Resultats globals: 3 registres trobats en 0.22 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
18 p, 1.6 MB Clasificación del grafismo de contenido en los informativos de televisión / Valero Sancho, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
In this article we set out a typology of the audiovisual graphic design used by the principal Spanish television stations. The article contains a study of graphics in television news, in which we review the principal functions of graphics and their most common use, to fill certain news deficits. [...]
2009
Trípodos, Núm. 25 (2009) , p. 179-196  
2.
15 p, 610.8 KB La memoria del periodismo / Tapia, Alicia (Universidad Francisco de Vitoria. Departamento de Periodismo) ; López, Nereida (Universidad Europea. Facultad de Comunicación y Humanidades) ; Medina, Elena (Universidad Francisco de Vitoria. Departamento de Comunicación Audiovisual) ; Gómez, Pedro (Universidad Francisco de Vitoria. Departamento de Comunicación Audiovisual)
La implantación de las nuevas tecnologías en las televisiones ha supuesto una mayor utilización de la información documental audiovisual gracias a un notable incremento en la accesibilidad de los contenidos conservados. [...]
The implantation of new technologies in television has supposed the greater use of audiovisual documentary information thanks to a remarkable increase in the accessibility of archived content. But the implantation of video servers and the digitalization of archives have caused, at the same time, an increase in the work and responsibility of professionals or documentalists. [...]

2006
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 33 (2006) p. 119-133  
3.
18 p, 92.4 KB Tecnologías digitales al servicio de los archivos de imágenes / Vilches, Lorenzo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
La información televisiva, las series de televisión y la publicidad ocupan la mayor parte del tiempo en las broadcast, tanto de sistemas analógicos y digitales como terrestre y de satélite. Estos géneros televisivos constituyen, más allá de la industria y del mercado, también el espejo de una identidad social y cultural. [...]
Television news, TV series, and spot advertising occupy the greater part of broadcast time. This is as much the case for analogue and digital systems as for cable and satellite TV. These television genres constitute, in addition to the TV industry and market aspects, a mirror of social and cultural identity. [...]

2001
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 27 (2001) , p. 133-150  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.