Resultats globals: 12 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 5 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 6 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
24 p, 285.6 KB Imaginando futuros distintos : los efectos de la desigualdad sobre las transiciones hacia la educación secundaria posobligatoria en la ciudad de Barcelona / Jacovkis Halperin, Judith (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Montes Ruiz, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Manzano Moliner, Martí (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las transiciones a la educación secundaria posobligatoria son un momento clave en la trayectoria educativa de los jóvenes. Las decisiones que los llevan a seguir unos u otros estudios son producto de una agencia delimitada por condicionantes estructurales (Furlong, 2009). [...]
Les transicions a l'educació secundària postobligatòria són un moment clau en la trajectòria educativa dels joves. Les decisions que els porten a seguir uns estudis o uns altres són producte d'una agència delimitada per condicionants estructurals (Furlong, 2009). [...]
Transitions to post-compulsory secondary education are a crucial moment in the educational trajectory of young people. The decisions that lead them to pursue different educational alternatives are the product of an agency delimited by structural constraints (Furlong, 2009). [...]

2020 - 10.5565/rev/papers.2773
Papers : revista de sociologia, Vol. 105 Núm. 2 (2020) , p. 279-302  
2.
26 p, 444.4 KB Fracaso escolar, crisis económica y desigualdad de oportunidades educativas : España y Argentina / Martínez García, José Saturnino (Universidad de La Laguna) ; Molina Derteano, Pablo (Universidad de Buenos Aires. Instituto de Investigaciones Gino Germani)
El objetivo del presente trabajo es analizar el efecto de las crisis económicas en la desigualdad de oportunidades educativas comparando el logro educativo de familias españolas y argentinas. El indicador elegido es el fracaso escolar administrativo, definido como no obtener el título mínimo requerido en el sistema educativo. [...]
The objective of this paper is to analyse the effect of economic crises on the inequality of educational opportunities through a comparison of the performances of Spanish and Argentine families. The chosen indicator is administrative school failure, defined as not achieving the minimum qualification required in the education system. [...]
L'objectiu d'aquest treball és analitzar l'efecte de les crisis econòmiques en la desigualtat d'oportunitats educatives comparant l'èxit educatiu de famílies espanyoles i argentines. L'indicador escollit és el fracàs escolar administratiu, definit com la no obtenció del títol mínim requerit en el sistema educatiu. [...]

2019 - 10.5565/rev/papers.2574
Papers : revista de sociologia, Vol. 104 Núm. 2 (2019) , p. 279-303 (Artículos)  
3.
1 p, 211.6 KB A propòsit del PISA / Moreno Colom, Sara, 1978- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
2013
Ara, Núm. 1100 (10 desembre 2013) , p. 28  
4.
1 p, 379.2 KB L'escola dels millors? / Moreno Colom, Sara, 1978- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
2011
Ara, Núm. 336 (1 de novembre de 2011) , p. 20  
5.
12 p, 119.4 KB Segregació social i marc institucional dels centres : una anàlisi internacional de les desigualtats educatives / Ferrer-Esteban, Gerard ; Alegre, Miquel Àngel, 1975-
L'objectiu del present article és l'anàlisi comparativa, en l'àmbit internacional, dels efectes dels factors de procés i de composició escolar en les desigualtats de resultats entre els estudiants. [...]
El objetivo de este artículo es el análisis comparativo, en el ámbito internacional, de los efectos de los factores de proceso y de composición escolar en las desigualdades de resultados entre estudiantes. [...]
L'objectif du présent article est l'analyse comparative, à niveau international, des effets des facteurs de processus et de composition scolaire dans les inégalités de résultats entre les étudiants. [...]
This article presents a comparative analysis performed at international level of the effects of school process and composition on the inequalities in student academic achievement. We use multilevel regression models to identify the factors which contribute to explain the variability of student academic achievement, and which, therefore, provide hints for establishing the causes of inequality situations in education systems. [...]

2009
Temps d'educació, Núm. 36 (2009) , p. 201-212  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
14 p, 135.7 KB Polítiques reductores de les desigualtats educatives : la tensió entre les actuacions focalitzades i les actuacions universalistes / Benito Pérez, Ricard (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Gonzàlez Balletbò, Isaac, 1944- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
En aquest text s'analitzen algunes de les principals potencialitats i limitacions de les actuacions focalitzades i de les actuacions universalistes en l'àmbit de l'educació. Sovint, les polítiques orientades a la reducció de les desigualtats educatives tendeixen a situar-se prioritàriament en el terreny de les actuacions focalitzades per abordar aquelles realitats escolars que presenten uns dèficits més extrems. [...]
This chapter aims to analyse some of the main potentials and limits of focussed and universal interventions within the education field. Policies aimed at reducing educational inequalities often tend to be basically situated in the area of focussed actions, affecting just those school realities facing the most extreme deficits. [...]

Barcelona : Generalitat de Catalunya, Institut Català d'Assistència i Serveis Socials, 2010 (Inclusió social ; 2)
Polítiques d'inclusió social: recull dels continguts del Seminari permanent de formació i treball en xarxa, anys 2007 i 2008, realitzat en el marc del Programa per al desenvolupament de plans locals d'inclusió social del Departament d'Acció Social i Ciutadania, 2010, p. 131-144  

Documents de recerca 6 registres trobats  
1.
4 p, 661.8 KB La fecunditat segons la diferència educativa i laboral entre cònjuges : tant se val? / Bueno, Xiana (Centre d'Estudis Demogràfics) ; Garcia Roman, Joan (Centre d'Estudis Demogràfics)
La posició de les dones en la societat ha canviat i, amb ella, la composició de les parelles. En la majoria de societats desenvolupades ha augmentat la participació laboral femenina i el nivell educatiu de les dones superant, aquest darrer, a l'observat entre la població masculina. [...]
La posición de las mujeres en la sociedad ha cambiado, y con ella la composición de las parejas. En la mayoría de sociedades desarrolladas ha aumentado la participación laboral femenina y el nivel educativo de las mujeres, superando, este último, al observado entre la población masculina. [...]
The position of women in society has changed and, with that, the composition of couples. In most societies of the developed world, women's presence in the workforce has increased, and they now have a better level of education, which is higher than that observed for the male population. [...]

Bellaterra Centre d'Estudis Demogràfics 2020 (Perspectives demogràfiques ; 021)
3 documents
2.
21 p, 384.0 KB La identitat docent en un context de segregació escolar / Rocabayera Montesinos, Àlex ; Tarabini-Castellani, Aina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Aquest treball és una investigació qualitativa basada en un estudi de cas d'una escola d'Educació Primària de màxima complexitat situada a Ciutat Meridiana, un barri de Barcelona. L'objectiu és analitzar com condiciona les mestres el fet de treballar en un context de segregació escolar a l'hora de configurar la seva identitat docent i, alhora, quines conseqüències té la contrucció de la identitat docent per a d'establir unes determinades pràctiques educatives al centre.
Este trabajo es una investigación cualitativa basada en un estudio de caso de una escuela de Educación Primaria de máxima complejidad situada en Ciutat Meridiana, un barrio de Barcelona. El objetivo es analizar cómo condiciona a las maestras el hecho de trabajar en un contexto de segregación escolar a la hora de configurar su identidad docente y, a su vez, qué consecuencias tiene la construcción de la identidad docente para establecer unas determinadas prácticas educativas en el centro.
This work is a qualitative investigation based on a case study of a an unserved Primary School located in Ciutat Meridiana, a neighborhood in Barcelona. The aim of the work is to analyze how teachers' professional identity are conditioned by working in a context of school segregation and, in turn, which consequences has the construction of the professional identity to set educational practices.

2020
Grau en Sociologia [819]
3 documents
3.
48 p, 2.0 MB Trajectòries desiguals d'accés a la universitat: un estudi qualitatiu de les decisions dels i les joves / Llos Casadellà, Berta ; Castejón, Alba, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Les desigualtats educatives són un motiu de preocupació en el camp de la investigació educativa, atesa la importància del seu estudi per al foment de la prosperitat social en general, i per a la cerca de qualitat del sistema educatiu en particular. [...]
En el campo de la investigación educativa, las desigualdades son una preocupación, por la importancia de su estudio en relación al fomento de la prosperidad social general, y por la investigación de la calidad educativa en particular. [...]
Educational inequalities are a matter of concern in the field of educational research, since the study of this topic can help to the promotion of social prosperity in general, and for the quality of the educational system in particular. [...]

2019
Grau en Pedagogia [825]  
4.
28 p, 558.4 KB Oportunitats educatives i la visió ampliada del dret a l'educació. Estudi comparatiu entre Ciutat Vella i Sarrià-Sant Gervasi / Jover i Pujol, Andrea ; Bonal, Xavier, dir. ; López-Roldán, Pedro, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
El dret a l'educació, element bàsic i indispensable de l'Estat de Benestar, cal entendre'l des d'una visió ampliada que permeti estudiar, d'una banda, si aquest dret està realment garantit dins del marc escolar i, de l'altra, la presència d'elements que van més enllà de l'escolarització i els quals influeixen en les oportunitats educatives del conjunt de l'alumnat. [...]
2018  
5.
47 p, 1.4 MB La influència de la classe social i la composició dels centres en les oportunitats educatives de l'alumnat / Gómez Bedmar, Carla ; Tarabini-Castellani, Aina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La distribució desigual de l'alumnat en clau social i la composició social dels centres són variables que els darrers anys han estat investigades com a factors determinants en el rendiment acadèmic. [...]
2017
Grau en Educació Primària [896]  
6.
474 p, 4.9 MB Estratègies d'accés a la universitat i origen social. L'adaptació de l'estudiant al seu perfil socioeconòmic i al context institucional com a font de diferenciació educativa / Torrents Vilà, Dani ; Planas Coll, Jordi, dir. ; Troiano i Gomà, Helena, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia
La universitat catalana ha experimentat canvis importants durant les darreres dècades, ja sigui a nivell del nombre i el tipus d'alumnat universitari, com a nivell de la normativa que en regula el seu accés i oferta. [...]
The Catalan university has undergone major changes in recent decades, both in terms of the number and type of university students and the regulation of access and degrees. The context of democratization and massification of university system highlights the need for analysis of horizontal differences, as a source of differentiation and segmentation of education within the university level. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.