1.
|
34 p, 1.5 MB |
Els pagesos de la fruita : creació d'un joc de taula per a treballar la probabilitat a l'aula de P5
/
Voltà Ollé, Berta ;
Torregrosa, Alba, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
El present treball té com a objectiu dissenyar, a partir de jocs existents al mercat, un joc per a treballar la probabilitat a l'aula de P5. Jugar és una de les formes més naturals d'aprenentatge que té l'ésser humà (Edo, 2002), per tant, es considera que és una bona eina per a treballar la probabilitat, una de les àrees de les matemàtiques que més es tendeixen a apartar dins de les aules (Alsina, 2012). [...] El presente trabajo tiene como objetivo diseñar, a partir de juegos ya existentes en el mercado, un juego para trabajar la probabilidad en el aula de P5. Jugar es una de las formas más naturales de aprendizaje que tiene el ser humano (Edo, 2002), por lo tanto, se considera que es una buena manera de trabajar la probabilidad, una de las áreas de las matemáticas que se tienden a apartar dentro de las aulas (Alsina, 2012). [...] The aim of this study is to design, from existing games, a game to work on probability in the 5-year-old class. Playing is one of the most natural forms of human learning (Edo, 2002), hence, it is considered a good form to work on probability, a mathematics area tended to be put aside in classroom (Alsina, 2012). [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022 Grau en Educació Infantil [847]
|
|
2.
|
101 p, 812.3 KB |
La música en l'entorn quotidià. Estudi exploratori sobre les interaccions musicals entre germans
/
Dosaiguas Canal, Marta ;
Pérez Moreno, Jèssica, dir. ;
Gluschankof, Claudia, dir. ;
Costa-Giomi, Eugenia, dir.
En aquesta tesi s'identifiquen i descriuen les característiques principals de les interaccions musicals entre germans menors de 6 anys situades en un context de quotidianitat. Conèixer les relacions musicals produïdes pels infants en l'entorn quotidià ens permet, d'una banda, entendre com s'influencien i es nodreixen musicalment en aquest entorn i, de l'altra, ens permet conèixer com es produeix el desenvolupament musical de forma natural, a través d'escoltar i fer música de forma espontània. [...] En esta tesis se identifican y describen las características principales de las interacciones musicales entre hermanos menores de 6 años situadas en un contexto de cotidianidad. Conocer las relaciones musicales producidas por los niños en el entorno cotidiano nos permite, por un lado, entender como se influencian y se nutren musicalmente en este entorno y, por otro lado, nos permite conocer como se produce el desarrollo musical de forma natural, a través de la escucha y de hacer música de forma espontánea. [...] This research identifies and describes the main characteristics of the musical interactions between siblings younger than 6 years old in quotidian settings. Knowing the musical relations produced by children in daily settings, on the one hand, allows us to understand how they are influenced and how they influence their environment and, on the other hand, it let us know how the musical development is produced in a natural way, listening and playing music spontaneously. [...]
2022
|
|
3.
|
54 p, 1.1 MB |
La Influència dels àlbums en el desenvolupament del llenguatge dels 0-3 anys
/
Romero Franco, Marina ;
Correro Iglesias, Cristina, 1974-, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
El present treball de final de grau s'emmarca dins de l'àmbit de recerca de la didàctica de la literatura infantil. Aquest estudi parteix de la premissa que la lectura compartida d'àlbums il·lustrats té múltiples beneficis sobre l'aprenentatge i desenvolupament dels infants, en àmbits com l'alfabetització, l'afectivitat o la cognició. [...] El presente trabajo se enmarca en el ámbito de la didáctica de la literatura infantil. Este estudio parte de la premisa que la lectura compartida de álbumes ilustrados tiene múltiples beneficios sobre el aprendizaje y desarrollo de los niños, en ámbitos como son la alfabetización, la afectividad o la cognición. [...] The present work is aimed in the field of the didactics of children's literature. This study starts from the premise that the shared reading of picture books has multiple benefits on children's learning and development, in areas such as literacy, affectivity or cognition. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2021 Grau en Educació Infantil [847]
|
|
4.
|
|
5.
|
494 p, 12.1 MB |
Concepciones y creencias de estudiantes de la carrera de educación parvularia en torno a las competencias profesionales
/
Bertoglio Salazar, Marcela ;
Navío Gámez, Antonio, dir.
La present recerca s'ha plantejat, principalment, sobre el propòsit d'analitzar les concepcions i creences al voltant de les competències professionals que posseeixen estudiants que cursen la carrera d'educació infantil impartida en una universitat xilena. [...] La presente investigación, se ha planteado principalmente, sobre la meta de analizar las concepciones y creencias en torno a las competencias profesionales que poseen estudiantes que cursan la carrera de educación parvularia impartida en una universidad chilena. [...] The investigation presented proposes the main goal of analyzing the ideas and beliefs related to the professional skills as seen in the students that are studying the program of pre-school education in a Chilean university. [...]
2021
|
|
6.
|
423 p, 9.7 MB |
La formación continua de docentes en Educación Preescolar : El apoyo de las directoras hacia la transferencia de aprendizajes
/
Kleinert Altamirano, Elke Elisabeth Eugenia ;
Pineda i Herrero, Pilar, dir.
Aquesta tesi doctoral presenta un estudi exploratori que investiga sobre les actituds i conductes en directores del nivell infantil a l'hora de donar recolzament a la transferència d'aprenentatges de les educadores durant les formacions contínues a les quals assisteixen. [...] Esta tesis doctoral presenta un estudio exploratorio que investiga sobre las actitudes y conductas en directoras del nivel preescolar para apoyar la transferencia de aprendizajes de las educadoras cuando asisten formaciones continuas. [...] The present research is an exploratory study about the preschool principals' supportive attitudes and behaviors for the transfer of trainings from teachers when they attend to teacher trainings. The study was performed at the Soconusco area in Chiapas, Mexico. [...]
2021
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
691 p, 9.3 MB |
Creencias, estrategias discursivas y calidad educativa en la educación infantil chilena. Mirada desde una perspectiva de género
/
Morales Malverde, María Gabriela ;
Molina i Simó, Lurdes, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
El propósito principal de la investigación fue explorar y analizar, desde una perspectiva de género, la relación entre la forma en que las educadoras despliegan sus estrategias discursivas con niñas y niños, sus creencias de género y la calidad de proceso que caracteriza a las aulas en que se desempeñan y a las cuales asisten niñas y niños de tres o menos años de edad de la Región del Bío - Bío en Chile. [...] This investigation was chiefly designed to explore and analyse, from a gender perspective, the relation between the way female educators deploy their discursive strategies with children of both sexes and their gender beliefs, as well as the process quality that characterises the target classrooms, where these beliefs are at work and which welcome girls and boys of no more than three years of age in Chile's Bío Bío Region. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015
|
|
10.
|
25 p, 761.3 KB |
Com canvien els objectes amb el pas del temps? : Una experiència d'aula l'educació infantil
/
Peña Pelegrí, Carla ;
Anguera Cerarols, Carles, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
L'article fa una reflexió teòrica i pràctica sobre com els nens i nenes d'Educació Infantil aprenen la temporalitat. A partir d'una revisió general de la necessitat d'ensenyar història a les primeres etapes educatives i de les principals metodologies que sustenten aquest aprenentatge, es descriu la planificació i l'aplicació pràctica d'una proposta didàctica. [...] El artículo propone una reflexión teórica y práctica sobre cómo los niños y niñas de Educación Infantil aprenden la temporalidad. A partir de una revisión general de la necesidad de enseñar historia en las primeras etapas educativas y de las principales metodologías que sustentan este aprendizaje, se describe la planificación y la aplicación práctica de una propuesta didáctica. [...] This article present both a theoretical and practical reflection on how the children learn the passage of time. Starting with a general review of the necessity to teach history during the first educative stages and the main methodologies used in this learning process, a planning and practical application of teaching proposal is described. [...]
2014 Grau en Educació Infantil [847]
|
|