visitant ::
identificació
Dipòsit Digital de Documents de la UAB
Cerca
Lliura
Ajuda
Personalitza
Les vostres alertes
Els vostres cistells
Les vostres cerques
Servei de Biblioteques
Sobre el DDD
Català
English
Español
Pàgina inicial
> Resultats de la cerca: Escolar
qualsevol camp
resum
filiació institucional
assignatura
autor
authorcount
codi assignatura
codi pla d'estudis
codi titulació
primera pàgina
text complet
forma
codi subvenció
issn
número
matèria
orcid
pla d'estudis
professor
publicació
número de registre
col·lecció
paraula clau
títol
titulació
any
Consells de cerca
Cerca avançada
Cerca col·leccions:
*** qualsevol col·lecció pública ***
1611: Revista d'història de la...
452°F : revista de teoria de l...
Adhesius
Adhesius polítics
El Sincrotró ALBA
Antoni Lloret
Anàlisi
Grup de Recerca Antigona
Antiquària (abans 1801)
Anuario iet de trabajo y relac...
Anuaris i memòries
Anuario Lope de Vega
Informatius occitans. Fons Mac...
Articles
Col·laboracions periodístiques
Articles de divulgació
Articles de recerca
Ressenyes
Articles i informes de la UAB
Articles publicats
Articles publicats a la UAB
Asiadémica. Revista universita...
Fons de l'Agència de Salut Púb...
Athenea digital
Atlas d’Anatomia Veterinària
Atles d'Epidermis
Atlas de los músculos del perr...
Àudio
Barcelona Lab for Urban Enviro...
Biblioteca Digital d'Història ...
Biblioteca Digital d'Història ...
Biblioteca Digital de Sobirani...
Biblioteca de Ciència i Tecnol...
Biblioteca de Comunicació i He...
Biblioteca d'Humanitats
Biblioteca de Medicina
Biblioteca Universitària de Sa...
Biblioteca de Ciències Socials
Biblioteca de Veterinària
Bernard Lesfargues
Bernard Lesfargues, audiovisua...
Bernard Lesfargues, correspond...
Bernat Lesfargues, obra de cre...
Bovis
Brumal
Butlletins
Butlletins de la UAB
Canis et felis
Capítols de llibres
Capítols de llibres de la UAB
Biblioteca Econòmica Carandell
Col·lecció Reserva Carandell (...
Manuscrits Carandell (S. XVIII...
Cartells d’eleccions autonòmiq...
Cartells d’eleccions al Parlam...
Cartells d’eleccions generals ...
Cartells d’eleccions municipal...
Cartells d’eleccions al Parlam...
Cartells polítics
Cartells promocionals
Cartells
Combinatorics, Coding and Secu...
Centre d’Estudis Demogràfics (...
Centre d'Estudis sobre dictadu...
Arts i humanitats
Ciències
Ciències de la salut i biocièn...
Ciències socials i jurídiques ...
Enginyeries
Centre d'Estudis Olímpics de ...
Grup de Recerca en Ecologia Qu...
Ciències Ambientals. Projectes...
Ciències de la Comunicació. Tr...
Ciències
CIMITEC-UAB
Catalan journal of linguistics
Clays and Clay Minerals
CLIL. Journal of Innovation an...
CLIL-SI. Semiimmersió en lleng...
Clínica veterinaria de pequeñ...
Centre de Lingüística Teòrica ...
Grup de Recerca en Comunicació...
ConnectinGeo
CORE en Patrimoni Cultural
CORE de Salut Mental
CORE de Ciutats Intel·ligents ...
Col·legi Oficial de Veterinari...
CRAG (Centre de Recerca en Agr...
CREAF (Centre de Recerca Ecolò...
Centre de Recerca per a l’Educ...
Centre de Recerca en Sanitat A...
Cunicultura
Cristina Vicente
Catalan working papers in ling...
dA Derecho Animal
Documents d'anàlisi geogràfica
Datasets
Grup d’Investigació DCEI (Dire...
Dante e L'Arte
Declaracions mediambientals
Departament d'Economia Aplicad...
Departament d'Empresa. Documen...
designis
Didáctica, Innovación y Multim...
Dipòsit Digital de Documents d...
Disturbis
Doblele
Documentació empresarial
DocèncIA
Documents gràfics i multimèdia
Documents institucionals
Documents institucionals de la...
Documents de recerca
Documents dels grups de recerc...
Doletiana
Grup de Recerca Drets dels Tre...
Grup de Recerca en Dret Penal ...
David Rosenthal
Dynamis
Environmental and Climate Econ...
E-ciències jurídiques
Consorci Europeu d'Universitat...
Enseñanza de las ciencias
CRiEDO (Centre de Recerca i Es...
Educar
Eficàcia de la Formació (EFI)
Eines d'Innovació Docent en Ed...
ELCVIA
Estudios de lingüística del es...
EMIGRA Working Papers
Enginyeria Electrònica. PFC
Enginyeria Informàtica. PFC
Enginyeria de Materials. PFC
Enginyeria. Projectes de final...
Enginyeria Química. PFC
Enginyeria Tècnica Industrial....
Enginyeria Tècnica en Informàt...
Enginyeria Tècnica en Informàt...
Enginyeria Tècnica de Telecomu...
Enginyeria de Telecomunicació....
Enginyeria. TFM
Enrahonar
Equinus
Escola Superior d'Arxivística ...
Escola d'Enginyeria. TFG
Estrat crític
Estudis
Estudis de la UAB
Exàmens
Exposicions de les Biblioteque...
The Security of Networks and D...
Facultat de Biociències. TFG
Biociències. TFM
Facultat Ciències de l'Educaci...
Ciències de l'Educació, TFM
Facultat de Ciències. TFG
Ciències. TFM
Facultat de Ciències de la Com...
Facultat de Ciències de la Com...
Ciències de la Comunicació. TF...
Facultat de Dret. TFG
Facultat d’Economia i Empresa....
Facultat de Filosofia i Lletre...
Filosofia i Lletres. TFM
Facultat de Medicina. TFG
Facultat de Ciències Polítique...
Ciències Polítiques i Sociolog...
Facultat de Psicologia. TFG
Psicologia. TFM
Facultat de Traducció i d'Inte...
Traducció i Interpretació. TFM
Facultat de Veterinària. TFG
Veterinària. TFM
Institut Universitari Avedis D...
Fanzins
Faventia
Institut de Recerca contra la ...
Focus on international migrati...
Fons històric de veterinària
Llibres històrics de veterinàr...
Revistes històriques de veteri...
Fons personals i institucional...
Fotografies
Fotografies de la UAB
FRASEOLEX. Revista Internacion...
Ferran Sunyer i Balaguer
Ferran Sunyer i Balaguer, corr...
FUABFormació
Fundació Salut i Envelliment U...
Grup de Recerca en Remugants (...
Gabinet de Comunicació i Educa...
Grup d'Estudis sobre Immigraci...
Grup d'Electroquímica, Fotoquí...
Grup d'estudi de la literacita...
GENOCOV
Geologica acta
Grup de Recerca Geografia Apli...
Globalització, Educació i Polí...
Grup d’Estudis República i Dem...
Group on Interactive Coding of...
Grup de Recerca en Compostatge...
GIES (Grup de Recerca en Estrè...
Grup de nanoenginyeria de mate...
grafica
Grup de Recerca en Antropologi...
Grafo Working Papers
Grup de Recerca en Desistiment...
GREDICS (Grup de Recerca en Di...
Grup de Recerca en Ensenyament...
Gresc@ (Grup de Recerca en Edu...
Grup de Recerca Educació i Tre...
GRISS (Grup de Recerca en Imat...
Grup de Recerca en Publicitat ...
Grup de Recerca Mètodes i Apli...
Grup d’Investigació en Estruct...
Grup de recerca Tradumàtica
Centres i grups de recerca (pr...
GSADI Sociologia Analítica i D...
GSD (Grup de sistemes dinàmics...
Guies de Biblioteques
Eines per a la recerca
Bases de dades
Guies de les Biblioteques
Catàleg
Biblioteca de Ciència i Tecnol...
Com trobar...
Biblioteca de Comunicació i He...
Biblioteca d'Humanitats
Biblioteca de Medicina
Recursos temàtics
Biblioteca Universitària de Sa...
Serveis
Biblioteca de Ciències Socials
Biblioteca de Veterinària
Guies de l'estudiant
Guions de Ràdio Barcelona
Higher education policy
Grup de Recerca Història del c...
Historiae
HMiC
Doctors/es Honoris causa
Premsa aranesa
HPC4EAS (High Performance Comp...
Institut d’Investigació i Inno...
Grup de Recerca en Infància i...
Integrated Assessment: Sociolo...
Institut de Biotecnologia i de...
Institut Català de Nanociència...
Institut Català de Paleontolog...
Institut de Ciències Polítique...
Institut de Ciència i Tecnolog...
Institut de Dret i Tecnologia ...
Integrated Earth System Dynami...
Institut de Física d’Altes Ene...
Institut de Govern i Polítique...
Institut d'Investigació en Cie...
Institut d'Història de la Cièn...
Institut de Recerca Sant Pau
Imbalance-P
Institut de Neurociències (INc...
Institut de la Comunicació de ...
Indialogs
Informes anuals
Informes anuals d'empresa
Informes anuals de la UAB
Informes de projectes
Informes de sostenibilitat
Grup d'Innovació Docent de la ...
Inter Asia papers
Institut de Recerca de l’Espor...
Isogloss
ISOR (Investigacions en Sociol...
José Agustín Goytisolo
José Agustín Goytisolo, àudio
José Agustín Goytisolo, corres...
José Agustín Goytisolo, dedica...
José Agustín Goytisolo, docume...
José Agustín Goytisolo, docume...
José Agustín Goytisolo, fotogr...
José Agustín Goytisolo, obra c...
José Agustín Goytisolo, obra d...
José Agustín Goytisolo, recone...
José Agustín Goytisolo, vídeos
Jordi Arbonès
Jordi Arbonès, activitats prof...
Jordi Arbonès, altra documenta...
Jordi Arbonès, correspondència
Jordi Arbonès, dedicatòries
Jordi Arbonès, documentació pe...
Jordi Arbonès, fotografies
Jordi Arbonès, obra creativa
Jordi Arbonès, obra de creació...
Jordi Arbonès, obra de creació...
Jordi Arbonès, reconeixement i...
Jaume Camps
Jaume Camps, activitat profess...
Jaume Camps, apunts
Jaume Camps, congressos
Jaume Camps, documentació pers...
Jaume Camps, fotografies
Jaume Camps, il·lustracions
Journal of Human Security and ...
José Mallorquí
Fons periodístic Josep Maria F...
Jesús Moncada
Jesús Moncada, dibuixos
Journal of Catalan Intellectua...
Contribucions a jornades i con...
Contribucions a jornades i con...
Materials promocionals
Jornades i congressos de la UA...
Jornades d’Innovació Docent de...
Jaume Roca
Jaume Roca, activitat professi...
Jaume Roca, apunts
Jaume Roca, congressos
Jaume Roca, documentació alien...
Jaume Roca, documentació perso...
Bellaterra journal of teaching...
Karanos. Bulletin of Ancient M...
Laboratori de Periodisme i Com...
Grup de recerca Laboratori Hum...
Laboratori d'Anàlisi Instrumen...
Links & Letters
Language design
Langue(s) & Parole
Laboratori de Prospectiva i Re...
Lluís Capdevila i Vilallonga
Lectora
London International Advertisi...
LIEC (Llenguatge i Ensenyament...
Limnética
Llibres
Llibres de la UAB
Llibres i col·leccions
Llibres i col·leccions de la U...
Grup de Recerca en Comunicació...
Locus amoenus
Manuscrits (S. XI-XIX)
Manuscrits
Mapes
Mapes de la Guerra Civil Espan...
Col·lecció Martí Gelabertó de ...
Materials acadèmics
Material de curs UAB
Materials didàctics
Materials Matemàtics
Memòria càrnia digital (MCD)
Fons Manuel Cubeles i Solé
Maria Dolores Baucells
María Dolores Baucells, articl...
María Dolores Baucells, contri...
María Dolores Baucells, docume...
María Dolores Baucells, materi...
Memòria Digital d'Escorxadors ...
Memòria Digital d’Etnologia Ve...
Memòria Digital de Producció A...
Memòria Digital de la Vida Rur...
Medievalia
Memòria personal
Memòries de titulacions
Methodos
Memòria Forestal Digital (MFD)
Memòria Gastronòmica Digital (...
Grup de Recerca Malalties infe...
Grup de Micologia Veterinària
Minescope
Mirabilia
MIRAS (Mediació i Interpretaci...
Mitologías hoy
Workshop MRAMA
Miquel Tomàs Ondiviela
No drets
Nuevas de Indias. Anuario del ...
Observatori de la Tordera
Material obsolet
Ontology studies
Orsis
Ovis
PACTE (Procés d'Adquisició de ...
Pàgines web
Jordi Bigues - Fons Palomares
Papers
Grup de Recerca en Psicologia ...
Pere Calders
Pere Calders, activitats profe...
Pere Calders, àudio
Pere Calders, correspondència
Pere Calders, documentació per...
Pere Calders, fotografies
Pere Calders, obra creativa
Pere Calders, reconeixement i ...
Pere Calders, vídeos
Pendent
Perifèria
Produccions de la Facultat de ...
Publicitat institucional UAB
Plans de gestió de dades (PGD)
Ponències i comunicacions
Ponències i comunicacions de l...
Porci
Postals
Postals de Catalunya
Postals d'Espanya
Pòsters
Pòsters de la UAB
Research group on Psychosocial...
Pedro Pascual
Pedro Pascual, apunts
Pedro Pascual, correspondència
Premsa política
Pragmàtiques (S. XVI-XIX)
Prepublicacions
Prepublicacions de la UAB
Presentacions
Presentacions de la UAB
Papers : Regió Metropolitana d...
Guies docents
Programes radiofònics
Publiradio
Publicacions matemàtiques
Publicacions periòdiques
Publicacions periòdiques de la...
Publicacions de la Secció de M...
Papers del CEDOC
Quaderns d'italià
Quaderns
Quaderns IEE
Quaderns de psicologia
Questiones Publicitarias
Centre d’Estudis Sociològics s...
Revistes antigues d'art i cult...
Revista clínica electrónica en...
Recursos docents
Recursos docents - Servei de B...
Recerca musicològica
Grup de Fiabilitat de Disposit...
Redes
ReGroc : revista de gramática ...
REICIT, Recerca en Estudis Int...
República i republicanisme
Revistes de fons antic
Revibec
Revisar
Revisió càrregues automàtiques
Revisió Biblioteca de Ciència ...
Revisió Biblioteca de Comunic...
Revisió Biblioteca d'Humanita...
Revisió Biblioteca de Medicin...
Revisió de les revistes UAB
Revisió Biblioteca Università...
Revisió Biblioteca de Cièncie...
Revisió Unitat Tècnica i de P...
Revisió Biblioteca de Veterin...
Revistes
Revista de psicología del depo...
Revistes de la UAB
RIDEG. Revista Interdisciplina...
Ramón Ortiz Fornaguera
Ramón Ortiz Fornaguera. Corres...
Ramón Ortiz Fornaguera. Docume...
Ramón Ortiz Fornaguera. Trebal...
Rafael Tasis
Rafael Tasis, obra creativa
Rúbrica contemporanea
Ruta comunicación
Scriptum digital
Selecciones avícolas
Security of Networks and Distr...
Soberanía alimentaria
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
SORT
Sostenibilitat i Prevenció Amb...
SPIN-PORICS
Studia aurea
Studia aurea monográfica
Synthesis of Bioactive Organic...
Treballs d'arqueologia
Tiempo devorado
Tesis doctorals
Tesis doctorals de la UAB
Treballs de Fi de Grau
Premis UAB. TFG
Revista Tradumàtica
Translat Library
TransMedia Catalonia
Treballs de recerca i projecte...
Treballs de recerca i projecte...
Treballs de construcció de tip...
Grup de recerca en Traducció d...
Universitat Autònoma de Barcel...
UAB Divulga
3 Qüestions. Divulgació Cientí...
Càpsules de recerca NEO
UAB Divulga videos
Fons patrimonial
UAB Innova
Unitat d’Assessorament Psicope...
Grup de Recerca Epidemiologia ...
Unitat de Fonaments de l'Anàli...
Unitat d'Historia Econòmica. D...
Unitat de Patologia Murina i C...
Veterinària. Treballs
Qualitat d'Aliments d'Origen A...
Zoonosi i Una Sola Salut (ONE ...
Vídeos de les Biblioteques de ...
Vídeos
Vídeos de la UAB
Vivat academia
WaterInnEU
Grup de recerca Wildlife Ecolo...
Wormwood review
Working papers
Working papers de la UAB
Xavier Fàbregas
Amèrica
Classificació de canals
Caça
Cistelleria
Cuirs i pells
Etnografia Culinària
Fires de bestiar i aviram
Gossos / Cinofília
Història local
Inspecció veterinària d'escorx...
Xavier Fàbregas i Comadran, ma...
Matança del porc
Memòria Digital del Pollancre ...
Objectes tradicionals
Paisatges
Patrimoni arquitectònic
Pelleteria
Productes de la pesca
Residus en carns
Toro fer
Trichinella
Ordena'ls per:
Mostrar els resultats:
Format de visualizació:
el darrer primer
títol
autor
any
asc.
desc.
- o prioritzar per -
semblança de paraules
10 resultats
25 resultats
50 resultats
100 resultats
250 resultats
500 resultats
llista única
dividit per col·lecció
BibTeX
Citation
CSV
HTML brief
HTML detailed
HTML MARC
HTML photo captions only
HTML portfolio
METS
Untitled
Untitled
Untitled
XML Dublin Core
XML MARC
Resultats globals:
501
registres trobats en 0.01 segons.
Articles
,
360
registres trobats
Contribucions a jornades i congressos
,
11
registres trobats
Llibres i col·leccions
,
34
registres trobats
Documents de recerca
,
92
registres trobats
Materials didàctics
,
4
registres trobats
Documents gràfics i multimèdia
,
1
registres trobats
Articles
360
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
1.
25 p, 357.6 KB
Permanencia estudiantil : factores que inciden en el Politécnico Internacional de Bogotá, Colombia
/
Murillo Zabala, Aída Milena
(Politécnico Internacional (Bogotà, Colòmbia)) ;
Jurado de los Santos, Pedro
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El presente trabajo se centra en la identificación de factores relacionados con la permanencia estudiantil en educación superior. Fue llevado a cabo en la Institución de Educación Superior Politécnico Internacional (Bogotá, Colombia). [...]
This paper focuses on the identification of factors related to students' retention. This study was conducted at Politécnico Internacional (Bogotá, Colombia), a private higher education institution. [...]
Este artigo está focado na identificação de fatores relacionados à permanência estudantil no ensino superior. Este estudo foi realizado em uma Instituição de Ensino Superior chamada Politécnico Internacional (Bogotá, Colômbia). [...]
2021 -
10.15359/ree.25-1.6
Educare (San José)
,
Vol. 25 Núm. 1 (enero-abril 2021)
, p. 1-25
Registre complet
-
2.
20 p, 170.7 KB
El binarismo de género en los institutos secundarios : un sistema que genera violencia
/
Calligo, Rubén Alfredo
(Universidad de Jaén)
El binarismo de género es una forma de clasificación y asignación de atributos que presupone la existencia única de dos géneros entre seres humanos. En este artículo analizo cómo se manifiesta dicho binarismo en los institutos secundarios y qué efectos puede generar sobre el alumnado trans* y/o no binario. [...]
Gender binarism is a form of classification and attribute assignment that presupposes the unique existence of two genders among humans. In this article, I analyze how this binary is expressed in high schools and what effects it can have on trans* and/or non-binary students. [...]
2024 -
10.5565/rev/athenea.3330
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social
,
Vol. 24 Núm. 1 (2024)
, p. e3330 (Artículos)
Registre complet
-
3.
16 p, 339.6 KB
La participación escolar y asociativa del alumnado de secundaria como elemento de reproducción de la desigualdad de oportunidad educativa
/
Merino Pareja, Rafael
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Palou Fons, Arnau
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El artículo pretende introducir en el debate sobre la desigualdad de oportunidad educativa la influencia de actividades relacionadas con la participación del alumnado de secundaria en es-tructuras de participación de los centros y en estructuras de participación de asociaciones culturales y juveniles. [...]
This paper aims to introduce into the debate on inequality of educational opportunity the in-fluence of activities related to the participation of secondary school students in the participa-tion structures of schools and in the participation structures of cultural and youth associations. [...]
2024 -
10.7203/RASE.17.1.28086
Revista de Sociología de la Educación
,
Vol. 17 Núm. 1 (2024)
, p. 124-139
Registre complet
-
4.
24 p, 336.9 KB
¿Escolarización o titulación? : análisis de la inserción laboral del alumnado de educación secundaria
/
Bayón-Calvo, Siro
(Universidad de Valladolid) ;
Fernández-Mellizo, María
(Universidad Complutense de Madrid)
Las transiciones entre el sistema educativo y el mercado laboral son un proceso clave en la población joven. Este artículo investiga el efecto relativo del nivel educativo alcanzado y de la escolarización en edad postobligatoria en distintas medidas de inserción laboral en las cohortes de nacidos entre 1996 y 1998. [...]
Les transicions entre el sistema educatiu i el mercat laboral són un procés clau en la població jove. Aquest article investiga l'efecte relatiu del nivell educatiu aconseguit i de l'escolarització en edat postobligatòria en diferents mesures d'inserció laboral en les cohorts de nascuts entre 1996 i 1998. [...]
Transitions from the education system to the labour market are a key process in the lives of young people. This article explores the relative effect of educational attainment and post-compulsory schooling on various measures of labour market access in Spanish cohorts born between 1996 and 1998. [...]
2024 -
10.5565/rev/papers.3213
Papers : revista de sociologia
,
Vol. 109 Núm. 1 (2024)
, p. e3213 (Artículos)
2 documents
Registre complet
-
5.
24 p, 249.3 KB
"La Margarita preciosa y mercader amante", una comedia inédita del padre Pedro Salas
/
Enguix, Ricardo
(Kaunas University of Technology (Lituània))
El objetivo de este artículo es realizar un estudio preliminar de La Margarita preciosa y mercader amante, comedia atribuida al dramaturgo jesuita Pedro Salas, conservada de forma manuscrita e inédita.
The aim of this paper is to carry a preliminary study of La Margarita preciosa y mercader amante, a drama play attributed to the Jesuit playwright Pedro Salas, preserved in manuscript form and unedited.
2023 -
10.5565/rev/studiaaurea.467
Studia aurea : revista de literatura española y teoría literaria del Renacimiento y Siglo de Oro
,
Vol. 17 (2023)
, p. 253-275 (Artículos)
Registre complet
-
6.
27 p, 340.6 KB
An ethnographic approach to school engagement in immigration contexts : the role of sociability dynamics
/
Ballestín González, Beatriz
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
This article reviews some key contributions based on ethnographic and qualitative research on the school engagement experiences and dynamics of children living in contexts of ethno-cultural diversity and social inequality shaped by migration flows. [...]
Aquest article revisa algunes de les contribucions de recerca etnogràfica i qualitativa clau sobre les experiències i dinàmiques de vinculació escolars dels nens/es que viuen en contextos de diversitat ètnico-cultural i desigualtat moldejats pels fluxos migratoris. [...]
Este artículo revisa algunas contribuciones de investigación etnográfica y cualitativa clave sobre las experiencias y dinámicas de vinculación escolar de los niños/as que viven en contextos de diversidad étnico-cultural y desigualdad social moldeados por los flujos migratorios. [...]
Este artigo analisa algumas das principais contribuições de pesquisas etnográficas e qualitativas sobre as experiências e dinâmicas de vínculos escolares de crianças que vivem em contextos de diversidade etnocultural e desigualdade social moldados por fluxos migratórios. [...]
2023 -
10.5565/rev/periferia.924
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia
,
Vol. 28 Núm. 2 (2023)
, p. 28-54 (Artículos)
Registre complet
-
7.
18 p, 1.1 MB
El bienestar escolar desde la experiencia del alumnado de Educación Primaria
/
Mendiri, Paula
(Universidade da Coruña) ;
Rebollo-Quintela, Nuria
(Universidade da Coruña) ;
Losada-Puente, Luisa
(Universidade da Coruña)
La valoración de la experiencia del estudiante en la escuela a través de sus juicios cognitivos y sus afectos, o su percepción sobre su funcionamiento positivo y sus relaciones con otros influyen en su bienestar escolar. [...]
La valoració de l'experiència de l'estudiant a l'escola a través dels seus judicis cognitius i els afectes, o la percepció que té sobre el seu funcionament positiu i les seves relacions amb uns altres influeixen en el seu benestar escolar. [...]
School children's assessment of their experience in school through their cognitive opinions and their emotions, and their perception of their positive functioning and their relationships with others, have an impact on their educational well-being. [...]
2023 -
10.5565/rev/educar.1818
Educar
,
Vol. 60 Núm. 1 (2024)
, p. 237-254 (Temas de investigación)
Registre complet
-
8.
17 p, 237.0 KB
A Autolesão Não Suicida em idade escolar : uma agressão que conforta?
/
Lorenzetti, Laura
(Pontificia Universidade Católica de Campinas) ;
Guzzo, Raquel Souza Lobo
(Pontificia Universidade Católica de Campinas)
Trata-se de uma pesquisa qualitativa e documental que teve por objetivo compreender a Autolesão Não Suicida (ALNS) a partir de uma visão crítica da Psicologia, validando a perspectiva do sujeito que se autolesiona e elencar fatores de risco e proteção para incidência do fenômeno. [...]
This is qualitative documental research that aimed to understand Non-suicidal Self Injury (NSSI) from a critical view of Psychology, validating the perspective of the subject who self-injures and listing risk and protection factors for the incidence of the phenomenon. [...]
2023 -
10.5565/rev/qpsicologia.1975
Quaderns de psicologia
,
Vol. 25 Núm. 3 (2023)
, p. e1975 (Artículos)
Registre complet
-
9.
18 p, 307.9 KB
Límites y posibilidades de la mejora escolar en el contexto patagónico chileno : el caso de las escuelas de la comuna de Coyahique, Región de Aysén, Chile
/
Gairín Sallán, Joaquín
(Departamento de Pedagogía Aplicada) ;
Retamal Cisterna, Silvia
(Universidad de Los Lagos (Xile))
El presente artículo ilustra los límites y las posibilidades de los procesos de cambio en las escuelas municipales de la comuna de Coyhaique, en la Patagonia chilena. Utilizando los constructos teóricos sobre la mejora escolar y las experiencias de docentes/directivos de la comuna de Coyhaique, se efectúa un análisis cualitativo sobre los procesos de cambio que se desarrollan en dichas instituciones educativas al momento de implementar una mejora educativa, en este caso concreto, la intervención de un programa de formación docente y competencias directivas[2] (Proyecto AECID Coyhaique). [...]
This article shows the limitations and possibilities involved in enhancing schools in the municipality of the Coyhaique commune in Chile's Patagonia Region according to theoretical constructs on school enhancement and the experience of teachers/principles working in the Coyaique commune. [...]
2020 -
10.15517/revedu.v44i2.39821
Educación : Revista de la Universidad de Costa Rica
,
Vol. 44 Núm. 2 (2020)
, p. 238-257
Registre complet
-
10.
21 p, 238.6 KB
La organización y gestión de centros educativos, ¿una apuesta pendiente?
/
Gairín Sallán, Joaquín
(Universitat Autònoma de Barcelona)
La presente aportación se plantea la incidencia que las sucesivas reformas educativas realizadas en España han tenido sobre los procesos organizativos y de gestión institucional. Clarificado el sentido de ambos términos y su relación con la política y administración de la educación, se analiza la realidad de la autonomía institucional como condición de entrada y de los condicionantes de proceso (proyectos institucionales, dirección escolar y mejora permanente). [...]
This contribution is based on the impact that the successive educational reforms carried out in Spain have had on the organizational and institutional management processes. Once both terms and their relationship with the politics and administration of education have been clarified, we analyze the reality of institutional autonomy as a starting point, and the conditioning factors affecting the process (institutional projects, school management and continuous improvement). [...]
2020 -
10.23824/ase.v0i33.682
Avances en supervisión educativa
,
Vol. 33 (junio 2020)
, article 682
Registre complet
-
Articles :
360
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos
11
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
1.
9 p, 2.2 MB
Las reformas en los dispositivos de formación contra el fracaso escolar y social en Europa : paradojas de un éxito
/
Casal, Joaquim
(Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
García Gracia, Maribel
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Planas, Jordi,
1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
El objetivo de esta ponencia es presentar de forma resumida los principales resultados de una investigación comparada relativa al análisis de "Las reformas implementadas en los dispositivos de formación contra el fracaso escolar y la exclusión social en Europa. [...]
1998
Congreso español de sociología
. Corunya, La, Galícia,
6è
: 1998
Registre complet
-
2.
5 p, 75.1 KB
Un análisis exploratorio de narrativas sobre la experiencia en un programa de formación ocupacional en agroecología escolar comunitaria
/
Llerena del Castillo, Germán
(Ajuntament de Sant Cugat del Vallès) ;
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona)
Se presenta un análisis de narrativas sobre la experiencia de personas en paro que forman parte de un programa municipal de ocupación de seis meses de duración cuya finalidad es desarrollar competencias profesionales como educadores agroambientales. [...]
2013
Congreso Internacional de la Enseñanza de las Ciencias
. Girona, Catalunya,
9è
: 2013
Registre complet
-
3.
1 p, 148.3 KB
Conversem per avaluar en Educació per a la Sostenibilitat
/
Grau Roca, Pere
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ;
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Aquesta experiència avaluadora s'ha realitzat en el marc del conveni de col·laboració entre la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i l'àrea de Medi Ambient de l'ajuntament de Sant Cugat del Vallès, amb la finalitat d'avaluar les noves activitats d'Educació per a la Sostenibilitat del Pla de Dinamització Educativa (PDE), un programa educatiu que s'ofereix a les escoles de Sant Cugat. [...]
2010
Forum d'Educació Ambiental 2000+10
. Tarragona, Catalunya,
:
2010
Registre complet
-
4.
5 p, 349.9 KB
L'avaluació d'activitats d'educació per a la sostenibilitat com a espais de participació
/
Grau Roca, Pere
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ;
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Presentació de diapositives que va acompanyar a la presentació oral a les Jornades de la Xarxa EduSost de 2010.
2010
L'Estat de la Recerca en Educació per a la Sostenibilitat. 'Xarxa de Recerca en Educació per a la sostenibilitat'
. Bellaterra, Catalunya,
:
2010
Registre complet
-
5.
11 p, 1.6 MB
Trobant el propi camí cap a l'escola sostenible… (canviant el model d'Agenda 21 escolar)
/
Llerena del Castillo, Germán
(Ajuntament de Sant Cugat del Vallès) ;
Grau Roca, Pere
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ;
Amat, Arnau
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ;
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Presentació de diapositives que va acompanyar la presentació oral a les Jornades de la Xarxa de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat del 2010.
2010
L'Estat de la Recerca en Educació per a la Sostenibilitat. 'Xarxa de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat'
. Barcelona, Catalunya,
:
2010
Registre complet
-
6.
5 p, 535.4 KB
Educar per a la sostenibilitat en comunitat : un projecte compartit a partir de l'hort escolar
/
Amat, Arnau
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ;
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Presentació que va acompanyar l'exposició oral de "Educar per a la sostenibilitat en comunitat: un projecte compartit a partir de l'hort escolar", a les Jornades de la Xarxa de Recerca en Educació per a la sostenibilitat del 2010.
2010
L'Estat de la Recerca en Educació per a la Sostenibilitat,"Xarxa de Recerca en Educació per a la sostenibilitat
. Barcelona,
:
2010
Registre complet
-
7.
1 p, 598.7 KB
Communication strategies to promote school community collaboration in ESD: the use of blogs in school agroecology
/
Grau Roca, Pere
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ;
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ;
Llerena del Castillo, Germán
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
This poster deals with the communicative strategies developed in an ESD school network from a Catalan municipality with a common interest in scholar agroecology. These communication strategies not only have the function to spread information, but also to introduce participants' perspectives. [...]
2014
CoDeS Final Conference. Designing a Sustainable Future through School and Community Collaboration
. Bellaterra, Catalunya,
:
2014
Registre complet
-
8.
7 p, 142.7 KB
Estrategias discursivas de los familiares en la construcción de un tercer espacio en una actividad de agroecología escolar en comunidad
/
Amat, Arnau
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La acción de la investigación se desarrolla en una pequeña escuela rural de Cataluña,dónde están aplicando un proyecto de educación para la sostenibilidad y quieren incorporar actores comunitarios a través del huerto escolar. [...]
2012
Encuentro de Didáctica de las Ciencias Experimentales
. Santiago de Compostela, Espanya,
25è
: 2012
Registre complet
-
9.
5 p, 75.1 KB
Un análisis exploratorio de narrativas sobre la experiencia en un programa de formación ocupacional en agroecología escolar comunitaria
/
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ;
Llerena del Castillo, Germán
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Se presenta un análisis de narrativas sobre la experiencia de personas en paro que forman parte de un programa municipal de ocupación de seis meses de duración cuya finalidad es desarrollar competencias profesionales como educadores agroambientales. [...]
2013
Congreso Internacional de la Enseñanza de las Ciencias
. Girona, 9è : 2013
Registre complet
-
10.
17 p, 340.7 KB
Agroecología escolar en comunidades urbanas mediterráneas. : El caso de Sant Cugat del Vallès (Barcelona)
/
Llerena del Castillo, Germán
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ;
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Se presenta la agroecología escolar como práctica educativa, que tiene su referente social en la agroecología, a través del trabajo realizado durante seis años en el municipio de Sant Cugat del Vallès (Barcelona). [...]
2013
World Congress on Environmental Education
. Marroc,
7è
: 2013
Registre complet
-
Contribucions a jornades i congressos :
11
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
Llibres i col·leccions
34
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
1.
27 p, 201.5 KB
Resultados educativos en lengua : el aporte diferencial de factores individuales, familiares e institucionales en contextos sociales dispares
/
Tuñón, Ianina
;
Poy, Santiago
CLACSO: INCASI, International Network for Comparative Analysis of Social Inequalities 2019
Viejos y nuevos clivajes de la desigualdad educativa en Iberoamérica
,
2019,
p. 269-296
Registre complet
-
2.
45 p, 653.1 KB
Desigualdad de aprendizajes en la fase escolar temprana. Límites y desafíos del sistema educativo paraguayo
/
Recalde, Ana
;
Ortiz, Luis
CLACSO: INCASI, International Network for Comparative Analysis of Social Inequalities 2019
Viejos y nuevos clivajes de la desigualdad educativa en Iberoamérica
,
2019,
p. 223-268
Registre complet
-
3.
23 p, 737.8 KB
Els graduats en comunicació : quin rol poden jugar en l'ensenyament de la competència informacional i mediàtica a les escoles?
/
Civil i Serra, Marta
(Institut de la Comunicació) ;
Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB)
En una societat global, hiperconnectada, l'alfabetització informacional i mediàtica es converteix en un repte prioritari. En aquest sentit, el Parlament Europeu, l'ONU i la Unesco coincideixen en reclamar valentia als estats i regions per educar en aquest àmbit, no només en període d'escolarització obligatòria, sinó al llarg de la vida. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació (InCom- UAB), 2019
Com formar ciutadans crítics? : alfabetització informacional i mediàtica
,
2019,
p. 106-124
Registre complet
-
4.
8 p, 535.3 KB
El rol de la dirección escolar en la pràctica de la ética organizacional
/
Colorado Ramírez, Sara
(Universitat Autònoma de Barcelona)
La presente aportación analiza los condicionantes que encuentra la dirección escolar en la promoción de la ética organizacional de las escuelas. Incluye los resultados dieciocho entrevistas exploratorias a personas externas al contexto escolar y direcciones escolares de Cataluña para explorar qué opinan, cómo caracterizan y desarrollan la ética organizacional; el análisis de documentos para conocer qué se sabe sobre el objeto de estudio y la revisión de seis buenas prácticas de ámbito educativo y empresarial, de la salud y de los servicios sociales para identificar estrategias de gestión ética institucional. [...]
The present contribution analyzes the conditions that the school management finds in the promotion of the organizational ethics of the schools. It includes the results of eighteen exploratory interviews to people outside the school context and school addresses in Catalonia to explore what they think, how they characterize and develop organizational ethics; the analysis of documents to know what is known about the object of study and the review of six good practices in the field of education and business, health and social services to identify ethical institutional management strategies. [...]
Asociación Interuniversitaria de Investigación Pedagógica (AIDIPE) 2019
Actas XIX Congreso Internacional de Investigación Educativa. Investigación Comprometida para la transformación social. Volumen I
,
2019,
p. 269-276
Registre complet
-
5.
86 p, 414.7 KB
De l'aula d'acollida a l'aula ordinària. Orientacions per a la transició
/
Benito Pérez, Ricard
(Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ;
González Motos, Sheila
(Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ;
Fundació Jaume Bofill
Aquest informe fa una anàlisi del mecanisme d'acollida que en els darrers anys s'ha configurat com el principal dispositiu d'atenció a l'alumnat d'origen estranger als centres de secundària: les aules d'acollida. [...]
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2010 (
Informes breus. Educació ; 28
)
Registre complet
-
6.
48 p, 611.1 KB
¿Continuidad o abandono escolar? : el efecto de los centros educativos en las decisiones de continuidad formativa de los jóvenes
/
Tarabini-Castellani, Aina,
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Fontdevila, Clara
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Curran, Marta
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Montes Ruiz, Alejandro
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
;
Parcerisa, Lluís
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Rambla, Xavier
1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca Globalització, Educació i Politiques Socials
Madrid : Centro Reina Sofía sobre Adolescencia y Juventud, 2015
Registre complet
-
7.
34 p, 1.3 MB
Key learnings from the PEER Project : a combined research paper
/
Bereményi, Bálint Ábel
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ;
Larkins, Cath
(University of Central Lancashire) ;
Percy-Smith, Barry
(University of Huddersfield) ;
Roth, Maria
(Universitatea Babeș-Bolyai (Cluj-Napoca, Romania))
In this research paper we describe the aims, general approach and activities of the PEER project. We outline the diverse contexts in which we worked. We then provide an overview of the key learning from the project. [...]
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. CER MIGRACIONS, Servei de Publicacions 2017 (
Focus on international migration ; 4
)
Registre complet
-
8.
152 p, 811.0 KB
L'Elecció de centre escolar a Catalunya : elements per a un debat
/
Rambla, Xavier,
1966- ;
Valiente, Oscar
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Alegre, Miquel Àngel,
1975- ;
Fundació Jaume Bofill
Aquesta Finestra Oberta és fruit dels debats i deltreball realitzat en el marc del Seminari Internacional sobre Elecció de Centre Escolar que va tenir lloc els dies 9 i 10 de setembre de 2008 a Can Bordoi, i que va comptar amb la participació d'una trentena de per sones, entre les quals hi havia responsables d'administracions i organismes municipals i del Departament d'Educació; investigadors i professors universitaris; associacions de mares i pares; patronals del sector educatiu concertat, i persones d'altres organismes de la comunitat educativa del país.
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2009 (
Finestra oberta (Fundació Jaume Bofill) ; 53
)
Registre complet
-
9.
97 p, 3.2 MB
Com les notes condicionen les expectatives educatives de l'alumnat
/
Capsada-Munsech, Queralt,
1984- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Castejón, Alba
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca Globalització, Educació i Politiques Socials
;
Fundació Jaume Bofill
Cada dia gaudim de més informació i proves d'avaluació que ens permeten saber el nivell de competències i coneixements dels nostres estudiants. Gran part d'aquesta informació condiciona les seves expectatives i té un rol central en la presa de decisions sobre el seu futur acadèmic i professional. [...]
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2014 (
Informes breus ; 53
) (
Informes breus. Educació
)
Registre complet
-
10.
158 p, 921.2 KB
Les Escoles magnet : una aposta per l'excel·lència i l'equitat
/
Tarabini-Castellani, Aina
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Fundació Jaume Bofill
Aquest informe presenta el programa d'escoles magnet com una estratègia d'innovació educativa per combatre la segregació escolar i garantir una oferta educativa d'alta qualitat per a tot l'alumnat. [...]
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2013 (
Informes breus ; 38
)
Registre complet
-
Llibres i col·leccions :
34
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
Documents de recerca
92
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
1.
115 p, 1.8 MB
Els arxius dels centres educatius i la memòria educativa : estat de la qüestió i propostes de millora
/
Muntés Zabala, Bernat
;
Zamora Escala, Jaume Enric,
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents
El present treball vol establir un estat de la qüestió dels arxius dels centres educatius públics de Catalunya i reivindicar la seva importància per a la societat. Es fixa en les aportacions bibliogràfiques més importants i es fa una comparació entre les directrius de gestió documental oficials i el tractament que es fa en els centres. [...]
El presente trabajo quiere establecer un estado de la cuestión de los archivos de los centros educativos públicos de Cataluña y reivindicar su importancia para la sociedad. Se fija en las aportaciones bibliográficas más importantes y se realiza una comparación entre las directrices de gestión documental oficiales y el tratamiento que se realiza en los centros. [...]
This research aims to describe the state of the archives of the public educational centres in Catalonia and to highlight their importance for society. It has considered the most important bibliographical contributions to establish the framework. [...]
2022
Màster Universitari en Arxivística i Gestió de Documents
[
996
]
Registre complet
-
2.
83 p, 2.8 MB
Programa CrimiCEHa : prevención contra el acoso escolar
/
Amigó Trujillo, Sandra
;
Encarnación Ordóñez, Esther de la,
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Dret
El presente trabajo tiene el objetivo de diseñar y desarrollar un programa de intervención contra la problemática del acoso escolar a través de la metodología APS (Aprendizaje y servicio). La propuesta de programa parte de la premisa de que la mejora de las habilidades emocionales mejora el clima escolar y, todo ello, contribuye a reducir los casos de acoso escolar en un centro educativo. [...]
The present work has the objective of designing and developing an intervention program against the problem of bullying through the APS (Learning and Service) methodology. The program proposal is based on the premise that improving emotional skills improves the school climate and, all of this, contributes to reducing cases of bullying in an educational center. [...]
2023
Grau en Criminologia
[
805
]
Registre complet
-
3.
12 p, 684.3 KB
Creació d'una aplicació web per a la gestió en un consell d'esports de l'àmbit municipal, en relació amb l'assignació d'horari, persones destinades a l'arbitratge i taules de control
/
Alcover Neto, Daniel
;
Montenegro Ruiz, Victoria,
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Aquest projecte consisteix en el desenvolupament d'una aplicació web per a la gestió d'un consell escolar d'esports. Els principals objectius son desenvolupar una aplicació web funcional que serveixi per gestionar i controlar un consell escolar d'esports. [...]
Este proyecto consiste en el desarrollo de una aplicación web para la gestión de un consejo escolar de deportes. Los principales objetivos son desarrollar una aplicación web funcional que sirva para gestionar y controlar un consejo escolar de deportes. [...]
This project involves the development of a web application for managing a school sports council. The main objectives are to develop a functional web application that serves to manage and control a school sports council. [...]
2023
Enginyeria Informàtica
[
958
]
Registre complet
-
4.
25 p, 620.2 KB
Expectatives i creences docents en els diferents itineraris de Batxillerat : estudi de cas en un col·legi concertat de Lleida
/
Sabaté Ros, Alexandre
;
Tarabini-Castellani, Aina,
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Aquest estudi pretén enfocar-se en l'educació post-obligatòria, a Catalunya, com a complex educatiu en el què entren en joc múltiples factors i desigualtats. Un context en què la via acadèmica marca la direccionalitat educativa i els seus respectius discursos, i la formació professional esdevé "allò a modificar". [...]
Este estudio pretende centrarse en la educación postobligatoria, en Cataluña, como un complejo educativo en el que entran en juego múltiples factores y desigualdades. Un contexto en el que la vía académica marca la direccionalidad educativa y sus respectivos discursos, y la formación profesional es "aquello a modificar". [...]
This study aims to focus on post-compulsory education in Catalonia as an educational complex in which multiple factors and inequalities come into play. A context in which the academic pathway marks the educational directionality and its respective discourses, and professional training is "that which needs to be modified". [...]
2022
Grau en Sociologia
[
819
]
3 documents
Registre complet
-
5.
52 p, 590.9 KB
Estratègies de retorn de la Fundació el Llindar per tal de revertir l'abandonament escolar prematur i el seu impacte en l'alumnat del centre
/
Cayuela Bastida, Marti
;
Sorde Marti, Teresa,
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La Fundació el Llindar és un centre d'educació no reglada que acull a adolescents i joves que s'han deslligat del sistema educatiu reglat abans de finalitzar l'etapa educativa obligatòria per oferir-los-hi una segona oportunitat a partir d'una metodologia diferenciada de la de l'educació reglada. [...]
La Fundació el Lindar es un centro de educación no reglada que acoge a adolescentes y jóvenes que se han desenganchado del sistema educativo reglado antes de finalizar la etapa educativa obligatoria para ofrecerles una segunda oportunidad a partir de una metodología diferenciada de la educación reglada. [...]
The "Fundació el Llindar" is a non-regulated education center that admits adolescents and young people who have disengaged from the regulated education system before completing the obligatory education to offer them a second chance based on a differentiated methodology from regulated education. [...]
2022
Grau en Sociologia
[
819
]
3 documents
Registre complet
-
6.
30 p, 488.3 KB
Currículum explícit i ocult sobre les relacions sexo afectives. (Dos estudis de cas)
/
Daza Farràs, Maria
;
Bonal, Xavier,
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
A Espanya, l'educació sexual dels menors ha estat quasi nul·la a comparació d'altres països europeus (UNESCO, 2021). Aquest treball es centra a investigar el currículum explícit i ocult en les relacions sexo afectives. [...]
En España, la educación sexual de los menores ha sido casi nula a comparación de otros países europeos (UNESCO, 2021). Este trabajo se centra en investigar el currículo explícito y oculto en las relaciones sexo afectivas. [...]
In Spain, the sex education of minors has been almost zero compared to other European countries (UNESCO, 2021). This work focuses on investigating the explicit and hidden curriculum in affective sex relationships. [...]
2022
Grau en Sociologia
[
819
]
3 documents
Registre complet
-
7.
91 p, 3.2 MB
Estudio de caso "Vallès Oriental". Análisis sociométrico sobre acoso escolar y soledad
/
Serrano García, Judit
;
Fitó, Ariadna,
1985- , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Aquest treball és una anàlisi de les relacions establertes entre alumnes a dues aules d'Educació Secundària Obligatòria en un institut del Vallès Oriental. L'objectiu d'aquesta investigació és entendre el procés de l'assetjament escolar i la relació amb la solitud a través d'un qüestionari testat i entrevistes. [...]
El presente trabajo es un análisis de las relaciones establecidas entre alumnos en dos aulas de educación secundaria obligatoria en un instituto del Vallès Oriental. El objetivo de esta investigación es entender el proceso del acoso escolar y su relación con la soledad a través de un cuestionario testado y.
This study consists of an analysis of the stablished relations between students in two conflicting high school class groups in Vallès Oriental. The objective of this research is to understand the process of bullying and violence and its relation to loneliness through the use of testes questionnaire and interviews. [...]
2022
Grau en Sociologia
[
819
]
3 documents
Registre complet
-
8.
74 p, 2.9 MB
L'abandonament escolar. Una anàlisi sociològica a partir de la ETEFIL 2019
/
Garcia Perez, Emma
;
Merino Pareja, Rafael,
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La següent recerca és una aproximació sociològica als processos d'abandonament escolar. A través d'una revisió teòrica i una anàlisi exploratòria a partir de l'Enquesta de Transició Educativa-Formativa i Inserció Laboral 2019 (ETEFIL - 2019) del Institut Nacional de Estadística (INE), s'ha pogut veure de quina manera els factors demogràfics influeixen en l'abandonament escolar, els motius d'abandonament del sistema educatiu i també els itineraris formatius més comuns els 6 anys posteriors dels i les joves que abandonen la secundària el curs 2013-2014.
La siguiente investigación es una aproximación sociológica a los procesos de abandono escolar. A través de una revisión teórica y un análisis exploratorio a partir de la Encuesta de Transición Educativa-Formativa e Inserción Laboral 2019 (ETEFIL - 2019) del Instituto Nacional de Estadística (INE), se ha podido ver cómo los factores demográficos influyen en el abandono escolar, los motivos de abandono del sistema educativo y también los itinerarios formativos más comunes en los 6 años posteriores de los y las jóvenes que abandonan la secundaria en el curso 2013-2014.
The following research is a sociological approach to the processes of school dropout. Through a theoretical review and an exploratory analysis based on the Educational-Training Transition and Labor Insertion Survey 2019 (ETEFIL - 2019) of the National Institute of Statistics (INE), it has been possible to see how demographic factors influence dropout school, the reasons for dropping out of the education system and also the most common training itineraries in the 6 subsequent years of the young people who drop out of secondary school in the 2013-2014 academic year.
2022
Grau en Sociologia
[
819
]
3 documents
Registre complet
-
9.
21 p, 484.1 KB
Usos de la llengua catalana en el registre formal i informal dintre l'àmbit escolar
/
Benito Arilla, Irene
;
Cardús i Ros, Salvador,
1954-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
En aquest treball s'ha elaborat una significant anàlisi per entendre l'evolució que ha patit, i encara continua patint, l'ús del català en la nostra societat, centrant la mostra en un institut del districte de Nou Barris de Barcelona. [...]
En este trabajo se ha elaborado un significante análisis para entender la evolución que ha sufrido, y todavía sigue sufriendo, el uso del catalán en nuestra sociedad, centrando la muestra en un instituto del distrito de Nou Barris de Barcelona. [...]
In this work, a significant analysis has been made to understand the evolution that the use of Catalan has suffered, and continues to suffer, in our society, focusing the sample on an institute in the Nou Barris district of Barcelona. [...]
2022
Grau en Sociologia
[
819
]
Registre complet
-
10.
197 p, 5.7 MB
Els trastorns del neurodesenvolupament com predictors del baix rendiment acadèmic
/
Bosch, Rosa
;
Casas Brugué, Miquel,
dir.
L'estimació de la prevalença dels Trastorns del Neurodesenvolupament (TND) és essencial per la planificació dels tractaments necessaris per a aquests col·lectius. No obstant això, la recerca epidemiològica ha mostrat una alta variabilitat en els resultats obtinguts arreu dels diferents països, inclosa Espanya. [...]
La estimación de la prevalencia de los Trastornos del Neurodesarrollo (TND) es esencial para la planificación de los tratamientos necesarios para estos colectivos. Sin embargo, la investigación epidemiológica ha mostrado una alta variabilidad en los resultados obtenidos en los diferentes países, incluida España. [...]
Prevalence estimates of Neurodevelopment disorders (ND) are essential for treatment planning. However, epidemiological research has yielded high variable rates across countries, including Spain. This variability could be explained by methodological issues and the presence of variables that may be related and have not always been taken into account. [...]
2022
Registre complet
-
Documents de recerca :
92
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
Materials didàctics
4
registres trobats
1.
1 p, 77.3 KB
Situaciones de aprendizaje para la vivencia de conductas tácticas básicas (II)
/
Galera Pérez, Antonio David.
(Universitat Autònoma de Barcelona)
Ejemplo de desarrollo didáctico de una situación de aprendizaje para la vivencia de conductas tácticas básicas en la iniciación deportiva en edad escolar.
Bellaterra, 2016
Registre complet
-
2.
1 p, 199.2 KB
Situaciones de aprendizaje para la vivencia de conductas tácticas básicas
/
Galera Pérez, Antonio David.
(Universitat Autònoma de Barcelona)
Ejemplos de diseño de situaciones de aprendizaje para la vivencia de conductas tácticas básicas en la iniciación deportiva en edad escolar.
Bellaterra , 2014
Registre complet
-
3.
24 p, 1.4 MB
Dos modelos de iniciación deportiva en la Escuela
/
Galera Pérez, Antonio David.
(Universitat Autònoma de Barcelona)
Características diferenciales de dos modelos didácticos de iniciación deportiva en edades escolares.
Bellaterra 2015 (
Recursos docents
)
Registre complet
-
4.
15 p, 4.3 MB
Les assemblees a l'hort de l'escola
/
Fitó, Anna
(Escola Gerbert d'Orlha (Sant Cugat del Vallès)) ;
Rekondo, Miren
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Grup de Treball Educació per la Sostenibilitat al Llarg de la Vida
Unitat didàctica emmarcada en el programa Agenda 21 Escolar de Sant Cugat del Vallès impulsat per l'Ajuntament i que agrupa al conjunt d'escoles públiques del municipi. El treball conjunt s'articula a través del grup de treball d'Educació per la sostenibilitat al llarg de la vida (ESLV) on hi participen també altres actors. [...]
2012 (
Monografies d'Educació per a la sostenibilitat a Sant Cugat del Vallès ; 14
)
Registre complet
-
Documents gràfics i multimèdia
1
registres trobats
1.
24.6 KB
Percepció, Llenguatge i Temps
/
Universitat Autònoma de Barcelona.
Biblioteca d'Humanitats
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca Percepció, Llenguatge i Temps
Captura de la pàgina web del Grup de Recerca en Percepció, Llenguatge i Temps de la UAB.
2016
Registre complet
-
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una
alerta personal
via correu electrònic o subscribiu-vos al
canal RSS
.