1.
|
1.5 MB |
Educar en competències de ciutadania democràtica. Un estudi d'un canvi curricular a l'Escola Andorrana
/
Sala Carrasco, Salvador ;
Santisteban, Antoni, dir.
L'educació d'una ciutadania democràtica ha estat una de les preocupacions principals en el desenvolupament dels sistemes escolars a Europa. El debat públic sobre quins haurien de ser els sabers rellevants per formar ciutadans·es capaços·ces de participar en una societat democràtica ha estat central en l'àmbit de l'educació per a la ciutadania democràtica. [...] La educación de una ciudadanía democrática ha sido una de las preocupaciones principales en el desarrollo de los sistemas escolares en Europa. El debate público sobre cuales deberían ser los saberes relevantes para formar ciudadanos·as capaces de participar en una sociedad democrática ha estado central en el ámbito de la educación para la ciudadanía democrática. [...] Educating democratic citizens has been one of the main concerns since the development of the school systems in Europe. The public debate about which should be the knowledge of most worth to be able to participate as citizens in a democratic society has been central in the field of Education for Democratic Citizenship. [...]
2023
|
|
2.
|
3.7 MB |
Examining inclusive teaching strategies to develop inclusive education at the Chinese primary schools
/
Li, Dandan ;
Badia Martín, M. del Mar, dir. ;
Sanahuja Gavaldà, José María, dir.
Amb l'objectiu de desenvolupar l'educació inclusiva xinesa a les escoles d'educació primària, aquest estudi va utilitzar mètodes mixts per analitzar la situació actual de les estratègies d'ensenyament inclusivos a les escoles d'educació primària xineses. [...] Con el objetivo de desarrollar la educación inclusiva en China en las escuelas primarias regulares, este estudio utilizó un enfoque de métodos mixtos para analizar la situación actual de las estrategias de enseñanza inclusiva en las escuelas de educación primaria chinas. [...] Aimed to develop Chinese inclusive education at regular primary schools, this study used mixed methods approach to analyse the current situation on inclusive teaching strategies in Chinese primary schools. [...]
2023
|
|
3.
|
46 p, 3.6 MB |
La influencia de la música en el desarrollo de la identidad en 'The Roles We Play', de Sabba Khan
/
Criado Valverde, Paula ;
Pereira Rueda, Andrea, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
The Roles We Play es la primera novela gráfica de Sabba Khan, escritora, ilustradora y arquitecta londinense. La autora no solo relata el testimonio de la diáspora que sufrieron sus padres cachemires, sino que también narra las dificultades que tuvo para encontrar su identidad, más allá de sus progenitores, como mujer británica. [...] The Roles We Play és la primera novel·la gràfica de Sabba Khan, escriptora, il·lustradora i arquitecta londinenca. L'autora no sols relata el testimoniatge de la diàspora que van sofrir els seus pares caixmirs, sinó que també narra les dificultats que va tenir per a trobar la seva identitat, més enllà dels seus progenitors, com a dona britànica. [...]
2023 Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [1481]
|
|
4.
|
35 p, 660.9 KB |
Usos lingüístics de les elits : un estudi de cas d'una escola internacional de Sant Cugat
/
Hornas Duch, Raquel ;
Bonal, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Davant la preocupació pel futur del català, aquest treball pretén fer una anàlisi sociolingüística a una de les escoles internacionals de Sant Cugat del Vallès, una escola privada que concentra gran part de l'elit local. [...] Ante la preocupación por el futuro del catalán, este trabajo pretende realizar un análisis sociolingüístico en una de las escuelas internacionales de Sant Cugat del Vallès, una escuela privada que concentra a gran parte de la élite local. [...] In view of the concern for the future of the Catalan, this paper attempts to carry out a sociolinguistic analysis in one of the international schools of Sant Cugat del Vallès, a private school that concentrates a large part of the local elite. [...]
2022 Grau en Sociologia [819]
3 documents
|
|
5.
|
30 p, 645.0 KB |
Usos lingüístics dels infants en camps informals : estudi de l'alternança de codis en un pati escolar de primària de Cardedeu en relació amb el context sociolingüístic dels infants
/
Mourelle Fumado, Ivet ;
Bonal, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La llengua més utilitzada a l'hora del pati a les escoles i instituts de Catalunya és el castellà, passant per sobre de la llengua vehicular a l'escola catalana, el català. Arran d'aquest fet i les constants notícies entorn a la voluntat d'implementar un augment del castellà a les aules fan que la preocupació pel català estigui a l'ordre del dia. [...] La lengua más utilizada en el patio en las escuelas e institutos de Cataluña es el castellano, pasando por encima de la lengua vehicular en la escuela catalana, el catalán. A raíz de este hecho y las constantes noticias en torno a la voluntad de implementar un aumento del castellano en las aulas hacen que la preocupación por el catalán esté a la orden del día. [...] The language most used in the courtyard of schools and institutes in Catalonia is Spanish, overtaking the language used in the Catalan school, Catalan. As a result of this fact and the constant news about the will to implement an increase in the Spanish language in the classrooms, concern for Catalan is on the order of the day. [...]
2022 Grau en Sociologia [819]
3 documents
|
|
6.
|
53 p, 2.3 MB |
Detección precoz del Trastorno de Conducta en educación preescolar desde una perspectiva sistémica : una intervención para la formación a docentes y orientación a las familias
/
Puerta Silva, Alba ;
Benezuela, Mayra ;
Rubio, Remedios, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Psicologia
El Trastorno de Conducta (TC) puede suponer grandes dificultades para los niños y niñas en la vida cotidiana, así como para sus familias, tanto a corto como a largo plazo. Durante los últimos años se ha evidenciado un aumento significativo de trastornos psicológicos en la infancia, siendo el TC la categoría diagnóstica que presenta mayor prevalencia en esta población. [...] Conduct Disorder (CD) can imply great difficulties for children in daily life, as well as for their families, both in the short and long term. During recent years, a significant increase in psychological disorders has been evidenced in childhood, being the CD the diagnostic category with the highest prevalence in this population. [...]
2022 Grau en Psicologia [1485]
3 documents
|
|
7.
|
418 p, 3.2 MB |
Mares d'origen marroquí a Catalunya : entre les experiències personals i els processos d'acompanyament a l'escolarització dels fills i filles
/
El Mouali Samadi, Fatiha ;
Pàmies Rovira, Jordi, dir. ;
Bertran, Marta, dir.
La present tesi doctoral planteja un objectiu doble, per una banda, conèixer les experiències de les mares d'origen marroquí a Catalunya, tot identificant les dimensions que poden explicar la seva relació amb l'escola i la comunitat educativa i, en segon lloc, analitzar les formes i estratègies d'acompanyament que realitzen durant l'etapa d'escolarització obligatòria dels seus fills i filles. [...] Esta tesis doctoral establece un doble objetivo, por un lado, conocer las experiencias de las madres de origen marroquí en Cataluña, identificando las dimensiones que pueden explicar su relación con la escuela y la comunidad educativa y, en segundo lugar, analizar las formas y estrategias de acompañamiento que llevan a cabo durante la etapa de escolarización obligatoria de sus hijos. [...] This doctoral thesis has a dual aim. On the one hand, to get to know the experiences of mothers of Moroccan origin within Catalonia, identifying the elements that can explain their relationship with the school and with the educational community. [...]
2021
|
|
8.
|
444 p, 3.5 MB |
La obra literaria y filosófica de Stanislaw Lem. Una Lemología Crítica desde la Escuela de Frankfurt
/
López Chacón, Alejandro ;
Gómez García, Iván, dir. ;
Penedo Picos, Antonio, dir.
La recerca examina l'obra literària i filosòfica de Stanislaw Lem en correspondència amb la perspectiva teòrica de l'Escola de Frankfurt, per a evidenciar les diferents afinitats entre la literatura de Ciència-ficció (CF) proposta per l'autor i els postulats de la Teoria Crítica. [...] La investigación examina la obra literaria y filosófica de Stanislaw Lem en correspondencia con la perspectiva teórica de la Escuela de Frankfurt, para evidenciar las distintas afinidades entre la literatura de Ciencia Ficción (CF) propuesta por el autor y los postulados de la Teoría Crítica. [...] The research examines the literary and philosophical work of Stanislaw Lem in correspondence with the theoretical perspective of the Frankfurt School, in order to evidence the different affinities between the Science Fiction (SF) literature proposed by the author and the postulates of Critical Theory. [...]
2021
|
|
9.
|
184 p, 2.7 MB |
Imaginarios y experiencias de (in)movilidad en la infancia : un estudio etnográfico en la región metropolitana de Barcelona
/
Martorell Faus, Miquel ;
Carrasco, Sílvia, dir.
Les transformacions socioeconòmiques del canvi de segle, així com els dispositius de control fronterer, estan provocant noves formes de (im)mobilitat arreu del món. Els nens i nenes són protagonistes d'aquests fluxos emergents i, no obstant això, les seves vivències no són sempre tingudes en compte. [...] Las transformaciones socioeconómicas del cambio de siglo, así como los dispositivos de con-trol fronterizo, están provocando nuevas formas de (in)movilidad alrededor del mundo. Los niños y niñas son protagonistas de estos flujos emergentes y, sin embargo, sus vivencias no son siempre tomadas en cuenta. [...] The socio-economic transformations of the turn of the century, as well as border control measures, are causing new forms of (im)mobility around the world. Children are protagonists of these emerging flows and yet their experiences are not always considered. [...]
2021
|
|
10.
|
38 p, 591.6 KB |
Guía para la comunidad educativa de prevención y apoyo a las víctimas de ciberacoso en el contexto escolar
/
Sordè i Martí, Teresa ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Aiello-Cabrera, Emilia (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Castro Sandúa, Marcos (Universitat de Barcelona) ;
Flecha Fernandez Sanmamed, Ainhoa (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Gairal-Casadó, Regina (Universitat Rovira i Virgili) ;
Herrero, Carlos (Universitat de Barcelona) ;
Melgar Alcantud, Patrícia (Universitat de Girona) ;
Mondéjar, Eduard, 1986- (Universitat de Girona) ;
Plaja, Teresa (Universitat de Barcelona) ;
Pulido, Cristina (Universitat de Barcelona) ;
Racionero-Plaza, Sandra (Universidad Loyola) ;
Ramis Salas, Mimar (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Ríos González, Oriol (Universitat Rovira i Virgili) ;
Sánchez, Montse (Universitat de Barcelona) ;
Serradell Pumareda, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Serrano Alfonso, M. Ángeles (Universitat Rovira i Virgili) ;
Tellado, Itxaso (Universitat de Vic) ;
Villarejo Carballido, Beatriz (Universitat de Barcelona) ;
Roig, Susana, col. (CEIP Illes Columbretes, Castelló de la Plana) ;
Vázquez, Teresa, col. (CEIP Camp de Turia, Riba-Roja) ;
Canal, José Mª, col. (CEIP Camp de Turia, Riba-Roja) ;
Vallés, Ana, col. (CEIP Les Vessanes, Dénia) ;
Gómez, Remei, col. (SPE11, Dénia) ;
Monfort, Julia, col. (SPE11, Dénia) ;
Cervera, Amparo, col. (Colegio Santiago Apóstol-Cabanyal, València) ;
Martínez, Roberto, col. (Colegio Santiago Apóstol-Cabanyal, València) ;
Bosch López de Andújar, Jordi col. (Colegio Santiago Apóstol-Cabanyal, València) ;
Aldea, Sonia, col. (CEIP Fernando de los Ríos, Burjassot) ;
Carbonell Curralo, Sara, col. (CEIP Lluis Vives, Cullera) ;
Casamayor, Mamen, col. (CEIP Lluis Vives, Cullera) ;
Aguilar, Raquel, col. (CEIP Ciutat de Cremona, Alaquàs) ;
Febre, Blanca, col. (Colegio Sagrada Familia, València) ;
Alamillo, Adela, col. (Seminario "A hombros de los gigantes", Valencia) ;
Navarro, María, col. (Sección IES Conselleria, València) ;
Natividad, Laura, col. (CEIP Jaume I, Puçol) ;
Artigues, Marisol, col. (Ajuntament de Pedreguer) ;
Gil Traver, Flora, col. (Centro Nacional de Innovación e Investigación Educativa) ;
Soria Bollo, Bárbara, col. (Centro Nacional de Innovación e Investigación Educativa) ;
Centro Nacional de Innovación e Investigación Educativa (CNIIE) ;
Ministerio de Educación, Cultura y Deporte
Guía enmarcada en el Plan Estratégico de Convivencia Escolar (Ministerio de Educación Cultura y Deporte. Centro Nacional de Innovación e Investigación Educativa) que presenta una serie de orientaciones generales que permiten el análisis del acoso escolar de manera general y, en segundo lugar, orientaciones concretas para abordar el acoso que se ejerce a través de las Tecnologías de la Información y la Comunicación, es decir, el ciberacoso. [...]
Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. Secretaría General Técnica, 2017 - 10.4438/030-17-093-7
|
|