Resultats globals: 12 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 10 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Articles 10 registres trobats  
1.
20 p, 717.7 KB Instrucción en el uso de esquemas para la resolución de problemas aditivos a estudiantes con necesidades educativas especiales / Ramos, Laura (Universidad de Granada) ; Castro Martínez, Encarnación (Universidad de Granada) ; Castro-Rodríguez, Elena (Universidad de Granada)
Se presenta un estudio basado en el trabajo de tres estudiantes (17-18 años) con necesidades educativas especiales a los que se les hace una instrucción directa sobre situaciones y problemas aritméticos verbales de suma y resta, de una etapa, mediante el uso de esquemas visuales. [...]
Es presenta un estudi basat en el treball de tres estudiants (17-18 anys) amb necessitats educatives especials als quals se'ls fa una instrucció directa sobre situacions i problemes aritmètics verbals de suma i resta, d'una etapa, mitjançant l'ús d'esquemes visuals. [...]
We present a study based on the work of three students (17-18 years old) with special educational needs who have been instructed about how to solve situations and arithmetic word problems (addition and subtraction) situations and one-step arithmetic world problems using schematic diagrams. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1765
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 1 (2016) , p. 173-192 (Investigaciones Didácticas)  
2.
12 p, 237.2 KB El cambio climático y el agua : lo que piensan los universitarios / Fernández Ferrer, Gracia (Universidad de Granada) ; González-García, Francisco (Universidad de Granada) ; Molina, José Luis (Molina González) (Universidad de Granada)
Este trabajo muestra los esquemas de conocimiento de los universitarios sobre el cambio climático y su relación con el agua, con el fin de obtener elementos de reflexión que permitan mejorar las futuras actuaciones del profesorado. [...]
This work shows the knowledge schemes of university students on the Climate Change and its relation to water. It aims to obtain elements of reflection for teachers, which allows improving their future activities. [...]

2011 - 10.5565/rev/ec/v29n3.583
Enseñanza de las ciencias, Vol. 29, Núm. 3 (Noviembre 2011) , p. 427-438  
3.
10 p, 220.0 KB El trabajo experimental como posible generador de conocimiento en enseñanza de la física / Jaime, Eduardo Adrián (Universidad Nacional de San Juan-Argentina, Facultad de Ingeniería) ; Escudero, Consuelo (Universidad Nacional de San Juan-Argentina. Facultad de Ciencias Exactas, Físicas y Naturales; Facultad de Ingeniería)
En este trabajo se presentan los primeros resultados de una investigación sobre los conocimientos que manifiestan los alumnos (de primer año de ingeniería) durante la realización de actividades experimentales en laboratorios de Física básica bajo dos modalidades: innovadora y tradicional. [...]
In this work the first findings on the knowledge of first year Engineering students are presented. The research has been carried out during the realization (by the students) of experimental activities in laboratories of basic Physics under two modalities: innovative and traditional. [...]

2011 - 10.5565/rev/ec/v29n3.167
Enseñanza de las ciencias, Vol. 29, Núm. 3 ( 2011) , p. 371-380  
4.
16 p, 399.3 KB Representaciones de alumnos universitarios sobre propagación de ondas mecánicas / Bravo, Silvia ; Pesa, Marta ; Caballero Sahelices, Concesa
En este trabajo se presentan resultados de una investigación sobre concepciones de estudiantes universitarios acerca del mecanismo de propagación de una onda y el rol del medio de propagación en la misma. [...]
Research results on university students conceptions about the mechanism of wave propagation and the role of propagation medium, are presented. Based on a theoretical framework that articulates the schemes of theory of conceptual fields Vergnaud's theory with the mental models of Johnson-Laird's theory, students reasonings used when approaching a concrete problematic situation are analyzed. [...]

2009 - 10.5565/rev/ensciencias.3651
Enseñanza de las ciencias, V. 27 n. 3 (2009) p. 405-420  
5.
18 p, 433.1 KB Un estudio sobre la noción de dimensión en la enseñanza-aprendizaje de las matemáticas / Garbin Dall'Alba, Sabrina (Universidad Simón Bolívar) ; Mireles, Miriam (Universidad Pedagógica Experimental Libertador (Veneçuela))
2009 - 10.5565/rev/ensciencias.3733
Enseñanza de las ciencias, V. 27 n. 2 (2009) p. 223-240  
6.
11 p, 664.0 KB Enfoques de investigación en problemas verbales aritméticos aditivos / Castro Martínez, Encarnación (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de la Matemática) ; Rico Romero, Luis (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de la Matemática) ; Gil Cuadra, Francisco (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de la Matemática)
A main field in the current research in Mathematics Education is the work with arithmetical word problem solving, which is both interesting and useful. There is ample previous work on this topic and it has received a very systematic treatment from different focuses. [...]
1992 - 10.5565/rev/ensciencias.4623
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 3 (1992) p. 243-253  
7.
12 p, 499.2 KB Modos espontáneos de razonar : un análisis de su incidencia sobre el aprendizaje del conocimiento físico a nivel universitario básico / Salinas de Sandoval, Julia (Universidad Nacional de Tucumán (Argentina). Instituto de Física) ; Colombo de Cudmani, Leonor (Universidad Nacional de Tucumán (Argentina). Instituto de Física) ; Pesa de Danón, M. (Universidad Nacional de Tucumán (Argentina). Instituto de Física)
The acquisition of knowledge in different domains may share certain general ways of reasoning; but besides this, each specific domain may require specific ways of reasoning. In this paper we identify and we characterize four manifestations of spontaneous ways of reasoning, and we analize up to what extent they act as obstacles for a meaningful learning of scientific knowledge about simple electric circuits. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4227
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 209-220  
8.
14 p, 603.8 KB La utilización de un modelo de planificación de unidades didácticas : el estudio de las disoluciones en la educación secundaria / Sánchez Blanco, Gaspar ; De Pro Bueno, Antonio ; Valcárcel Pérez, María Victoria
The planning of didactic units is an element of reflection for teachers which allows the integration of both their scientific knowledge and their experiential skills. This study focus on the implementation of a planning model based on five tasks: the analysis of scientific content and the learning content which is derived from it (conceptual, procedural and attitudinal), the analysis of the problems involved in the learning of it (previous ideas and operational skills), the setting of the learning aims, the selection of the didactic strategies and the establishment of evaluative strategies. [...]
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4188
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 1 (1997) p. 35-50  
9.
16 p, 742.6 KB Una estrategia de cambio conceptual en la enseñanza de la física : la resolución de problemas como actividad de investigación / Varela Nieto, M. P. ; Martínez Aznar, M. M.
We present in this paper the main results of a research aimed at the study of a learninglteaching process directed to familiarise the students with a researching methodology of open problem solving centered in the Physics field. [...]
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4174
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 2 (1997) p. 173-188  
10.
16 p, 202.0 KB Las formas del recuerdo. La memoria narrativa / Mendoza García, Jorge (Universidad Autónoma de Tlaxcala (Mèxic))
La memoria tiene una estructura narrativa. Sus contenidos, formas y maneras de expresión así lo ponen de manifiesto. Retomando planteamientos de los fundadores de la perspectiva de la memoria colectiva, Halbwachs, Blondel, Bartlett y Vygotsky, y reflexionando desde los postulados de Bruner, el presente trabajo argumenta que la memoria, incluso la denominada individual, se construye sobre la base de narraciones que constituyen formas de discursos y modos de organizar experiencias, por ejemplo las pasadas, que son culturalmente dotados de significado, y que para ser inteligibles a la persona, grupo, sociedad o colectividad a quien se presentan hay que expresarla en relatos lógicos que muestren la verosimilitud de lo que se está recordando o relatando. [...]
2004 - 10.5565/rev/athenead/v1n6.158
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, N. 6 (2004) p. 153-168  

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
291 p, 1.7 MB El Esquema como organizador de la personalidad y sus trastornos: estudio psicométrico de la adaptación Española del Young Schema Questionnaire-Short Form / Cid Colom, Jordi ; Torrúbia, Rafael, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal
El Cuestionario de Esquemas de Young, en su versión reducida (Young Schema Questionnaire-Short Form. Young y Brown, 1999; CEY-VR) es una escala de formato autoinforme que evalúa una taxonomía de 15 esquemas. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
2.
21 p, 391.2 KB Symmetric planar central configurations of five bodies: Euler plus two / Gidea, Marian (Northeastern Illinois University. Department of Mathematics) ; Llibre, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Centre de Recerca Matemàtica
We study planar central configurations of the five-body problem where three of the bodies are collinear, forming an Euler central configuration of the three-body problem, and the two other bodies together with the collinear configuration are in the same plane. [...]
Centre de Recerca Matemàtica 2009 (Prepublicacions del Centre de Recerca Matemàtica ; 907)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.