Resultats globals: 7 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 4 registres trobats
Documents de recerca, 3 registres trobats
Articles 4 registres trobats  
1.
36 p, 296.7 KB Division of housework within couples in Spain : consequences of educational differences and women's gender-egalitarian beliefs / Canzio, Leandro Iván (University of Lausanne. Swiss National Centre of Competence in Research LIVES)
Las mujeres en España tienen frecuentemente mayor nivel educativo que sus parejas masculinas. Sin embargo, la división de género del trabajo doméstico y del trabajo remunerado sigue siendo una de las más tradicionales de Europa. [...]
Les dones a Espanya tenen sovint un nivell educatiu més alt que les seves parelles masculines. No obstant això, la divisió de gènere del treball domèstic i del treball remunerat continua sent una de les més tradicionals d'Europa. [...]
Women in Spain are normally equally or more educated than their male partners. However, the gendered division of housework and paid work remains one of the most traditional ones in Europe. Using the 2018 Fertility Survey, I studied how the division of domestic work is affected by women's egalitarian attitudes and partners' relative incomes, and explored the effects of spouses' educational differences, looking at nine possible couple compositions. [...]

2020 - 10.5565/rev/papers.2750
Papers : revista de sociologia, Vol. 106 Núm. 1 (2021) , p. 59-94 (Artículos)  
2.
5 p, 83.5 KB Presentación. Transiciones educativas y desigualdades sociales : una perspectiva sociológica / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona)
Esta presentación tiene como objetivo contextualizar y presentar los trabajos incluidos en el número monográfico de la revista Papers titulado "Transiciones educativas y desigualdades sociales: una perspectiva sociológica". [...]
Aquesta presentació té com a objectiu contextualitzar i presentar els treballs inclosos en el número monogràfic de la revista Papers titulat «Transicions educatives i desigualtats socials: una perspectiva sociològica». [...]
This presentation aims to contextualize and introduce the articles included in the Special Issue of Papers «Educational transitions and social inequalities: a sociological perspective». It also aims to explain the importance of this topic for a sociological research and reflection. [...]

2020 - 10.5565/rev/papers.2825
Papers : revista de sociologia, Vol. 105 Núm. 2 (2020) , p. 177-181  
3.
14 p, 129.5 KB De las experiencias de Comunidades de Aprendizaje a las políticas basadas en sus éxitos / Gómez, Aitor (Universitat Rovira i Virgili) ; Mello, Roseli (Universidad Federal de São Carlos) ; Santa Cruz Ayo, Ignacio (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sordè i Martí, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Después de más de diez años de implementar estrategias educativas que están avaladas por la comunidad científica internacional, las Comunidades de Aprendizaje han demostrado tener éxito a nivel de mejores resultados educativos y de convivencia. [...]
After ten years implementing strategies endorsed by the international scientific community, Learning Communities have shown to be successful in terms of students' outcomes and improvement of their coexistence. [...]

2010
Revista interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 67, Núm. 24.1 (Abril 2010) , p. 113-126  
4.
22 p, 303.5 KB Las complejas geografías de la política educativa : tres estudios de caso / Rambla, Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El artículo estudia la política global de la educación, que se ha generado a partir de las interacciones entre los organismos internacionales, los gobiernos de los estados, una floreciente sociedad civil global, y un nuevo interés por convertir la educación en un mercado de servicios. [...]
The paper studies the global politics of education, which has been generated from the interactions between international organizations, state governments, a burgeoning global civil society, and a new interest in turning education into a market of services. [...]
L'article étudie la politique globale d'éducation, qui s'est produite à partir des interactions parmi les organisations internationales, les gouvernements d'États, une société civile mondiale en plein essor et un nouvel intérêt pour changer l'éducation en un marché des services. [...]

2014 - 10.1590/S0101-73302013000400011
Educação & sociedade, Vol. 34, Núm. 125 (Outubro-Dezembro 2014) , p. 1229-1249  

Documents de recerca 3 registres trobats  
1.
36 p, 138.7 KB ¿Afecta la sobreeducación de los padres al rendimiento académico de sus hijos? / Nieto, Sandra (Universitat de Barcelona. Departament d'Econometria, Estadística i Economia Espanyola) ; Ramos Lobo, Raúl (Universitat de Barcelona. Departament d'Econometria, Estadística i Economia Espanyola) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
Distintos trabajos han analizado la relevancia del desajuste educativo y de sus consecuencias sobre los trabajadores que la padecen. Dicho análisis es especialmente importante en el caso de España, ya que presenta uno de los porcentajes de sobreeducación más elevado de los países de la OCDE. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2011 (XREAP ; 2011-05)  
2.
55 p, 389.2 KB Exploring educational mobility in Europe / Di Paolo, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Raymond Bara, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Calero, Jorge 1963- (Universitat de Barcelona) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
This paper is concerned with the investigation of the intergenerational mobility of education in several European countries and its changes across birth cohorts (1940-1980) using a new mobility index that considers the total degree of mobility as the weighted sum of mobility with respect to both parents. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2010 (XREAP ; 2010-11)  
3.
32 p, 300.2 KB Why do educated mothers matter? A model of parental help / Canova, Luciano (Enrico Mattei School) ; Vaglio, Alessandro (Università degli studi di Bergamo) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
The paper investigates the role of mothers in affecting childrens' performance at school. It develops a theoretical model in which household is treated as an individual, whose utility depends on the performance at school of the student and on consumption. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2010 (XREAP ; 2010-17)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.