Resultats globals: 230 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 194 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 3 registres trobats
Publicacions periòdiques, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 4 registres trobats
Documents de recerca, 21 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 1 registres trobats
Fons personals i institucionals, 6 registres trobats
Articles 194 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
24 p, 300.1 KB Factores constituyentes identitarios en la maestra de educación infantil / Robinson Seisdedos, María Soledad (Universidad de Valparaiso (Xile)) ; Tejada Fernández, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
El presente artículo analiza los factores claves que inciden en la construcción identitaria de la educadora infantil en sus primeros años de trabajo y en diferentes realidades educativas. La metodología aplicada consistió en un estudio de caso múltiple, con particularidades de tipo biográfico-narrativo, y la recogida de información se realizó a través de relatos de vida, específicamente incidentes críticos y biogramas, junto con entrevistas semiestructuradas y grupos focales. [...]
This article analyzed the key factors that affect the identity construction of the early childhood educator in his/her first years of work and in different educational realities. The methodology consisted of a multiple case study with particularities of a biographical type narrative and the collection of information was carried out through life stories, specifically critical incidents and biograms, together with semi-structured interviews and a focus group. [...]

2021 - 10.11144/Javeriana.m14.fcim
Magis, Vol. 14 (2021) , p. 1-24  
2.
24 p, 323.1 KB Yo soy "normal" : racionalidad y normalización de la "discapacidad intelectual" en instituciones escolares. Aproximación etnográfica al modelo de Atención a la Diversidad en centros ordinarios / De Tena Calvo, Margarita (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya))
Los alumnos con discapacidad intelectual son perfectos analizadores para examinar en qué medida la escuela les resulta útil para aprender. Este artículo es producto de una etnografía que aborda el caso de un chico cordobés y emplea la historia de vida como técnica metodológica. [...]
Els estudiants amb discapacitat intel·lectual són analitzadors perfectes per examinar l'utilitat de l'escola perquè aprenguin. Aquest article és producte d'una etnografia que aborda el cas d'un noi de Còrdova i utilitza la història de la vida com a tècnica metodològica. [...]
Students with "intellectual disability" are perfect analyzers to examining how school is useful for them to learn. This article is the product of an ethnography that approaches the case of a boy from Cordoba and uses life history as a qualitative research technique. [...]
Os alunos com deficiência intelectual são analisadores perfeitos para examinar até que ponto a escola lhes é útil para aprender. Este artigo é produto de uma etnografia que aborda o caso de um menino de Córdoba e utiliza a história de vida como técnica metodológica. [...]

2023 - 10.5565/rev/periferia.911
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 28 Núm. 2 (2023) , p. 4-27 (Artículos)  
3.
18 p, 1.1 MB El bienestar escolar desde la experiencia del alumnado de Educación Primaria / Mendiri, Paula (Universidade da Coruña) ; Rebollo-Quintela, Nuria (Universidade da Coruña) ; Losada-Puente, Luisa (Universidade da Coruña)
La valoración de la experiencia del estudiante en la escuela a través de sus juicios cognitivos y sus afectos, o su percepción sobre su funcionamiento positivo y sus relaciones con otros influyen en su bienestar escolar. [...]
La valoració de l'experiència de l'estudiant a l'escola a través dels seus judicis cognitius i els afectes, o la percepció que té sobre el seu funcionament positiu i les seves relacions amb uns altres influeixen en el seu benestar escolar. [...]
School children's assessment of their experience in school through their cognitive opinions and their emotions, and their perception of their positive functioning and their relationships with others, have an impact on their educational well-being. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1818
Educar, Vol. 60 Núm. 1 (2024) , p. 237-254 (Temas de investigación)  
4.
24 p, 278.1 KB Entre la estética y la medicina : el cuidado del cuerpo en el Breviarium de Johannes de Sancto Paulo / Recio Muñoz, Victoria (Universidad de Valladolid)
El Breviarium de Johannes de Sancto Paulo, compuesto en el entorno de la Escuela de Salerno en la segunda mitad del XII, presenta las características propias del género médico de los compendios o prácticas medievales, una suerte de vademécum que describe en latínlos signos, las causas y el tratamiento de las principales enfermedades ordenadas a capite ad calcem. [...]
The Breviarium by Johannes de Sancto Paulo, composed in the setting of the Salerno School during the second half of the 12th century, presents the characteristics of the medical genre of Medieval compendiums or practices. [...]

2023
Dynamis : Acta Hispanica ad Medicinae Scientiarumque. Historiam Illustrandam, Vol. 43 Núm. 1 (2023) , p. 49-72 (Dossier)  
5.
18 p, 209.1 KB Estimación de tiempo en estudiantes secundarios chilenos frente a una tarea espacial desarrollada en formatos de papel y ordenador / Cárcamo Ulloa, Luis (Universidad Austral de Chile) ; Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Estaún Ferrer, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente artículo da cuenta de los principales resultados de investigaciones experimentales desarrolladas en Chile con el objetivo de comparar la estimación del tiempo que hacen adolescentes cuando se enfrentan al desarrollo de tareas similares con o sin ordenadores. [...]
The present article gives account of the main results of developed experimental investigations in Chile that it has by objective to compare the estimation of the time which adolescents do when they face the development of similar tasks with without computers. [...]

00/2 - 10.4067/S0718-07052007000200002
Estudios pedagógicos (Valdivia), Vol. 33 Núm. 2 (2007) , p. 27-44  
6.
32 p, 9.3 MB Iconos devocionales y donantes. A propósito de una nueva Koímesis creto-veneciana de inicios del siglo XVI / Castiñeiras, Manuel 1964- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Abenza Soria, Verónica Carla (Consejo Superior de Investigaciones Científicas (Espanya))
El presente artículo trata de un desconocido icono de la Koímesis de inicios del siglo XVI, atribuible al taller de los Ritzos, que nos permite valorar los gustos artísticos, estéticos y devocionales que caracterizaron a la sociedad creto-veneciana de Candia durante ese período. [...]
The following article deals with an unknown early 16th-century icon of the Koímesis, which can be attributed to the Ritzos' workshop. Its study allows us a better understanding of the artistic, aesthetic, and devotional tastes which characterized the Creto-Venetian society in Candia during this period. [...]

Editorial Universidad de Alcalá, 2022 - 10.37536/ebizantinos.2022.10.2070
Estudios Bizantinos, Vol. 10 (2022) , p. 65-96  
7.
21 p, 189.5 KB Veinte años de la teoría de la securitización : puntos fuertes y débiles de su operacionalización / Demurtas, Alessandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques)
Este artículo ofrece una presentación general de la teoría de la securitización, elaborada por la Escuela de Copenhague para abordar los estudios sobre seguridad. Además de explicar los aspectos más relevantes de la teoría, se resaltan también las críticas de carácter meta-teórico y los problemas a la hora de aplicarla operativamente a los estudios de caso concretos. [...]
2019 - 10.22490/26655489.3470
Análisis Jurídico y Político, Vol. 1 Núm. 1 (2019) , p. 167-187  
8.
14 p, 233.3 KB Capacidad de navegación en condiciones de vulnerabilidad. Jóvenes entre escuela, formación y trabajo en dos continentes / Bereményi, Bálint Ábel (Universitat Pompeu Fabra) ; Rambla, Xavier 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Investigar experiencias de transición entre fases de la vida, particularmente en momentos de cambios profundos, ayuda a comprender las estructuras y las relaciones más profundas de las sociedades (Walther et al. [...]
Investigating experiences of transition between life phases, particularly at moments of profound change, helps understand the deeper structures and relations of societies (Walther et al. , 2022). While youth, adulthood, and old age were clearly distinguished in the mid-twentieth century, adulthood and youth afterwards started to overlap, not least because the transition from school to work is no longer a linear, one way process. [...]

Granada : Editorial Universidad de Granada, 2022 - 10.30827/profesorado.v26i3.26244
Profesorado, Vol. 26 Núm. 3 (Noviembre 2022) , article 26244
2 documents
9.
22 p, 214.6 KB Descentrar la mirada etnocéntrica : una experiencia basada en los fondos de conocimiento / Zhang-Yu, Cristina (Universitat de Girona) ; Vendrell-Pleixats, Júlia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barreda Escrig, Clàudia (Institut-Escola El Til·ler (Barcelona)) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona)
La aproximación de los fondos de conocimiento es una puesta en valor de los saberes y prácticas familiares como forma de resistencia dentro de la cultura escolar hegemónica. En este trabajo compartimos las reflexiones, tensiones y transformaciones que maestras e investigadoras hemos identificado durante el transcurso de nuestra experiencia en un instituto-escuela de Barcelona. [...]
The funds of knowledge approach values families' knowledge and practices as a form of resistance within the hegemonic school culture. In this paper we share some reflections, tensions and transformations that we teachers and researchers have identified during our experience in a high school in Barcelona. [...]

2023 - 10.5565/rev/athenea.3150
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 23 Núm. 1 (2023) , p. e3150 (Artículos)  
10.
10 p, 94.0 KB "Non è senza timore che inizio la mia opera di insegnante" : Leonardo Sciascia maestro elementare (1949-1957) / De Salvo, Dario (Università di Messina)
Il 12 ottobre del 1949 Leonardo Sciascia comincia la sua carriera di maestro elementare. Avverte, fin da subito, un forte senso di disagio che espliciterà chiaramente nel 1956 con Le Parrocchie di Regalpetra. [...]
El 12 d'octubre de 1949, Leonardo Sciascia va començar la seva carrera com a professor d'escola primària. De seguida va sentir un fort sentiment de malestar que va expressar clarament el 1956 a Le Parrocchia di Regalpetra. [...]
On October 12, 1949, Leonardo Sciascia began his career as an elementary school teacher. He sensed, right from the start, a strong sense of unease that he would make clear in 1956 with Le Parrocchie di Regalpetra. [...]
El 12 de octubre de 1949, Leonardo Sciascia comenzó su carrera como maestro de escuela primaria. Inmediatamente sintió una fuerte sensación de inquietud que expresó claramente en 1956 con Le Parrocchia di Regalpetra. [...]

2022 - 10.5565/rev/qdi.551
Quaderns d'Italià, Vol. 27 (2022) , p. 83-92 (Dossier 1)  

Articles : 194 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 3 registres trobats  
1.
1 p, 280.2 KB Actividades de educación ambiental escolar y ayuntamientos : los retos de la sostenibilidad / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Póster presentado en el IV Congreso Comunicación Social de la Ciencia "Cultura Científica y Ciudadanía Democrática", celebrado en Madrid en noviembre del 2007.
2007
Congreso Comunicación Social de la Ciencia "Cultura Científica y Ciudadanía Democrática". Madrid, España, 4rt : 2007  
2.
13 p, 95.5 KB La actitud del alumnado frente a la escuela / Valls, Ona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Sanchez-Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Troiano i Gomà, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació i Treball
Históricamente muchos autores han tratado el tema de la actitud del alumnado frente a la escuela y las motivaciones instrumentales y expresivas de éstos. Estas aportaciones se han desarrollado tanto desde un punto de vista teórico donde encontramos autores como Bernstein (1977), Merton (1938), Fernández Enguita (1988), Subirats y Alegre (2006) o Tarabini (2012); como desde un punto de vista empírico con Alegre y Benito (2012), Barbeta y Termes (2014) o Feito (2003). [...]
The aim of this communication is to explore and analyse students' motivations in compulsory education and examine whether these motivations affect differentially their future expectations. The concrete objectives of this study are twofold: 1. [...]

2015
Conferencia Ibérica de Sociología de la Educación. Lisboa, Portugal, 1a : 2015  
3.
7 p, 142.7 KB Estrategias discursivas de los familiares en la construcción de un tercer espacio en una actividad de agroecología escolar en comunidad / Amat, Arnau (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La acción de la investigación se desarrolla en una pequeña escuela rural de Cataluña,dónde están aplicando un proyecto de educación para la sostenibilidad y quieren incorporar actores comunitarios a través del huerto escolar. [...]
2012
Encuentro de Didáctica de las Ciencias Experimentales. Santiago de Compostela, Espanya, 25è : 2012  

Publicacions periòdiques 1 registres trobats  
1.
12 p, 4.9 MB La avicultura práctica : boletín mensual ilustrado / Real Escuela de Avicultura ; Sociedad Nacional de Avicultores Españoles
Barcelona (Diputación, 301) : [s.n.], [1896-1919]
191 documents

Llibres i col·leccions 4 registres trobats  
1.
31 p, 187.5 KB Margarita Xirgu en Uruguay / Foguet i Boreu, Francesc 1971- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Análisis de la presencia de la actriz catalana Margarita Xirgu en Uruguay.
Sevilla: Editorial Renacimiento, 2022 (Biblioteca del Exilio, Anejos)
El exilio teatral republicano de 1939 en Argentina, Chile, Uruguay y Paraguay, 2022, p. 467-497  
2.
35 p, 6.0 MB De la protección a la inclusión : las personas con experiencias de adopción, acogimiento familiar y residencial en los centros educativos / San Román, Beatriz, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Clemente Martínez, Chandra Kala (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Urrea Monclús, Aida ; Cordova, Federica de (Università di Verona) ; Selmi, Giulia (Università di Verona) ; Sità, Chiara (Università di Verona) ; López López, Mónica (University of Groningen) ; ten Brumelaar, Mijntje (University of Groningen) ; Zijlstra, Elianne (University of Groningen) ; Linares, Ana Mª (Coordinadora de Asociaciones en Defensa de la Adopción y el Acogimiento (CORA)) ; Ruibal, Águeda (Coordinadora de Asociaciones en Defensa de la Adopción y el Acogimiento (CORA)) ; Vázquez, Chus (Coordinadora de Asociaciones en Defensa de la Adopción y el Acogimiento (CORA)) ; Ferrero, Barbara (Comune di Torino) ; Patt, Sandra (Comune di Torino) ; Wilkins, Rebecca (Part of Family Action (Regne Unit)) ; Mitchell, Jo (Part of Family Action (Regne Unit)) ; de Haan, Anna (Pharos Expertise Center on Health Disparities) ; Keij, Marjolein (Pharos Expertise Center on Health Disparities)
Comprender las diferentes trayectorias de vida y situaciones familiares es clave para maestras, maestros, educadoras y educadores cuando los niñas y niños que viven en acogimiento (incluidos las y los migrantes no acompañadas) y las niñas y niños adoptadas. [...]
Barcelona : Beatriz San Román, 2021 (From Protection to Inclusion)
5 documents
3.
8 p, 535.3 KB El rol de la dirección escolar en la pràctica de la ética organizacional / Colorado Ramírez, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona)
La presente aportación analiza los condicionantes que encuentra la dirección escolar en la promoción de la ética organizacional de las escuelas. Incluye los resultados dieciocho entrevistas exploratorias a personas externas al contexto escolar y direcciones escolares de Cataluña para explorar qué opinan, cómo caracterizan y desarrollan la ética organizacional; el análisis de documentos para conocer qué se sabe sobre el objeto de estudio y la revisión de seis buenas prácticas de ámbito educativo y empresarial, de la salud y de los servicios sociales para identificar estrategias de gestión ética institucional. [...]
The present contribution analyzes the conditions that the school management finds in the promotion of the organizational ethics of the schools. It includes the results of eighteen exploratory interviews to people outside the school context and school addresses in Catalonia to explore what they think, how they characterize and develop organizational ethics; the analysis of documents to know what is known about the object of study and the review of six good practices in the field of education and business, health and social services to identify ethical institutional management strategies. [...]

Asociación Interuniversitaria de Investigación Pedagógica (AIDIPE) 2019
Actas XIX Congreso Internacional de Investigación Educativa. Investigación Comprometida para la transformación social. Volumen I, 2019, p. 269-276  
4.
336 p, 17.2 MB Memòria : desplegament de l'agenda 21 escolar. 2011-2012 / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat ; Sant Cugat del Vallès (Catalunya). Ajuntament ; Servei Educatiu de Zona Vallès Occidental IV ; Grup de Treball Educació per la Sostenibilitat al Llarg de la Vida
El present volum recull les activitats realitzades en el marc del Programa Agenda 21 Escolar de Sant Cugat del Vallès durant el curs 2011-2012. Aquest programa es duu a terme amb la col·laboració de la Universitat Autònoma de Barcelona a través d'un conveni subscrit per ambdues institucions: la UAB i l'Ajuntament de Sant Cugat.
2012 (Monografies d'Educació per a la sostenibilitat a Sant Cugat del Vallès ; 13)  

Documents de recerca 21 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
1.5 MB Educar en competències de ciutadania democràtica. Un estudi d'un canvi curricular a l'Escola Andorrana / Sala Carrasco, Salvador ; Santisteban, Antoni, dir.
L'educació d'una ciutadania democràtica ha estat una de les preocupacions principals en el desenvolupament dels sistemes escolars a Europa. El debat públic sobre quins haurien de ser els sabers rellevants per formar ciutadans·es capaços·ces de participar en una societat democràtica ha estat central en l'àmbit de l'educació per a la ciutadania democràtica. [...]
La educación de una ciudadanía democrática ha sido una de las preocupaciones principales en el desarrollo de los sistemas escolares en Europa. El debate público sobre cuales deberían ser los saberes relevantes para formar ciudadanos·as capaces de participar en una sociedad democrática ha estado central en el ámbito de la educación para la ciudadanía democrática. [...]
Educating democratic citizens has been one of the main concerns since the development of the school systems in Europe. The public debate about which should be the knowledge of most worth to be able to participate as citizens in a democratic society has been central in the field of Education for Democratic Citizenship. [...]

2023  
2.
3.7 MB Examining inclusive teaching strategies to develop inclusive education at the Chinese primary schools / Li, Dandan ; Badia Martín, M. del Mar, dir. ; Sanahuja Gavaldà, José María, dir.
Amb l'objectiu de desenvolupar l'educació inclusiva xinesa a les escoles d'educació primària, aquest estudi va utilitzar mètodes mixts per analitzar la situació actual de les estratègies d'ensenyament inclusivos a les escoles d'educació primària xineses. [...]
Con el objetivo de desarrollar la educación inclusiva en China en las escuelas primarias regulares, este estudio utilizó un enfoque de métodos mixtos para analizar la situación actual de las estrategias de enseñanza inclusiva en las escuelas de educación primaria chinas. [...]
Aimed to develop Chinese inclusive education at regular primary schools, this study used mixed methods approach to analyse the current situation on inclusive teaching strategies in Chinese primary schools. [...]

2023  
3.
46 p, 3.6 MB La influencia de la música en el desarrollo de la identidad en 'The Roles We Play', de Sabba Khan / Criado Valverde, Paula ; Pereira Rueda, Andrea, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The Roles We Play es la primera novela gráfica de Sabba Khan, escritora, ilustradora y arquitecta londinense. La autora no solo relata el testimonio de la diáspora que sufrieron sus padres cachemires, sino que también narra las dificultades que tuvo para encontrar su identidad, más allá de sus progenitores, como mujer británica. [...]
The Roles We Play és la primera novel·la gràfica de Sabba Khan, escriptora, il·lustradora i arquitecta londinenca. L'autora no sols relata el testimoniatge de la diàspora que van sofrir els seus pares caixmirs, sinó que també narra les dificultats que va tenir per a trobar la seva identitat, més enllà dels seus progenitors, com a dona britànica. [...]

2023
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [1481]  
4.
35 p, 660.9 KB Usos lingüístics de les elits : un estudi de cas d'una escola internacional de Sant Cugat / Hornas Duch, Raquel ; Bonal, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Davant la preocupació pel futur del català, aquest treball pretén fer una anàlisi sociolingüística a una de les escoles internacionals de Sant Cugat del Vallès, una escola privada que concentra gran part de l'elit local. [...]
Ante la preocupación por el futuro del catalán, este trabajo pretende realizar un análisis sociolingüístico en una de las escuelas internacionales de Sant Cugat del Vallès, una escuela privada que concentra a gran parte de la élite local. [...]
In view of the concern for the future of the Catalan, this paper attempts to carry out a sociolinguistic analysis in one of the international schools of Sant Cugat del Vallès, a private school that concentrates a large part of the local elite. [...]

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documents
5.
30 p, 645.0 KB Usos lingüístics dels infants en camps informals : estudi de l'alternança de codis en un pati escolar de primària de Cardedeu en relació amb el context sociolingüístic dels infants / Mourelle Fumado, Ivet ; Bonal, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La llengua més utilitzada a l'hora del pati a les escoles i instituts de Catalunya és el castellà, passant per sobre de la llengua vehicular a l'escola catalana, el català. Arran d'aquest fet i les constants notícies entorn a la voluntat d'implementar un augment del castellà a les aules fan que la preocupació pel català estigui a l'ordre del dia. [...]
La lengua más utilizada en el patio en las escuelas e institutos de Cataluña es el castellano, pasando por encima de la lengua vehicular en la escuela catalana, el catalán. A raíz de este hecho y las constantes noticias en torno a la voluntad de implementar un aumento del castellano en las aulas hacen que la preocupación por el catalán esté a la orden del día. [...]
The language most used in the courtyard of schools and institutes in Catalonia is Spanish, overtaking the language used in the Catalan school, Catalan. As a result of this fact and the constant news about the will to implement an increase in the Spanish language in the classrooms, concern for Catalan is on the order of the day. [...]

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documents
6.
53 p, 2.3 MB Detección precoz del Trastorno de Conducta en educación preescolar desde una perspectiva sistémica : una intervención para la formación a docentes y orientación a las familias / Puerta Silva, Alba ; Benezuela, Mayra ; Rubio, Remedios, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
El Trastorno de Conducta (TC) puede suponer grandes dificultades para los niños y niñas en la vida cotidiana, así como para sus familias, tanto a corto como a largo plazo. Durante los últimos años se ha evidenciado un aumento significativo de trastornos psicológicos en la infancia, siendo el TC la categoría diagnóstica que presenta mayor prevalencia en esta población. [...]
Conduct Disorder (CD) can imply great difficulties for children in daily life, as well as for their families, both in the short and long term. During recent years, a significant increase in psychological disorders has been evidenced in childhood, being the CD the diagnostic category with the highest prevalence in this population. [...]

2022
Grau en Psicologia [1485]
3 documents
7.
418 p, 3.2 MB Mares d'origen marroquí a Catalunya : entre les experiències personals i els processos d'acompanyament a l'escolarització dels fills i filles / El Mouali Samadi, Fatiha ; Pàmies Rovira, Jordi, dir. ; Bertran, Marta, dir.
La present tesi doctoral planteja un objectiu doble, per una banda, conèixer les experiències de les mares d'origen marroquí a Catalunya, tot identificant les dimensions que poden explicar la seva relació amb l'escola i la comunitat educativa i, en segon lloc, analitzar les formes i estratègies d'acompanyament que realitzen durant l'etapa d'escolarització obligatòria dels seus fills i filles. [...]
Esta tesis doctoral establece un doble objetivo, por un lado, conocer las experiencias de las madres de origen marroquí en Cataluña, identificando las dimensiones que pueden explicar su relación con la escuela y la comunidad educativa y, en segundo lugar, analizar las formas y estrategias de acompañamiento que llevan a cabo durante la etapa de escolarización obligatoria de sus hijos. [...]
This doctoral thesis has a dual aim. On the one hand, to get to know the experiences of mothers of Moroccan origin within Catalonia, identifying the elements that can explain their relationship with the school and with the educational community. [...]

2021  
8.
444 p, 3.5 MB La obra literaria y filosófica de Stanislaw Lem. Una Lemología Crítica desde la Escuela de Frankfurt / López Chacón, Alejandro ; Gómez García, Iván, dir. ; Penedo Picos, Antonio, dir.
La recerca examina l'obra literària i filosòfica de Stanislaw Lem en correspondència amb la perspectiva teòrica de l'Escola de Frankfurt, per a evidenciar les diferents afinitats entre la literatura de Ciència-ficció (CF) proposta per l'autor i els postulats de la Teoria Crítica. [...]
La investigación examina la obra literaria y filosófica de Stanislaw Lem en correspondencia con la perspectiva teórica de la Escuela de Frankfurt, para evidenciar las distintas afinidades entre la literatura de Ciencia Ficción (CF) propuesta por el autor y los postulados de la Teoría Crítica. [...]
The research examines the literary and philosophical work of Stanislaw Lem in correspondence with the theoretical perspective of the Frankfurt School, in order to evidence the different affinities between the Science Fiction (SF) literature proposed by the author and the postulates of Critical Theory. [...]

2021  
9.
184 p, 2.7 MB Imaginarios y experiencias de (in)movilidad en la infancia : un estudio etnográfico en la región metropolitana de Barcelona / Martorell Faus, Miquel ; Carrasco, Sílvia, dir.
Les transformacions socioeconòmiques del canvi de segle, així com els dispositius de control fronterer, estan provocant noves formes de (im)mobilitat arreu del món. Els nens i nenes són protagonistes d'aquests fluxos emergents i, no obstant això, les seves vivències no són sempre tingudes en compte. [...]
Las transformaciones socioeconómicas del cambio de siglo, así como los dispositivos de con-trol fronterizo, están provocando nuevas formas de (in)movilidad alrededor del mundo. Los niños y niñas son protagonistas de estos flujos emergentes y, sin embargo, sus vivencias no son siempre tomadas en cuenta. [...]
The socio-economic transformations of the turn of the century, as well as border control measures, are causing new forms of (im)mobility around the world. Children are protagonists of these emerging flows and yet their experiences are not always considered. [...]

2021  
10.
38 p, 591.6 KB Guía para la comunidad educativa de prevención y apoyo a las víctimas de ciberacoso en el contexto escolar / Sordè i Martí, Teresa ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Aiello-Cabrera, Emilia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Castro Sandúa, Marcos (Universitat de Barcelona) ; Flecha Fernandez Sanmamed, Ainhoa (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gairal-Casadó, Regina (Universitat Rovira i Virgili) ; Herrero, Carlos (Universitat de Barcelona) ; Melgar Alcantud, Patrícia (Universitat de Girona) ; Mondéjar, Eduard, 1986- (Universitat de Girona) ; Plaja, Teresa (Universitat de Barcelona) ; Pulido, Cristina (Universitat de Barcelona) ; Racionero-Plaza, Sandra (Universidad Loyola) ; Ramis Salas, Mimar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ríos González, Oriol (Universitat Rovira i Virgili) ; Sánchez, Montse (Universitat de Barcelona) ; Serradell Pumareda, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Serrano Alfonso, M. Ángeles (Universitat Rovira i Virgili) ; Tellado, Itxaso (Universitat de Vic) ; Villarejo Carballido, Beatriz (Universitat de Barcelona) ; Roig, Susana, col. (CEIP Illes Columbretes, Castelló de la Plana) ; Vázquez, Teresa, col. (CEIP Camp de Turia, Riba-Roja) ; Canal, José Mª, col. (CEIP Camp de Turia, Riba-Roja) ; Vallés, Ana, col. (CEIP Les Vessanes, Dénia) ; Gómez, Remei, col. (SPE11, Dénia) ; Monfort, Julia, col. (SPE11, Dénia) ; Cervera, Amparo, col. (Colegio Santiago Apóstol-Cabanyal, València) ; Martínez, Roberto, col. (Colegio Santiago Apóstol-Cabanyal, València) ; Bosch López de Andújar, Jordi col. (Colegio Santiago Apóstol-Cabanyal, València) ; Aldea, Sonia, col. (CEIP Fernando de los Ríos, Burjassot) ; Carbonell Curralo, Sara, col. (CEIP Lluis Vives, Cullera) ; Casamayor, Mamen, col. (CEIP Lluis Vives, Cullera) ; Aguilar, Raquel, col. (CEIP Ciutat de Cremona, Alaquàs) ; Febre, Blanca, col. (Colegio Sagrada Familia, València) ; Alamillo, Adela, col. (Seminario "A hombros de los gigantes", Valencia) ; Navarro, María, col. (Sección IES Conselleria, València) ; Natividad, Laura, col. (CEIP Jaume I, Puçol) ; Artigues, Marisol, col. (Ajuntament de Pedreguer) ; Gil Traver, Flora, col. (Centro Nacional de Innovación e Investigación Educativa) ; Soria Bollo, Bárbara, col. (Centro Nacional de Innovación e Investigación Educativa) ; Centro Nacional de Innovación e Investigación Educativa (CNIIE) ; Ministerio de Educación, Cultura y Deporte
Guía enmarcada en el Plan Estratégico de Convivencia Escolar (Ministerio de Educación Cultura y Deporte. Centro Nacional de Innovación e Investigación Educativa) que presenta una serie de orientaciones generales que permiten el análisis del acoso escolar de manera general y, en segundo lugar, orientaciones concretas para abordar el acoso que se ejerce a través de las Tecnologías de la Información y la Comunicación, es decir, el ciberacoso. [...]
Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. Secretaría General Técnica, 2017 - 10.4438/030-17-093-7  

Documents de recerca : 21 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents gràfics i multimèdia 1 registres trobats  
1.
712x1040, 839.5 KB Distrito IX : habitantes: 400.000 : institutos: ninguno : ... / Asociación de Vecinos Distrito IX (Barcelona, Catalunya) ; Escuela Activa de Padres (Barcelona, Catalunya) ; Grupo de Jóvenes San Juan Bosco (Barcelona, Catalunya)
1975  

Fons personals i institucionals 6 registres trobats  
1.
2 p, 277.4 KB Carta d'Alberto Rodrigo Otero (Subdirector General de la Junta de Energía Nuclear (JEN)) a Antonia Flores (Alcaldessa de Palomares) / Rodrigo Otero, Alberto ; Flores, Antonia
Carta amb què Alberto Rodrigo Otero (Subdirector General de la Junta de Energía Nuclear (JEN)) manifesta a Antonia Flores (Alcaldessa de Palomares) l'interès de la JEN a augmentar la seva col·laboració en una sèrie de punts concrets. [...]
1985  
2.
4 p, 12.2 MB Carta de Albert Carbó a Ramón Ortiz Fornaguera / Carbó, Albert
Carbó resume los avances en los cálculos teniendo en cuenta las indicaciones de la carta previa de Ortiz Fornaguera. Le pone al corriente de las convocatorias de oposiciones convocadas últimamente, le notifica los asistentes (oficiosos) a Ann Arbor (Física: Ortiz Fornaguera, María Aránzazu Vigón, Carlos [Sánchez del Río]; Química: Ricardo Fernández Cellini; Luis Gutiérrez Jodra y Otero junior). [...]
1954  
3.
4 p, 11.3 MB Carta de Albert Carbó a Ramón Ortiz Fornaguera / Carbó, Albert
Carbó pone al corriente a Ortiz Fornaguera de algunas dificultades en la Escuela de Armas Navales cuya docencia ocupa él de forma interina en ausencia de Ortiz Fornaguera que acaban con el arresto de uno de los alumnos. [...]
1954  
4.
4 p, 872.2 KB Informe sobre la "Escuela de Otoño" i el "Seminario Avanzado" de la Universidad de Santiago de Compostela , amb petició de fons
octubre 1998  
 Accés restringit a la UAB
5.
2 p, 564.2 KB Carta de Pere Pascual (Benasc) a José Luis Delgado (Universidad Menéndez y Pelayo) demanant col·laboració econòmica per a la Escuela Avanzada de Física Teórica, de la que també envia informe / Pascual, Pedro, 1934-2006
24 juliol 1996  
 Accés restringit a la UAB
6.
4 p, 1.1 MB Dues còpies d'una carta de Pere Pascual (CERN; Universidad de Valencia) a A. Monreal, Subsecretario de Educación y Ciencia, enviant-li els volums de les lliçons desenvolupades a l'Escola de Física del CERN / Pascual, Pedro, 1934-2006
22 setembre 1968  
 Accés restringit a la UAB

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.