Resultats globals: 5 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 5 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
20 p, 640.8 KB De sagitarios y perros : dos representaciones gráficas de la marca Lope de Vega / Sánchez Jiménez, Antonio (Université de Neuchâtel)
Este artículo estudia cómo Lope de Vega difundió su singularidad literaria con dos representaciones gráficas concretas: un babuine de un sagitario que apareció en diversas portadas de obras lopescas entre 1604 y 1625, y un retrato alegórico que el Fénix guardaba en su despacho y que fue muy conocido en su círculo de amistades. [...]
This article examines how Lope de Vega proclaimed his literary singularity with two graphical representations: an engraving with a centaur that appeared in several covers of his works between 1604 and 1625, and an allegorical portrait that Lope kept in his study and that was well known in his circle of friends. [...]

2016 - 10.5565/rev/studiaaurea.210
Studia aurea : revista de literatura española y teoría literaria del Renacimiento y Siglo de Oro, Vol. 10 (2016) , p. 153-171 («Auctor in fabula». Imágenes y representaciones autoriales en el Siglo de Oro)  
2.
20 p, 589.1 KB La contribució d'Alexandre Planella (ca. 1830-1900) a la història de la restauració i el col·leccionisme catalans del vuit-cents / Quílez i Corella, Francesc (Museu Nacional d'Art de Catalunya)
Al llarg del segle XIX, la ciutat de Barcelona va veure l'aparició d'una gran quantitat de professionals amb un perfil heterodox i polièdric. En aquest sentit, Alexandre Planella i Roura, membre d'una prolífica nissaga d'artistes, esdevingué un dels models més representatius de l'activitat patrimonial vuitcentista. [...]
Throughout the nineteenth century, the city of Barcelona saw the emergence of a large number of multi-faceted and heterodox professionals. In this sense, Alexandre Planella i Roura, member of a prolific lineage of artists, became one of the most representative models of 19th-century estate art collecting. [...]
A lo largo del siglo XIX, la ciudad de Barcelona vio la aparición de una gran cantidad de profesionales con un perfil heterodoxo y poliédrico. En este sentido, Alexandre Planella i Roura, miembro de una prolífica estirpe de artistas, fue uno de los modelos más representativos de la actividad patrimonial ochocentista. [...]

2015 - 10.5565/rev/locus.242
Locus amoenus, Núm. 13 (2015) , p. 107-125 (Articles)  
3.
16 p, 899.6 KB El gravador Joan Amills i Costa (Ripoll, ca. 1800 - Barcelona, 1853) / Verneda Ribera, Meritxell
Els gravadors barcelonins formats a l'Escola Gratuïta de Dibuix i Nobles Arts durant les primeres dècades del segle XIX van trobar, en aquesta institució, la base i els mitjans necessaris per exercir el seu art. [...]
The engravers who were based in Barcelona and attended the Escola Gratuïta de Di- buix i Nobles Arts during the first decades of the 19th century obtained from the school the necessary tools to practise their art. [...]
Los grabadores barceloneses formados en la Escuela Gratuita de Dibujo y Nobles Artes durante las primeras décadas del siglo XIX encontraron, en esta institución, la base y los medios necesarios para ejercer su arte. [...]

2015 - 10.5565/rev/locus.23
Locus amoenus, Núm. 13 (2015) , p. 91-105 (Articles)  
4.
41 p, 4.1 MB El retaule major de Nostra Senyora del Socors i la formació del santuari cinccentista de la serra del Corredor / Garriga, Joaquim (Universitat de Girona)
Reconstrucció de la gènesi d'un santuari cinccentista dedicat a la Mare de Déu, edificat a la serra del Corredor i equipat amb la intervenció decisiva de l'ermità Lleonard Claus (m. 1601). L'estudi se centra en el complex retaule major del santuari, contractat el 1589, i especialment en les seves catorze taules de pintura. [...]
The article investigates the origins of a sixteenth century sanctuary devoted to the Blessed Virgin, which was built with the active intervention of the hermit Lleonard Claus (m. 1601). Special attention is paid to its complex main altarpiece (commissioned in 1589), and its fourteen painted panels. [...]

2002 - 10.5565/rev/locus.127
Locus amoenus, N. 6 (2002) , p. 187-227  
5.
14 p, 992.5 KB Una pintura d'Antoni Viladomat i Manalt (1678-1755) a Manresa : l'Assumpta de Santa Maria de l'Alba / Miralpeix i Vilamala, Francesc (Universitat de Girona. Departament de Geografia, Història i Història de l'Art)
D'un retaule de l'església de Santa Maria de l'Alba de Manresa, cremat a la guerra civil espanyola, se salvaguardà una pintura amb una singular iconografia de l'Assumpció de la Verge amb Tots Sants. [...]
This painting with an exceptional iconography of the Assumption of the Virgin with All the Saints, was saved from a altarpiece in the church of Santa Maria de l'Alba in Manresa, which was burnt during the Spanish Civil War. [...]

2000 - 10.5565/rev/locus.112
Locus amoenus, N. 5 (2000) , p. 227-240  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.