Resultats globals: 3 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
15 p, 487.5 KB Changes of teaching goals in native language teaching for pupils with visual impairments in the Czech lands / Eliaskova, Klara (Charles University in Prague)
Over the course of two centuries (since 1807), the Czech lands have seen fundamental changes in the paradigm of special L1 didactics for pupils with vision impairments (hereinafter the VI). The individual didactic transformations often found theoretical backgrounds in special education approaches simultaneously designed across Europe (especially in Austria, England, former Yugoslavia, Italy, Hungary, Russia, etc. [...]
En el transcurs de dos segles (des del 1807), el territori txec ha vist canvis fonamentals en el paradigma de didàctiques especials de L1 per a alumnes amb deficiència visual (d'ara endavant DV). Les transformacions didàctiques individuals sovint han trobat antecedents en enfocaments d'educació especial dissenyats simultàniament arreu d'Europa (especialment a Àustria, Anglaterra, ex-Iugoslàvia, Itàlia, Hongria, Rússia, etc. [...]
En el transcurso de dos siglos (desde 1807), el territorio checo ha visto cambios fundamentales en el paradigma de didácticas especiales de L1 para alumnos con deficiencia visual (en adelante DV). Las transformaciones didácticas individuales a menudo han encontrado antecedentes en enfoques de educación especial simultáneamente diseñados por toda Europa (especialmente en Austria, Inglaterra, ex Yugoslavia, Italia, Hungría, Rusia, etc. [...]
Depuis deux siècles (depuis 1807), les pays tchèques connaissent les changements fondamentaux dans le paradigme de la didactique de L1 pour les élèves avec une déficience visuelle (DV). Les transformations didactiques individuelles trouvent souvent la base théorique dans des approches de l'éducation spéciale échafaudées simultanément à travers l'Europe (spécialement en Autriche, Angleterre, ex-Yougoslavie, Italie, Hongrie, Russie etc. [...]

2022 - 10.5565/rev/jtl3.1159
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 4 (2022) , p. e1159 (Articles)  
2.
5 p, 93.9 KB Concepção do professor de ciências na construção de uma sociedade inclusiva / Bianchi dos Santos, C. (Prefeitura da Cidade do Rio de Janeiro. 5ª Coordenadoria Regional de Educação) ; Barbosa da, M. (Universidade do Estado do Rio de Janeiro)
A atual inclusão de alunos com necessidades educativas específicas (NEE) é fruto do amadurecimento de nossa sociedade em relação ao respeito às diferenças e limitações dos seres humanos. A deficiência visual (DV), especificamente, constitui um grande desafio ao professor não especializado. [...]
2009
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 133-137  
3.
12 p, 107.9 KB Concepciones alternativas sobre reposo y movimiento, modelos históricos y deficiencia visual / Camargo, Éder Pires de (Universidad Estatal Paulista. Facultad de Ciencia) ; Scalvi, Luís Vicente de Andrade (Universidad Estatal Paulista. Facultad de Ciencia) ; Braga, Tânia Moron Saes (Universidad Estatal Paulista. Departamento de Educación Especial)
El enfoque actual sobre las concepciones alternativas de los estudiantes muestra, entre otros aspectos, la superación del paradigma tradicional de la enseñanza, que despreciaba tales concepciones clasificándolas como erróneas. [...]
The traditional education paradigm, which pratically ignores alternative pupil ideas and concepts, has been overcome by the great attention given to those ideas and concepts by researchers. In the last 35 years, the observation of the pupil alternative ideas and concepts about Physics theory has become a very important topic of discussion among constructivist educators who want to improve their work. [...]

2007 - 10.5565/rev/ensciencias.3769
Enseñanza de las ciencias, V. 25 n. 2 (2007) p. 171-182  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.