University. Department of Biochemistry and Biophysics) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències
Mycoplasmas are parasitic bacteria with streamlined genomes and complex nutritional requirements. Although iron is vital for almost all organisms, its utilization by mycoplasmas is controversial. Despite its minimalist nature, mycoplasmas can survive and persist within the host, where iron availability is rigorously restricted through nutritional immunity. [...]
2021 - 10.1016/j.csbj.2021.10.022
Computational and Structural Biotechnology Journal, Vol. 19 (2021) , p. 5752-5761  
3.
16 p, 814.5 KB On the acceptance of the null That by bilingual Catalan/Spanish L2 learners of english / Llinàs i Grau, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Bel, Aurora (Universitat Pompeu Fabra)
The research presented in this article aims at providing new data on L2 learner knowledge and recognition of the null that in complement clauses. The speech of English native speakers reveals a kind of variation which implies that where that may be present or absent in clauses selected by many common verbs such as say or think there is no preference for one of the two options. [...]
2019 - 10.3390/languages4020030
Languages, Vol. 4 (2019) , p. 1-16  
4.
14 p, 1.1 MB A Novel Semi-Supervised Methodology for Extracting Tumor Type-Specific MRS Sources in Human Brain Data / Ortega-Martorell, Sandra (Liverpool John Moores University. Department of Mathematics and Statistics) ; Ruiz, Héctor (Liverpool John Moores University. Department of Mathematics and Statistics) ; Vellido, Alfredo (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics) ; Olier, Iván (University of Manchester. Institute of Population Health) ; Romero, Enrique (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics) ; Julià Sapé, Ma. Margarita (Centro de Investigación Biomédica en Red de Bioingeniería, Biomateriales y Nanomedicina) ; Martín, José D. (Universitat de València. Departament d'Enginyeria Electrònica) ; Jarman, Ian H. (Liverpool John Moores University. Department of Mathematics and Statistics) ; Arús i Caraltó, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Lisboa, Paulo J. G. (Liverpool John Moores University. Department of Mathematics and Statistics) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Biotecnologia i de Biomedicina "Vicent Villar Palasí"
Background: the clinical investigation of human brain tumors often starts with a non-invasive imaging study, providing information about the tumor extent and location, but little insight into the biochemistry of the analyzed tissue. [...]
2013 - 10.1371/journal.pone.0083773
PloS one, Vol. 8 Issue 12 (December 2013) , p. e83773  
5.
16 p, 213.0 KB Nuevas tecnologías y aprendizaje significativo de las ciencias / Romero Ariza, Marta (Universidad de Jaén. Departamento de Didáctica de las Ciencias) ; Quesada, A. (Universidad de Jaén. Departamento de Didáctica de las Ciencias)
Este trabajo pretende fomentar la reflexión sobre el potencial de la tecnología educativa para promover el aprendizaje significativo de las ciencias. Con este propósito se recurre a la literatura especializada, para mostrar algunos resultados de investigación sobre la aplicación de las TIC a la enseñanza de las ciencias (herramientas de adquisición de datos, programas de modelización, simulaciones, laboratorios virtuales…). [...]
This paper intends to promote reflection on ICT use to facilitate meaningful science learning. In order to achieve this goal, key research works on technology implementation (data acquisition devices, modeling tools, simulations, virtual laboratories…) are selected from the specialized literature. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.433
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32, Núm. 1 (2014) , p. 101-115  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.