1.
|
23 p, 687.4 KB |
The Early Warning System from the viewpoint of the National Parliaments Representatives in Brussels : "not redundant, but unimportant"
/
Ares Castro-Conde, Cristina (Universidade de Santiago de Compostela) ;
Patiño de Artaza, Helena (Universidade de Santiago de Compostela)
Under Protocol No. 2 on the Application of the Principles of Subsidiarity and Proportionality, national Parliaments have been granted participation in EU law-making through the Early Warning System (EWS). [...] En virtut del Protocol núm. 2 sobre l'aplicació dels principis de subsidiarietat i proporcionalitat, s'ha concedit als parlaments nacionals la participació en l'elaboració de lleis de la UE, a través del sistema d'alerta primerenca (SAT; o el mecanisme de subsidiarietat). [...] En virtud del Protocolo n. º 2 sobre la aplicación de los principios de subsidiariedad y proporcionalidad, se ha concedido a los parlamentos nacionales la participación en la elaboración de leyes de la UE a través del Sistema de Alerta Temprana (SAT; o el mecanismo de subsidiariedad). [...]
2023 - 10.5565/rev/quadernsiee.52
Quaderns IEE, Vol. 2 Núm. 2 (2023) , p. 3-25 (Estudis)
|
|
2.
|
12 p, 350.0 KB |
Quan la controvèrsia entra a l'aula : factors per a la (des)polarització de grups
/
Barbeito Thonon, Cecile (Universitat Autònoma de Barcelona)
Tot i que des de l'àmbit educatiu se sol considerar que l'abordatge de temes controvertits promou la comprensió de l'altre i consegüentment despolaritza els grups, experiments clàssics de psicologia social conclouen, al contrari, que abordar aquests temes genera més polarització, fins i tot quan els grups expressen una pluralitat d'opinions. [...] Although in the educational arena it is usually accepted that addressing controversial issues leads to a better understanding of the Other and consequently depolarizes groups, classic experiments in social psychology conclude, conversely, that such topics generate greater polarization, even when these groups express a variety of opinions. [...]
2022 - 10.2436/20.3007.01.181
Revista Catalana de Pedagogia, Vol. 22 Núm. 2 (2022) , p. 71-82
|
|
3.
|
16 p, 424.3 KB |
Conocer "con" la naturaleza. Reflexiones (pandémicas) para una posible pedagogía más allá de lo humano
/
Rosa, Carlo (Universidad Nacional Autónoma de México)
La actual crisis sanitaria nos muestra que la domesticación a gran escala de los hábitats naturales, provocando el empobrecimiento de la biodiversidad del planeta, facilita la propagación de virus, como el SARS-CoV-2. [...] L'actual crisi sanitària ens mostra que la domesticació a gran escala dels hàbitats naturals, provocant l'empobriment de la biodiversitat del planeta, facilita la propagació de virus, com el SARS-CoV-2. [...] The current health crisis shows us that the large-scale domestication of natural habitats, causing the impoverishment of the planet's biodiversity, facilitates the spread of viruses, such as SARS-CoV-2. [...]
2022 - 10.5565/rev/mitologias.827
Mitologías hoy, Vol. 25 (2022) , p. 91-106 (Dossier)
|
|
4.
|
23 p, 859.2 KB |
Interculturalidad y TIC en los posgrados de educación en el Ecuador
/
Tubay, Fanny (Universidad de Cuenca, Ecuador)
La investigación ha destacado la necesidad de abordar la compleja realidad de las sociedades culturalmente diversas, y la importancia que para ello tiene entrelazar multiplicidad de saberes y necesidades de enseñanza-aprendizaje. [...] La recerca ha destacat la necessitat d'abordar la complexa realitat de les societats culturalment diverses, i la importància que per a això té entrellaçar diversitat de sabers i necessitats d'ensenyament-aprenentatge. [...] The research has highlighted the need to address the complex reality of culturally diverse societies, and importance of intertwining the multiplicity of knowledge and teaching-learning needs for this. [...] La recherche a mis en évidence la nécessité d'aborder la réalité complexe des sociétés culturellement diverses, et l'importance d'entrelacer la diversité des connaissances et les besoins d'enseignement-apprentissage pour cela. [...]
2021 - 10.5565/rev/jtl3.937
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 3 (2021) , p. e937 (Articles)
|
|
5.
|
5 p, 695.3 KB |
The Teaching and Learning of Science in Secondary Education
/
Simon Auerbach, Jill (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
This Q&A article discusses the didactics of teaching contemporary secondary-school science from the vantage point of a CLIL teacher, providing brief examples of relevant classroom and assessment tasks, teaching and learning strategies, scientific genres and recommended readings. [...] Aquest article en format de pregunta-resposta descriu les estratègies contemporànies de la didàctica de les ciències en l'escola secundària des de la perspectiva d'una professora AICLE. Inclou exemples breus de tasques rellevants a l'aula i en l'avaluació, estratègies d'ensenyament-aprenentatge, gèneres científics i lectures recomanades. [...] Este artículo en formato de pregunta-respuesta describe las estrategias contemporáneas de la didáctica de las ciencias en educación secundaria desde la perspectiva de una profesora AICLE. Incluye ejemplos breves de tareas relevantes en el aula y en la evaluación, estrategias de enseñanza-aprendizaje, géneros científicos y lecturas recomendadas. [...]
2019 - 10.5565/rev/clil.17
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 2 Núm. 2 (2019) , p. 67-71 (The A-B-C of Content Learning in CLIL Settings)
|
|
6.
|
4 p, 321.3 KB |
Editar o no editar : aquesta és la qüestió
/
Martínez Sánchez, Emma (Babraham Institute (Regne Unit))
El descobriment de l'aplicació de CRISPR / Cas9 a cèl·lules eucariotes ha estat un dels majors avanços en biotecnologia dels últims anys, entre d'altres motius, pels múltiples avantatges que presenta (en comparació amb altres tècniques d'edició genètica) així com les diverses possibles aplicacions i àrees d'investigació que genera. [...] The discovery of the application of CRISPR / Cas9 in eukaryotic cells has been one of the greatest advances in biotechnology in recent years, among other reasons, due to the multiple advantages it presents (compared with other genetic editing techniques), as well as due to the various possible applications and areas of research it generates. [...]
2019 - 10.5565/rev/ciencies.407
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 37 (2019) , p. 30-33 (Ciència oberta al món)
|
|
7.
|
|
8.
|
17 p, 163.7 KB |
L'educació del segle XXI davant el diàleg interreligiós
/
Freixa-Niella, Montserrat (Universitat de Barcelona) ;
Rubio Hurtado, María José (Universitat de Barcelona) ;
Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Vilà Baños, Ruth (Universitat de Barcelona)
L'objectiu de la recerca presentada va ser detectar les necessitats manifestades per part d'experts acadèmics, de personal de l'administració i de tècnics d'entitats que treballen actualment el diàleg interreligiós a Catalunya. [...] El objetivo de la investigación presentada fue la detección de las necesidades manifestadas por parte de personas expertas académicas, de personal de la administración y de personal técnico de entidades que trabajan actualmente el diálogo interreligioso en Cataluña. [...] The objective of the research was to identify the needs of academic experts, administrative personnel and the technical staff of entities currently working on interreligious dialogue in Catalonia. A qualitative methodology was used and data were collected through interviews. [...]
2019 - 10.5565/rev/educar.973
Educar, Vol. 55 Núm. 1 (2019) , p. 101-117 (Monográfico)
|
|
9.
|
|
10.
|
15 p, 217.3 KB |
Diálogos entre sombras y huesos : una lectura contrastiva entre el Diálogo entre Atahualpa y Fernando VII en los Campos Elíseos (1809), de Bernardo de Monteagudo y Monteagudo. Anatomía de una revolución (2016), de Marcos Rosenzvaig
/
Campuzano, Betina Sandra (Universidad Nacional de Salta (Argentina))
Si Bernardo de Monteagudo es un letrado de la emancipación que, desde Chuquisaca en 1809, escribe una lectura teatralizada entre dos personajes ahistóricos, el dramaturgo tucumano Marcos Rosenzvaig en 2016 escribe otro diálogo ficcional entre los restos de Monteagudo y el médico forense casi un siglo después de su asesinato en Lima. [...] Si Bernardo de Monteagudo és un lletrat de l'emancipació que, des de Chuquisaca el 1809, escriu una lectura teatralitzada entre dos personatges històrics, el dramaturg de Tucumán Marcos Rosenzvaig el 2016 escriu un altre diàleg ficcional entre les restes de Monteagudo i el metge forense gairebé un segle després del seu assassinat a Lima. [...] In 1809, Bernardo de Monteagudo, an intellectual of the emancipation, wrote, in Charcas, a fictional dialogue between two historical leaders. In 2016, in the same way, an intellectual from Tucuman, Marcos Rosenzvaig, wrote another fictional dialogue but, this time, between the Monteagudo's mortal remains and the forensic physician, almost a century after Monteagudo's murder in Lima. [...]
2018 - 10.5565/rev/mitologias.497
Mitologías hoy, Vol. 17 (2018) , p. 277-291 (Miscelánea)
|
|