Results overview: Found 3 records in 0.01 seconds.
Articles, 1 records found
Research literature, 2 records found
Articles 1 records found  
1.
14 p, 582.9 KB El nou paradigma docent i la problemàtica de la implantació a les escoles d'empresarials d'acord amb el Pla Bolonya : els estudis a les empreses, cobreixen les expectatives dels empresaris? / Rodríguez Ávila, Núria ; Monllau Jaques, Teresa
El projecte Tunning sobre educació superior a Europa centra les seves accions, entre d'altres, a definir competències genèriques (instrumentals, interpersonals i sistèmiques) i competències específiques (saber concret d'un àmbit acadèmic). [...]
The Tunning project on higher education focuses, among other issues, on the definition of generic (instrumental, interpersonal, and systemic) as well as specific competences. Social sciences face the challenge of adapting this process to the existence of some shortcomings in their usefulness for labour markets. [...]

2010 - 10.5565/rev/papers/v95n1.679
Papers : revista de sociologia, Vol. 95, Núm. 1 ( 2010) , p. 213-226  

Research literature 2 records found  
1.
298 p, 2.5 MB Management education for innovation: developing a study course to improve innovation capacity of MBA students / Ivanova, Olga ; Pineda i Herrero, Pilar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
Durante muchos años, las ciencias y las tecnologías han sido las principales protagonistas de la innovación. Sin embargo, últimamente, los negocios y la dirección empresarial han ido adquiriendo mayor importancia en los debates y estudios sobre la innovación (Institute for Competitiveness and Prosperity, 2009; Bloom, Dorgan, Dowdy, & Van Reenen, 2007; Camelo, Fernández, & Martínez, 2006; Carneiro, 2000; Giannopoulou, 2011; Catalin & Catalina, 2015). [...]
For years, since the time the innovative capacity became the focus of attention, science and technology have been placed in the heart of it. However, more recently the calls to recognize that business and management are critical enablers of innovation have started taking place in the discussions on innovation (Institute for Competitiveness and Prosperity, 2009; Bloom, Dorgan, Dowdy, & Van Reenen, 2007; Camelo, Fernández, & Martínez, 2006; Carneiro, 2000; Giannopoulou, 2011; Catalin & Catalina, 2015). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
2.
58 p, 9.7 MB La Formació dels diplomats en Ciències Empresarials del futur a Catalunya / Pedreira i Font, Ricard ; Pont Barceló, Esteban, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Pendent.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008
6 documents

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.