Resultats globals: 7 registres trobats en 0.11 segons.
Articles, 5 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
15 p, 278.1 KB When Arriving Is Not Enough: constraints in Access to Education and Employment Opportunities for Migrant Youth / Jacovkis Halperin, Judith (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica i Organització Educativa) ; Montes Ruiz, Alejandro (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Sociología Aplicada) ; Rambla, Xavier 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Due to an array of individual, institutional and structural factors, several constraints hinder the access of migrant youth to education, training and employment in Catalonia. In this article, we explore the conditions in which young migrants access the education and training system in Catalonia (Spain). [...]
2022 - 10.3390/soc12030095
Societies, Vol. 12 Núm. 3 (2022) , p. 95  
2.
28 p, 348.0 KB Movilidad educativa intergeneracional absoluta y relativa en México : diferencias por sexo y cohortes de nacimiento de 1952 a 1991 / Rodríguez, Santiago Andrés (Universidad Nacional Autónoma de México. Instituto de Investigaciones sobre la Universidad y la Educación)
El objetivo del artículo es analizar las oportunidades absolutas y relativas de movilidad educativa intergeneracional por sexo y cohortes de nacimiento en México. Para ello se utilizan datos actuales que provienen del Módulo de Movilidad Social Intergeneracional (MMSI) de 2016 del INEGI. [...]
L'objectiu de l'article és analitzar les oportunitats absolutes i relatives de mobilitat educativa intergeneracional per sexe i cohorts de naixement a Mèxic. Per fer-ho s'utilitzen dades actuals que provenen del Mòdul de Mobilitat Social Intergeneracional (MMSI) de 2016 de l'INEGI. [...]
The purpose of this article is to analyze the absolute and relative opportunities of intergenerational educational mobility by sex and birth cohorts in Mexico. The study uses current data from the intergenerational social mobility module of the National Statistics Institute (INEGI) of Mexico for 2016. [...]

2020 - 10.5565/rev/papers.2705
Papers : revista de sociologia, Vol. 105 Núm. 3 (2020) , p. 421-448 (Artículos)  
3.
26 p, 506.8 KB Class, status, and education : the influence of parental resources on IEO in Europe, 1893-1987 / Meraviglia, Cinzia (Università degli studi di Milano) ; Buis, Maarten L.
There is a long tradition of studying the influence of parental background on educational attainment of the offspring. Recently the emphasis in this tradition has shifted to the question of what parental background is. [...]
2015
International Review of Social Research, Vol. 5 Núm. 1 (2015) , p. 35-60  
4.
3 p, 392.4 KB Does parental separation increase inequality of educational opportunity? / Bernardi, Fabrizio ; Boertien, Diederik
This work thus invites scholars and policy-makers aiming at reducing inequality of opportunity for children to shift and extend their attention to include other factors, beyond family structure.
2017
IUSSP's online news magazine, January 2017  
5.
24 p, 295.0 KB Sobrecualificación de los titulados universitarios y movilidad social / Martínez García, José Saturnino (Universidad de La Laguna)
¿La sobrecualificación de los titulados universitarios está relacionada con el origen social? Para responder a esta pregunta se elaboran cinco indicadores de sobrecualificación, tres habituales en la literatura (objetivo, subjetivo y estadístico) y dos que permite el PIAAC (sobrecualificación estadística en competencias en lectura y numéricas). [...]
La sobrequalificació dels titulats universitaris està relacionada amb l'origen social? Per respondre a aquesta pregunta s'elaboren cinc indicadors de sobrequalificació, tres habituals en la literatura (objectiu, subjectiu i estadístic) i dos que permet el PIAAC (sobrequalificació estadística en competències en lectura i numèriques). [...]
Is the overqualification of graduates related to social background? To answer this question, five indicators are developed in this paper: objective, subjective and statistical indicators common to this kind of research, and two from the PIAAC dataset, statistical overqualification in literacy and numeracy. [...]

2017 - 10.5565/rev/papers.2225
Papers : revista de sociologia, Vol. 102 Núm. 1 (Gener-Març 2017) , p. 29-52 (Artículos)  

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
53 p, 1.7 MB Come learning : emprenedoria i educació / Fuentes Silva, Belén ; Armengol Asparó, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El treball de fi de grau Come Learning ha estat un procés de creació d'una empresa creada a través de la vivència de les practiques universitàries. Com es podrà veure al llarg del treball, pretén combinar elements teòrics cursats en el grau de Pedagogia amb altres corresponents a un pla d'empresa, com poden ser el pla de màrqueting, el pla financer o el pla juridicofiscal, entre els més significatius. [...]
2015
Grau en Pedagogia [825]  
2.
41 p, 353.2 KB Parental education and family characteristics : educational opportunities across cohorts in Italy and Spain / Di Paolo, Antonio (Universitat de Barcelona) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
Drawing on data contained in the 2005 EU-SILC, this paper investigates the disparities in educational opportunities in Italy and Spain. Its main objective is to analyse the predicted probabilities of successfully completing upper-secondary and tertiary education for individuals with different parental backgrounds, and the changes in these probabilities across birth cohorts extending from 1940 to 1980. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2010 (XREAP ; 2010-5)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.