Resultats globals: 23 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 7 registres trobats
Documents de recerca, 16 registres trobats
Articles 7 registres trobats  
1.
6 p, 471.7 KB Identificació bioacústica d'algunes espècies de ratpenats amb sonogrames, espectogrames i espectres sonors segons la seva freqüència d'ecolocalització / Arcas Rivas, Pedro (INS Institut Ribot i Serra (Sabadell, Catalunya)) ; Fenollar Moncho, José (INS Institut Ribot i Serra (Sabadell, Catalunya)) ; Mas Navarro, María (Museu de Granollers. Àrea de Ciències Naturals) ; Flaquer Sánchez, Carles (Museu de Granollers. Àrea de Ciències Naturals) ; Jordà Sanuy, Xavier (Associació per la Defensa i Estudi de la Natura)
Aquest article forma part del treball de recerca de secundària de batxillerat sobre ratpenats on es tracta la detecció i identificació dels quiròpters mitjançant un detector. Posteriorment, es realitza una comparació entre sonogrames, espectrogrames i espectres sonors d'algunes espècies de quiròpters segons la seva freqüència d' ecolocalització.
This article is part of an end-of-upper-secondary-education research project about bats, focused on detecting and identification of bats through a detector. Later, a comparison is made between sonograms, spectrograms and sound spectra of some species of bats ac-cording to their frequency of echolocation.

2018 - 10.5565/rev/ciencies.395
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 36 (2018) , p. 8-13 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
2.
25 p, 174.3 KB Estudio de caso de la influencia del aprendizaje electrónico móvil en el desarrollo de la comunicación y el lenguaje con un niño con TEA / Jiménez Lozano, María Dolores (CEIP San José de Calasanz (Yecla, Múrcia)) ; Serrano Sánchez, José Luis (Universidad de Murcia) ; Prendes Espinosa, María Paz (Universidad de Murcia)
En este estudio de caso se analiza, desde una perspectiva educativa, la influencia del uso de una tableta y las aplicaciones en el desarrollo del lenguaje y la comunicación de un niño que presenta trastorno del espectro autista. [...]
En aquest estudi de cas, s'hi analitza, des d'una perspectiva educativa, la influència de l'ús d'una tauleta tàctil i les aplicacions mòbils en el desenvolupament del llenguatge i la comunicació d'un nen que presenta trastorn de l'espectre autista. [...]
This case study analyzes the effect of using a tablet and apps on the communication and language development of a child with autism spectrum disorder (ASD) from an educational perspective. In the first phase of this observational research, a catalog of apps was designed and created to promote the development of communication and language in a student of the open classroom at the San José de Calasanz Pre-School and Elementary School of Yecla, Murcia. [...]

2017 - 10.5565/rev/educar.782
Educar, Vol. 53 Núm. 2 (2017) , p. 419-443 (Temas de investigación)  
3.
11 p, 373.4 KB El desarrollo de habilidades emocionales y sociales en alumnado con trastorno del espectro autista : una investigación colaborativa en Educación Infantil y Primaria / Lozano Martínez, Josefina (Universidad de Murcia. Grupo de Investigación EDUCODI) ; Castillo Reche, Irina Sherezade (Universidad de Murcia. Grupo de Investigación EDUCODI) ; García Martínez, Carolina (Universidad de Murcia. Grupo de Investigación EDUCODI) ; Motos Guerra, Ester (Universidad de Murcia. Grupo de Investigación EDUCODI)
En este artículo se exponen parte de los resultados de una investigación en la que se ha utilizado un software educativo para apoyar el proceso de enseñanza-aprendizaje de competencias emocionales de alumnado con trastornos del espectro autista (TEA) escolarizados en Educación Infantil y Primaria. [...]
This article presents some of the results of an investigation in which an educational software has been used to support the process of teaching and learning emotional competencies of students with autism spectrum disorders (ASD) disorders enrolled in pre-school and primary education. [...]

2013
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 26 (Octubre 2013) , p. 1-11  
4.
17 p, 308.9 KB El proceso de transición a la vida adulta de los jóvenes con trastorno del espectro autista. Análisis de la planificación centrado en la persona / Jurado de los Santos, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Bernal Tinoco, Dolors (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
El desarrollo de la persona transcurre por una sucesión de transiciones. Sin duda, una de las más significativas y complejas es el acceso a la vida adulta, por estar asociada al hecho de asumir los roles que la sociedad, en su propia evolución, confiere a cada individuo. [...]
El desenvolupament de qualsevol persona transcorre per una sèrie de transicions, entre les quals cal assenyalar, per la significació i la complexitat que tenen, la de l'accés a la vida adulta, perquè s'associa amb l'assumpció dels rols que la societat confereix a cadascun dels individus. [...]
The development of the person goes through a succession of transitions in which, without doubt, one of the most significant and complex is access to adult life, being associated with the assumption of the roles that society, its evolution, gives each individual. [...]

2013 - 10.5565/rev/educar.423
Educar, Vol. 49, Núm. 2 (Juliol-Desembre 2013) , p. 323-339  
5.
7 p, 632.5 KB Seqüència d'ensenyament-aprenentatge per a l'estudi de la interacció llum-matèria a secundària / Rios Font, Raquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó Casulleras, Roser (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Aquest article descriu una seqüència d'ensenyament-aprenentatge per a l'estudi de la in-teracció de la llum infraroja (IR) amb la matèria utilitzant diferents eines TIC. Es tracta d'una sessió contextualitzada al voltant de l'efecte d'hivernacle, plantejada per explorar els fonaments de la interacció entre la matèria i la radiació electromagnètica, que permet també introduir diversos conceptes relacionats amb l'espectroscòpia IR.
2013 - 10.5565/rev/ciencies.96
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 24 (Març 2013) , p. 2-8  
6.
13 p, 238.7 KB Espectros de la ciudad de México / Villoro, Juan
"Espectros del DF" aborda el tema del discurso urbano bajo la perspectiva del simulacro. Una de las ciudades más grandes del mundo, México, DF, difícil de abarcar como entorno físico, se define cotidianamente por las representaciones que de ella hacen sus habitantes. [...]
"Espectros del DF" (Spectres of Mexico City) approaches the theme of urban discourse from the perspective of a simulacrum. One of the largest cities in the world, Mexico City is difficult to take in as a physical environment, being defined on a day-to-day basis by the representations its inhabitants make of it. [...]

2009
Doletiana : revista de traducció, literatura i art, N. 2 (2009) p. 0-0  
7.
20 p, 490.4 KB Estructura de tamaño de la comunidad de macroinvertebrados acuáticos en un río de características semiáridas durante el estiaje (río Chícamo, S.E. España) / Guerrero, Cristina ; Vidal-Abarca, Mª Rosario ; Suárez, Mª Luisa ; Gómez, Rosa ; Ortega, Manuel
En este trabajo se analiza la estructura de tamaño de la comunidad de macroinvertebrados acuáticos del río Chícamo, en términos de densidad y biomasa, durante el estiaje del verano de 1999. Los muestreos se realizaron cada dos semanas durante Julio y Agosto, con el fin de describir cómo la distribución de tamaños de la comunidad varía en el espacio (hábitats, definidos según el tipo de sustrato, concentración de fósforo reactivo soluble en el agua: PRS y biomasa de perifiton) y en el tiempo. [...]
We analyzed the size spectra (biomass and density) of macroinvertebrate community in the Chicamo stream during the summer drought of 1999. During July and August we collected samples of aquatic macroinvertebrates every two weeks and from different habitats with different substrate types, allowing assessment of temporal and spatial variation. [...]

2004
Limnética, V. 23 n. 1-2 (2004) p. 37-56  

Documents de recerca 16 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
38 p, 377.4 KB La efectividad del mirroring y de la sintonización como herramientas para establecer una relación terapéutica con infantes con trastorno del espectro autista: una revisión de literatura / Bois Brillant Andreu, Eliane De ; Palacio Ferret, Gisela ; Puxeddu, Vincenzo, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
En este trabajo presentamos una revisión de literatura sobre la efectividad del mirroring y la sintonización para establecer una relación terapéutica con infantes con trastorno del espectro autista (TEA). [...]
En aquest treball presentem una revisió de literatura sobre l'efectivitat del mirroring i la sintonització per a establir una relació terapèutica amb infants amb trastorn de l'espectre autista (TEA). [...]

2024
Màster en Dansa Moviment Teràpia [1614]  
2.
1.5 MB Comparing and evaluating the mental health of families with children with autism through a systemic counseling approach / Montazeri Ghahjavarestani, AmirHossein
El trastorn de l'espectre autista (TEA) és un trastorn del desenvolupament que es diagnostica en funció dels primers símptomes de trastorns socials i de la comunicación, i intensos patrons de comportament i interessos. [...]
El trastorno del espectro autista (TEA) es un trastorno del desarrollo que se diagnostica basándose en síntomas tempranos de trastornos sociales y de la comunicación e intensos patrones de comportamiento e intereses. [...]
Autism spectrum disorder (ASD) is a developmental disorder that is diagnosed based on early symptoms of social and communication disorders and intense behavioral patterns and interests. Family members who are actively involved in their child's life are more likely to engage in risky behaviors related to the mental health and well-being of their son or daughter with autism. [...]

2023  
3.
94 p, 711.3 KB El deseo de la palabra : las funciones de la voz en un proceso terapéutico de Danza Movimiento Terapia / Polloni, Agnese ; Clancy, Catherine, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
¿Qué funciones cumple la utilización de la voz preverbal en un proceso terapéutico con pacientes entre 3 y 6 años con diagnóstico de trastorno del espectro autista? La utilización de la voz resulta cubrir una fundamental importancia en muchas prácticas corpóreas en cuanto la voz se puede definir como el sonido creado por el aire que, a través del proceso de respiración, hace vibrar la anatomía interna del cuerpo. [...]
Quines funcions compleix la utilització de la veu preverbal en un procés terapèutic amb pacients entre 3 i 6 anys amb diagnòstic de trastorn de l'espectre autista? La utilització de la veu resulta cobrir una fonamental importància en moltes pràctiques corpòries quan la veu es pot definir com el so creat per l'aire que, a través del procés de respiració, fa vibrar l'anatomia interna del cos. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Màster en Dansa Moviment Teràpia [1614]  
4.
569 p, 4.5 MB Desenvolupament de les competències socials en l'alumnat amb TEA dins l'escola inclusiva / Fortuny Guasch, Rosa ; Sanahuja Gavaldà, José María, dir.
Actualment, l'educació inclusiva segueix sent una prioritat tant a nivell internacional com nacional, doncs malgrat que les directrius polítiques aposten per les bones pràctiques educatives inclusives, encara existeixen pràctiques d'exclusió i discriminació. [...]
Actualmente, la educación inclusiva sigue siendo una prioridad tanto a nivel internacional como nacional, pues aunque las directrices políticas apuestan por las buenas prácticas educativas inclusivas, todavía existen prácticas de exclusión y discriminación. [...]
Nowadays, inclusive education remains a priority at both international and national level, because although policy guidelines are committed to good inclusive educational practices, exclusion and discrimination practices still exist. [...]

2022  
5.
73 p, 1.9 MB Dance Movement Therapy for Hypermobile Ehlers Danlos Syndrome and Hypermobility Spectrum Disorders / Yuste Criado, Leonor ; Panhofer, Heidrun, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
The objective of this literature review is to look for the possible benefits of using DMT for hypermobile Ehlers Danlos (hEDS) and Hypermobile Spectrum Disorders (HSD). This research can help create a new theoretical framework in which DMT can be connected to this population as it is with similar populations. [...]
L'objectiu d'aquesta revisió de la literatura és buscar els possibles beneficis de l'ús de DMT per a Ehlers Danlos hipermòbils (hEDS) i trastorns de l'espectre hipermòbil (HSD). Aquesta investigació pot ajudar a crear un nou marc teòric en què la DMT es pugui connectar a aquesta població com passa amb poblacions similars. [...]

2022
Màster en Dansa Moviment Teràpia [1614]  
6.
91 p, 1.9 MB Actitudes de los Equipos Profesionales que trabajan con Niñas y Niños de Condición Espectro Autista, frente a la Danza Movimiento Terapia / Encalada Guerrero, María Soledad ; Barnet, Silvia, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Se plantea que los métodos de intervención expresivos no verbales, como la Danza Movimiento Terapia, son una forma de terapia que favorece las relaciones sociales y emocionales de los niños y niñas de Condición Espectro Autista. [...]
Es planteja que els mètodes d'intervenció expressius no verbals, com la Dansa Moviment Teràpia, són una forma de teràpia que afavoreix les relacions socials i emocionals dels nens i nenes de Condició Espectre Autista. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2021
Màster en Dansa Moviment Teràpia [1614]  
7.
158 p, 1.9 MB Theory of mind in down syndrome and autism spectrum disorder : A study in Iran and Sweden / Shojaeian, Nazila ; Brun-Gasca, Carme, dir. ; Fornieles Deu, Albert, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
El estudio presentado aquí, explora la comprensión de la teoría de la mente (ToM) en niños con síndrome de Down (DS), trastorno del espectro autista (TEA) y personas con desarrollo típico (TD) durante la infancia y la adolescencia temprana. [...]
The study reported herein, explored the comprehension of Theory of Mind (ToM) implemented in children with Down syndrome (DS), Autism Spectrum Disorder (ASD), and Typically Developing (TD) individuals during middle childhood and early adolescence. [...]

2019  
8.
1 p, 2.9 MB Current knowledge on the role of probiotics in Autism spectrum disorder symptoms : a systematic review / Barba Vila, Olga ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
Autism Spectrum Disorder (ASD) is a neurodevelopmental disorder that affects both behaviour and social communication, alterations that are often combined with other comorbidities, such as gastrointestinal dysfunction. [...]
2020
Grau en Ciències Biomèdiques [832]  
9.
12 p, 14.1 MB Anàlisi i comparativa de mètodes per a l'augment de la resolució temporal de seqüències d'imatges multi-espectre / Azemar i Carnicero, Daniel-Pau ; Ponsa Mussarra, Daniel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
La freqüència de revisita d'un satèl·lit sobre una superfície determinada de la terra pot esdevenir restringit pel període d'aquest. Els especialitzats en imatge solen esser multi espectrals (MS). [...]
The revisit frequency of a satellite on a given surface of the earth may become restricted to its period. Satellites specialized in capturing images tend to be multi-spectrum (MS). Therefore, there is an interest in improving the temporal resolution of MS sequences once captured. [...]
La frecuencia de revisita de un satélite sobre una superficie determinada de la tierra puede estar restringida por su período. Los especializados en imagen suelen ser multi espectrales (MS). Existe pues un interés en mejorar la resolución temporal de secuencias de imágenes MS una vez capturadas. [...]

2018-07-02
Enginyeria Informàtica [958]  
10.
22 p, 1.2 MB Alteracions de l'activitat funcional de la "Default Mode Network" en pacients amb Trastorn de l'Espectre Autista / Espuga Romero, Marina ; Deus Yela, Juan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu és determinar si la connectivitat funcional (CF) de la Xarxa Neural per Defecte (DMN) pot ser un biomarcador pel diagnòstic del Trastorn de l'Espectre Autista (TEA). Investigacions han detectat una CF alterada en la DMN en funció de l'edat dels pacients. [...]
2017
Grau en Psicologia [954]  

Documents de recerca : 16 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.