Resultats globals: 12 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 5 registres trobats
Documents de recerca, 7 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
10 p, 1.1 MB Shared bikes vs. private e-scooters : understanding patterns of use and demand in a policy-constrained micromobility environment / Roig Costa, Oriol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Miralles-Guasch, Carme 1961- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Marquet Sardà, Oriol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals
Urban mobility has undergone a transformation with the advent of micromobility vehicles, leading to a multitude of studies investigating the factors that drive early adoption and the sustainability and equity implications. [...]
2024 - 10.1016/j.tranpol.2023.11.010
Transport Policy, Vol. 146 (February 2024) , p. 116-125  
2.
14 p, 5.7 MB La mobilitat quotidiana a les Terres de Ponent / Bellet, Carme (Universitat de Lleida. Departament de Geografia i Sociologia) ; Llop, Josep M. (Universitat de Lleida. Departament de Geografia i Sociologia)
L'anàlisi de la mobilitat a les Terres de Ponent ha anat a càrrec de Carme Bellet i Josep M. Llop, que també es fan ressò de la preeminència del transport privat com a conseqüència de la poca oferta de transport públic i destaquen el pes notable de la mobilitat no motoritzada, fins i tot en itineraris a la feina o al lloc d'estudi, amb més utilització de la bicicleta que a la resta de Catalunya.
2008
Papers : Regió Metropolitana de Barcelona : Territori, estratègies, planejament, N. 48 (2008) p. 86-99
3 documents
3.
17 p, 1.2 MB La mobilitat quotidiana a les Comarques Gironines / Gutiérrez, Obdúlia (Universitat de Girona. Departament de Geografia)
La mobilitat a les Comarques Gironines és l'objecte d'estudi de l'article d'Obdúlia Gutiérrez, que destaca el paper determinant de la insuficiència del transport públic en la caracterització del model de desplaçaments quotidians en un territori on la distribució de les persones i de les activitats econòmiques és cada dia més dispersa.
2008
Papers : Regió Metropolitana de Barcelona : Territori, estratègies, planejament, N. 48 (2008) p. 28-44
3 documents
4.
19 p, 756.5 KB La mobilitat de les persones a la regió metropolitana de Barcelona / López Redondo, Joan
L'augment del nombre i la llargària dels desplaçaments que realitza diàriament la població metropolitana i la progressiva tendència a basar-se en mitjans de transport privat tenen importants repercussions, bàsicament negatives, sobre el territori i el conjunt de la societat. [...]
El aumento del número y la longitud de los desplazamientos que realiza diariamente la población metropolitana y la progresiva tendencia a basarse en medios de transporte privado tienen importantes repercusiones, fundamentalmente negativas, sobre el territorio y el conjunto de la sociedad. [...]
The increase in the number and lenght of the journeys that the metropolitan population carries out every day, and the progressive trend to base these journeys on the individual transport has important implications, basically negative ones, on the territory and the whole society. [...]
L'accroissement du nombre et la longueur des déplacements réalisés chaque jour par la population métropolitaine et la progressive tendance à utiliser le transport privé ont d'importantes répercussions, plutot négatives, sur le territoire et l'ensemble de la société. [...]

2003
Papers : Regió Metropolitana de Barcelona : Territori, estratègies, planejament, N. 38 (2003) p. 9-27  
5.
8 p, 468.6 KB La necesidad de un cambio metodológico en la enseñanza del equilibrio químico : limitaciones del principio de Le Chatelier / Quílez Pardo, Juan (IB José Ballester (València)) ; Solaz-Portolés, Joan Josep (IB Lliria (València)) ; Castelló Hernández, Manuel (IB Aldaia (València)) ; Sanjosé López, Vicent (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
This paper studies the didactic approach used in teaching Le Chatelier's Principle, showing that its usual formulation is ambiguous, and reports the way Chemistry textbooks use this principle in some specific cases with no mention of its limitations. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4506
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 281-288  

Documents de recerca 7 registres trobats  
1.
10 p, 6.3 MB Ciclologística a Manresa : què afecta i com afecta la DUM / Sixto Perramon, Joan ; Coll Pujol, Francesc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest treball de final de grau consisteix en l'anàlisi actual dels carrers i el transport de Manresa, amb una visió centrada en el transport de mercaderies internes de la ciutat i com afecta de diferents maneres al municipi i habitants. [...]
This final degree work consists of the current analysis of the streets and transport of Manresa, with a focus on the transport of internal goods in the city and how it affects the city and its inhabitants in different ways. [...]

2023
Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]  
2.
10 p, 257.9 KB Conflictes, desplaçament i COVID-19 / Urrutia Arestizábal, Pamela (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau
En l'última dècada els desplaçaments forçats de població a causa de conflictes armats, persecució i múltiples formes de violència s'han incrementat de manera exponencial. La crisi de la COVID-19 i les restriccions de moviment imposades per contenir l'expansió de la malaltia van impactar en aquesta realitat, creant una situació sense precedents i incidint especialment en els moviments transfronterers. [...]
En la última década los desplazamientos forzados de población a causa de conflictos armados, persecución y múltiples formas de violencia se han incrementado de manera exponencial. La crisis de la COVID-19 y las restricciones de movimiento impuestas para contener la expansión de la enfermedad impactaron en esta realidad, creando una situación sin precedentes e incidiendo especialmente en los movimientos transfronterizos. [...]

2021 (Apunts ECP de Conflictes i Pau ; 13)
4 documents
3.
38 p, 2.4 MB Seguretat urbana amb perspectiva de gènere : localització i identificació d'espais insegurs per a les dones a la ciutat de Mataró / Esteve Fernández, Natàlia ; Castelló Bueno, Marc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El projecte consisteix en la realització d'un estudi sobre la seguretat urbana amb perspectiva de gènere, centrant-nos en el col·lectiu femení, en la ciutat de Mataró. Primer de tot es defineixen els conceptes més importants que serveixen com a context per entendre el conjunt de l'estudi. [...]
The project consists of carrying out a study on urban safety from a gender perspective, focusing on women in the city of Mataró. First of all, the most important concepts that serve as a context for understanding the study as a whole will be defined. [...]

2021
Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]  
4.
24 p, 790.2 KB Anàlisi de la relació entre disseny urbà i zones d'alta accidentalitat ciclista a Barcelona / Melé Francisco, Arnau ; Miralles-Guasch, Carme, 1961-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Vich, Guillem, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Crear un entorn segur per la bicicleta és la millor manera d'incentivar el seu ús. Aquest treball analitza factors explicatius com el volum de trànsit, l'entorn físic, la infraestructura ciclista i la velocitat permesa amb el nombre d'accidents de bicicleta a la ciutat de Barcelona l'any 2018, amb l'objectiu d'identificar quines de les variables influeixen més en l'accidentalitat ciclista. [...]
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, juliol 2020
Màster Universitari en Estudis Territorials i de la Població [1125]  
5.
118 p, 33.1 MB La Via Verda Collserola-Sant Llorenç. Una oportunitat per a la mobilitat sostenible / Garcia Silvestre, Adrià ; Cebollada Frontera, Àngel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
La contaminació atmosfèrica provocada principalment pels vehicles motoritzats, afecta cada cop més a la salut de la població i el medi ambient. Per això és urgent començar a actuar per canviar el model de mobilitat actual per un model més sostenible. [...]
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2019-2020
Màster Universitari en Estudis Territorials i de la Població [1125]  
6.
60 p, 684.2 KB Los Sistemas de bicicletas públicas urbanas / Bea Alonso, Miguel ; Pasqual i Rocabert, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
El objetivo es analizar algunas de las características, ventajas y problemas de los sistemas de bicicletas públicas urbanas. Se presta especial atención a los modelos de 3ª generación y concretamente al caso del Bicing de Barcelona, poniendo de manifiesto dos costes relevantes que no están recogidos en el contrato de concesión: el coste de oportunidad del suelo o espacio ocupado y las externalidades asociadas a los vehículos de redistribución y mantenimiento. [...]
2009  
7.
21 p, 275.5 KB Car ownership and access to jobs in Spain / Matas i Prat, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Raymond Bara, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Roig Sabaté, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
This study analyses the impact that job accessibility in public transport has on car ownership. An ordered probit explaining the number of cars per household is estimated as a function of head of household characteristics, household characteristics and job accessibility. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2008 (XREAP ; 2008-03)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.