1.
|
19 p, 398.4 KB |
L'enseignement de la modalité linguistique en primaire - des voies méthodologiques possibles et souhaitables
/
Costa, José António (Instituto Politécnico do Porto)
Le fait que les enfants sont exposés dès un âge précoce à des énoncés modalisés (Choi, 2006), exprimant surtout l'obligation et la permission, aurait pu faire croire que ce sujet prenait part à l'école primaire, mais ce n'était pas le cas qu'avant les 12 ans dans plusieurs pays, tels que le Portugal, l'Espagne et la France. [...] As children are very early exposed to modalized expressions (Choi, 2006), especially at levels of obligation and permission, it is believed that this content would be more evident in the early stages of Basic Education. [...] El fet que els nens estan exposats als enunciats modalitzats des de molt aviat (Choi, 2006), especialment expressant obligació i permís, ens feia creure que aquest contingut es treballa ja en les primeres etapes de l'Educació Bàsica. [...] El hecho de que los niños están expuestos a los enunciados modalizados desde muy temprano (Choi, 2006), especialmente expresando obligación y permiso, nos hacía creer que este contenido se trabaja ya en las primeras etapas de la Educación Básica. [...]
2019 - 10.5565/rev/jtl3.810
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 12 Núm. 2 (june-july 2019) , p. 41-59 (Articles)
|
|
2.
|
|
3.
|
5 p, 1.9 MB |
Una propuesta para ambientalizar el currículum
/
Calafell Subirà, Genina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Junyent i Pubill, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La escuela debe capacitar al alumnado para que comprenda el mundo desde una visión global y compleja. Para ello, en este artículo los autores nos presentan una propuesta fundamentada en lo que se denomina una idea vector, que orienta y vertebra la acción educativa y las esferas, elementos y estrategias que la concretan en la práctica.
2015
Cuadernos de pedagogía, Num. 460 (2015) , p. 56-60
|
|
4.
|
16 p, 167.1 KB |
Fonaments teòrics de l'ensenyament de la literatura a la secundària
/
Quintana, Lluís, 1953- (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'ensenyament de la literatura es va vehicular, originàriament, a través de la seva història i es va dissenyar com a eina de suport per a l'ensenyament de la retòrica, però també per a la formació del ciutadà, cosa que ajuda a entendre el paper que ha ocupat aquesta assignatura i el desconcert en què ens trobem actualment, en què moltes de les funcions per a les quals es va crear han quedat obsoletes. [...]
2011
Articles de didàctica de la llengua i de la literatura, Núm. 53 (gener-març 2011) , p. 101-111
|
|
5.
|
|
6.
|
3 p, 64.2 KB |
Patrimoni, identitat i ciutadania : un nou paper per a l'arqueologia i la història
/
González Marcén, Paloma (Centre d'Estudis del Patrimoni Arqueològic de la Prehistòria)
Els canvis experimentats per l'arqueologia en les darreres dècades obliguen, tant a la professió arqueològica com a l'administració del patrimoni cultural, a obrir-se a la societat mitjançant la construcció, teòrica i pràctica, de nous valors de significació. [...] Los cambios experimentados por la arqueología en las últimas décadas obligan, tanto a la profesión arqueológica como a la administración del patrimonio cultural, a abrirse a la sociedad mediante la construcción, teórica y práctica, de nuevos valores de significación. [...] The changes that archaeology has experienced in the last decades oblige both to the archaeological profession as to the administration of cultural heritage, to open itself to society by means of the theoretical and practical construction of new meaningful values. [...]
2009
Treballs d'arqueologia, Núm. 15 (2009) , p. 5-7
|
|
7.
|
7 p, 584.0 KB |
L'Institut Alexandre Satorras adopta la muralla de Mataró
/
Illa, Pep (Institut Alexandre Satorras (Mataró))
La nostra proposta està dins del projecte «L'escola adopta un monument». En el nostre cas, l'Institut Satorras, en el context del seu 50è aniversari, s'ha plantejat l'adopció de la muralla de Mataró, del segle XVI. [...] Nuestra propuesta se enmarca en un proyecto llamado «La escuela adopta un monumento». En nuestro caso, el Instituto Satorras, en el contexto de su 50º aniversario, se ha planteado adoptar la muralla de Mataró, del siglo XVI. [...] This proposal is consistent with the general aims outlined in the «Adopt a monument» schemes. In the present case, the secondary school Satorras, to mark its 50th anniversary, has decided to adopt the 16th century city wall of Mataró. [...]
2009
Treballs d'arqueologia, Núm. 15 (2009) , p. 153-159
|
|
8.
|
13 p, 1.9 MB |
Citizenship education and school projects in Britain
/
Bodley, Alison (British Library)
This paper gives an overview of the development of citizenship education in Britain and the way in which museums are supporting schools in the delivery of this new curriculum area. It ends with a study of Campaign! Make an Impact, a new British Library Programme which uses museum and archive collections to inspire children and young people into active citizenship. [...] Aquest article ofereix una visió general del desenvolupament de l'educació per a la ciutadania al Regne Unit i com els museus estan donant suport en el desplegament d'aquesta nova àrea curricular. [...] Este artículo ofrece una visión general del desarrollo de la educación para la ciudadanía en el Reino Unido y cómo los museos están apoyando a los centros educativos en el despliegue de esta nueva área curricular. [...]
2009
Treballs d'arqueologia, Núm. 15 (2009) , p. 79-91
|
|
9.
|
7 p, 77.8 KB |
Patrimoni, identitat i ciutadania
/
Badia i Pujol, Joan (Institut Gerbert d'Aurillac)
En aquest article es fa una reflexió i un repàs a les iniciatives que s'estan portant a terme des del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya en relació amb la inclusió de continguts d'educació patrimonial i educació per a la ciutadania en el mapa escolar català. [...] En este artículo se presenta una reflexión y un repaso a las iniciativas que se están llevando a cabo desde el Departamento de Educación de la Generalitat de Cataluña en relación a la inclusión de contenidos de educación patrimonial y de educación para la ciudadanía en el mapa escolar catalán. [...] This paper presents a reflection and a review to the initiatives that are being carried out from the Department of Education of the Generalitat of Catalonia in relation to the inclusion of contents of patrimonial education and of citizenship education in the Catalan educational map. [...]
2009
Treballs d'arqueologia, Núm. 15 (2009) , p. 21-27
|
|
10.
|
12 p, 97.2 KB |
Archaeological heritage education : citizenship from the ground up
/
Copeland, Tim (University of Gloucestershire. The International Centre for Heritage Education)
Underlying the concept of citizenship is the fundamental human characteristic of identity. In turn identity is a product of memory, both personal and collective, and this is based on experience with both tangible and intangible aspects of the past. [...] Inherent al concepte de ciutadania hi trobem la identitat, característica humana fonamental. La identitat, per la seva banda, és un producte de la memòria, personal i col·lectiva, basada en l'experiència d'aspectes tant tangibles com intangibles del passat. [...] En el concepto de ciudadanía subyace la característica humana fundamental de la identidad. Por su parte, la identidad es un producto de la memoria, personal y colectiva, que se basa en la experiencia de aspectos tanto tangibles como intangibles del pasado. [...]
2009
Treballs d'arqueologia, Núm. 15 (2009) , p. 9-20
|
|