Resultats globals: 393 registres trobats en 0.05 segons.
Materials de curs, 2 registres trobats
Llibres i col·leccions, 10 registres trobats
Documents de recerca, 24 registres trobats
Publicacions periòdiques, 1 registres trobats
Articles, 297 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 59 registres trobats
Materials de curs 2 registres trobats  
1.
23 p, 599.7 KB Dos modelos de iniciación deportiva en la Escuela / Galera, Antonio D. (Universitat Autònoma de Barcelona)
Características diferenciales de dos modelos didácticos de iniciación deportiva en edades escolares.
Bellaterra 2015 (Recursos docents)  
2.
15 p, 4.3 MB Les assemblees a l'hort de l'escola / Fitó, Anna (Escola Gerbert d'Orlha (Sant Cugat del Vallès)) ; Rekondo Iparragirre, Miren (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Grup de Treball Educació per la Sostenibilitat al Llarg de la Vida
Unitat didàctica emmarcada en el programa Agenda 21 Escolar de Sant Cugat del Vallès impulsat per l'Ajuntament i que agrupa al conjunt d'escoles públiques del municipi. El treball conjunt s'articula a través del grup de treball d'Educació per la sostenibilitat al llarg de la vida (ESLV) on hi participen també altres actors. [...]
2012 (Monografies d'Educació per a la sostenibilitat a Sant Cugat del Vallès ; 14)  

Llibres i col·leccions 10 registres trobats  
1.
27 p, 157.9 KB Teaching voice-over translation: a practical approach / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Traducció i Interpretació)
In the following pages I propose to describe the curricular design of a course on voice-over offered by the Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) within their MA in Audiovisual Translation (MTAV). [...]
Amsterdam Benjamins 2008
The didactics of audiovisual translation, 2008, p. 115-127  
2.
10 p, 50.3 KB Reglament Departament Didàctica Expressió Musical, Plàstica i Corporal / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament Didàctica Expressió Musical, Plàstica i Corporal
2006  
3.
10 p, 106.4 KB Reglament del Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2004  
4.
10 p, 90.7 KB Reglament del Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2013  
5.
336 p, 17.2 MB Memòria : desplegament de l'agenda 21 escolar. 2011-2012 / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat ; Sant Cugat del Vallès (Catalunya). Ajuntament ; Servei Educatiu de Zona Vallès Occidental IV ; Grup de Treball Educació per la Sostenibilitat al Llarg de la Vida
El present volum recull les activitats realitzades en el marc del Programa Agenda 21 Escolar de Sant Cugat del Vallès durant el curs 2011-2012. Aquest programa es duu a terme amb la col·laboració de la Universitat Autònoma de Barcelona a través d'un conveni subscrit per ambdues institucions: la UAB i l'Ajuntament de Sant Cugat.
2012 (Monografies d'Educació per a la sostenibilitat a Sant Cugat del Vallès ; 13)  
6.
12 p, 313.0 KB La evaluación de redes que promueven la educación para el desarrollo sostenible: el caso de la evaluación interna de la Red Europea Support / Sabio Collado, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este trabajo nos planteemos desarrollar una estrategia de evaluación que promueva la mejora del funcionamiento de la red Comenius SUPPORT, dentro de un paradigma socio-crítico. Este paradigma tiene en cuenta los valores comunes de la educación para el desarrollo sostenible (EDS) compartidos por los participantes, sus visiones de la “calidad”, las actividades concretas y los productos obtenidos. [...]
Madrid : Organismo Autónomo de Parques Nacionales, 2009 (Naturaleza y parques nacionales. Serie educación ambiental) (Doctorado Interuniversitario en Educación Ambiental)
Educación ambiental : investigando sobre la práctica, 2009, p. 157-168  
7.
17 p, 755.2 KB Diagnosis de las actividades de educación ambiental del plan de dinamización educativa del ayuntamiento de Sant Cugat del Vallès: hacia una educación para la sostenibilidad / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La Década de las Naciones Unidas de la Educación para el Desarrollo Sostenible ha lanzado unos retos a nivel educativo, que hasta ahora no se habían planteado de una forma tan firme. Este contexto internacional ha generado unas demandas sobre la educación ambiental local en los ayuntamientos en relación con los centros educativos. [...]
Madrid : Organismo Autónomo de Parques Nacionales, 2009 (Naturaleza y parques nacionales. Serie educación ambiental) (Doctorado Interuniversitario en Educación Ambiental)
Educación ambiental : investigando sobre la práctica, 2009, p. 78-94  
8.
74 p, 9.4 MB Memòria de Sant Cugat : passat, present i futur de la nostra agricultura. Unitat didàctica, 3er curs d'Educació Secundària Obligatòria / Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bachs, Montserrat ; Bosch, Dolors ; Molina, Raquel ; IES Joaquima Pla i Farreras (Sant Cugat del Vallès) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Grup de Treball Educació per la Sostenibilitat al Llarg de la Vida ; Sant Cugat del Vallès (Catalunya). Ajuntament
Unitat didàctica per a 3er curs de la ESO sobre el passat, present i futur de l'agricultura al municipi Sant cugat del Vallès.
2010 (Monografies d'Educació per a la sostenibilitat a Sant Cugat del Vallès ; 4)  
9.
871 p, 7.4 MB Un panorama de la TAD : An overview of ATD / Bosch, Marianna ; Gascón, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Centre de Recerca Matemàtica
Centre de Recerca Matemàtica 2011 (CRM documents ; 10)  
10.
14 p, 89.6 KB La didàctica en un entorn virtual interuniversitari: experimentació d'ECTS basada en TIC / Tejada Fernández, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Jurado de los Santos, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
En el context actual de desenvolupament tecnològic i de construcció de l'espai europeu d'educació superior emergeixen les necessitats d'adaptació a les noves exigències de treball didàctic d'estratègies propiciades pel mateix sistema de crèdits (ECTS). [...]
IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 149-162
3 documents

Documents de recerca 24 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
Anàlisi de metodologies per a l'ensenyament del llatí a Catalunya / Valldepérez Mauri, Olga ; Puigvert Planagumà, Gemma, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El present treball fa una anàlisi de diferents metodologies del llatí a partir d’un recull de dades de diferents centres de Batxillerat de Catalunya i del grau de clàssiques de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2017
Graduat o Graduada en Estudis d'Anglès i de Clàssiques [838]
   
2.
36 p, 613.0 KB El subjuntivo como concordancia modal. Nueva propuesta gramatical y bases teóricas para su aplicación didáctica / Fernández Serrano, Irene ; Gallego, Ángel J., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola; Rodríguez, Yolanda) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Partimos de la idea de que el modo subjuntivo en español es un epifenómeno y exploramos aquí una de sus manifestaciones. Estudiamos la teoría de que la flexión verbal subjuntiva en oraciones subordinadas sustantivas en español se trata en realidad de un modal tácito. [...]
La nostra premissa és que el mode subjuntiu en espanyol és un epifenomen i explorem aquí una de les seves manifestacions. Estudiem la teoria de que la flexió verbal subjuntiva en oracions subordinades substantives en espanyol es tracta en realitat d'un modal tàcit. [...]

2016
Graduat o Graduada en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]  
3.
71 p, 4.0 MB La enseñanza de la expresión oral en la clase de ELE / García Segura, Laura ; Ríos Mestre, Antonio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
El presente trabajo tiene como objetivos analizar diversos manuales para comprobar si siguen la pauta del Marco Común Europeo, averiguar cuáles son los problemas principales de los alumnos a la hora de expresarse en español y dar solución a estos problemas. [...]
Aquest treball té com a objectiu analitzar diversos manuals per a comprovar si segueixen la pauta del Marco Común Europeo, esbrinar quins son els problemes principals dels alumnes a la hora d'expressar-se en espanyol i donar solució a aquests problemes. [...]
The purpose of this assignment is to investigate and analyze different manuals to see if they follow the patterns of the Common European Framework of Reference for Languages and figure out what the main problems of students are when talking in Spanish and find a solution. [...]

2016
Traducció i Interpretació [1202]  
4.
70 p, 1.1 MB Estudi de les concepcions dels estudiants de secundària sobre l’atenuació del so i les propietats acústiques dels materials / Hernández Rodríguez, María Isabel ; Pintó, R. (Roser), dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta recerca pretén conèixer com entenen els estudiants l’atenuació del so i les propietats dels materials utilitzats per atenuar el so per tal d’aportar noves percepcions sobre com ensenyar millor aquests conceptes. [...]
2008  
5.
49 p, 1.4 MB Panoràmica dels materials infantils per aprendre xinès a Espanya / Serra Nicolás, Alba ; Rovira-Esteva, Sara, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Aquest Treball de Fi de Grau s'ha elaborat amb l'objectiu d'aconseguir un llistat bibliogràfic dels materials infantils per aprendre xinès que hi ha disponibles a Espanya. Els recursos analitzats s'han organitzat per edats: materials per a nens d'entre tres i cinc anys, per a nens a partir de sis anys i per a nens a partir de vuit anys. [...]
Este Trabajo de fin de Grado se ha elaborado con el fin de conseguir una lista bibliográfica de los materiales infantiles para aprender chino disponibles en España. Los recursos analizados se han organizado por edades: materiales para niños de entre tres y cinco años, para niños de a partir de seis años y para niños de a partir de ocho años. [...]
This End of Degree Project has been made in order to get a list of children's material to learn Chinese available in Spain. The analyzed resources have been organized by ages: those for children between three and five years, those for children from six years, and those for children from eight years. [...]

2015
Traducció i Interpretació [1202]  
6.
770 p, 4.2 MB El mediador escolar de lectura literaria. Un estudio del espacio de encuentro entre prácticas didácticas, sistemas de creencias y trayectorias personales de lectura / Munita Jordán, Felipe ; Colomer, Teresa, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials
El presente estudio se sitúa en el campo científico de la didáctica de la literatura, interesándose especialmente por la figura del mediador escolar de lectura literaria. En ese marco, el principal objetivo ha sido indagar en las posibles relaciones existentes entre las trayectorias personales de lectura del docente, sus creencias acerca de la literatura y la educación literaria, y las prácticas didácticas que el sujeto moviliza en este ámbito. [...]
This research study, situated in the field of teaching of literature, pays attention to the figure of the literary reading mediator in school settings. Within this frame, its main objective has been to enquire possible relations between personal reading trajectories of teachers, their beliefs about literature and literary education, and their actual practices. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
7.
50 p, 1.4 MB Catálogo crítico de diccionarios didácticos actuales, con especial atención al tratamiento de la homonimia y la polisemia / Planells Medina, Samanta ; Garriga Escribano, Cecilio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El diccionario ha sido considerado una herramienta didáctica que afianza los pasos del alumno en el proceso de aprendizaje y en las sucesivas etapas de formación. Para alcanzar tal objetivo el lexicógrafo debe tomar una serie de decisiones que se adecuen a sus necesidades y conocimientos. [...]
El diccionari ha estat considerat un instrument didàctic que aferma els passos de l’alumne en el procés d’aprenentatge i en les successives etapes de formació. Per tal d’aconseguir aquest objectiu, el lexicògraf ha de prendre una sèrie de decisions que s’adaptin a les seves necessitats i coneixements. [...]

2015
Graduat o Graduada en Llengua i Literatura Espanyoles [808]  
8.
136 p, 2.2 MB Educació per a la sostenibilitat en menjadors escolars ecològics / Vidal Yago, Aitana (Universitat Autónoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet Blanch, Mariona, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Treball de recerca elaborat en el marc del Màster de recerca en didàctica de les matemàtiques i de les ciències experimentals. Se situa en el context dels Menjadors Escolars Ecològics Sostenibles (MEES). [...]
2010  
9.
53 p, 447.2 KB La presa de decisions per consens a l'hort de l'escola primària en el context de la sequera a Catalunya, memòria de recerca / Rekondo Iparragirre, Miren (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Espinet Blanch, Mariona, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Treball de recerca en el marc del Màster Oficial d'iniciació a la recerca en didàctica de les matemàtiques i de les ciències. El context de la recerca és un hort en l'àmbit de l'educació per la sostenibilitat en una escola pública d'infantil i primària, en la recerca però se centrarà en l'etapa de primària i concretament en el cicle mitjà i superior. [...]
2008  
10.
597 p, 4.6 MB Enfoques culturales de la didáctica de traducción español-chino en China / Yang, Song ; Minkang, Zhou, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació
Hoy en día, el papel imprescindible que desempeña la traducción está presente tanto en todos los sectores de la vida cotidiana, como en los contactos interculturales e intercambios internacionales en todos los ámbitos. [...]
Today, the essential role of translation is present in all sectors of daily life, as in intercultural contacts and exchanges in all areas. The translation has finally become a topic of interest not only to students but also teachers and researchers, and to translate supposed communicate and facilitate communication. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Documents de recerca : 24 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Publicacions periòdiques 1 registres trobats  
1.
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica
Ciències
DESCRIPCIÓ. La revista vol ajudar el professorat en la seva tasca educativa: facilitant l'intercanvi d'experiències i activitats pràctiques, ajudant-lo a mantenir-se al dia en continguts científics i didàctics, i informant-lo de les iniciatives de la pròpia comunitat professional.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM) , 2005-.
32 documents

Articles 297 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
18 p, 427.7 KB La enseñanza de contenidos científicos a través de un modelo "Flipped" : propuesta de instrucción para estudiantes del Grado de Educación Primaria / González-Gómez, David (Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y las Matemáticas) ; Jeong, Jin Su (Universidad Politécnica de Madrid. Escuela Técnica Superior de Ingeniería y Diseño) ; Cañada-Cañada, Florentina (Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y las Matemáticas) ; Gallego Picó, Alejandrina (Universidad Nacional de Educación a Distancia. Departamento de Ciencias Analíticas)
La metodología de instrucción invertida o "flipped-classroom" constituye un modo de aprendizaje en el cual se invierte el formato tradicional de una clase. En esta metodología, las clases magistrales se imparten «fuera del aula», así el tiempo que el estudiante permanece en el aula se emplea para realizar actividades de aprendizaje más centradas en el alumno, tales como resolución de problemas / casos prácticos, discusiones y trabajo colaborativo. [...]
La metodologia d'instrucció invertida o «flipped-classroom» constitueix una manera d'aprenentatge en el qual s'inverteix el format tradicional d'una classe. En aquesta metodologia, les classes magistrals s'imparteixen «fora de l'aula», així el temps que l'estudiant roman a l'aula s'empra per realitzar activitats d'aprenentatge més centrades en l'alumne, tals com a resolució de problemes / casos pràctics, discussions i treball col·laboratiu. [...]
The inverted instruction methodology, also known as «flipped classroom» is a learning method in which the traditional classroom setting is inverted. With this methodology, lectures are provided outside of the classroom, and therefore the in-class time is used to complete students-centered learning activities such as solving problems/case studies, discussions and collaborative activities. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2233
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 2 (2017) , p. 71-87 (Investigaciones Didácticas)  
2.
2 p, 75.1 KB Los revisores, actores fundamentales en el proceso editorial / Enseñanza de las Ciencias, Revista (Rosa Borrero Bolaño)
2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2394
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 2 (2017) , p. 5-6 (Editorial)  
3.
6 p, 168.6 KB Análisis del uso del VLE Moodle por parte del alumnado universitario del grado de educación primaria de la UB de la asignatura de Aprendizaje y Enseñanza de las Ciencias Naturales / Vila Merino, Bàrbara ; Caminal de Mingo, Albert ; García Wehrle, Paloma ; Puigcerver Olivan, Manel
En el presente estudio se analiza el uso del aula virtual Moodle por parte del alumnado de la asignatura presencial « Aprendizaje y Enseñanza de las Ciencias Naturales» del Grado de Educación Primaria de la Universidad de Ba rcelona para comprovar su uso didáctico en el campo de la enseñanza de las ciéncias. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 3705-3710 (Innovacions didàctiques)  
4.
5 p, 76.9 KB Estrategias didácticas para la enseñanza de la biología molecular y la biotecnología, en estudiantes de educación media / Said Navarro, Antonio (Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación (Xile)) ; Acevedo Jones, Elba (Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación (Xile)) ; Urzúa Orellana, Blanca (Universidad de Chile) ; Cifuentes Guzmán, Víctor (Universidad de Chile) ; Sepúlveda Lillo, Dionisia (Universidad de Chile)
El proyecto tuvo como objetivo contribuir a la formación científica, desarrollo de habilidades y destrezas experimentales en estudiantes de educación media, mediante la realización de módulos experimentales en biología molecular y en biotecnología. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 3138-3142 (Innovacions didàctiques)  
5.
6 p, 83.5 KB La formación inicial de maestros de primaria : qué hacer y cómo en didáctica de las ciencias / Rivero García, Ana (Universidad de Sevilla) ; Hamed Al-lal, Soraya (Universidad de Sevilla) ; Martín del Pozo, Rosa (Universidad de Sevilla) ; Solís Ramírez, Emilio (Universidad de Sevilla) ; Fernández Arroyo, Jorge (Universidad de Sevilla) ; Porlán Ariza, Rafael (Universidad de Sevilla) ; Rodríguez Marín, Fátima (Universidad de Sevilla) ; Solís Espallargas, Carmen (Universidad de Sevilla) ; Azcárate Goded, Pilar (Universidad de Cádiz) ; Ezquerra Martínez, Ángel (Universidad Complutense de Madrid)
Nuestro equipo de investigación ha diseñado una propuesta formativa para la asignatura Didáctica de las Ciencias Experimentales del Grado de Maestro de Educación Primaria, titulada Aprender a enseñar ciencias en Primaria (Cuaderno APENCIP). [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 3045-3050 (Innovacions didàctiques)  
6.
7 p, 193.9 KB Explicaciones del circuito eléctrico en profesores de física en formación inicial / Duvan Reyes Roncancio, Jaime (Universidad Distrital Francisco José De Caldas (Colòmbia)) ; Andrúbal Cifuentes, Jaime (Universidad Distrital Francisco José De Caldas (Colòmbia))
Este trabajo se constituye en un reporte de investigación sobre la enseñanza del circuito eléctrico simple cerrado (CESC) en el marco de la práctica docente de estudiantes de Licenciatura en Física, con propósitos de cualificación curricular. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 2985-2991 (Innovacions didàctiques)  
7.
6 p, 601.4 KB Desarrollo de competencias multilingües, aprendizaje de la ciencia y de su didáctica : oportunidades de los contextos AICLE para la formación de profesores de ciencias / Ramos De Robles, S. Lizette (Universidad de Guadalajara (México))
Se presenta un análisis de la interacción en un contexto AICLE para la formación de profesores de ciencias (Universidad Autónoma de Barcelona). Los datos provienen de videograbaciones y transcripciones de una secuencia didáctica dondeseconstruye el modelo escolar de ser vivo. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 2940-2945 (Innovacions didàctiques)  
8.
7 p, 183.6 KB Influencia de la procedencia de los alumnos en los resultados obtenidos en didáctica de las ciencias naturales (Grado de Educación Infantil) / Pablos Miguel, Marta (Universidad de Valladolid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales Sociales y de la Matemática) ; Verde Romera, Ana Mª (Universidad de Valladolid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales Sociales y de la Matemática)
Este trabajo trata de poner de manifiesto la dificultad en el estudio de las Ciencias en función del estudio preuniversitario cursado por los alumnos, así como la relación con la forma de trabajo y los resultados obtenidos. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 2632-2638 (Innovacions didàctiques)  
9.
5 p, 158.6 KB La comprensión acerca de la contaminación y el reciclaje a través de las preguntas de los niños / Nieto Betancourt, Jenny Marcela (Universidad Distrital Francisco José de Caldas (Colòmbia)) ; Torres Torres, Katherin (Universidad Distrital Francisco José de Caldas (Colòmbia))
Las preguntas han estado presentes a lo largo de la historia de la humanidad como uno de los mecanismos que el hombre ha utilizado para comprender el mundo y a partir de estas dar explicación a los fenómenos que le rodean, es precisamente desde ese punto de vista que las preguntas cobran gran importancia. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 2515-2519 (Innovacions didàctiques)  
10.
5 p, 80.6 KB TICs en la enseñanza de la química en Uruguay : ¿innovación didáctica? / Meroni, Gabriela (Universidad de la República) ; Copello, Maria Inés (Universidad de la Reública) ; Paredes Labra, Joaquín (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didáctica y Teoría de la Educación)
Este trabajo forma parte de una investigación que se propone localizar e investigar focos de innovación en la enseñanza de la química en Uruguay, analizando su significado, las dimensiones involucradas, los contextos en que se desarrollan, buscando nexos entre esos contextos y las posibilidades, dificultades e impedimentos para llevar adelante procesos de innovación didáctica. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 2320-2324 (Innovacions didàctiques)  

Articles : 297 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 59 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
20 p, 19.6 MB Accessible Culture and Training (ACT): defining a new professional profile / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
This paper will present the rationale for the ACT project, an Erasmus-funded European project (2015-1-ES01-KA203-015734) under the Knowledge Alliances 2 scheme which aims to organise a training course, and define a professional profile for the “Accessibility Manager/Expert for the Scenic Arts”. [...]
2016
Unlimited! International Symposium on Accessible Live Events. Anvers, Bèlgica (Antwerp, Belgium), 1 : 2016  
2.
13 p, 1.2 MB Nuevas herramientas en la formación de traductores e intérpretes: la plataforma CLIPFLAIR / Romero Ramos, María Guadalupe (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Casas Tost, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Galán-Mañas, Anabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Molina, Lucía (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez Inés, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Torres Hostench, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona)
2014
DidTrad. Bellaterra, Catalunya, : 2014  
3.
1 p, 280.2 KB Actividades de educación ambiental escolar y ayuntamientos : los retos de la sostenibilidad / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Póster presentado en el IV Congreso Comunicación Social de la Ciencia "Cultura Científica y Ciudadanía Democrática", celebrado en Madrid en noviembre del 2007.
2007
Congreso Comunicación Social de la Ciencia "Cultura Científica y Ciudadanía Democrática". Madrid, España, 4rt : 2007  
4.
38 p, 1.0 MB Reflexions sobre l'educació ambiental a Sant Cugat / Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Presentació que va acompanyar la presentació oral sobre reflexions de l'educació ambiental a Sant Cugat a la 1º Jornada d’Educació Ambiental d'aquest municipi titulada "Els reptes de l’educació per la sostenibilitat".
2007
Jornada d’Educació Ambiental. Els reptes de l’educació per la sostenibilitat. Sant Cugat del Vallès, Catalunya, 1a : 2007  
5.
6 p, 596.7 KB Análisis del contraste en un contexto multicultural y de formación de maestros en educación para la sostenibilidad / Guilera Pagan, Mercè ; Espinet Blanch, Mariona ; Pujol, Rosa M. (Rosa Maria)
La creación del Espacio Europeo de Educación Superior implica cambios en la formación inicial y permanente del profesorado, sobre todo relacionados en el trabajo en contextos multiculturales y en red. [...]
The reform of European High Education implies changes in teacher education, above all in topics related in multicultural contexts and network. In this frame, a thematic workshop was carried out in Barcelona in which one have participated European and Catalan teachers. [...]

2008
Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales. Almeria, Espanya, 23è : 2008  
6.
86 p, 2.9 MB Perspectives sobre el context en educació científica: aproximacions teòriques i implicacions per a la pràctica educativa / Adúriz-Bravo, Agustín (Universidad de Buenos Aires) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; García-Milà, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Evolutiva i de l’Educació) ; Jiménez Aleixandre, María Pilar (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais) ; Reigosa, Carlos (High School Fuentesnuevas (Lleó)) ; Marchán Carvajal, Ivan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Martins, Isabel (Universidade Federal do Rio de Janeiro) ; Siry, Christina (Université du Luxembourg) ; Solsona Pairó, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup LIEC)
El grup de recerca LIEC (Llenguatge i Ensenyament de les ciències) durant el curs 2012-13 ha focalitzat part del seu treball en aprofundir tan a nivell teòric com pràctic sobre el paper que el context té en l’ensenyament de les ciències i en la transferència dels coneixements apresos. [...]
2014
Perspectives sobre el context en educació científica: aproximacions teòriques i implicacions per a la pràctica educativa. Seminari de doctorat. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2013

1. Adúriz-Bravo, Agustín. The notion of “epistemological context” as a theoretical tool for science education. 2. Espinet, Mariona. Contextos i entorns d’aprenentatge en educació científica i ambiental. 3. Izquierdo, Mercè. Consideraciones acerca de la diferencia entre ‘contexto del alumno’ y ‘contexto de modelización científica escolar’ y de las dificultades que de ella se derivan. 4. Garcia-Milà, Mercè. La dimensió psicològica de Context i les seves implicacions en l'Ensenyament i Aprenentatge. 5. Jiménez-Aleixandre, María Pilar i Reigosa, Carlos. Contextualizing Practices Across Epistemic Levels in the Chemistry Laboratory. 6. Marchán, Ivan ; Màrquez, Conxita & Sanmartí, Neus. La evolución de la noción de contexto en la didáctica de las ciencias. 7. Martins, Isabel. Text and context according to discursive approaches: readings, appropriations and implications for research and practice in Science Education. 8. Siry, Christina. Sociocultural perspectives of context in science education research and practice. 9. Solsona i Pairó, Núria. La inclusió del model de gènere en el context.  

7.
4 p, 20.9 KB Didàctica de les ciències en anglès. Valoració de l'experiència al grau d'educació primària de la UAB / Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012.
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education., 2012, p. 221-224  
8.
7 p, 56.7 KB Possibilitats de la web 2.0 per a la producció de continguts de forma cooperativa i interactiva en les assignatures d’història de la comunicació / Moreno, Amparo, 1947- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació) ; Perceval, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació)
El professorat que imparteix Història de la Comunicació i altres assignatures afins, ha anat desenvolupant diferents materials didàctics que ara estem revisant i actualitzant per a poder-los utilitzar en el marc de la wiki que hem preparat, Passeig per les xarxes de comunicació des de. [...]
The new possibilities of organize and produce all types of documents in digital format, to distribute them by network and their interactive possibilities provoke a radical change in the paradigm that have oriented the content production: from vertical and unidirectional to horizontal, plural, cooperative and interactive. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  
9.
9 p, 52.2 KB Materials multimèdia per a la docència del xinès / Casas-Tost, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i Interpretació) ; Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
L’elaboració de materials adreçats a estudiants catalano i castellanoparlants per a l’aprenentatge del xinès es troba encara en una fase inicial a l’Estat espanyol, que mica en mica es va adreçant. [...]
2008 - 10.13140/RG.2.2.24963.50728
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008
2 documents
10.
9 p, 134.7 KB El projecte de traducció : una eina per a l’aprenentatge cooperatiu i la professionalització / Galán-Mañas, Anabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d’Interpretació. Departament de Traducció i d’Interpretació)
Aquest treball pretén presentar una experiència d’aprenentatge basat en projectes (ABP) amb estudiants de traducció. L’ABP proporciona l’oportunitat de, per una banda, treballar tant les competències genèriques com les específiques del camp de la traducció i, per altra banda, acostar-se al món professional, cosa que facilitarà la seva inserció laboral. [...]
The objective of this article is to present a project based learning (PBL) experience with translation students. The PBL gives the student the opportunity to, on the one hand, work in the general and specific competences and, on the other and, approach the professional market, which will ultimately facilitate their insertion into the laboral market. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  

Contribucions a jornades i congressos : 59 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.