Resultats globals: 3 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
10 p, 563.3 KB La crítica en la enseñanza de las ciencias : constructivismo y contradicción / Laburu, C. E (Universidade Estadual de Londrina)
In this study we try to justify the importance of considering in science teaching that facet of critical thinking that is based on the idea of comparing the evidence with the prevision. Together with critical thinking, the most general and fundamental condition of coherent thinking must prevail. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4243
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 1 (1996) p. 93-101  
2.
10 p, 370.4 KB Evaluación de una experiencia de aula con un diseño basado en la teoría de la elaboración / Macías, Ascensión (Universidad Nacional de San Juan (San Juan, Argentina)) ; Maturano, Carla Inés (Universidad Nacional de San Juan (San Juan, Argentina)) ; Castro, José I. (Universidad Nacional de San Juan (San Juan, Argentina))
This work proposes a model of a curricular design in Physics and its application in the classroom. It is developed according to the guidelines of the elaboration theory and it is put into practice in a basic university course. [...]
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4197
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 1 (1997) p. 131-140  
3.
13 p, 113.9 KB Enseñanza-aprendizaje de física en Brasil : confrontando teoría y práctica en el inicio del siglo XXI / Rezende, Flavia (Universidad Federal de Rio de Janeiro. Núcleo de Tecnología Educacional para la Salud) ; Ostermann, Fernanda (Universidad Federal de Rio Grande del Sur. Instituto de Física)
En el contexto de la selección de recursos pedagógicos para un ambiente virtual constructivista de formación de maestros, se analizó la confrontación entre la investigación en enseñanza de física en Brasil y los problemas de la práctica pedagógica de un grupo de dieciocho maestros de física. [...]
Within the context of selecting pedagogic resources for a virtual constructivist learning environment aimed at qualifying teachers, research in physics teaching in Brazil was confronted to the pedagogic problems of a group of 18 physics teachers. [...]

2006 - 10.5565/rev/ensciencias.3789
Enseñanza de las ciencias, V. 24 n. 3 (2006) p. 387-400  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.